Den mærkeligste gave

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Anilara » 28. dec 2015, 14:05

Maoam skrev:
Anilara skrev:
Hunkat skrev:
Anilara skrev:Min mor fik en tredobbelt saks i år.. Det var sgu mærkeligt!


Sådan en man bruger til at klippe urter med? :gruble:

Er det dét den er til? Vi undrede os alle :lol: Hun fik den af en norsk veninde.
Hun gav i øvrigt min far en sær tragt til hjemmelavet marmelade. Virkeligt underlige gaver!


Jeg er glad for min, og min mor ville også gerne have en, da hun var her inden jul. Den er god, når man skal hælde noget fra én beholder over i noget andet uden det ender på bordet, fordi den er så stor, men det kræver nok, at man er meget i køkkenet for at se formålet med at have den.

Mine forældre har en fra Tiger i forvejen. Vi synes også mere det bare var en sjov gave fra hende.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Modesty Blame » 28. dec 2015, 17:56

Min lillebror kunne ikke finde på en gave,så han havde skrevet et kort, hvor der stod, at jeg selv måtte vælge. Snarere end, at- I ved, ringe og spørge - spørge min far, eller min anden bror - begge havde ikke problemer med at finde på gave. Jeg kender lillebror godt. Uanset det finde gavekort - så får jeg aldrig nogen gave.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46290

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf LadyFox » 28. dec 2015, 18:44

Modesty Blame skrev:Min lillebror kunne ikke finde på en gave,så han havde skrevet et kort, hvor der stod, at jeg selv måtte vælge. Snarere end, at- I ved, ringe og spørge - spørge min far, eller min anden bror - begge havde ikke problemer med at finde på gave. Jeg kender lillebror godt. Uanset det finde gavekort - så får jeg aldrig nogen gave.


Det trick brugte jeg også i mine teenage-år - jeg har et seriøst problem hvis min familie pludselig begynder at inkasserer gavegæld hos mig :8:
0
...
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Fillie » 28. dec 2015, 19:02

LadyFox skrev:
Modesty Blame skrev:Min lillebror kunne ikke finde på en gave,så han havde skrevet et kort, hvor der stod, at jeg selv måtte vælge. Snarere end, at- I ved, ringe og spørge - spørge min far, eller min anden bror - begge havde ikke problemer med at finde på gave. Jeg kender lillebror godt. Uanset det finde gavekort - så får jeg aldrig nogen gave.


Det trick brugte jeg også i mine teenage-år - jeg har et seriøst problem hvis min familie pludselig begynder at inkasserer gavegæld hos mig :8:


Shit, jeg troede, der var en udløbsdato på tjenestekort! :8:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46290

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf LadyFox » 28. dec 2015, 19:33

Fillie skrev:
LadyFox skrev:
Modesty Blame skrev:Min lillebror kunne ikke finde på en gave,så han havde skrevet et kort, hvor der stod, at jeg selv måtte vælge. Snarere end, at- I ved, ringe og spørge - spørge min far, eller min anden bror - begge havde ikke problemer med at finde på gave. Jeg kender lillebror godt. Uanset det finde gavekort - så får jeg aldrig nogen gave.


Det trick brugte jeg også i mine teenage-år - jeg har et seriøst problem hvis min familie pludselig begynder at inkasserer gavegæld hos mig :8:


Shit, jeg troede, der var en udløbsdato på tjenestekort! :8:

Det HÅBER jeg der er. Men jeg må indrømme jeg aldrig har undersøgt regelsættet for den slags :kryds:
0
...
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Modesty Blame » 28. dec 2015, 19:46

Nok er lillebror meget yngre end mig, men han er stadig et godt stykke over 20 år. Og det lykkedes ham trods alt at købe en meget fin gave til vores storebror.
0
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Fillie » 28. dec 2015, 19:48

^

:kryds: :kryds: :kryds:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf In_your_eyes » 28. dec 2015, 20:11

2 poser krydderier fra min 25 årige niece :gruble:
0
:pompom:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Charly » 28. dec 2015, 20:23

In_your_eyes skrev:2 poser krydderier fra min 25 årige niece :gruble:

Er det så i det mindste sådan lidt lækre krydderier, og ikke Nettos karry til 4,95?
2
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf In_your_eyes » 28. dec 2015, 21:11

Charly skrev:
In_your_eyes skrev:2 poser krydderier fra min 25 årige niece :gruble:

Er det så i det mindste sådan lidt lækre krydderier, og ikke Nettos karry til 4,95?


