Når man er ved at brække sig over....

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf fisken80 » 30. sep 2018, 12:39

Kanga skrev:Jamen, I har ret langt henad vejen. Havde vi ikke barn, så var jeg heller ikke bleg for at rejse alene eller gøre noget andet, hvis det var det. Men der er et barn i ligningen. Og der nytter jo ikke, at jeg slår i bordet. Jeg har ligesom ikke noget modbud, idet jeg ingen familie har at smide i puljen.

Men ja, jeg er nødt til at få en snak med kæresten. Hvad er det, han gerne vil. Hvad er det, jeg gerne vil. Og hvad er det VI gerne vil.

Kanga


Jo, du har da så. I kan rejse sammen væk i julen, dig, mand og barn. Men I kan da også holde jul sammen hjemme bare jer tre. Man SKAL altså ikke nødvendigvis være sammen med sin familie juleaften. Sit barn og sin ægtefælle, selvfølgelig. Men da ikke alle andre.
Vi holdt f.eks. jul alene to sidste år. Det var dét, der gav mest mening for os den jul.
14
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf IrmaPigen » 30. sep 2018, 13:02

Kanga skrev:Jamen, I har ret langt henad vejen. Havde vi ikke barn, så var jeg heller ikke bleg for at rejse alene eller gøre noget andet, hvis det var det. Men der er et barn i ligningen. Og der nytter jo ikke, at jeg slår i bordet. Jeg har ligesom ikke noget modbud, idet jeg ingen familie har at smide i puljen.

Men ja, jeg er nødt til at få en snak med kæresten. Hvad er det, han gerne vil. Hvad er det, jeg gerne vil. Og hvad er det VI gerne vil.

Kanga


Hvorfor i alverden kræver det en familie for at du siger fra og I gør, hvad du vil?!?

Du vil jo ud og rejse og gerne ud over Europas grænser. Hvorfor kræver det en familie?

Ejmen men jeg forstår dig virkelig ikke.

Ser man kun begrænsninger, så får man begrænsninger.
Senest rettet af IrmaPigen 30. sep 2018, 20:46, rettet i alt 1 gang.
9
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf Slettet bruger » 30. sep 2018, 13:45

1234 skrev:
abcd skrev:Et andet regnestykke kunne være at 3 uger i Canada for hele familien nok er 50-60.000 kroner. Så man skal tjene omkring 90-100.000 for at betale sådan en ferie. Hvis man tjener 300 kroner i timen, er det 300 timer man skal arbejde. Det er 7,5 ugers fuldtidsarbejde, eller næsten 2 måneder. Fordelt ud over de 45 arbejdsuger på et år er det ca. 7 timer om ugen eller ca. en arbejdsdag om ugen man kunne holde fri hvis man ikke skulle betale for sådan en ferie. Alternativt kunne man bruge pengene på at gøre hverdagen lettere. Det er godt 1.000 kroner om ugen. Det kan man vel få to takeout-måltider og en times rengøringshjælp for.


Men det er jo en prioritering ligesom alt mulig andet, men det er nu ikke alle der har mulighed for mere fri.
I min branche er det 37 timer eller mere, så pengene kan ikke konvertere til mere fritid, medmindre jeg skifter branche, men jeg ville kun kunne skifte til brancher med en lavere løn, hvilket ville gøre, at jeg nok så alligevel ville være nødt til at arbejde 37 timer.
Jeg gætter på min situation langt fra er unik.

Hvad man så vælger at bruge sine penge til er jo en smagssag?
Jeg ville hellere have 3 ugers ferie uden for Europa end jeg ville have rengøringshjælp eller takeaway.


