Skal tykke hyldes mere end tynde?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Skal tykke hyldes mere end tynde?

Indlægaf JoyNips » 12. sep 2018, 08:12

Jedi skrev:
Er mange også tykke inden de når op på et BMI over 25? (for dig, alle disclaimere inklusiv osv)


Naturligvis er man det - jeg har i hvert fald svært ved på øjemål at vurdere folks BMI på decimalen. Der findes naturligvis de her super muskuløse typer der kan have et BMI tæt på 25 og en lav fedtprocent, men for "normale" mennesker er det jo ikke sådan at man med 24,9 har normal kropsbygning og 25,0 ser "BANG! Overvægtig!" ud. :)

Personligt ser jeg efter egen mening lige vel buttet ud når mit BMI sniger sig over 22 og lige afpillet nok ud når det sniger sig under 19.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Skal tykke hyldes mere end tynde?

Indlægaf Jedi » 12. sep 2018, 08:56

Tilly skrev:
Fræksak skrev:
Jedi skrev:
Fræksak skrev:Men vi kan vel godt blive enige om, at det er skamfuldt i dag at være (meget) tyk og cool at være tynd?

Jeg er selv ekstremt overvægtig, og selv om jeg vitterligt aldrig har fået nedladende kommentarer (ikke nogen, jeg har lagt mærke til i hvert fald), kan jeg da umuligt undgå at fornemme, at det bare ER sejere at være typen, der dyrker meget motion og kan styre, hvad hun putter i munden.


Det kan vi ikke blive enige om. Med mindre vi har forskellig opfattelse af, hvad ordet "tynd" dækker over. For mig er det det modsatte af tyk dvs. det ligger uden for normalen, blot i den anden ende. Hvis man er glad for BMI skalaen som illustration, så vil tykke være over 25 og tynde under 18. Almindelig slank ville være i midten, og det vil altid være cool, på nær for de, som dyrker AnaMia kulturen eller er en del af noget feeder halløj (begge meget nichede områder).


Ja okay, så har vi klart forskellige opfattelse af begreberne. I min optik er mange tynde, inden de kommer under BMI 18.

Jeg er enig med Frælsak. I min oplevelse, så tror jeg også at det er en gængs opfattelse at mange anses som tynde inden de evt når en BMI under 18.

Men for mig fx, så kan man godt være tynd uden at være undervægtig. Måske er det fordi du tænker at disse ord skal tillægges samme betydning? For mig har de nemlig ikke samme betydning. Og desuden er BMI er jo heller ikke en eksakt videnskab men kun en (for det meste god) indikator, fordi folks kropsbygning er forskellig. Nogle meget veltrænede personer kan jo fx godt have en BMI over 25 pga deres muskelopbygning, men for mig ville det være forkert at kalde en meget muskuløs person overvægtig blot pga BMI.


Ja, jeg opfatter "tynd" som negativt ladet på samme niveau som "tyk". "Mager" eller "benet" ville være at sidestille med "fed" i negativitet (selvom fed egentligt bare er en gammel medicinsk term)
Jeg brugte BMI som illustration af, hvad der opfattes som normalvægtig dvs. slank. Jeg er helt enig i, at man sagtens kan være meget muskuløs, ikke overvægtig med fedt og stadigvæk falde uden for algoritmen.
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Skal tykke hyldes mere end tynde?

Indlægaf Tilly » 12. sep 2018, 09:03

Jedi skrev:
Tilly skrev:
Fræksak skrev:
Jedi skrev:
Fræksak skrev:Men vi kan vel godt blive enige om, at det er skamfuldt i dag at være (meget) tyk og cool at være tynd?

Jeg er selv ekstremt overvægtig, og selv om jeg vitterligt aldrig har fået nedladende kommentarer (ikke nogen, jeg har lagt mærke til i hvert fald), kan jeg da umuligt undgå at fornemme, at det bare ER sejere at være typen, der dyrker meget motion og kan styre, hvad hun putter i munden.


