Den mærkeligste gave

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Siamo
Indlæg: 97
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:06
Kort karma: 4
Likede indlæg: 82

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Siamo » 29. dec 2015, 18:44

Fræksak skrev:Vi fik noget salatbestik i bryllupsgave. Kan ikke huske hvorfra - Rosendahl eller Georg Jensen eller noget i den stil. Det var ganske udmærket, hvis ikke det var fordi, at æsken var tom :forvirret:

Gavegiveren henvendte sig angiveligt til butikken, der angiveligt meddelte, at det kunne de ikke gøre noget ved, for det kunne enhver jo komme og sige. Vi er den dag i dag stadig i tvivl om det er den rigtige version, eller om gavegiveren muligvis har fundet æsken bagest i skabet derhjemme og glad givet den videre uden først at tjekke, om der rent faktisk var noget i æsken.

Mystisk var det i hvert fald. Først var vi lidt i tvivl om det var en joke af en art, og det var faktisk også lidt specielt at skulle henvende sig til gavegiveren og høre, om det mon var en fejl.

Altså de Georg Jensen-æsker jeg har givet/modtaget har altid været pakket ind i et tyndt lag plast...

Ej hvor er det usmageligt.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4215

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Fræksak » 29. dec 2015, 18:45

DetSorteCirkus skrev:
Fræksak skrev:Vi fik noget salatbestik i bryllupsgave. Kan ikke huske hvorfra - Rosendahl eller Georg Jensen eller noget i den stil. Det var ganske udmærket, hvis ikke det var fordi, at æsken var tom :forvirret:

Gavegiveren henvendte sig angiveligt til butikken, der angiveligt meddelte, at det kunne de ikke gøre noget ved, for det kunne enhver jo komme og sige. Vi er den dag i dag stadig i tvivl om det er den rigtige version, eller om gavegiveren muligvis har fundet æsken bagest i skabet derhjemme og glad givet den videre uden først at tjekke, om der rent faktisk var noget i æsken.

Mystisk var det i hvert fald. Først var vi lidt i tvivl om det var en joke af en art, og det var faktisk også lidt specielt at skulle henvende sig til gavegiveren og høre, om det mon var en fejl.


Jeg tror ikke på, at en butik kan komme til at sælge en tom æske til dyrt bestik.
De gange, hvor jeg har købt noget i den stil, er indholdet omhyggeligt blevet tjekket af ekspedienten.
Desuden vejer sådan noget som regel også til, så jeg kan ikke engang forstå, hvordan det tilfældigt kan være sket, hvis giveren selv er kommet til at give en tom æske.


Nej, det skulle også undre mig, hvis en butik solgte en tom æske. Og derudover tror jeg, at de fleste steder ville lade tvivlen komme køber til gode, hvis de kom tilbage og sagde, at æsken altså var tom (?).
Men altså, hvis vi gav udtryk for, at vi ikke troede på historien med butikken, ville vi jo inddirekte sige til gavegiveren, at vi gik ud fra, at de havde fundet noget i skabet til os i stedet for at købe nyt, og det er også sin sag at anklage folk for.

Det var bekendte, der "kun" var inviteret med til reception, så det var supersødt af dem, at de i det hele taget kom med så fin en gave. Vi lod den bare ligge, for hvad skal man stille op? Man har jo trods alt ikke krav på gaver :P.

Men spøjst, det var det sgu!
3
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf 2SHY » 29. dec 2015, 19:00

Altså vi har prøvet at min mor fik tomme æsker med de der lyseholdere fra Georg Jensen der var købt hos en guldsmed hvis jeg husker ret. Det er mange år siden og min mormor og morfar kendte i det mindste ejeren, så hun endte med at få indholdet senere
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Sorenspige » 29. dec 2015, 19:09

Min mærkeligste gave er nok den, min mand og jeg aldrig fik af en fælles ven til vores bryllup.

Vennen er lidt vant til, at andre sørger for den slags ting, men det var der altså ingen, som havde gjort, og han stod ikke på nogen af til og fra kortenen.

