Provokerende eller ej?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Provokerende eller ej?

Indlægaf Purple Haze » 21. sep 2018, 05:54

Jeg har fået en mail som provokere mig.
Det gør jeg “jævnligt”, så er godt klar over at det nok er mig der er lidt for sart.

Men hvad synes i, ville i blive provokeret af dette?

Jeg er med i vores egendoms bestyrelse, og en af mine opgaver er at stå for vores fælles arbejdsdag. Dvs jeg har stået for at lave en arbejdsliste, som jeg har taget med på dagen, altså meget low key - og det har jeg gjort de sidste 4 år. Sendte listen ud med dagsordenen til vores sidste bestyrelsesmøde.

Får så denne besked fra et af de andre (nye) medlemmer, som jeg som sagt blev provokeret af:

“Kan du til at starte med lige slette følgende fra listen:

Gård feje
Feje rundt om huset inkl. hoveddørstrapper
Feje skralderum

Jeg tjekker samtidig lige status på kælder.

Håber det foremntlig kun er gård og opgange vi skal tage næste søndag, samt toilet.”
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Sophies-mor » 21. sep 2018, 05:59

Hvad er det provokerende?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Pandesteg » 21. sep 2018, 06:08

Jeg kan ikke se noget provokerende i den besked?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf HerErJeg » 21. sep 2018, 06:14

Det handler vel om at personen ikke har tænkt sig at bidrage med "idiotarbejde", det må andre tage sig af, men "jeg" nægter at gøre noget i den retning.
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf KitKat » 21. sep 2018, 06:15

Det er sjovt så forskellige vi er :)

Jeg ville også blive provokeret over dén besked. Det der med at vedkommende bare kommer flyvende ind fra sidelinjen og giver ordre.

"Til at starte med kan du lige...."

Nej??

"I forhold til den udsendte liste tænker jeg måske følgende kunne slettes?" ville imo være den rigtige approach.

Det ville i hvert fald få mig til at stejle en hel del mindre end "Det kan godt være du har håndteret det her længe, og jeg er 5 minutter gammel, men du ved tydeligvis ikke hvad du laver så nu bestemmer jeg det lige for dig" (som er den tone jeg læser den originale besked i) :fløjt:
29
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Lurende Peber » 21. sep 2018, 06:19

Den er noget direkte, og kan efterlade tvivl om mening.
Jeg vil umiddelbart bede vedkommende bekræfte, at h*n allerede har udført de nævnte opgaver.
Da det må være grunden til “sletningerne”
14
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Tibbler » 21. sep 2018, 06:35

Jeg er enig i, at det er formuleret på en uhensigtsmæssig måde - Man kommer aldrig langt med en kommanderende tone.

Jeg læser beskeden, som at vedkommende har tjekket, og tænkt at det ikke er nødvendigt at feje der, og derfor behøver det ikke være på listen. Så hensigten er sikkert god; Det er bare en elendig formulering.

Kender du vedkommende? Altså hvordan han/hun fremstår IRL?
3
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Stars » 21. sep 2018, 06:43

Tibbler skrev:Jeg er enig i, at det er formuleret på en uhensigtsmæssig måde - Man kommer aldrig langt med en kommanderende tone.

Jeg læser beskeden, som at vedkommende har tjekket, og tænkt at det ikke er nødvendigt at feje der, og derfor behøver det ikke være på listen.
Så hensigten er sikkert god; Det er bare en elendig formulering.

Kender du vedkommende? Altså hvordan han/hun fremstår IRL?


Det var også min tanke uden at kende de nærmere omstændigheder.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf thomassneum » 21. sep 2018, 06:47

Jeg tror opgaver allerede er klaret.. (fjern fra listen) .. han siger jo også at han live vil tjekke kælderen.
Man kan jo læse det som han er meget proaktiv. :)
2
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Misantropen » 21. sep 2018, 06:47

HerErJeg skrev:Det handler vel om at personen ikke har tænkt sig at bidrage med "idiotarbejde", det må andre tage sig af, men "jeg" nægter at gøre noget i den retning.

Sådan opfattede jeg det ikke, men at vedkommende ikke mener det er nødvendigt at have på listen.

Årsagen kan jeg ikke gennemskue. Det kan lige så godt være fordi vedkommende har tjekket at det ikke trænger og så er det jo fint, omend det kunne være bedre formuleret.