Det kan vi ikke blive enige om. Med mindre vi har forskellig opfattelse af, hvad ordet "tynd" dækker over. For mig er det det modsatte af tyk dvs. det ligger uden for normalen, blot i den anden ende. Hvis man er glad for BMI skalaen som illustration, så vil tykke være over 25 og tynde under 18. Almindelig slank ville være i midten, og det vil altid være cool, på nær for de, som dyrker AnaMia kulturen eller er en del af noget feeder halløj (begge meget nichede områder).


Ja okay, så har vi klart forskellige opfattelse af begreberne. I min optik er mange tynde, inden de kommer under BMI 18.

Jeg er enig med Frælsak. I min oplevelse, så tror jeg også at det er en gængs opfattelse at mange anses som tynde inden de evt når en BMI under 18.

Men for mig fx, så kan man godt være tynd uden at være undervægtig. Måske er det fordi du tænker at disse ord skal tillægges samme betydning? For mig har de nemlig ikke samme betydning. Og desuden er BMI er jo heller ikke en eksakt videnskab men kun en (for det meste god) indikator, fordi folks kropsbygning er forskellig. Nogle meget veltrænede personer kan jo fx godt have en BMI over 25 pga deres muskelopbygning, men for mig ville det være forkert at kalde en meget muskuløs person overvægtig blot pga BMI.


Ja, jeg opfatter "tynd" som negativt ladet på samme niveau som "tyk". "Mager" eller "benet" ville være at sidestille med "fed" i negativitet (selvom fed egentligt bare er en gammel medicinsk term)
Jeg brugte BMI som illustration af, hvad der opfattes som normalvægtig dvs. slank. Jeg er helt enig i, at man sagtens kan være meget muskuløs, ikke overvægtig med fedt og stadigvæk falde uden for algoritmen.

Ja sådan kan man jo have forskellig opfattelse af et ord. For mig er tynd ikke et negativt ladet ord, men et neutralt ord :)
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Skal tykke hyldes mere end tynde?

Indlægaf Fræksak » 12. sep 2018, 10:14

Jedi skrev:
Fræksak skrev:
Jedi skrev:
Fræksak skrev:Men vi kan vel godt blive enige om, at det er skamfuldt i dag at være (meget) tyk og cool at være tynd?

Jeg er selv ekstremt overvægtig, og selv om jeg vitterligt aldrig har fået nedladende kommentarer (ikke nogen, jeg har lagt mærke til i hvert fald), kan jeg da umuligt undgå at fornemme, at det bare ER sejere at være typen, der dyrker meget motion og kan styre, hvad hun putter i munden.


Det kan vi ikke blive enige om. Med mindre vi har forskellig opfattelse af, hvad ordet "tynd" dækker over. For mig er det det modsatte af tyk dvs. det ligger uden for normalen, blot i den anden ende. Hvis man er glad for BMI skalaen som illustration, så vil tykke være over 25 og tynde under 18. Almindelig slank ville være i midten, og det vil altid være cool, på nær for de, som dyrker AnaMia kulturen eller er en del af noget feeder halløj (begge meget nichede områder).


Ja okay, så har vi klart forskellige opfattelse af begreberne. I min optik er mange tynde, inden de kommer under BMI 18.


Er mange også tykke inden de når op på et BMI over 25? (for dig, alle disclaimere inklusiv osv)


Hm, det tror jeg ikke umiddelbart. Men det er selvfølgelig også svært at vurdere (i begge ender af skalaen), hvor folk præcist ligger. Altså, personer man ser på gaden kan man jo ikke lige regne BMI'et ud på :p.

Men hvis jeg tager udgangspunkt i mig selv, bliver jeg faktisk - i egne øjne - tynd at se på, når jeg kommer under BMI 21. Jeg bliver sådan underligt knoklet og mager at se på. Jeg er pænest på BMI 23-24, hvor jeg ser helt almindeligt slank ud, men hvor mange andre sikkert ville se kraftigere ud, end de selv bryder sig om.