Han så lidt mærkelig ud i hovedet, da det gik op for ham i forbindelse med, at vi delte takkekort ud. Han anede ikke, at han ikke havde været med i en gave :D.
5
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Hunkat » 29. dec 2015, 19:16

Sorenspige skrev:Min mærkeligste gave er nok den, min mand og jeg aldrig fik af en fælles ven til vores bryllup.

Vennen er lidt vant til, at andre sørger for den slags ting, men det var der altså ingen, som havde gjort, og han stod ikke på nogen af til og fra kortenen.

Han så lidt mærkelig ud i hovedet, da det gik op for ham i forbindelse med, at vi delte takkekort ud. Han anede ikke, at han ikke havde været med i en gave :D.


:shock: Jeg ville dø af skam! :tie:
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Nurse
Indlæg: 53
Tilmeldt: 14. aug 2015, 17:37
Kort karma: 2
Likede indlæg: 48

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Nurse » 29. dec 2015, 19:59

Fræksak skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Fræksak skrev:Vi fik noget salatbestik i bryllupsgave. Kan ikke huske hvorfra - Rosendahl eller Georg Jensen eller noget i den stil. Det var ganske udmærket, hvis ikke det var fordi, at æsken var tom :forvirret:

Gavegiveren henvendte sig angiveligt til butikken, der angiveligt meddelte, at det kunne de ikke gøre noget ved, for det kunne enhver jo komme og sige. Vi er den dag i dag stadig i tvivl om det er den rigtige version, eller om gavegiveren muligvis har fundet æsken bagest i skabet derhjemme og glad givet den videre uden først at tjekke, om der rent faktisk var noget i æsken.

Mystisk var det i hvert fald. Først var vi lidt i tvivl om det var en joke af en art, og det var faktisk også lidt specielt at skulle henvende sig til gavegiveren og høre, om det mon var en fejl.


Jeg tror ikke på, at en butik kan komme til at sælge en tom æske til dyrt bestik.
De gange, hvor jeg har købt noget i den stil, er indholdet omhyggeligt blevet tjekket af ekspedienten.
Desuden vejer sådan noget som regel også til, så jeg kan ikke engang forstå, hvordan det tilfældigt kan være sket, hvis giveren selv er kommet til at give en tom æske.


Nej, det skulle også undre mig, hvis en butik solgte en tom æske. Og derudover tror jeg, at de fleste steder ville lade tvivlen komme køber til gode, hvis de kom tilbage og sagde, at æsken altså var tom (?).
Men altså, hvis vi gav udtryk for, at vi ikke troede på historien med butikken, ville vi jo inddirekte sige til gavegiveren, at vi gik ud fra, at de havde fundet noget i skabet til os i stedet for at købe nyt, og det er også sin sag at anklage folk for.

Det var bekendte, der "kun" var inviteret med til reception, så det var supersødt af dem, at de i det hele taget kom med så fin en gave. Vi lod den bare ligge, for hvad skal man stille op? Man har jo trods alt ikke krav på gaver :P.

Men spøjst, det var det sgu!


Det kan butikken så sagtens.
Sidste år fik vi en dyr røgalarm af mine svigerforældre. Æsken var desværre tom, da vi åbnede den. Vi fik dog en røgalarm, da vi henvendte os i butikken efterfølgende.
I år har jeg så fået en æske med to krus i - eller der var så kun et krus i, det andet manglede. Jeg har fået et krus mere, da jeg var inde i butikken i går og forklare.
Jeg aner ikke, hvorfor vi åbenbart skal være uheldige, og jeg aner ikke, hvorfor i al verden Imerco ikke tjekker æskerne, inden de sælger dem. Begge vores gaver var købt i den samme Imerco.
2
Nurse
Indlæg: 53
Tilmeldt: 14. aug 2015, 17:37
Kort karma: 2
Likede indlæg: 48

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Nurse » 29. dec 2015, 20:01

Nå men jeg fik en gang et ringbind i julegave af en kæreste :forvirret:
6
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf hotlips » 1. jan 2016, 14:27

Nurse skrev:
Fræksak skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Fræksak skrev:Vi fik noget salatbestik i bryllupsgave. Kan ikke huske hvorfra - Rosendahl eller Georg Jensen eller noget i den stil. Det var ganske udmærket, hvis ikke det var fordi, at æsken var tom :forvirret:

Gavegiveren henvendte sig angiveligt til butikken, der angiveligt meddelte, at det kunne de ikke gøre noget ved, for det kunne enhver jo komme og sige. Vi er den dag i dag stadig i tvivl om det er den rigtige version, eller om gavegiveren muligvis har fundet æsken bagest i skabet derhjemme og glad givet den videre uden først at tjekke, om der rent faktisk var noget i æsken.