Rengøringshjælp og takeaway var bare eksempler. Pointen var at for de penge 3 ugers ferie på et andet kontinent koster, kan man aflaste hverdagen på mange forskellige måder - 1.000 kroner om ugen er mange penge - og jeg synes det virker som det oplagte at bruge pengene på hverdagen som er sur, i stedet for at bruge dem på at prøve at flygte fra hverdagen for en kort stund.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf 1234 » 30. sep 2018, 13:49

abcd skrev:
1234 skrev:
abcd skrev:Et andet regnestykke kunne være at 3 uger i Canada for hele familien nok er 50-60.000 kroner. Så man skal tjene omkring 90-100.000 for at betale sådan en ferie. Hvis man tjener 300 kroner i timen, er det 300 timer man skal arbejde. Det er 7,5 ugers fuldtidsarbejde, eller næsten 2 måneder. Fordelt ud over de 45 arbejdsuger på et år er det ca. 7 timer om ugen eller ca. en arbejdsdag om ugen man kunne holde fri hvis man ikke skulle betale for sådan en ferie. Alternativt kunne man bruge pengene på at gøre hverdagen lettere. Det er godt 1.000 kroner om ugen. Det kan man vel få to takeout-måltider og en times rengøringshjælp for.


Men det er jo en prioritering ligesom alt mulig andet, men det er nu ikke alle der har mulighed for mere fri.
I min branche er det 37 timer eller mere, så pengene kan ikke konvertere til mere fritid, medmindre jeg skifter branche, men jeg ville kun kunne skifte til brancher med en lavere løn, hvilket ville gøre, at jeg nok så alligevel ville være nødt til at arbejde 37 timer.
Jeg gætter på min situation langt fra er unik.

Hvad man så vælger at bruge sine penge til er jo en smagssag?
Jeg ville hellere have 3 ugers ferie uden for Europa end jeg ville have rengøringshjælp eller takeaway.


Rengøringshjælp og takeaway var bare eksempler. Pointen var at for de penge 3 ugers ferie på et andet kontinent koster, kan man aflaste hverdagen på mange forskellige måder - 1.000 kroner om ugen er mange penge - og jeg synes det virker som det oplagte at bruge pengene på hverdagen som er sur, i stedet for at bruge dem på at prøve at flygte fra hverdagen for en kort stund.


Men det er jo fordi du ser det som en flugt.
For mig er rejser ikke en flugt fra hverdagen men oplevelser for livet. Dyrebare minder jeg skaber sammen med mine nærmeste. På linje med et bryllup fx. Det bruger folk jo også tit en sjat penge på.
4
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf Slettet bruger » 30. sep 2018, 14:01

1234 skrev:
abcd skrev:
1234 skrev:
abcd skrev:Et andet regnestykke kunne være at 3 uger i Canada for hele familien nok er 50-60.000 kroner. Så man skal tjene omkring 90-100.000 for at betale sådan en ferie. Hvis man tjener 300 kroner i timen, er det 300 timer man skal arbejde. Det er 7,5 ugers fuldtidsarbejde, eller næsten 2 måneder. Fordelt ud over de 45 arbejdsuger på et år er det ca. 7 timer om ugen eller ca. en arbejdsdag om ugen man kunne holde fri hvis man ikke skulle betale for sådan en ferie. Alternativt kunne man bruge pengene på at gøre hverdagen lettere. Det er godt 1.000 kroner om ugen. Det kan man vel få to takeout-måltider og en times rengøringshjælp for.


Men det er jo en prioritering ligesom alt mulig andet, men det er nu ikke alle der har mulighed for mere fri.
I min branche er det 37 timer eller mere, så pengene kan ikke konvertere til mere fritid, medmindre jeg skifter branche, men jeg ville kun kunne skifte til brancher med en lavere løn, hvilket ville gøre, at jeg nok så alligevel ville være nødt til at arbejde 37 timer.
Jeg gætter på min situation langt fra er unik.

Hvad man så vælger at bruge sine penge til er jo en smagssag?
Jeg ville hellere have 3 ugers ferie uden for Europa end jeg ville have rengøringshjælp eller takeaway.


Rengøringshjælp og takeaway var bare eksempler. Pointen var at for de penge 3 ugers ferie på et andet kontinent koster, kan man aflaste hverdagen på mange forskellige måder - 1.000 kroner om ugen er mange penge - og jeg synes det virker som det oplagte at bruge pengene på hverdagen som er sur, i stedet for at bruge dem på at prøve at flygte fra hverdagen for en kort stund.