I virkeligheden tror jeg det hænger sammen med, hvordan man opfatter ordet tynd (som også bliver diskuteret lige ovenover). For mig er tynd ikke et negativt ladet ord. Det er fx mager eller benet til gengæld. For mig er "tynd" nok det samme som "meget slank" (hvilket i dagens Danmark må være positivit).
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Skal tykke hyldes mere end tynde?

Indlægaf zembra1986 » 12. sep 2018, 11:01

Jeg bliver ked af det når jeg bliver kaldt tynd :(. For mig er det 100% et negativt ladet ord når det bliver brugt om en kropsform.

Jeg er slank, FANDME ikke tynd.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Skal tykke hyldes mere end tynde?

Indlægaf zembra1986 » 12. sep 2018, 11:16

DenSyngendeLussing skrev:For mig er tynd også et negativt ladet ord. Jeg har endda flere bekendte, der bruger det som en fornærmelse - for eksempel "tynde kælling." Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være mindre sårende end at blive kaldt "fede kælling." Tynd er i mine øjne ikke noget, der er ønskværdigt at være - det giver associationer til et afpillet menneske, der hverken ser sund eller glad ud. Sådan én, som alt tøj hænger på og som altid ser ud som om, han/hun ikke får nok at spise. Jeg hører det heller aldrig brugt i andet end negativ kontekst, for eksempel, "ej, hvor er hun blevet tynd, det er altså for meget nu," eller "hvor er du dog tynd, spis en burger!"

Slank, derimod, er positivt ladet. Det forbinder jeg med normalvægtig.


Præcis!
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Skal tykke hyldes mere end tynde?

Indlægaf Tilly » 12. sep 2018, 11:41

Jeg har nok aldrig rigtig tænkt over at tynd kunne blive opfattet som et meget negativt ladet ord, og som jeg allerede har nævnt er det for mig hverken positivt eller negativt, men neutralt. For mig er det et andet ord der kan beskrive en slank person.

Konteksten kan selvfølgelig også have noget at sige, "tynde kælling" som den DenSyngendeLussing fx nævner, kan jeg jo selvfølgelig godt se, at det nok ikke er rart at få slynget efter sig.

Men jeg vil da tænke over det fremover, så jeg ikke kommer til at støde nogen, for det har i hvert fald aldrig været min hensigt når jeg har beskrevet nogen som tynd.
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Skal tykke hyldes mere end tynde?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. sep 2018, 12:27

Jeg er på grænsen til undervægtig - er generelt bare lille. Jeg har problemer med at tage på og oplever tit negativt ladede kommentarer i forhold til min vægt. Oftest lader det til at bunde i jalousi, selv fra folk som har en flot figur - slank figur.

Derudover bliver der kommenteret på at tynde ikke har nogle former og det er der jo ingen mænd der kan lide. Som om det er fedt at få påpeget, det kan jo ikke ændres og det rammer på selvtilliden og følelsen af ikke at være “rigtig” kvinde. Sjovt nok er det altid andre kvinder, oftest med ekstra vægt i forhold til ideal vægten.

Så ja, her er tynd også negativt ladet. Og jeg er faktisk rigtig træt af det her tynd vs. Tyk.
Undervægtigt er sundhedsskadeligt, overvægtigt er sundhedsskadeligt. Intet af det bør gøres til et skønhedsideal. Der kan være medicinske grunde til at folk tager på, men det er en lille procentdel. Omvendt kan der også være grunde til at folk er tynde udover spiseforstyrrelser. Det er ligeså svært at gøre noget ved. Hvis jeg vil holde mig sund og motionere, så får jeg fordømmende blikke. Hvis jeg spiser pizza får jeg jaloux kommentarer. Tynde kan ikke vinde. Hvis du som overvægtig motionere får du i det mindste credit for at prøve.

Men det er blevet til en kamp. Det er en skam, for hvis man havde lidt mere forståelse kunne man måske hjælpe hinanden med ikke at have det dårligt med sigselv. Lige meget om man er 10 kg for lidt eller 10 kg for meget. Mon ikke det også ville hjælpe på vægtproblematikken i første omgang?
7
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Skal tykke hyldes mere end tynde?

