Provokerende eller ej?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf hotlips » 21. sep 2018, 08:28

Vi har også sådan nogle, jeg kan godt synes bestyrelsen er nogle bonderøve og vi er ofte ikke enige i prioriteterne, men man må dog have noget tilovers for at de påtager sig en opgave vi andre ikke vil eller kan, og jeg synes dog heldigvis at de fleste er gode til at bede folk om lige at stikke piben ind når der kommer en der har boet her i 3 måneder og synes de har ret til at bønne på dem og komme med en masse ting der skal laves på en anden måde, hvoraf de altid er blevet afprøvet før eller det der er nu er noget der er lavet i stedet for det de foreslår fordi det er en bedre løsning.

Jeg ville også blive irriteret over sådan et svar, jeg ville nok svare at han er velkommen til at stille op til bestyrelsen i næste omgang, det er nogenlunde det de plejer at svare her og det lukker munden på de fleste.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Pandesteg » 21. sep 2018, 08:29

Jeg læste det nu også som om at han havde ordnet opgaverne. Jeg synes den slags er svær at vurdere, når tingene er taget ud af kontekst :) Men så kan jeg da godt forstå du blev irriteret. Jeg ville nok bare afskrive ham som en idiot, trække på skuldrene og ikke bruge mere energi på den sag.
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21845

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Purple Haze » 21. sep 2018, 08:31

thomassneum skrev:
Purple Haze skrev:
thomassneum skrev:Jeg tror opgaver allerede er klaret.. (fjern fra listen) .. han siger jo også at han live vil tjekke kælderen.
Man kan jo læse det som han er meget proaktiv. :)



Ja det ville da være dejligt.
Men nej, han synes bare der er andre ting der er vigtigere.


Øv!..
Men så lad barnet løbe med sagen.

Du kan altid sætte arbejdsdagen som et punkt på dagsordenen til jeres generalforsamling, så kan I få afgjort ved afstemning, hvordan landet skal ligge. :)


Fristende tanke, men det vil jeg ikke gøre.
Synes det plejer at virke OK. Også selvom fremmødet nogle gange har været ret ringe.
Folk yder i det omfang de har lyst, evner og tid til.
Vi har flere gange haft oppe og vende om vi skulle infører en form for bøde for dem der ikke biddrager, men har været enige om at det ikke er en særlig konstruktiv fremgangsmåde.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf JoyNips » 21. sep 2018, 08:32

Nu har du jo godt nok svaret, men jeg ville ellers have anbefalet at kvæle ham i venlighed i stedet for at gå ind i konflikten. "Kære Jens-Verner, tak for din mail. Når du skriver at du synes, vi skal tage fejning af gården, skralderummet og rundt om bygningen af listen, er det så fordi du mener, at der ikke trænger? Jeg var lige rundt i går, og der ligger rigtig meget jord og affald fx i hjørnet ved bygning X ligesom skralderummet godt kunne trænge til en tur under affaldsbeholderne, så jeg synes umiddelbart at punkterne skal blive på listen. Du må endelig gerne sende forslag til flere punkter på listen, hvis du falder over noget. Vi ses til næste bestyrelsesmøde. Mvh Purple."
16
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf JoyNips » 21. sep 2018, 08:34

Mht fremmødet, så havde vi i vores andelsforening et gebyr for manglende fremmøde. Hvis man på forhånd meddelte, at man ikke kom, kunne man få en opgave, der kunne klares på et andet tidspunkt.
Stort set alle mødte op.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21845

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Purple Haze » 21. sep 2018, 08:36

hotlips skrev:
Jeg ville også blive irriteret over sådan et svar, jeg ville nok svare at han er velkommen til at stille op til bestyrelsen i næste omgang, det er nogenlunde det de plejer at svare her og det lukker munden på de fleste.


