Når man er ved at brække sig over....

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf avdotja » 1. okt 2018, 19:17

Sophies-mor skrev:
avdotja skrev:
Ellin skrev:
avdotja skrev:Jeg siger ikke at folk ikke må rejse henover julen.

Men når man har en mand der rent faktisk ikke gider rejse, men derimod gerne vil holde jul med sin familie; kunne man måske overveje om det virkelig var verdens smarteste ide at insistere på at den rejse man gerne vil have manden med på, død og pine skal placeres oveni julen. Jeg tænker umiddelbart at chancen for at nå et acceptabelt kompromis, øges betragtelig hvis man i stedet fokuserer på enten at forsøge at holde jul uden svigerfamilien et enkelt år eller at få manden med ud at rejse på et tidspunkt hvor han rent faktisk ikke er i gang med noget andet han synes er vigtigt (såsom fejringen af julen).

Hvis TS er frisk på at rejse og holde jul alene, har hun selvfølgelig langt friere tøjler.


"Men når man har en kone, der rent faktisk ikke gider at holde jul med sin mands familie, men derimod gerne vil rejse i julen.." kunne man også sige. Hvad er forskellen på, hvad manden vil og hvad kvinden vil, siden manden trumfer?

Men når rejsetidspunktet rent faktisk ikke er afgørende, forstår jeg ikke logikken i insistere på et bestemt tidspunkt, som ved passer ens partner dårligt.

Fordi hun både kommer ud og rejse, OG slipper for finke-svigerinde?
Hm... win-win.

Altså hvis hun er frisk på at gøre det alene og dermed ikke behøver tage hensyn til sin mand, så er jeg enig - ren win-win. Det er, som allerede tidligere nævnt, bare ikke mit indtryk at det er den situation vi taler om her.

Men det kunne da være hun ville have glæde af et par wellnessdage alene, i stedet for den normale jul. Måske på et svensk ressort hvis de har åbent.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf Sophies-mor » 1. okt 2018, 19:29

avdotja skrev:
Sophies-mor skrev:
avdotja skrev:
Ellin skrev:
avdotja skrev:Jeg siger ikke at folk ikke må rejse henover julen.

Men når man har en mand der rent faktisk ikke gider rejse, men derimod gerne vil holde jul med sin familie; kunne man måske overveje om det virkelig var verdens smarteste ide at insistere på at den rejse man gerne vil have manden med på, død og pine skal placeres oveni julen. Jeg tænker umiddelbart at chancen for at nå et acceptabelt kompromis, øges betragtelig hvis man i stedet fokuserer på enten at forsøge at holde jul uden svigerfamilien et enkelt år eller at få manden med ud at rejse på et tidspunkt hvor han rent faktisk ikke er i gang med noget andet han synes er vigtigt (såsom fejringen af julen).

Hvis TS er frisk på at rejse og holde jul alene, har hun selvfølgelig langt friere tøjler.


"Men når man har en kone, der rent faktisk ikke gider at holde jul med sin mands familie, men derimod gerne vil rejse i julen.." kunne man også sige. Hvad er forskellen på, hvad manden vil og hvad kvinden vil, siden manden trumfer?

Men når rejsetidspunktet rent faktisk ikke er afgørende, forstår jeg ikke logikken i insistere på et bestemt tidspunkt, som ved passer ens partner dårligt.

Fordi hun både kommer ud og rejse, OG slipper for finke-svigerinde?
Hm... win-win.

Altså hvis hun er frisk på at gøre det alene og dermed ikke behøver tage hensyn til sin mand, så er jeg enig - ren win-win. Det er, som allerede tidligere nævnt, bare ikke mit indtryk at det er den situation vi taler om her.

Men det kunne da være hun ville have glæde af et par wellnessdage alene, i stedet for den normale jul. Måske på et svensk ressort hvis de har åbent.