Indlægaf Kaffe » 13. sep 2018, 09:57

Som jeg har forstået det, så har vores opfattelse af kropsform ændret sig i takt med, at vi som samfund er blevet mere og mere overvægtige. Normalen har flyttet sig. En person med normalvægt opfattes som tynd, mens en buttet person ses som normalvægtig. Det er helt sikkert blevet in at være curvey/rund. Og normalvægtige er så ikke curvey og in, men tynde og uden former. Man kan også se det på kvinders måde at klæde sig på. Førhen blev stor bagdel og tykke lår gemt af vejen med tøj, mens det nu fremhæves. Jo større, jo bedre. Så jo, vores opfattelse af normal og pæn har ændret sig.
Jeg vil gerne lige indskyde, at jeg ikke tager stilling til det, jeg her skriver. Dvs jeg ved ikke rigtig, hvad jeg selv synes.
Men....overvægt ledsages ofte af livsstilssygdomme som forhøjet blodtryk, forhøjet kolesterol, dårlige knæ, diabetes 2, hormonforstyrrelser mv. Jeg tænker ikke, at det er en god ide at være overvægtig og jeg er i tvivl om, om vi som samfund blåstempler det via vores opfattelse af kropsform. Det betyder ikke, at jeg som person ikke forstår, at det er en stor udfordring at være overvægtig/svært overvægtig. Mange kæmper en kamp for at opnå normalvægt. Og det hjælper ikke at blive kaldt ting og at blive set skævt til. Det er kun negativt og nedbrydende.
Personligt ser jeg det sådan, at nogle er pæne som tynde, og andre er pæne som runde.
4
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Skal tykke hyldes mere end tynde?

Indlægaf Mani » 13. sep 2018, 11:08

Kaffe skrev:Som jeg har forstået det, så har vores opfattelse af kropsform ændret sig i takt med, at vi som samfund er blevet mere og mere overvægtige. Normalen har flyttet sig. En person med normalvægt opfattes som tynd, mens en buttet person ses som normalvægtig. Det er helt sikkert blevet in at være curvey/rund. Og normalvægtige er så ikke curvey og in, men tynde og uden former. Man kan også se det på kvinders måde at klæde sig på. Førhen blev stor bagdel og tykke lår gemt af vejen med tøj, mens det nu fremhæves. Jo større, jo bedre. Så jo, vores opfattelse af normal og pæn har ændret sig.
Jeg vil gerne lige indskyde, at jeg ikke tager stilling til det, jeg her skriver. Dvs jeg ved ikke rigtig, hvad jeg selv synes.
Men....overvægt ledsages ofte af livsstilssygdomme som forhøjet blodtryk, forhøjet kolesterol, dårlige knæ, diabetes 2, hormonforstyrrelser mv. Jeg tænker ikke, at det er en god ide at være overvægtig og jeg er i tvivl om, om vi som samfund blåstempler det via vores opfattelse af kropsform. Det betyder ikke, at jeg som person ikke forstår, at det er en stor udfordring at være overvægtig/svært overvægtig. Mange kæmper en kamp for at opnå normalvægt. Og det hjælper ikke at blive kaldt ting og at blive set skævt til. Det er kun negativt og nedbrydende.
Personligt ser jeg det sådan, at nogle er pæne som tynde, og andre er pæne som runde.

Det her kan jeg slet ikke genkende.
Det er bestemt ikke det jeg ser i den provinsby, hvor jeg bor. Tværtimod synes diverse teltlignende beklædninger at være mode blot man ligge i den høje ende af normalvægt.
Der ligger jeg selv og jeg hører flere der siger, at de misunder mig modet til at tage træningstøj på når jeg er så stor. Umiddelbart tænker jeg selv, at jeg ikke bliver mindre, hvis jeg ikke tager tøjet på og kommer afsted.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Skal tykke hyldes mere end tynde?