Ja det prøvede vi også, med det resultat at han stillede op :lol:

Det har så desværre ikke stoppet hans strøm af mails om alt muligt mellem kælder og tag.
Men heldigvis lader han til at være ret hjælpsom, og ikke kun have det hele i munden (tastaturet), og tilbyder ofte at låne sin varevogn ud.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21845

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Purple Haze » 21. sep 2018, 08:37

JoyNips skrev:Nu har du jo godt nok svaret, men jeg ville ellers have anbefalet at kvæle ham i venlighed i stedet for at gå ind i konflikten. "Kære Jens-Verner, tak for din mail. Når du skriver at du synes, vi skal tage fejning af gården, skralderummet og rundt om bygningen af listen, er det så fordi du mener, at der ikke trænger? Jeg var lige rundt i går, og der ligger rigtig meget jord og affald fx i hjørnet ved bygning X ligesom skralderummet godt kunne trænge til en tur under affaldsbeholderne, så jeg synes umiddelbart at punkterne skal blive på listen. Du må endelig gerne sende forslag til flere punkter på listen, hvis du falder over noget. Vi ses til næste bestyrelsesmøde. Mvh Purple."


Ja det havde nok været en bedre fremgangsmåde ;)
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Sof » 21. sep 2018, 08:42

JoyNips skrev:Mht fremmødet, så havde vi i vores andelsforening et gebyr for manglende fremmøde. Hvis man på forhånd meddelte, at man ikke kom, kunne man få en opgave, der kunne klares på et andet tidspunkt.
Stort set alle mødte op.

Sådan er det med vores arbejdsdage i ejerforening.

Vi har 4 dage om året, første gang man ikke møder op koster det 200kr, 2. 400, 3. 600 og 4. 800, der er 3-4 medlemmer ud af 50, som lægger 2000kr på forhånd hvert år for at slippe. Pengene i “bødekassen” går til at hyre snerydning og græslåning i løbet af året på fællesarealer. Og hvis man møder op, så er det ikke fordi det er flere timers hårdt arbejde.
Sidste gang var min kæreste afsted halvanden time, han havde fejet på havegang og drukket en øl i fællesskuret med nogle af de gamle mænd.
En opgave vi har fået hvor vi ikke kunne møde op på dagen, var at tjekke at storskraldspladsen var ryddet totalt efter afhentning. Altså opgaver i småtingsafdelingen.

I vores gamle forening betalte man 100 kr., hvis man ikke mødte op og ikke havde meldt afbud. Der var også omkring 200 lejligheder og vil skyde på at vi var de samme 10-15 stykker hver gang.
1
Neverkont
Indlæg: 1864
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2912

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Neverkont » 21. sep 2018, 09:03

Purple Haze skrev:Jeg skrev tilbage til ham at jeg ikke havde tænkt mig at fjerne det fra listen, og at det i øvrigt ikke var hans arbejdsdag, men hele husets - men at han skal være velkommen til at sende mig flere opgaver jeg kan skrive på listen. Så ser vi hvad vi kan nå på dagen.

Hvortil han skrev at det ikke var hans ide men bestyrelsens, hvilket jeg jo ville vide hvis jeg var kommet til sidste bestyrelsesmøde. At det var ham der skulle tage sig af det, fordi det jo ikke var godt at der kom så få til arbejdsdagen vi var jo 7 ud af ca 70 osv osv.


Burde dette ikke fremgå af et referat?
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Misantropen » 21. sep 2018, 09:11

Purple Haze skrev:Jeg har mødt ham en gang.

Og det er skam fair nok at han ikke mener der trænger til at blive fejet, men det synes jeg der gør (i allerhøjeste grad), særligt fordi der ikke blev fejet på sidste arbejdsdag.
Så det er ikke fordi han har ordnet noget som helst. Og det med at tjekke kælderen, læser jeg som at han har tænkt sig at tjekke om han mener det skal på listen.

Jeg skrev tilbage til ham at jeg ikke havde tænkt mig at fjerne det fra listen, og at det i øvrigt ikke var hans arbejdsdag, men hele husets - men at han skal være velkommen til at sende mig flere opgaver jeg kan skrive på listen. Så ser vi hvad vi kan nå på dagen.

Hvortil han skrev at det ikke var hans ide men bestyrelsens, hvilket jeg jo ville vide hvis jeg var kommet til sidste bestyrelsesmøde. At det var ham der skulle tage sig af det, fordi det jo ikke var godt at der kom så få til arbejdsdagen vi var jo 7 ud af ca 70 osv osv.

Han har aldrig været til en arbejdsdag så ved ikke hvorfor han føler for at belære mig om det (jeg har, som den eneste tror jeg, været med til alle mens jeg har boet her), men ja det er da irriterende at folk dukker op.

Jeg skrev tilbage at hvis det var det de har besluttet, så overtager han selvfølgelig opgaven, selvom jeg selv synes det er gået OK de 4 år jeg har haft opgaven.
Og at jeg i øvrigt ville foreslå et punkt mere.