HVAD er det lige nøjagtigt, der gør, at Hr Kanga ikke kan bøje af og følge med Kanga fx. bare hvert andet år...?
Eller i det hele taget bare én eneste gang?
Et parforhold er et samarbejde. Det virker på mig, som om hans familie betyder mere for ham, end hun rent faktisk gør.
At han ikke kan bøje af én eneste gang?
2
Hæklerier på hjernen :cool:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf avdotja » 1. okt 2018, 20:19

Det synes jeg (som jeg vist også har nævnt flere gange efterhånden) også hr. Kanga skulle hvis det var vigtigt for Kanga at rejse i lige netop julen.

Men at insistere på at ens partner dropper noget der er vigtigt for vedkommende, for noget som snarere er “praktisk” for en selv, virker bare ikke som verdens bedste (eller mest rimelige) ide i mine øjne.

Og så har jeg vist også nået grænsen for hvor mange gange jeg gider gentage mig selv.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf Sophies-mor » 1. okt 2018, 21:12

avdotja skrev:Det synes jeg (som jeg vist også har nævnt flere gange efterhånden) også hr. Kanga skulle hvis det var vigtigt for Kanga at rejse i lige netop julen.

Men at insistere på at ens partner dropper noget der er vigtigt for vedkommende, for noget som snarere er “praktisk” for en selv, virker bare ikke som verdens bedste (eller mest rimelige) ide i mine øjne.

Og så har jeg vist også nået grænsen for hvor mange gange jeg gider gentage mig selv.

Måske er det så fordi, at de begge to mener, at deres løsning er mere vigtig??
Hvorom alting er, så må de jo tale om det.
Men jeg ville også få spat, hvis jeg skulle tvangsindlægges til min mindre venlige svigerinde hvert år, fordi det er vigtigt for min mand. Og især, hvis der aldrig kom noget andet retur.
2
Hæklerier på hjernen :cool:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf avdotja » 1. okt 2018, 21:23

Sophies-mor skrev:
avdotja skrev:Det synes jeg (som jeg vist også har nævnt flere gange efterhånden) også hr. Kanga skulle hvis det var vigtigt for Kanga at rejse i lige netop julen.

Men at insistere på at ens partner dropper noget der er vigtigt for vedkommende, for noget som snarere er “praktisk” for en selv, virker bare ikke som verdens bedste (eller mest rimelige) ide i mine øjne.

Og så har jeg vist også nået grænsen for hvor mange gange jeg gider gentage mig selv.

Måske er det så fordi, at de begge to mener, at deres løsning er mere vigtig??
Hvorom alting er, så må de jo tale om det.
Men jeg ville også få spat, hvis jeg skulle tvangsindlægges til min mindre venlige svigerinde hvert år, fordi det er vigtigt for min mand. Og især, hvis der aldrig kom noget andet retur.

TS har faktisk påpeget at hun heller ikke synes det giver så meget menig at insistere på julerejser. Det er resten af debatten der er gået i selvsving omkring dette...

Og det er jo heller ikke det jeg skriver. Hvis du læser mine indlæg, vil du opdage at jeg (flere gange) har foreslået at TS (1) arbejder på at hveranden juleaften holdes uden svigerfamilien samt (2) får sat gang i noget rejseværk udenfor juleperioden.
0
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf Kanga » 2. okt 2018, 10:19

1) Jeg behøver ikke nødvendigvis rejse i julen. Svigerfar har inviteret på julerejse to gange, det synes jeg kunne være fedt. Så kom vi ud af hamsterhjulet med jul her på matriklen med invaderende svigerinde. Men selv samme svigerinde NÆGTER at tage på svigerfars julerejse. Og så ender vi på forunderlig vis i hamsterhjulet. Jeg drømmer ikke nødvendigvis om partout at rejse i julen, men om, at der kunne ske noget andet end at holde den med svigerinde. Som nævnt har jeg ingen familie, som vi kan bruge som hvert-andet-års-undskyldning.
Der er mange bud på, hvad man så ellers kan gøre. Dem vil jeg taget op. Tak.

2) Rejser... tja, også endevendt i tråden. Den der nævnte, at min kæreste nok er tryghedsnarkoman, har nok ret. Når jeg tænker over det, så snakker vi om mine forslag; Bornholm, Canada osv. Men snakken dør, og så kan vi da lige tage en tur til Tysklands... igen!