Mystisk var det i hvert fald. Først var vi lidt i tvivl om det var en joke af en art, og det var faktisk også lidt specielt at skulle henvende sig til gavegiveren og høre, om det mon var en fejl.


Jeg tror ikke på, at en butik kan komme til at sælge en tom æske til dyrt bestik.
De gange, hvor jeg har købt noget i den stil, er indholdet omhyggeligt blevet tjekket af ekspedienten.
Desuden vejer sådan noget som regel også til, så jeg kan ikke engang forstå, hvordan det tilfældigt kan være sket, hvis giveren selv er kommet til at give en tom æske.


Nej, det skulle også undre mig, hvis en butik solgte en tom æske. Og derudover tror jeg, at de fleste steder ville lade tvivlen komme køber til gode, hvis de kom tilbage og sagde, at æsken altså var tom (?).
Men altså, hvis vi gav udtryk for, at vi ikke troede på historien med butikken, ville vi jo inddirekte sige til gavegiveren, at vi gik ud fra, at de havde fundet noget i skabet til os i stedet for at købe nyt, og det er også sin sag at anklage folk for.

Det var bekendte, der "kun" var inviteret med til reception, så det var supersødt af dem, at de i det hele taget kom med så fin en gave. Vi lod den bare ligge, for hvad skal man stille op? Man har jo trods alt ikke krav på gaver :P.

Men spøjst, det var det sgu!


Det kan butikken så sagtens.
Sidste år fik vi en dyr røgalarm af mine svigerforældre. Æsken var desværre tom, da vi åbnede den. Vi fik dog en røgalarm, da vi henvendte os i butikken efterfølgende.
I år har jeg så fået en æske med to krus i - eller der var så kun et krus i, det andet manglede. Jeg har fået et krus mere, da jeg var inde i butikken i går og forklare.
Jeg aner ikke, hvorfor vi åbenbart skal være uheldige, og jeg aner ikke, hvorfor i al verden Imerco ikke tjekker æskerne, inden de sælger dem. Begge vores gaver var købt i den samme Imerco.


Selvfølgelig kan de det,mennesker laver fejl.

Jeg har et Georg Jensen salatbestik det er ikke i plastik og har aldrig været åbnet.

Det hører nok også under lidt sære gaver, det er sådan noget i børstet stål med store flade firkantede former men jeg er til antik sølv med snirkler... Og iøvrigt har jeg et salatbestik, med rosenranker som jeg har arvet,så firkantet stål er skudt ikke så lidt ved siden af.
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Fuck.exe » 1. jan 2016, 17:52

Den mærkeligste / mest unødvendige gave er den jeg engang fik af min niece. Hendes mor slap hende løs i en Tiger-butik med 100 kr, og så fik jeg så resultatet pænt pakket ind :stoned:
Den 5-årige vurderede at jeg havde akut behov for servietter, terninger, sugerør, krydderier, mini-dinosaurus, lyseholder og en plastikblomst.

Året efter lavede de samme nummer, denne gang for 150 kr og hele herligheden blev (indrullet i avispapir) pakket ned i en flyttekasse. Det er altså en sær måde at give gave på, og jeg fik pænt sagt tak, men nej tak til flere gaver :D
3
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf hotlips » 3. jan 2016, 04:10

Fuck.exe skrev:Den mærkeligste / mest unødvendige gave er den jeg engang fik af min niece. Hendes mor slap hende løs i en Tiger-butik med 100 kr, og så fik jeg så resultatet pænt pakket ind :stoned:
Den 5-årige vurderede at jeg havde akut behov for servietter, terninger, sugerør, krydderier, mini-dinosaurus, lyseholder og en plastikblomst.