En pose hvidløgssalt og en pose rosenpaprika fra Hedebogård, så ikke noget fancy
0
:pompom:
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Primerose » 29. dec 2015, 00:57

In_your_eyes skrev:
Charly skrev:
In_your_eyes skrev:2 poser krydderier fra min 25 årige niece :gruble:

Er det så i det mindste sådan lidt lækre krydderier, og ikke Nettos karry til 4,95?


En pose hvidløgssalt og en pose rosenpaprika fra Hedebogård, så ikke noget fancy



Hedebogaard er da det de sælger i Tiger-butikkerne! :lol:
2
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf dykkersild » 29. dec 2015, 08:19

Første jul med en ny sted-familie kastede følgende gave af sig: et par underbukser med huller i samt en pose valnødder. Der følte jeg mig godt nok som den lille pige med svovlstikkerne der havde fået lov til at komme indenfor i dagens anledning.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Annione » 29. dec 2015, 09:22

Til mit svendegilde fik jeg af nogle venner.... En cd med gospel?! Jeg var 20 og hørte dance og rock. Intet andet.

Til mit bryllup fik jeg/vi en lyserød dug, der ikke kunne byttes. Familien vi fik den af havde ikke mange penge, så vi takkede overstrømmende og kylede den ud.
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Fræksak » 29. dec 2015, 18:30

Vi fik noget salatbestik i bryllupsgave. Kan ikke huske hvorfra - Rosendahl eller Georg Jensen eller noget i den stil. Det var ganske udmærket, hvis ikke det var fordi, at æsken var tom :forvirret:

Gavegiveren henvendte sig angiveligt til butikken, der angiveligt meddelte, at det kunne de ikke gøre noget ved, for det kunne enhver jo komme og sige. Vi er den dag i dag stadig i tvivl om det er den rigtige version, eller om gavegiveren muligvis har fundet æsken bagest i skabet derhjemme og glad givet den videre uden først at tjekke, om der rent faktisk var noget i æsken.

Mystisk var det i hvert fald. Først var vi lidt i tvivl om det var en joke af en art, og det var faktisk også lidt specielt at skulle henvende sig til gavegiveren og høre, om det mon var en fejl.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. dec 2015, 18:36

Fræksak skrev:Vi fik noget salatbestik i bryllupsgave. Kan ikke huske hvorfra - Rosendahl eller Georg Jensen eller noget i den stil. Det var ganske udmærket, hvis ikke det var fordi, at æsken var tom :forvirret:

Gavegiveren henvendte sig angiveligt til butikken, der angiveligt meddelte, at det kunne de ikke gøre noget ved, for det kunne enhver jo komme og sige. Vi er den dag i dag stadig i tvivl om det er den rigtige version, eller om gavegiveren muligvis har fundet æsken bagest i skabet derhjemme og glad givet den videre uden først at tjekke, om der rent faktisk var noget i æsken.

Mystisk var det i hvert fald. Først var vi lidt i tvivl om det var en joke af en art, og det var faktisk også lidt specielt at skulle henvende sig til gavegiveren og høre, om det mon var en fejl.


Jeg tror ikke på, at en butik kan komme til at sælge en tom æske til dyrt bestik.
De gange, hvor jeg har købt noget i den stil, er indholdet omhyggeligt blevet tjekket af ekspedienten.
Desuden vejer sådan noget som regel også til, så jeg kan ikke engang forstå, hvordan det tilfældigt kan være sket, hvis giveren selv er kommet til at give en tom æske.
1

Tilbage til "Livets forhold"