Det er den store forventningsafstemning der skal i spil, tror jeg.

Kanga
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf Akehurst2 » 2. okt 2018, 13:31

Kanga skrev:1) Jeg behøver ikke nødvendigvis rejse i julen. Svigerfar har inviteret på julerejse to gange, det synes jeg kunne være fedt. Så kom vi ud af hamsterhjulet med jul her på matriklen med invaderende svigerinde. Men selv samme svigerinde NÆGTER at tage på svigerfars julerejse. Og så ender vi på forunderlig vis i hamsterhjulet. Jeg drømmer ikke nødvendigvis om partout at rejse i julen, men om, at der kunne ske noget andet end at holde den med svigerinde. Som nævnt har jeg ingen familie, som vi kan bruge som hvert-andet-års-undskyldning.
Der er mange bud på, hvad man så ellers kan gøre. Dem vil jeg taget op. Tak.



Jeg synes virkelig, det er ligegyldigt om du har familie eller ej. Det er helt almindeligt at julen går på skift imellem de to familier i et ægteskab - og det må så i jeres tilfælde betyde at der skiftes mellem dine ønskerog din mands ønsker. At holde traditionel jul med familien er ikke en mere "rigtig" jul, som der derfor skal tages mere hensyn til.
6
Kisser
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2700

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf Kisser » 2. okt 2018, 17:13

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere om jeres jul: foregår den hos jer? Og hvor ofte? Hvad er det, der er udfordringen i forholdet til din svigerinde? Jeg kan virkelig høre, at hun går dig på.
1
didaa
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf didaa » 2. okt 2018, 17:25

Når jeg læser gennem tråden, så er der et klart tema omkring din svigerinde som du bliver påvirket af humørmæssigt, men også i en sådan grad at både du og din kæreste er ude af stand til at mærke jeres eget familieliv og handle efter det. Hvis hun ikke havde den adfærd hun tilsyneladende har og indflydelse på jer, så gjorde det måske ikke det store at holde jul hjemme hvert år på din mands præmisser. Mange mennesker uden egen familie gør det jo sådan, og nyder samværet med svigerfamilien - her er du i en helt anden situation, og jeg synes den del skal skilles ad fra temaet omkring rejser og hverdagslivet.

Har I egentlig talt om hvad din svigerindes adfærd gør ved hhv. dig og din mand hver især? Og hvad er der på spil, siden at hendes adfærd kan ødelægge julestemningen for en hel familie på den måde? Det ville jeg selv tale med min mand om hvis det var. Og det er super følsomt, men det er vigtigt at ingen skal forsvare sig, og at snakken var lige så reel hvis det nu var din side af familien det handlede om.

Og så skriver du at snakken dør, og at der mangler forventningsafstemning. Er I begge dårlige til at få afsluttet opgaver? Eller som det mindste finde ud af hvem der har ansvaret for at komme videre, og om der overhovedet kan handles på en situation, eller det mangler mere samtale? For det kunne lyde lidt sådan, og så kører I videre i samme utydelige spor.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf hotlips » 3. okt 2018, 05:27

avdotja skrev:
Ellin skrev:
avdotja skrev:Jeg siger ikke at folk ikke må rejse henover julen.

Men når man har en mand der rent faktisk ikke gider rejse, men derimod gerne vil holde jul med sin familie; kunne man måske overveje om det virkelig var verdens smarteste ide at insistere på at den rejse man gerne vil have manden med på, død og pine skal placeres oveni julen. Jeg tænker umiddelbart at chancen for at nå et acceptabelt kompromis, øges betragtelig hvis man i stedet fokuserer på enten at forsøge at holde jul uden svigerfamilien et enkelt år eller at få manden med ud at rejse på et tidspunkt hvor han rent faktisk ikke er i gang med noget andet han synes er vigtigt (såsom fejringen af julen).

Hvis TS er frisk på at rejse og holde jul alene, har hun selvfølgelig langt friere tøjler.


"Men når man har en kone, der rent faktisk ikke gider at holde jul med sin mands familie, men derimod gerne vil rejse i julen.." kunne man også sige. Hvad er forskellen på, hvad manden vil og hvad kvinden vil, siden manden trumfer?