Men det er jo fordi du ser det som en flugt.
For mig er rejser ikke en flugt fra hverdagen men oplevelser for livet. Dyrebare minder jeg skaber sammen med mine nærmeste. På linje med et bryllup fx. Det bruger folk jo også tit en sjat penge på.


Der er ikke noget galt med rejser, men det skal netop ikke være en flugt. Og det synes jeg det lyder til at ville være i det her tilfælde når hverdagen er røv og nøgler og rejsen bliver en drøm for at slippe væk fra hverdagen.
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf avdotja » 30. sep 2018, 15:38

Jeg synes modsat det er helt fair at din mand gerne vil holde jul hjemme, sammen med familien. Jul er noget som for mange er forbundet med rigtig mange traditioner og jeg synes måske det er en anelse fjollet at en evt rejse død og pine skal foregå der.

Hvis det virkelig er så frygteligt at holde jul sammen med svigerinde og -far, tænker jeg at det giver mere mening at forsøge at få din mand med på en ordning hvor I hvert andet år holder det sammen alle sammen og hvert andet år er hjemme, kun jer tre.

Jeg tror ikke nødvendigvis at rejser er den store forkromede redning, men nu hvor du virker så fokuseret på det, synes jeg bestemt det fortjener en chance. Hvis din mand vitterlig ikke er interesseret i samme typer rejser som dig, synes jeg seriøst du skulle overveje enten at gøre det alene eller sammen med en ven eller dit barn. Der er jo ikke tale om at I så skal holde AL ferie hver for sig, men måske en enkelt uge om året eller en længere ferie på 3-4 uger hver anden eller tredje år :).

Jeg ville, i dine sko, gå efter at få en af nedenstående ferier opfyldt til næste sommer:

  • Sommerferie alle tre, et andet sted end Tyskland. Kan evt være kør-selv
  • Kortere ferie (forlænget weekend eller en enkelt uge) uden mand og barn, enten alene eller sammen med ven
  • Kortere ferie (forlænget weekend eller en enkelt uge) uden mand, men med barn
  • Længere ferie (feks 3-4 ugers rundrejse i USA) alene eller sammen med ven
Når du så har prøvet det af, kan I finde ud af hvad der passer jer fremadrettet. Det behøver jo heller ikke være det samme hvert år. I kan evt opererer med 5 års planer, hvor der er planlagt en længere rejse for dig+barn hvert 5. år.
2
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3661

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf Kanga » 30. sep 2018, 19:00

avdotja skrev:Jeg synes modsat det er helt fair at din mand gerne vil holde jul hjemme, sammen med familien. Jul er noget som for mange er forbundet med rigtig mange traditioner og jeg synes måske det er en anelse fjollet at en evt rejse død og pine skal foregå der.

Hvis det virkelig er så frygteligt at holde jul sammen med svigerinde og -far, tænker jeg at det giver mere mening at forsøge at få din mand med på en ordning hvor I hvert andet år holder det sammen alle sammen og hvert andet år er hjemme, kun jer tre.

Jeg tror ikke nødvendigvis at rejser er den store forkromede redning, men nu hvor du virker så fokuseret på det, synes jeg bestemt det fortjener en chance. Hvis din mand vitterlig ikke er interesseret i samme typer rejser som dig, synes jeg seriøst du skulle overveje enten at gøre det alene eller sammen med en ven eller dit barn. Der er jo ikke tale om at I så skal holde AL ferie hver for sig, men måske en enkelt uge om året eller en længere ferie på 3-4 uger hver anden eller tredje år :).

Jeg ville, i dine sko, gå efter at få en af nedenstående ferier opfyldt til næste sommer:

  • Sommerferie alle tre, et andet sted end Tyskland. Kan evt være kør-selv
  • Kortere ferie (forlænget weekend eller en enkelt uge) uden mand og barn, enten alene eller sammen med ven
  • Kortere ferie (forlænget weekend eller en enkelt uge) uden mand, men med barn
  • Længere ferie (feks 3-4 ugers rundrejse i USA) alene eller sammen med ven
Når du så har prøvet det af, kan I finde ud af hvad der passer jer fremadrettet. Det behøver jo heller ikke være det samme hvert år. I kan evt opererer med 5 års planer, hvor der er planlagt en længere rejse for dig+barn hvert 5. år.


