Stavnsbånd for skilsmisseforældre?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Stavnsbånd for skilsmisseforældre?

Indlægaf MissIce » 30. sep 2018, 07:48

SurSødSovs skrev:Jeg anerkender dens eksistens. Jeg fastslår blot, at den anden lovgivning gør, man ikke blot kan flytte et barn. Der findes både foged og politi


CPR-loven trumfer Forælderansvarsloven:

Vejledning om folkeregistrering skrev:Der tages efter CPR-loven ikke hensyn til de retsvirkninger, som anden lovgivning tillægger registreringen af en persons bopæl i CPR. Hvis der i anden lovgivning knyttes umiddelbare retsvirkninger til folkeregistreringen, forudsættes det, at dette sker ud fra en viden om folkeregistreringens principper.


Mig bekendt findes der ikke sådan et forbehold i forælderansvarsloven eller nogen anden lov.

Så jo - man kan godt bare flytte barnet, så længe man gør det fysisk.
0
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Stavnsbånd for skilsmisseforældre?

Indlægaf MissIce » 30. sep 2018, 07:51

Jeg så lige denne udtalelse i en anden tråd, og blev lidt forundret over dobbeltmoralen:

Zinde skrev:Enig! Generelt er der en tendens til, at den almindelige dansker (gerne hjulpet på vej af google eller stemningen på facebook) mener sig klogere end eksperterne. Det er uklædeligt.
3
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Stavnsbånd for skilsmisseforældre?

Indlægaf MissIce » 30. sep 2018, 09:20

Zinde skrev:
MissIce skrev:Jeg så lige denne udtalelse i en anden tråd, og blev lidt forundret over dobbeltmoralen:

Zinde skrev:Enig! Generelt er der en tendens til, at den almindelige dansker (gerne hjulpet på vej af google eller stemningen på facebook) mener sig klogere end eksperterne. Det er uklædeligt.

Du er ikke ekspert på hverken forældreansvarsloven eller bopælstildeling i skilsmissesager, fordi du arbejder i folkeregisteret.


Jeg har aldrig påstået at være ekspert på andre områder end CPR-loven. Så den her udtalelse viser mig bare, at du enten ikke vil eller evner at forstå mine indlæg.

Om det er evnen eller viljen det kniber med, kan jeg kun gisne om. Men hej hej, da :wave:
2
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Stavnsbånd for skilsmisseforældre?

Indlægaf MissIce » 30. sep 2018, 09:23

Zinde skrev:
MissIce skrev:
SurSødSovs skrev:Jeg anerkender dens eksistens. Jeg fastslår blot, at den anden lovgivning gør, man ikke blot kan flytte et barn. Der findes både foged og politi


CPR-loven trumfer Forælderansvarsloven:

Vejledning om folkeregistrering skrev:Der tages efter CPR-loven ikke hensyn til de retsvirkninger, som anden lovgivning tillægger registreringen af en persons bopæl i CPR. Hvis der i anden lovgivning knyttes umiddelbare retsvirkninger til folkeregistreringen, forudsættes det, at dette sker ud fra en viden om folkeregistreringens principper.


Mig bekendt findes der ikke sådan et forbehold i forælderansvarsloven eller nogen anden lov.

Så jo - man kan godt bare flytte barnet, så længe man gør det fysisk.

Man kan på den måde måske få held med at få flyttet barnets folkeregisteradresse. Men det bliver man ikke bopælsforælder af.

Og nu vil jeg ikke diskutere mere med dig. Det begynder at blive lidt creepy, når du stalker mig rundt omkring på debatten for at få ret :wave:


Jeg gad faktisk godt se, hvor du finder det indlæg, hvor jeg har skrevet det.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Stavnsbånd for skilsmisseforældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 30. sep 2018, 09:41

Zinde skrev:
MissIce skrev:Jeg så lige denne udtalelse i en anden tråd, og blev lidt forundret over dobbeltmoralen:

Zinde skrev:Enig! Generelt er der en tendens til, at den almindelige dansker (gerne hjulpet på vej af google eller stemningen på facebook) mener sig klogere end eksperterne. Det er uklædeligt.

Du er ikke ekspert på hverken forældreansvarsloven eller bopælstildeling i skilsmissesager, fordi du arbejder i folkeregisteret.

Du er da heller ikke ekspert i forældreansvarsloven eller bopælstildeling, fordi du er blevet skilt :stoned:
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Stavnsbånd for skilsmisseforældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 30. sep 2018, 10:12

Zinde skrev:
Fru Sunshine skrev:
Zinde skrev:
MissIce skrev:Jeg så lige denne udtalelse i en anden tråd, og blev lidt forundret over dobbeltmoralen:

Zinde skrev:Enig! Generelt er der en tendens til, at den almindelige dansker (gerne hjulpet på vej af google eller stemningen på facebook) mener sig klogere end eksperterne. Det er uklædeligt.

Du er ikke ekspert på hverken forældreansvarsloven eller bopælstildeling i skilsmissesager, fordi du arbejder i folkeregisteret.

Du er da heller ikke ekspert i forældreansvarsloven eller bopælstildeling, fordi du er blevet skilt :stoned:

Forklar mig lige, hvor jeg påstår det?

Stop nu dig selv Zinde. Det er ærligt talt uklædeligt, at du igen opfører dig som et forurettet barn, fordi du ikke får ret. Du angriber til stadighed og anklager andre for at blive personlige. Dårlig stil!

Og ja, dette er personligt rettet mod din debatstil.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Stavnsbånd for skilsmisseforældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 30. sep 2018, 12:35

Zinde skrev:Wow.
Anmeld mig til en moderator, hvis du har en beef. Lad da være med det pis der.

I rest my case :wave:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Livets forhold"