Indlægaf Myresluger » 13. sep 2018, 18:10

Kaffe skrev:Som jeg har forstået det, så har vores opfattelse af kropsform ændret sig i takt med, at vi som samfund er blevet mere og mere overvægtige. Normalen har flyttet sig. En person med normalvægt opfattes som tynd, mens en buttet person ses som normalvægtig. Det er helt sikkert blevet in at være curvey/rund. Og normalvægtige er så ikke curvey og in, men tynde og uden former. Man kan også se det på kvinders måde at klæde sig på. Førhen blev stor bagdel og tykke lår gemt af vejen med tøj, mens det nu fremhæves. Jo større, jo bedre. Så jo, vores opfattelse af normal og pæn har ændret sig.
Jeg vil gerne lige indskyde, at jeg ikke tager stilling til det, jeg her skriver. Dvs jeg ved ikke rigtig, hvad jeg selv synes.
Men....overvægt ledsages ofte af livsstilssygdomme som forhøjet blodtryk, forhøjet kolesterol, dårlige knæ, diabetes 2, hormonforstyrrelser mv. Jeg tænker ikke, at det er en god ide at være overvægtig og jeg er i tvivl om, om vi som samfund blåstempler det via vores opfattelse af kropsform. Det betyder ikke, at jeg som person ikke forstår, at det er en stor udfordring at være overvægtig/svært overvægtig. Mange kæmper en kamp for at opnå normalvægt. Og det hjælper ikke at blive kaldt ting og at blive set skævt til. Det er kun negativt og nedbrydende.
Personligt ser jeg det sådan, at nogle er pæne som tynde, og andre er pæne som runde.


Det er faktisk sjovt at du skriver det - for BMI definitionen af undervægt har nemlig flyttet sig efter jeg gik på universitetet - den er flyttet nedad! Da jeg læste var normalvægtsintervallet 20-25 og under 20 var undervægtig. Samtidig viser en del undersøgelser at kvinder med BMI mellem 25-30 lever længst, derfor undrer jeg mig over ændringen er i nedadgående retning selvom data viser at en højere BMI giver længere liv - derfor har jeg en opfattelse af at skønhedsidealer påvirker BMI anbefalingerne.
1
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Skal tykke hyldes mere end tynde?

Indlægaf Fillie » 13. sep 2018, 20:55

Jeg har engang hørt, at den nedre grænse for undervægt blev justeret for at favne, at mange asiater ikke vejer for lidt, selvom deres BMI er under 20, men jeg må lige få læst op på, om det er rigtigt. Det lyder dog ret plausibelt, hvorfor jeg ikke undersøgte påstanden nærmere dengang.
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Rosen
Indlæg: 348
Tilmeldt: 23. maj 2016, 11:41
Kort karma: 40
Likede indlæg: 523

Re: Skal tykke hyldes mere end tynde?

Indlægaf Rosen » 20. sep 2018, 12:58

zembra1986 skrev:Undskyld, men hende der er IKKE plus-size men decideret svært overvægtigt og det skal ALDRIG hyldes! Lige så vel som at være undervægtig, ikke skal hyldes.

Men jeg synes egentlig ingen skal hyldes for deres kropsform ligemeget hvordan den er. Til gengæld skal man hyldes hvis man formår at tabe sig (overvægtig), tage på (undervægtig) eller i det hele taget får en mere trænet krop og derved øger sin sundhed, men det er jo handlingen man i så fald hylder og IKKE figuren i sig selv.



Jeg bliver så frustreret over at så mange tænker som dig. Ja undskyld...

Jeg er enig med dig i at vi generelt ikke burde hylde nogen for deres kropsform...men gud hvor er vi langt fra det mål i vores samfund.

Det jeg primært tænker er ift den overvægtige; ikke fordi at jeg ikke ser på undervægtige som ligeværdige...jeg er bare en fat acceptionist selvom jeg ikke selv er meget overvægtig.

For det første synes jeg ikke at hun hyldes ved at være på forsiden. Hun bliver vist som en fed pige i en magasin, i en stilling og i sammenhæng som alt for længe har kun været for de tynde. Jeg synes det er fantastisk at se en fed kvinde blive vist på den her made istedet for noget grimt, ulækkert, dumt, beskidt og alt det andet som fede bliver udsat for.