Jeg synes også, det markerede undervurderes i tråden. For de fleste, og også for os. Jul er bare = familie for de fleste. Det er svært at argumentere for at holde jul uden svigerfar og svigerinde... Bare fordi. Jeg kunne godt melde ud, at jeg ikke gider svigerindes skingre skrigeri og jeg er træt af, at hun sætter dagsorden. Men så forudser jeg, at min kæreste kommer i klemme. Mere end han er nu.

Ferie/rejsedelen er jeg mere fortrøstningsfuld om. Tak for input til det.

Kanga
0
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 993

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf Iforbifarten » 30. sep 2018, 20:04

Hvad med at rejse over nytåret? Det kan måske være den gulerod, der gør du kan holde sviger-juleseancen ud. Det bliver jo nok ikke uden for Europa hvis det skal holdes inden for normal juleferie, men nytår i en europæisk hovedstad kan være en stor oplevelse. Det kan både være med jeres lille familie eller med en ven alt efter hvad stemningen er til.
0
Krukken
Indlæg: 22
Tilmeldt: 22. sep 2016, 07:28
Kort karma: 3
Likede indlæg: 38

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf Krukken » 1. okt 2018, 01:19

Du er kærester med en tryghedsnarkoman.

Derfor nytter det slet, slet ikke at sige: ‘Kunne det ikke være sjovt at rejse tre uger igennem Canada?’ Til ham. Han vil straks stresse over ruten og flyskift og overnatninge og og og 1000 andre ting.

Men det betyder ikke,
at du skal opgive. Han er heldig at være sammen med en mere eventyrlysten type som dig, så han kan få en masse oplevelser som han helt sikkert vil ELSKE, når han først står i dem.

Du researcher og booker og forbereder. Du siger til ham: ‘Jeg har fundet de her billige flybilletter og det her fantastiske hotel og den her skønne airbnb... skal vi ikke gøre det til marts? Det er virkelig min store drøm, og det hele er så godt som planlagt - hvad siger du?’
Så det kun bliver et ja/nej spørgsmål for ham. Alt andet kan blive meget uoverskueligt for en tryghedsnarkoman.

Du skal med andre ord tage meget mere ansvar for rejserne. Det er ikke et punkt hvor I kan være 50/50, for det ligger ikke naturligt til ham. Det er fair nok. Så er han sikkert god til alt muligt andet. Men du er rejselederen. Tag den til dig.
8
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf fisken80 » 1. okt 2018, 05:18

Kanga skrev:
avdotja skrev:Jeg synes modsat det er helt fair at din mand gerne vil holde jul hjemme, sammen med familien. Jul er noget som for mange er forbundet med rigtig mange traditioner og jeg synes måske det er en anelse fjollet at en evt rejse død og pine skal foregå der.

Hvis det virkelig er så frygteligt at holde jul sammen med svigerinde og -far, tænker jeg at det giver mere mening at forsøge at få din mand med på en ordning hvor I hvert andet år holder det sammen alle sammen og hvert andet år er hjemme, kun jer tre.

Jeg tror ikke nødvendigvis at rejser er den store forkromede redning, men nu hvor du virker så fokuseret på det, synes jeg bestemt det fortjener en chance. Hvis din mand vitterlig ikke er interesseret i samme typer rejser som dig, synes jeg seriøst du skulle overveje enten at gøre det alene eller sammen med en ven eller dit barn. Der er jo ikke tale om at I så skal holde AL ferie hver for sig, men måske en enkelt uge om året eller en længere ferie på 3-4 uger hver anden eller tredje år :).