Året efter lavede de samme nummer, denne gang for 150 kr og hele herligheden blev (indrullet i avispapir) pakket ned i en flyttekasse. Det er altså en sær måde at give gave på, og jeg fik pænt sagt tak, men nej tak til flere gaver :D


Det havde jeg nu ikke,men det er da sært at man ikke lige husker at det der med at købe brugbare gaver også er noget der skal læres.
Min dreng ville også gi helikoptere og sådan noget men han var nu ikke ret stor før man godt kunne tale med ham om hvad farve mormor mon synes om og hvad bruger morfar mon for nogle ting..en ting er det de laver selv det sætter trods alt ret snævre begrænsninger, men at man ikke hjælper dem når det skal købes, det fatter jeg ikke.

Det stakkels barn ender sq da som min farmor, hun køber en masse i løbet af året og lægger det i en stor kiste, når det så bliver jul finder hun det frem og beslutter hvem der skal ha hvad..og det har gjort hende berygtet for sine mærkelige gaver.
Ingen kunne drømme om at sige et ord,det er med garanti velment uanset hvad hun giver, men det er jo virkelig dumt og spild af formuer der kunne være brugt på ting folk kunne bruge.
Ofte er det Georg Jensen, royal copenhagen og Bing og grøndahl ting så det er ikke engang fordi hun ikke vil bruge pengene, men det virker sq fjollet at en fattigrøv som mig har for mindst 1000 kr liggende i lysestager,årsdimser,og troligt hænger rædsler fra de steder på juletræet hvert år fordi jeg har fået det af hende.
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Fuck.exe » 3. jan 2016, 09:48

hotlips skrev:
Fuck.exe skrev:Den mærkeligste / mest unødvendige gave er den jeg engang fik af min niece. Hendes mor slap hende løs i en Tiger-butik med 100 kr, og så fik jeg så resultatet pænt pakket ind :stoned:
Den 5-årige vurderede at jeg havde akut behov for servietter, terninger, sugerør, krydderier, mini-dinosaurus, lyseholder og en plastikblomst.

Året efter lavede de samme nummer, denne gang for 150 kr og hele herligheden blev (indrullet i avispapir) pakket ned i en flyttekasse. Det er altså en sær måde at give gave på, og jeg fik pænt sagt tak, men nej tak til flere gaver :D


Det havde jeg nu ikke,men det er da sært at man ikke lige husker at det der med at købe brugbare gaver også er noget der skal læres.
Min dreng ville også gi helikoptere og sådan noget men han var nu ikke ret stor før man godt kunne tale med ham om hvad farve mormor mon synes om og hvad bruger morfar mon for nogle ting..en ting er det de laver selv det sætter trods alt ret snævre begrænsninger, men at man ikke hjælper dem når det skal købes, det fatter jeg ikke.

Det stakkels barn ender sq da som min farmor, hun køber en masse i løbet af året og lægger det i en stor kiste, når det så bliver jul finder hun det frem og beslutter hvem der skal ha hvad..og det har gjort hende berygtet for sine mærkelige gaver.
Ingen kunne drømme om at sige et ord,det er med garanti velment uanset hvad hun giver, men det er jo virkelig dumt og spild af formuer der kunne være brugt på ting folk kunne bruge.
Ofte er det Georg Jensen, royal copenhagen og Bing og grøndahl ting så det er ikke engang fordi hun ikke vil bruge pengene, men det virker sq fjollet at en fattigrøv som mig har for mindst 1000 kr liggende i lysestager,årsdimser,og troligt hænger rædsler fra de steder på juletræet hvert år fordi jeg har fået det af hende.


Jeg synes at det er lidt noget svineri at købe bare for at købe. De ting jeg fik i gave kunne jeg enten give væk eller smide ud, og jeg hader at smide ud. Den type gaver er et rigtig grimt symptom på overflod og jeg nægter at modtage en gave bare for at modtage. Så hellere undvære.
Det pudsige er faktisk, at min svigerinde begge gange bad om en ønskeseddel (som hun fik), så de havde noget at gå ud fra. Men alligevel valgte de Tiger-metoden :stoned:
Jeg har en gammel bekendt som gjorde det samme med alle sine 3 børn (!) når manden havde fødselsdag. Han fik simpelthen hvert år for 300 kr bras som han ikke kunne bruge til noget, men som ungerne syntes der havde været sjove at finde i Tiger / Søstrene Grene, og de var i alderen 3-9 år. Spild af penge i mine øjne.

