Hvem krammer du?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 87
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1514

Re: Hvem krammer du?

Indlægaf thomassneum » 20. sep 2018, 11:14

Wizzze skrev:Kun kæresten, familie og meget tætte venner. Er en meget akavet krammer, synes det er en meget personlig og intim ting, når det personlige rum brydes. Så kunne aldrig finde på at kramme en kollega, med mindre de var midt i en krise eller lign.
Når andre jeg ikke forventer pludselig begynder at kramme, bliver jeg meget forvirret, genert og som sagt akavet :genert:

:kram:
0
Med bov skal man mad lave, men...
computermus
Kort karma: 75
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 1496

Indlægaf computermus » 20. sep 2018, 11:19

Misantropen skrev:Jeg er ikke til den der kramme-kultur hvor alle skal have et kram når man ses og/eller siger farvel.

Stod det til mig så fik og gav jeg kun kram til dem hvor det var 100% dybfølt. Ligesom når man siger "jeg elsker dig".

Jeg foretrækker at kram er noget man giver for at vise omsorg, kærlighed, glæde og for at trøste. Ikke som en hilsen hvor man lige så godt kunne have ladet være eller givet hinanden hånden.

Men hvis man skal give et kram så skal der fandeme gøres ordentligt og ikke være sådan noget halvhjertet noget hvor der kunne stå en tredje person imellem. Ligesom håndtryk.

Her er jeg helt enig. Skal jeg give et kram eller et håndtryk så skal det altså gøres ordentligt. Og så er det nok sådan at jeg helst kun giver kram til dem jeg kender godt, og helst kun tager imod det fra dem som jeg kender godt.
0
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 29
Likede indlæg: 886

Indlægaf Misantropen » 20. sep 2018, 11:21

Jeg funderede lige videre..

Jeg har ikke noget imod kram og berøring generelt, men det er grænseoverskridende for mig når folk ikke kan fornemme om jeg har lyst til at få et kram eller ej.

Når de så samtidig ikke kan forstå at det ikke er dem personligt der bliver afvist så bør de bare helt lade vær med at uddele kram til alle og enhver.
0
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 782
Likede indlæg: 4545

Indlægaf Planten » 20. sep 2018, 11:21

Jeg krammer alle dem, der virker til at ville :D Min nevø er meget lidt til kram, men det er hans mor så også. Jeg kunne kramme i timevis, hvis man gav mig lov :D Og jeg ved endda, at der er folk, der savner mine kram :lol:
2
Lulu
Kort karma: 90
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1316

Indlægaf Lulu » 20. sep 2018, 11:21

Wizzze skrev:Kun kæresten, familie og meget tætte venner. Er en meget akavet krammer, synes det er en meget personlig og intim ting, når det personlige rum brydes. Så kunne aldrig finde på at kramme en kollega, med mindre de var midt i en krise eller lign.
Når andre jeg ikke forventer pludselig begynder at kramme, bliver jeg meget forvirret, genert og som sagt akavet :genert:

Jeg hører hvad du siger. Og i samme ombæring kan jeg uddybe, at min akavethed kommer til udtryk i mærkelige kommentarer :tie:

Jeg glemmer aldrig den ene studenternes klassen afholdt, hvor værtens kæreste (som jeg aldrig havde mødt før!) krammede alle :panik: heldigvis var jeg advaret i det min veninde gik ind først og dermed modtog et kram før mig (hun har det på samme måde som mig angående kram)
0
Allmost_Famous
Kort karma: 393
Likede indlæg: 7853

Indlægaf Allmost_Famous » 20. sep 2018, 11:33

Jeg er ikke sådan vildt pjattet med at kramme. Eller jo, oprigtige kram kan være fine nok, men ellers er et fast håndtryk ikke at kimse ad.

