Hvad giver dig dårlig samvittighed.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Petrix
Indlæg: 3751
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Hvad giver dig dårlig samvittighed.

Indlægaf Petrix » 27. aug 2018, 06:33

Som overskriften siger; hvad kan give dig dårlig samvittighed?

Jeg får bla. dårlig samvittighed, hvis jeg sover længe ligegyldigt om jeg skal noget eller ej.

Jeg får dårlig samvittighed, hvis jeg har tømmermænd, så derfor drikker jeg sjældent.

Har også kronisk dårlig samvittighed overfor de mennesker, hvor det af den éne eller anden grund ikke er lykkes mig at holde kontakten.
0
27102021
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad giver dig dårlig samvittighed.

Indlægaf bluetof1 » 27. aug 2018, 06:44

Jeg har dårlig samvittighed når en stille morgen udvikler sig til at jeg gentager mine beskeder til børnene i et tiltagende hektisk tonefald fordi jeg kan se at vi er for sent på den.
Dels virker det ikke, dels skaber det en træls stemning og dels er det bare en dårlig start på dagen.
3
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
DenSkarpeLaks
Indlæg: 364
Tilmeldt: 17. aug 2015, 11:00
Kort karma: 52
Likede indlæg: 959

Re: Hvad giver dig dårlig samvittighed.

Indlægaf DenSkarpeLaks » 27. aug 2018, 07:11

Når jeg ikke i tilstrækkelig grad kan være der for mine venner og 'ydre' familie, fordi al min tid og overskud går til de allernærmeste.
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40714

Re: Hvad giver dig dårlig samvittighed.

Indlægaf Akehurst2 » 27. aug 2018, 09:15

Når jeg overforbruger. Men åbenbart ikke dårlig samvittighed nok til at lade være.
3
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5231

Re: Hvad giver dig dårlig samvittighed.

Indlægaf girl_beat » 27. aug 2018, 09:34

Zinde skrev:Jeg har så godt som aldrig dårlig samvittighed. Gad vide hvad det siger om mig :genert:

Så er vi vist to :-D

Ah, jeg kan alligevel godt få en snert dårlig samvittighed, når jeg har brugt penge. Det er egentlig fjollet, fordi jeg er meget fornuftig med dem og tit gør nogle gode køb :gruble:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4386

Re: Hvad giver dig dårlig samvittighed.

Indlægaf Hewlett » 27. aug 2018, 09:44

Mine to hunde på travle dage hvor jeg ikke føler at jeg bruger nok tid sammen med dem.... De dage er der ret mange af lige for tiden :(
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvad giver dig dårlig samvittighed.

Indlægaf Wizzze » 27. aug 2018, 09:56

Når jeg arbejder for meget og det går ud over frk W.

:genert:
1
Do as I say! :whip:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvad giver dig dårlig samvittighed.

Indlægaf Jedi » 27. aug 2018, 10:27

Når jeg har det (for) godt. Dvs. hvis jeg virkelig har medvind i en periode og det hele flasker sig, så synes jeg, det burde deles med nogle andre, så vi fik det lige godt.
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55879
Kontakt:

Re: Hvad giver dig dårlig samvittighed.

Indlægaf Ado » 27. aug 2018, 12:50

Hvad får jeg ikke dårlig samvittighed over? Ej, men det er så latterligt, hvordan jeg kan plage mig selv med ting/episoder, der er sket for flere år siden og som jeg ikke kan ændre på. Og som andre muligvis ikke engang husker. Men det kan virkelig tære på min livskvalitet.

Men sådan overordnet set, så får jeg dårlig samvittighed, når jeg føler, at jeg ikke er nok/gør nok for dem der fortjener det. Da jeg var yngre var det også over vredesudbrud jeg kunne komme med under et skænderi, som kunne plage mig efterfølgende med elendig samvittighed. Men her er jeg heldigvis blevet meget bedre og mere bevidst om hvad jeg lader slippe gennem det orale filter.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Hvad giver dig dårlig samvittighed.

Indlægaf LadyFox » 27. aug 2018, 15:20

Jeg har dårlig samvittighed over at have lånt penge af min mor denne måned, hendes økonomi er ikke fantastisk efter over to års sygdom.
Og over alt det lort jeg har budt hende. Over at være syg og givet så mange søvnløse nætter.

