Til fester og lign., snakker I internt med dem I kender?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14800
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24907

Re: Til fester og lign., snakker I internt med dem I kender?

Indlægaf sigge » 11. sep 2018, 13:16

Jeg er ret genert, så det er nemmest for mig at tale med de personer, jeg kender i forvejen, og jeg har ikke overskud til at forsøge at inddrage fremmede i samtalen. Hvis en person, jeg ikke kender, som sidder i nærheden af mig, indleder en samtale, vil jeg dog altid gå ind i den. Men igen gør min generthed, at jeg ofte glemmer at stille modspørgsmål f.eks. Jeg er bevidst om det og forsøger at blive bedre til det, men alt efter dagsform er det ikke sikkert, det sker.

Jeg har været til et bryllup hos to studiekammerater, hvor alle de andre studiekammerater med påhæng blev placeret ved ét bord, og jeg sad ved et helt andet bord med udelukkende folk, jeg ikke kendte på forhånd. Der blev jeg faktisk ret ked af det, lige da jeg så bordplanen. Men det viste sig, at værterne faktisk havde tænkt sig om, så jeg havde noget til fælles med de andre ved bordet, og de var noget mere udadvendte end mig og gode til at inddrage mig i samtalen, selvom jeg til at begynde med var lidt stille selv. Så det endte faktisk med at blive en rigtigt hyggelig aften. Faktisk sjovere end min fætters bryllup, hvor jeg ellers sad sammen med familie, som jeg kender godt.
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Livets forhold"