Men nu er det ikke mit indtryk at det er vigtigt for TS at komme ud og rejse lige netop i julen. Hun vil gerne slippe for svigerfamilien og hun vil gerne ud og rejse mere; men det er to forskellige ting.

Havde TS udtrykt et dybfølt ønske om at rejse specifikt henover julen kunne jeg forstå det. Men når rejsetidspunktet rent faktisk ikke er afgørende, forstår jeg ikke logikken i insistere på et bestemt tidspunkt, som ved passer ens partner dårligt.


De rejser til Tyskland hver gang fordi det passer ham bedst, de holder jul med hans familie hvert år fordi det passer ham bedst.. Men det eneste man får ud af at holde på ar man har mere ret til at bestemme over ting som ferie og jul hvert år når ens partner har givet udtryk for at hun ikke bryder sig om at gøre det på den måde det er jo at de ender med at gå og håbe på at de kan slippe for at holde både jul og ferie sammen med en og det har jeg sq svært ved at se nogen af dem vinder noget ved.

Det er jo en voksen dame og selvom svigere og husfred kan veje meget, så må man i vore dage forvente der kommer en tid hvor hun får nok, jeg har svært ved at se hvad der kan være meget værre end at ens partner når et punkt hvor de tænker på det liv man har som noget der er værd at brække sig over og hvis ikke kan se længere end til at man synes det er hyggeligt at holde jul på sin egen måde selv når det når dertil, så tror jeg ikke det forhold har mange chancer på sigt, og hvorfor skulle det have det, det er da helt rimeligt at man får nok med tiden hvis man ikke bliver hørt selv når man synes man sidder fast og bare ikke gider sin hverdag mere.
0
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf Kanga » 3. okt 2018, 13:09

Kisser skrev:Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere om jeres jul: foregår den hos jer? Og hvor ofte? Hvad er det, der er udfordringen i forholdet til din svigerinde? Jeg kan virkelig høre, at hun går dig på.

I år er det 6. år i træk, vi planlægger at hold jul hos os. Alle år har foregået sådan, at vi har forberedt alt og betalt alt. Vi handler madvarer, juletræ, vin, snacks, småkager mv. Min kæreste henter juletræ, ordner det. Et par gange har svigerinde pyntet det sammen med vores søn. Umiddelbart en fin ting, men hun retter på ham hele tiden, og han bliver ked af det. Råber, hvis han er ved at tabe en glaskugle osv. Det er svært at overvære.
Den 23. dec. steger min kæreste ænder. Jeg passer barn. Det er også her jeg dækker bord, og at vi rykker rundt på stuen, hvis der er behov for det. Ingen hjælp fra andre til dette.
Den 24. dec. gør vi de sidste forberedelser. Kl. 16 kommer gæsterne, der lægges gaver under træet. Vi gør maden færdig i fællesskab. Dvs. jeg trækker mig fra køkkenet, fordi det er ragnarok med den ene efter den anden, der ved bedre. Men før det har jeg skrællet kartofler, jeg laver sovsen, anretter. Svigerinde har et par gange lavet ris ala mande, svigerfars veninde tager altid, uopfordret, en salat med.
Oprydning med alt hvad det indebærer ligger også på os.

Hvad går mig på ved svigerinde... Dette er sakset fra en tråd sidste år:

Re: Hvad gik galt juleaften?
0
af Kanga » 25. dec 2017, 21:38
Min svigerinde!
Selvom vi alle sagde 'lad være med at røre i sukkeret', så skulle hun liiiiige røre i sukkeret, hvilket betød, at vi så kunne starte forfra på de brune kartofler.
Ris ala manden var god, men hvad sker der for, at man laver en portion så lille, at alle kunne spise mere, bare fordi man selv kun vil have en lille portion... Der var ikke engang til rester dagen efter, som ellers er noget af det bedste ved julen for mig.
Selvom jeg flere gange bad om, at der var lidt færre, der skulle 'råde' og 'vejlede' min søn, så blev hun ved. Sid ordentligt, bliv siddende til alle er færdige, nej til dit, nej til dat, du må ikke få dessert. Hold nu kæft, det er mit barn (og min kærestes), vi skal nok opdrage på ham. Resultatet blev, at da vi nåede til gaveåbning, var han helt rundtosset. At han så selvf. gik i jagt på gaver til sig selv, fik svigerinden helt op og ringe. Hver gang han tog en gave til sig selv, skreg hun skingert som en femårig, der troede, hun ikke selv ville få nogle gaver.
Når hun så fik gaver, så var der noget galt. Hvis hun fik fire glas, skulle det kun have været et. Hvis nogen var kommet til at købe det samme, så var det for galt, at de ikke lige havde talt sammen.
Det var skønt, da hun pakkede sammen kl. 2030.