For det andet så er jeg fuldstændig uenig i at man skal hylde dem som taber sig. Jeg synes vi burde hylde alle mennesker og respektere dem bade "good fatties" (dem som prøver at tabe sig, motionerer og spiser sundt) og "bad fatties" (dem som ikke gør noget for at tabe sig).
2
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Skal tykke hyldes mere end tynde?

Indlægaf zembra1986 » 20. sep 2018, 14:30

Rosen skrev:
zembra1986 skrev:Undskyld, men hende der er IKKE plus-size men decideret svært overvægtigt og det skal ALDRIG hyldes! Lige så vel som at være undervægtig, ikke skal hyldes.

Men jeg synes egentlig ingen skal hyldes for deres kropsform ligemeget hvordan den er. Til gengæld skal man hyldes hvis man formår at tabe sig (overvægtig), tage på (undervægtig) eller i det hele taget får en mere trænet krop og derved øger sin sundhed, men det er jo handlingen man i så fald hylder og IKKE figuren i sig selv.



Jeg bliver så frustreret over at så mange tænker som dig. Ja undskyld...

Jeg er enig med dig i at vi generelt ikke burde hylde nogen for deres kropsform...men gud hvor er vi langt fra det mål i vores samfund.

Det jeg primært tænker er ift den overvægtige; ikke fordi at jeg ikke ser på undervægtige som ligeværdige...jeg er bare en fat acceptionist selvom jeg ikke selv er meget overvægtig.

For det første synes jeg ikke at hun hyldes ved at være på forsiden. Hun bliver vist som en fed pige i en magasin, i en stilling og i sammenhæng som alt for længe har kun været for de tynde. Jeg synes det er fantastisk at se en fed kvinde blive vist på den her made istedet for noget grimt, ulækkert, dumt, beskidt og alt det andet som fede bliver udsat for.

For det andet så er jeg fuldstændig uenig i at man skal hylde dem som taber sig. Jeg synes vi burde hylde alle mennesker og respektere dem bade "good fatties" (dem som prøver at tabe sig, motionerer og spiser sundt) og "bad fatties" (dem som ikke gør noget for at tabe sig).


Jeg kan ved gud ikke se hvorfor de skulle hyldes? ligesåvel som jeg ikke kan se pointen i at hylde en normalvægtig som spiser usundt, ikke motionere og bare er heldig ikke at tage på af det.

Det at de ikke skal hyldes, er SLET IKKE lig med at de er mindre værd som menneske, for selvfølgelig er de lige så meget værd som alle andre, men man hylder efter min mening kun folk som gør noget aktivt godt for dem selv eller andre......hyldest udspringer af at man gør noget aktivt, noget ekstra. inaktivitet hvad enten fysisk eller noget andet er ikke noget der kan hyldes i mine øjne.
2
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Skal tykke hyldes mere end tynde?

Indlægaf OberstNasig » 20. sep 2018, 17:15

Det er at fremstille fedme som særligt ideelt er i mine øjne ligeså hyklerisk som at fremstille det at være meget slank som ideelt.
Hvis der er noget, der fortjener at blive hyldet, så er det at man passer på sig selv, sin psyke og sin krop så godt som man kan.
I det heletaget hænger det mig personligt langt ud af halsen med det fokus på kroppen uanset om det er de "Perfekte" slanke kroppe eller de overvægtige med "Tigerstriber", for det er også et fokus på kroppen. Samtidig anerkender jeg, at det nok hænger mig ud af halsen, fordi jeg selv er afslappet omkring min krop. Hvis jeg havde krops-issues, ville jeg nok i højere grad glæde mig over den bølge af krops-positivisme, der er skyllet ind over de sociale medier.
Men i virkeligheden synes jeg det kunne være federe, hvis der snart kom en bølge, der handlede langt mere om at det handler om at vi skal passe på os selv og hinanden, så ingen skal være kede af det, ekskluderede, føle sig forkerte, udskammede eller ensomme.
5

Tilbage til "Livets forhold"