Og at arbejdsdagen plejer at være hyggelig, men at jeg tror jeg springer over i år. Men at det nok går da jeg jo er en af dem der gør mest. (Jeg er vores uofficielle gårdmand, og sørger for blomster i bedene osv)

Så tænker jeg den er lukket.

Jeg får så en mail hvor han skriver at jeg jo har nægtet at sende ham listen, som afslutter med om han skal forstå det sådan at jeg er blevet fornærmet og slet ikke vil komme.

Skriver at listen var vedhæftet dagsordenen til mødet, og at han kan finde den der. Og at jeg nok er særligt nærtagende og derfor ikke bryder mig om hans tone, og at hans kommentar om, om jeg er fornærmet ikke er særlig konstruktivt. Men når det er sagt så er det nok meget rigtigt.
Men jeg håber de får en god dag.

Så tænker jeg igen den er lukket.

Så skriver han tilbage at det jo var en pdf version han ikke kan redigere (det var en helt alm Excel fil, og han kunne jo tydeligvis godt kopiere de punkter ud som han mente skal slettes?), og at jeg skal lægge det ud som en eller anden form for online dokument, jeg aldrig har hørt om.

Nu har jeg tænkt mig bare at ignorere hans mail, og så evt tage den med ham hvis jeg skulle rende på ham.

Jeg er med på at hans formulering kan virke kommanderede, men jeg kan ikke helt finde hoved og hale i bestyrelsen, møderne hvad der er aftalt konkret/officielt.

Men umiddelbart, at dømme ud fra ovenstående, synes jeg I virker til at være lige gode om den dårlige kommunikation, sorry.
5
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Lurende Peber » 21. sep 2018, 09:42

Hvis han har overtaget din koordineringsopgave på et bestyrelsesmøde, bør det jo stå i referatet?
Meget var vundet, hvis han havde henvendt sig mere diplomatisk.
Men det tog er vist kørt.....
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Nemon.
Indlæg: 121
Tilmeldt: 24. sep 2015, 18:27
Kort karma: 8
Likede indlæg: 99

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Nemon. » 21. sep 2018, 09:42

Hele den korrespondance ville fornærme mig, til et børne hjerne punkt. Jeg ville simpelthen trække mig og bede ham at tage fuldstændig over.
Jeg ville nok også være så barnlig at jeg ville klage til bestyrelsen, hvis gården efterfølgende ikke var i orden.
Meget barnligt jeg ved det. :tie:
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21845

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Purple Haze » 21. sep 2018, 19:19

AstaPasta skrev:Hvis det han prøvede at kommunikere var: "På mødet, som du ikke var til, blev det aftalt, at jeg står for opgavelisten. Tak for den liste, du har sendt. Jeg kigger på den og retter lidt til, fx tjekker jeg om fejning kan slettes og om kælderen skal sættes på. Vil du evt. sende listen i et andet format?"


Ja det er vist en meget god opsummering af hans første 2-3 beskeder.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf achillaxedprune » 21. sep 2018, 19:52

Du skal bare prise dig lykkelig for, at en anden tager opgaven fremadrettet. Bestyrelsesarbejde er noget fanden har skabt. Og ja, jeg har siddet i diverse bestyrelser en del år efterhånden og er pt. formand for vores grundejerforening. Og det suuuuucks. Magen til utaknemmeligt frivilligt arbejde, skal man da ved gud lede længe efter!
...forhåbentlig har jeg selv lært lektien og holder mig laaangt væk efter næste generalforsamling, hvor jeg endelig kan gå af som formand.

Og for at svare på dit spørgsmål: Jeg ville også være blevet provokeret... Sikke en måde at skrive til dig på. Klaptorsk, ærlig talt.
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21845

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Purple Haze » 22. sep 2018, 06:40

achillaxedprune skrev:Du skal bare prise dig lykkelig for, at en anden tager opgaven fremadrettet..


Nej, jeg har jo været glad for lige den opgave.
Vil gerne bidrage med noget, og det er en god nem lille opgave.

Og på den måde kan jeg sørge for at folk ikke beslutter sig for at “pille ukrudt” og hiver alle de blomster op jeg går og planter, eller klipper dem ned så de dør.

Hvilket jeg har prøvet mere end en gang.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Livets forhold"