Jeg ville, i dine sko, gå efter at få en af nedenstående ferier opfyldt til næste sommer:

  • Sommerferie alle tre, et andet sted end Tyskland. Kan evt være kør-selv
  • Kortere ferie (forlænget weekend eller en enkelt uge) uden mand og barn, enten alene eller sammen med ven
  • Kortere ferie (forlænget weekend eller en enkelt uge) uden mand, men med barn
  • Længere ferie (feks 3-4 ugers rundrejse i USA) alene eller sammen med ven
Når du så har prøvet det af, kan I finde ud af hvad der passer jer fremadrettet. Det behøver jo heller ikke være det samme hvert år. I kan evt opererer med 5 års planer, hvor der er planlagt en længere rejse for dig+barn hvert 5. år.


Jeg synes også, det markerede undervurderes i tråden. For de fleste, og også for os. Jul er bare = familie for de fleste. Det er svært at argumentere for at holde jul uden svigerfar og svigerinde... Bare fordi. Jeg kunne godt melde ud, at jeg ikke gider svigerindes skingre skrigeri og jeg er træt af, at hun sætter dagsorden. Men så forudser jeg, at min kæreste kommer i klemme. Mere end han er nu.

Ferie/rejsedelen er jeg mere fortrøstningsfuld om. Tak for input til det.

Kanga


Jeg er bare ikke enig. Man kan sagtens tillade sig at melde ud, at i år ønsker man at holde en stille jul kun med hinanden og barnet. Eller at man har valgt at rejse væk. Ja, svigerinden bliver sikkert muggen, men det er hun jo i forvejen og når først mønsteret er brudt én gang er det meget nemmere også at gøre det fremadrettet.
Man dør sikkert ikke ligefrem af hensynsbetændelse, men mentalt gør man sgu i længden. Og der er kun én til at ændre på tingene - og det er dig.
9
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf Akehurst2 » 1. okt 2018, 07:06

avdotja skrev:Jeg synes modsat det er helt fair at din mand gerne vil holde jul hjemme, sammen med familien. Jul er noget som for mange er forbundet med rigtig mange traditioner og jeg synes måske det er en anelse fjollet at en evt rejse død og pine skal foregå der.

Hvis det virkelig er så frygteligt at holde jul sammen med svigerinde og -far, tænker jeg at det giver mere mening at forsøge at få din mand med på en ordning hvor I hvert andet år holder det sammen alle sammen og hvert andet år er hjemme, kun jer tre.



Jeg er helt uenig. Man kan ikke bare sætte sig på den eneste rigtige måde at holde jul på hver eneste ene jul med henvisning til at det bare er sååå vigtigt, hvis ens partner ikke er enig. Det der julehysteri med 'rør blot ikke ved min gaaaaaaamle jul' kan godt blive lidt meget, hvis det betyder at andre skal kvæles i ens traditioner.

Og julen er et oplagt tidspunkt at rejse på, fordi mange har en hel del ferie der.

Svigerinden er jo åbenbart også helt med på, at de andre skal rejse i julen, bare de rejser over til hende. Hun lyder simpelthen så strid, at det i sig selv ville være grund nok for mig at til at rejse væk.
7
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf avdotja » 1. okt 2018, 18:29

Jeg siger ikke at folk ikke må rejse henover julen.

Men når man har en mand der rent faktisk ikke gider rejse, men derimod gerne vil holde jul med sin familie; kunne man måske overveje om det virkelig var verdens smarteste ide at insistere på at den rejse man gerne vil have manden med på, død og pine skal placeres oveni julen.

Jeg tænker umiddelbart at chancen for at nå et acceptabelt kompromis, øges betragtelig hvis man i stedet fokuserer på enten at forsøge at holde jul uden svigerfamilien et enkelt år eller at få manden med ud at rejse på et tidspunkt hvor han rent faktisk ikke er i gang med noget andet han synes er vigtigt (såsom fejringen af julen).

Hvis TS er frisk på at rejse og holde jul alene, har hun selvfølgelig langt friere tøjler.
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf avdotja » 1. okt 2018, 18:46

Jeg er en af dem der godt kan lide at fejre jul sammen med min familie. Jeg holder også af at rejse og har såmænd også gjort det en enkelt jul.