Hvis vedkommende ikke er en del af bestyrelsen eller har viden/erfaring til at vurdere hvad der skal gøres, men skriver uopfordret så kan jeg sagtens forstå det er provokerende. Men ud fra de begrænsede oplysninger kan jeg ikke vurdere om det er kommandoen eller forventningen der er provokerende.
0
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Phlox9 » 21. sep 2018, 06:50

Jeg bryder mig bestemt heller ikke om tonen - jeg synes, den virker nedladende, og jeg ville aldrig selv formulere mig på den måde. Jeg forstår godt, at du bliver provokeret.
Senest rettet af Phlox9 22. sep 2018, 14:14, rettet i alt 1 gang.
4
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Petrix » 21. sep 2018, 06:56

Måske er tonen mere curling-unge-agtig end den er provokerende.
1
27102021
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Purple Haze » 21. sep 2018, 08:20

Tibbler skrev:Kender du vedkommende? Altså hvordan han/hun fremstår IRL?

Jeg har mødt ham en gang.

Og det er skam fair nok at han ikke mener der trænger til at blive fejet, men det synes jeg der gør (i allerhøjeste grad), særligt fordi der ikke blev fejet på sidste arbejdsdag.
Så det er ikke fordi han har ordnet noget som helst. Og det med at tjekke kælderen, læser jeg som at han har tænkt sig at tjekke om han mener det skal på listen.

Jeg skrev tilbage til ham at jeg ikke havde tænkt mig at fjerne det fra listen, og at det i øvrigt ikke var hans arbejdsdag, men hele husets - men at han skal være velkommen til at sende mig flere opgaver jeg kan skrive på listen. Så ser vi hvad vi kan nå på dagen.

Hvortil han skrev at det ikke var hans ide men bestyrelsens, hvilket jeg jo ville vide hvis jeg var kommet til sidste bestyrelsesmøde. At det var ham der skulle tage sig af det, fordi det jo ikke var godt at der kom så få til arbejdsdagen vi var jo 7 ud af ca 70 osv osv.

Han har aldrig været til en arbejdsdag så ved ikke hvorfor han føler for at belære mig om det (jeg har, som den eneste tror jeg, været med til alle mens jeg har boet her), men ja det er da irriterende at folk dukker op.

Jeg skrev tilbage at hvis det var det de har besluttet, så overtager han selvfølgelig opgaven, selvom jeg selv synes det er gået OK de 4 år jeg har haft opgaven.
Og at jeg i øvrigt ville foreslå et punkt mere.

Og at arbejdsdagen plejer at være hyggelig, men at jeg tror jeg springer over i år. Men at det nok går da jeg jo er en af dem der gør mest. (Jeg er vores uofficielle gårdmand, og sørger for blomster i bedene osv)

Så tænker jeg den er lukket.

Jeg får så en mail hvor han skriver at jeg jo har nægtet at sende ham listen, som afslutter med om han skal forstå det sådan at jeg er blevet fornærmet og slet ikke vil komme.

Skriver at listen var vedhæftet dagsordenen til mødet, og at han kan finde den der. Og at jeg nok er særligt nærtagende og derfor ikke bryder mig om hans tone, og at hans kommentar om, om jeg er fornærmet ikke er særlig konstruktivt. Men når det er sagt så er det nok meget rigtigt.
Men jeg håber de får en god dag.

Så tænker jeg igen den er lukket.

Så skriver han tilbage at det jo var en pdf version han ikke kan redigere (det var en helt alm Excel fil, og han kunne jo tydeligvis godt kopiere de punkter ud som han mente skal slettes?), og at jeg skal lægge det ud som en eller anden form for online dokument, jeg aldrig har hørt om.

Nu har jeg tænkt mig bare at ignorere hans mail, og så evt tage den med ham hvis jeg skulle rende på ham.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf Purple Haze » 21. sep 2018, 08:24

thomassneum skrev:Jeg tror opgaver allerede er klaret.. (fjern fra listen) .. han siger jo også at han live vil tjekke kælderen.
Man kan jo læse det som han er meget proaktiv. :)



Ja det ville da være dejligt.
Men nej, han synes bare der er andre ting der er vigtigere.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Provokerende eller ej?

Indlægaf thomassneum » 21. sep 2018, 08:27

Purple Haze skrev:
thomassneum skrev:Jeg tror opgaver allerede er klaret.. (fjern fra listen) .. han siger jo også at han live vil tjekke kælderen.
Man kan jo læse det som han er meget proaktiv. :)



Ja det ville da være dejligt.
Men nej, han synes bare der er andre ting der er vigtigere.


Øv!..
Men så lad barnet løbe med sagen.

Du kan altid sætte arbejdsdagen som et punkt på dagsordenen til jeres generalforsamling, så kan I få afgjort ved afstemning, hvordan landet skal ligge. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Livets forhold"