Men ellers, lækker and, sovsen sad lige i skabet, vi fandt mandlen, min søn var lykkelig, overvældet og meget taknemmelig for dine gaver.


Generelt synes jeg, hun er enormt ego. Hun siger hop, og vi alle hopper. Hvis ikke bliver hun sur.
Denne sommer var hun her ad to omgange. Det eneste jeg husker er brok. Så var det for varmt (det var det nok for de fleste), så gad hun ikke med på stranden. Tog vi alligevel af sted, så tog hun med og sad demonstrativt under en håndklæde og pustede. Tænker jeg tilbage, så husker jeg egentlig bare, hun sad i vores have og drak vin. Da hun var rejst, kunne kæresten ikke forstå, hvor vores nyindkøbte vin var. Jeg måtte minde ham om, at hans søster jo lige havde været her. Det er ikke fordi hun lige smutter i Meny og køber et par flasker og ligger på køl, med et tak for nu.
De to gange hun var hjemme i sommers, 'fik hun lov' at bo i huset, selvom vi ikke var hjemme. Begge gange skulle vi rejse, et par dage før hun rejste. Aftalen var fx, at hun skulle slå alarmen til. Den var ikke slået til nogen af gangene. Begge gange kom vi/jeg hjem til en værelse der lignede, at hun bare lige var på toilet om ville komme tilbage om lidt. Sengen uredt, og dynen bare smidt på sengen. Jeg synes det er almindelig pli, at man efterlader det som det var da man kom. Det er sagt til hende før, men hun gør det ikke.
Skulle vi på udflugt og kæreste, søn og jeg tog en mad inden vi kørte, så skulle hun ikke have noget. 1 time senere ville hun gerne hjem igen, for nu var HUN sulten.
Når hun kommer hjem, kan vi aldrig præcist få at vide, hvornår hun ankommer og hvornår hun rejser. Og det er altså ikke fordi hun ankommer med et eller andet suspekt selskab der flyver over Timbuktu. Hun kan aldrig oplyse om sine planer. I sommers har hun primært boet hos os, den ene uge kun hos os. Bor hun nogle dage hos svigerfar, ved jeg aldrig, hvornår hun dukker op. Lige pludselig står hun midt i stuen, lige dér hvor man havde udset sig tid til stene i sofaen og have en time alene med sig selv. Den del har jeg også nævnt for kæreste, og det er sagt videre til hende, men....

Som sagt har vi besøgt hende et par gange. Vi bor på hotel, spiser alle måltider ude og har aldrig været inviteret hjem til hende. En gang da vi foreslog at besøge hende i kombi med en koncert, var svaret, at hun nu ikke havde tænkt sig at rende rundt og lege turistguide for os. Det bad vi heller ikke om, men imødekommenheden var til at overse, så vi blev hjemme.
Én gang har jeg følt, at vi nærmede os hinanden lidt. Det var en sommer for nogle år siden, hvor vi havde taget initiativ til det par dage på hotel. Men den 'gnist' har vi (jeg) ikke kunne genfinde.
Hun har ikke kørekort og forventer at blive hentet og bragt alle vegne.