Hvis en partner foreslog mig at vi et år feks rejste til Grønland de to sidste uger af december, fordi han gerne ville prøve at fejre jul der, ville jeg bestemt være åben for ideen på trods af at det betød jeg måtte undvære min familie og vores hyggelige jul. Men hvis tidspunktet reelt ingen betydning havde for ham og hans eneste argument for rejsen var at han ville udnytte de to gratis fridage og/eller bare slippe for min familie; ville jeg følge ham i lufthavnen, kysse pænt farvel og derefter tage hjem til “min” jul.

Jeg har ikke noget imod at gå på kompromis med noget som er vigtigt for mig, for at imødekomme noget der er vigtigt for en kæreste (eller en anden tæt person for den sags skyld). Men jeg dropper ikke noget jeg anser som vigtigt for “ingenting”.
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf avdotja » 1. okt 2018, 19:00

Ellin skrev:
avdotja skrev:Jeg siger ikke at folk ikke må rejse henover julen.

Men når man har en mand der rent faktisk ikke gider rejse, men derimod gerne vil holde jul med sin familie; kunne man måske overveje om det virkelig var verdens smarteste ide at insistere på at den rejse man gerne vil have manden med på, død og pine skal placeres oveni julen. Jeg tænker umiddelbart at chancen for at nå et acceptabelt kompromis, øges betragtelig hvis man i stedet fokuserer på enten at forsøge at holde jul uden svigerfamilien et enkelt år eller at få manden med ud at rejse på et tidspunkt hvor han rent faktisk ikke er i gang med noget andet han synes er vigtigt (såsom fejringen af julen).

Hvis TS er frisk på at rejse og holde jul alene, har hun selvfølgelig langt friere tøjler.


"Men når man har en kone, der rent faktisk ikke gider at holde jul med sin mands familie, men derimod gerne vil rejse i julen.." kunne man også sige. Hvad er forskellen på, hvad manden vil og hvad kvinden vil, siden manden trumfer?

Men nu er det ikke mit indtryk at det er vigtigt for TS at komme ud og rejse lige netop i julen. Hun vil gerne slippe for svigerfamilien og hun vil gerne ud og rejse mere; men det er to forskellige ting.

Havde TS udtrykt et dybfølt ønske om at rejse specifikt henover julen kunne jeg forstå det. Men når rejsetidspunktet rent faktisk ikke er afgørende, forstår jeg ikke logikken i insistere på et bestemt tidspunkt, som ved passer ens partner dårligt.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Når man er ved at brække sig over....

Indlægaf Sophies-mor » 1. okt 2018, 19:04

avdotja skrev:
Ellin skrev:
avdotja skrev:Jeg siger ikke at folk ikke må rejse henover julen.

Men når man har en mand der rent faktisk ikke gider rejse, men derimod gerne vil holde jul med sin familie; kunne man måske overveje om det virkelig var verdens smarteste ide at insistere på at den rejse man gerne vil have manden med på, død og pine skal placeres oveni julen. Jeg tænker umiddelbart at chancen for at nå et acceptabelt kompromis, øges betragtelig hvis man i stedet fokuserer på enten at forsøge at holde jul uden svigerfamilien et enkelt år eller at få manden med ud at rejse på et tidspunkt hvor han rent faktisk ikke er i gang med noget andet han synes er vigtigt (såsom fejringen af julen).

Hvis TS er frisk på at rejse og holde jul alene, har hun selvfølgelig langt friere tøjler.


"Men når man har en kone, der rent faktisk ikke gider at holde jul med sin mands familie, men derimod gerne vil rejse i julen.." kunne man også sige. Hvad er forskellen på, hvad manden vil og hvad kvinden vil, siden manden trumfer?

Men når rejsetidspunktet rent faktisk ikke er afgørende, forstår jeg ikke logikken i insistere på et bestemt tidspunkt, som ved passer ens partner dårligt.

Fordi hun både kommer ud og rejse, OG slipper for finke-svigerinde?
Hm... win-win.
4
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Livets forhold"