Kan du ikke sælge dine fine gaver? Der er virkelig mange der vil give en fin pris for den slags dyre sager på dba.dk :slem:
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Purple Haze » 4. jan 2016, 20:52

Kattefjæs skrev:Min søster har givet min kæreste, som hun ikke rigtig kender, en vase og et sæt lysestager. Han er en pænt praktisk person, total it-nørd, dybt uinteresseret i pæne ting og ikke den mindste smule engageret i indretning og pyntecrap. Jeg sagde til hende at hun ikke behøvede give ham gaver (det giver generelt ikke ret meget mening at give gaver til folk man ikke kender, plus han ønsker sig ikke noget som helst), eller at hun kunne give ham et gavekort til Amazon hvis det nu endelig skulle være. Nu er vi så stuck med for flere hundrede kroner vase og lysestager som godt nok kan byttes, men i en butik som ikke sælger en eneste ting som er af interesse for ham. De sælger kun dyrt designerlort til hjemmet. Det havde alligevel været federe hvis hun havde brugt de mange hundrede kroner på et gavekort som han kunne bruge... Eller bare havde ladet være...


Byt dem dog til et gavekort, så er næste fødseladagsgave til din søster i hus.
Det havde jeg gjort. Men jeg er også så praktisk anlagt.

Da jeg blev 30 fik jeg en ret fin gave af en veninde. Et gavekort på 300 kr til en butik jeg afskyer, får kvalme af bare at bevæge mig derind - som den stinker af billigt plastic.
Men altså, hun synes det er en dejlig butik. Og blev meget overrasket og glad, da hun fik et gavekort til butikken på 300 kr 5 måneder senere.
7
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf ManicNinja » 4. jan 2016, 20:55

Purple Haze skrev:Byt dem dog til et gavekort, så er næste fødseladagsgave til din søster i hus.
Det havde jeg gjort. Men jeg er også så praktisk anlagt.

Da jeg blev 30 fik jeg en ret fin gave af en veninde. Et gavekort på 300 kr til en butik jeg afskyer, får kvalme af bare at bevæge mig derind - som den stinker af billigt plastic.
Men altså, hun synes det er en dejlig butik. Og blev meget overrasket og glad, da hun fik et gavekort til butikken på 300 kr 5 måneder senere.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Lucia » 6. jan 2016, 19:19

Ud fra hvad jeg har læst her i tråden, så er jeg egentlig ret heldig på det her punkt, men har da et par eksempler på mindre gode gaver :D

Jeg har fødselsdag midt i december og et år syntes min moster altså at jeg skulle have to stykker papirjulepynt. Godt nok var det fra Ferm Living eller noget i den stil, så det var sikkert meget hipt, og jeg ér også ret juleglad, men det var nu en lidt flad fornemmelse at pakke det ud.

Jeg har aldrig været på gave med veninder, men et år i 9. klasse besluttede jeg og en veninde at vi skulle give hinanden en gave, så vi aftalte et beløb på 100-150 kr. Jeg brugte en del tid på at finde et par fine, fine øreringe til hende. Og da jeg pakkede min gave op var det sådan en papskive med tre par plastikøreringe fra H&M til 20 kr. Er glad for at jeg ikke var sammen med hende, da jeg pakkede dem ud, for tror skuffelsen var ret tydelig.

EDIT: Og nu ser jeg så at tråden egentlig handler om mest mærkelige gave, det er mine eksempler vist ikke :lol: :stoned: Husker ikke at jeg har fået nogle decideret mærkelige gaver :gruble:
0
Hop-sa-sa
Indlæg: 29
Tilmeldt: 3. sep 2015, 19:49
Kort karma: 11
Likede indlæg: 47

Re: Den mærkeligste gave

Indlægaf Hop-sa-sa » 7. jan 2016, 23:31

Juleaften 2015 pakkede jeg simpelthen et stort, klodset plastikarmbånd op påskrevet "Naughty but nice". Gaven var fra min far. Jeg er 31 år gammel...
6

Tilbage til "Livets forhold"