Det næste der irriterer mig er mere konkret det med, at hun nu to år i træk stiller sig på tværs i forhold til svigerfars invitation. Hun vil ikke på den ferie. Bum! Hendes argumenter kan vi skyde ned, men der ændrer intet. Hun VIL bare ikke af sted. Stod til mig, så rejste vi andre bare, men det er der ikke stemning for hele vejen rundt, så vi bliver alle hjemme. Jeg synes, det er SÅ bittert. Helt ærligt, kom nu! Krydstogt i en uge med alt betalt. Det var ikke mit oplagte ferievalg, hvis det var en rejse jeg selv skulle planlægge, men hvor slemt kan det lige være? Men nej!

Jeg indledte faktisk snakken med kæresten i går. Han imødekommer mig ikke ligefrem, men jeg tror nu lige han får et par dage. Hans umiddelbare bud på en løsning var, at jeg kunne holde jul et andet sted. Evt. sammen med vores søn. Det er jo også en nem løsning, så behøver han ikke konfrontere sin søster. Men som sagt, det får lige lov at bundfælde sig hos ham. Jeg er godt klar over, at det fanger ham som lus mellem to negle, og det må ikke være nemt.

Kanga
0
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf fisken80 » 3. okt 2018, 13:22

Du skal simpelthen gro nogle nosser NU!!! Svigerinden opfører sig som hun gør, fordi ingen siger ordentligt fra overfor hende. Og her mener jeg ikke ved at sige hold dig fra sukkeret eller lad være med at opdrage på vores søn. Jeg mener ved at sige "Nej, du kan ikke bo her i flere dage" "Nej, du kan ikke besøge os to gange i løbet af sommeren" "Nej, vi holder ikke jul for jer i år". SLUT.

Hvis din mand ikke vil sige fra, så må du gøre det, ellers kører hun om hjørner med jer for evigt.
15
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf TinaW » 3. okt 2018, 13:29

fisken80 skrev:Du skal simpelthen gro nogle nosser NU!!! Svigerinden opfører sig som hun gør, fordi ingen siger ordentligt fra overfor hende. Og her mener jeg ikke ved at sige hold dig fra sukkeret eller lad være med at opdrage på vores søn. Jeg mener ved at sige "Nej, du kan ikke bo her i flere dage" "Nej, du kan ikke besøge os to gange i løbet af sommeren" "Nej, vi holder ikke jul for jer i år". SLUT.

Hvis din mand ikke vil sige fra, så må du gøre det, ellers kører hun om hjørner med jer for evigt.


Det her.
Og så synes jeg ærligt talt din mand er rigtig tarvelig at lade sin søster invadere jeres fælles hjem på den måde.
8
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf Kanga » 3. okt 2018, 13:34

Jep, enig med jer begge. Men det er hvad jeg har at arbejde med.
Men tankerne kører, og jeg overvejer seriøst at tage ham på ordet og holde jul et andet sted. Med/uden søn, det kommer an på hvad jeg finder ud af. Så kan han sidde og rådne op med sin søster.
Tænkte også en model med at svigerfar og veninden tager på ferien, kæreste kan rejse til søster og holde jul, og så holder søn og jeg jul med nogle andre. Men lad os se, hvad han kommer op med.

Edit: Vores fælles hjem er deres barndomshjem. Måske det betyder noget i 'invaderingen', i forhold til hvordan hun mener, hun kan komme og gå. Men så må hun bidrage til huslejen, hvis hun vil have de rettigheder.

Kanga
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf Sophies-mor » 3. okt 2018, 13:36

TinaW skrev:
fisken80 skrev:Du skal simpelthen gro nogle nosser NU!!! Svigerinden opfører sig som hun gør, fordi ingen siger ordentligt fra overfor hende. Og her mener jeg ikke ved at sige hold dig fra sukkeret eller lad være med at opdrage på vores søn. Jeg mener ved at sige "Nej, du kan ikke bo her i flere dage" "Nej, du kan ikke besøge os to gange i løbet af sommeren" "Nej, vi holder ikke jul for jer i år". SLUT.

Hvis din mand ikke vil sige fra, så må du gøre det, ellers kører hun om hjørner med jer for evigt.


Det her.
Og så synes jeg ærligt talt din mand er rigtig tarvelig at lade sin søster invadere jeres fælles hjem på den måde.

Enig.
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Livets forhold"