Og overfor min hund de dage jeg ikke formår at være en lige så god hundeejer som jeg gerne vil være.

Overfor et par veninder der kæmper når jeg fortæller om hvor nice jeg egentlig har det.

Over at jeg ikke gik fra min sidste eks første gang jeg vidste at jeg ikke ville kunne finde følelserne frem igen.
0
...
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad giver dig dårlig samvittighed.

Indlægaf Annione » 27. aug 2018, 15:32

Pt. meget, meget lidt.

Kan faktisk ikke rigtig komme i tanke om noget, som jeg har haft dårlig samvittighed over i denne måned :gruble:

Jeg er ked af at jeg har såret min eks, men ikke decideret dårlig samvittighed. Der er også en masse mennesker jeg gerne ville se mere, men sådan er der bare så meget. Man kan ikke nå alt.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16947
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21066

Re: Hvad giver dig dårlig samvittighed.

Indlægaf Misantropen » 27. aug 2018, 15:41

Når jeg ikke kan det jeg har sat mig for. Ikke så meget i forhold til mig selv, men hvis andre er afhængig af mig eller jeg gerne vil være pligtopfyldende, men det ikke altid kan lade sig gøre.

Jeg har også en irriterende vane med at bekymre mig på andres vegne. Fx hvis jeg udenfor et større boligkompleks eller en butik ser en ulåst cykel eller en cykel med tændte cykellygter. Så begynder jeg at spekulere på om jeg skal låse/slukke lygterne. Det er jo bare for at være venlig fordi jeg tænker det er træls at ens cykellygter er flade, når man skal bruge dem og det er for sent at købe nogle nye, men samtidig aner jeg jo ikke om det er nogen der bare er på et hurtigt visit for at aflevere noget. I så fald ville det være ret træls hvis jeg havde låst deres cykel, men hvis nu jeg kunne have forhindret den blev stjålet hvis jeg gjorde det... Det kan jeg bruge ret lang tid på at spekulere på og få dårlig samvittighed over mit manglende valg :rulle:

Jeg bor et sted hvor en ulåst cykel ikke er det samme som at den er stjålet eller vil blive stjålet, så det er et helvede at være i fremmede byer hvor jeg ikke kender "kulturen" :tie:
3
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Hvad giver dig dårlig samvittighed.

Indlægaf superboa » 27. aug 2018, 18:09

Jeg får dårlig samvittighed, hvis jeg får gjort andre mennesker kede af det. Hvis jeg f.x. får sagt noget der sårer - det kan jeg dunke mig selv oven i hovedet med længe...

Hvis jeg går hjem fra arbejde, og vi har været underbemandede, så beboerne ikke har fået den tid de har brug for. Jeg ved godt, det i grunden ikke er min skyld, hvis vi ikke har været nok på arbejde, men jeg synes bare de (udviklingshæmmede voksne) fortjener, at jeg er den bedste udgave af mig selv når jeg er sammen med dem, og ikke at jeg stresser og bliver irritabel.
4
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Hvad giver dig dårlig samvittighed.

Indlægaf Lurende Peber » 27. aug 2018, 18:20

At jeg ikke får besøgt venner i tilstrækkelig grad. Dem af dem som selv gør lidt for at holde kontakt.
At jeg ikke får gjort nok af det, der gør mig glad og lader mig op.
Hvis jeg ikke får besøgt min demente mor 2 gange ugentligt.
At jeg skal igang med at få visiteret førnævnte til plejehjem. Det føles dårligt at se de små forhold.... :( Selv om der så er andre fordele for hende.

Hvis emnet også omfattede “irriteret på mig selv” er der utilstrækkelig fysisk aktivitet. Og formentlig deraf følgende træthed... :rulle:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Hvad giver dig dårlig samvittighed.

Indlægaf Mulan » 27. aug 2018, 19:47

At jeg ikke kan redde verden. At jeg har borgere, hvor jeg ikke kan løse deres ensomhed, deres funktionsnedsættelse eller fjerne deres demens.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "

Tilbage til "Livets forhold"