Udtagelser er dog børnekram. Sønnike kan jeg ikke kramme nok, og når børn krammer, så er det bare generelt sådan en oprigtig og ivrig krammer, og det er skønt.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Tata
Kort karma: 124
Likede indlæg: 850

Indlægaf Tata » 20. sep 2018, 11:39

Jeg er cirka lissom min papillon, jeg har en stor kropszone, jeg skal lige have gøet færdig og tisset op af buske (aj) inden alt det der med krammeri starter. Jeg krammer min kæreste, mine veninder og nogle af min kærestes venner/kolleger.
Er fra en familie, hvor man ikke krammer, men er altså ikke en kold type (!) .
Se bort fra ovenstående, hvis nogen er kede af det, jeg har fået et glas vin, eller love is in the air, så sidder krammene løs - free hugs. Sådan ville jeg faktisk ønske at jeg var altid hmm. En papillon i en verden af labradorer :lol:
0
Free Worl Boss
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 618
Likede indlæg: 11737

Indlægaf Animi » 20. sep 2018, 11:45

ALLE! Altså, hvis de har lyst ikke :P Men jeg er den meget krammende type, det ligger til familien
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 395
Likede indlæg: 8316

Indlægaf sigge » 20. sep 2018, 11:46

Jeg er ikke den store krammer. Jeg krammer dog (næsten) altid min søster både til goddag og farvel, når vi ses. Hun er nok også den eneste, jeg giver sådan nogle helt tætte kram. Mine fætre og kusine krammer jeg også som oftest. Da min fætter fik en ny kæreste, gav jeg hånd til ham de første par gange, jeg mødte ham, men da vi sagde farvel efter tredje møde, virkede det alligevel skørt ikke at kramme ham, når jeg krammede min fætter, der stod lige ved siden af. Mine forældre krammer jeg ved særlige lejligheder.

Jeg krammer mine veninder men ikke deres mænd/kærester. Jeg krammer nogle af mine kolleger ved særlige lejligheder men ikke til daglig på kontoret. Det er mere, hvis vi har været til er socialt arrangement udenfor arbejdstid, at vi evt. krammer farvel.

Og så fik jeg (et lettere akavet) kram af min chef fornylig. Vi var tre, som havde vundet noget vin i en intern konkurrence, og da første vinder fik et kram, da hun fik overrakt sin præmie, kunne han jo ikke forskelsbehandle. :D Det var nu helt fint med mig, og jeg kunne nemt havde undslået mig uden sure miner, hvis jeg ville.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 802
Likede indlæg: 11443

Indlægaf dgd2007 » 20. sep 2018, 12:27

Så få som muligt. Det undrede mig såre da mine "whiskeybælte"-halvsøskende som ellers havde anset den slags for noget gammeldags hippiepjat, pludselig begyndte at gøre det i stor stil for små ti(?) år siden. :fløjt:
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3339

Indlægaf Ally » 20. sep 2018, 13:01

Jeg krammer mine børn, min mor (min far og bror har jeg aldrig rigtig krammet), mine venner og veninder og nogle af mine kolleger. Generelt kan jeg godt li' at kramme, men bekendte krammer jeg kun, hvis de lægger op til det.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1275
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 21168

Indlægaf LadyFox » 20. sep 2018, 13:23

Alle der ikke virker til at have noget imod det. Jeg er klart en krammer.
4
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 344
Likede indlæg: 3076

Indlægaf Little_Woman » 20. sep 2018, 13:26

Folk jeg godt kan lide og om jeg fx lige har haft en hyggelig dag/aften med. Jeg krammer gerne, men det kræver at jeg bryder mig om folk, på det personlige plan. Fx ikke samarbejdspartnere og borgere på jobbet - men gerne kolleger, fx da jeg gik på barsel i går og efter en fest.
0
Nu med fugl
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 515
Likede indlæg: 11391

Indlægaf Sangius » 20. sep 2018, 13:31

Jeg synes håndtryk er "værre" end kram. Jeg krammer alle jeg kender.
3
MissB
Kort karma: 27
Likede indlæg: 251

Indlægaf MissB » 20. sep 2018, 13:32

Familie, svigerfamilie, venner/veninder, kollegaer (dog kun i forbindelse med noget socialt, ikke til hverdag med mindre der har været behov for det). Ekspedienter i bestemte butikker, og særlig gang i mellem borgere på mit arbejde, hvis jeg har vurderet det til at de havde brug for det.
0

Tilbage til "Livets forhold"