Hvad mon der foregår?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Ekliptika
Kort karma: 11
Likede indlæg: 256

Hvad mon der foregår?

Indlægaf Ekliptika » 28. sep 2018, 20:43

Er der nogen, som har nogle bud på hvad der foregår med den landsdækkende politiaktion? Har lige set nyheder og der var godt nok ikke meget info, som politiet kunne dele. Jeg er nysgerrig og kunne godt tænke mig at høre jeres teorier. Er det banderelateret? Eller kidnapningsforsøg? I så fald hvem ville det være man har forsøgt at kidnappe? Lyder ikke på politi som om det er terrorrelateret.
Jeg ved ikke om der er en anden tråd om dette emne allerede, men jeg har ikke fundet noget. Ved heller ikke om dette fora er det rigtige.
0
"Watching the torch being carried forward is the true burden of all masters"
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1454

Re: Hvad mon der foregår?

Indlægaf Lathyrus » 28. sep 2018, 20:58

Tja?..... Jeg undrer mig også over hvad pokker der foregår, som er så alvorligt at det kræver den form for opbud og samtidig er så hemmeligt at de intet fortæller.

Der foregår åbenbart noget omkring en gård på Fyn nu.

Jeg tænker enten kidnapning (men af hvem??) Eller undvegen psykopat-fange, som er voldsomt farlig.
1
Aragorn
Kort karma: 389
Likede indlæg: 4173

Indlægaf Aragorn » 28. sep 2018, 21:33

Det er pudsigt nok at det falder sammen med at Obama lige har været her, men hvis man er ude efter ham skal man stå tidligt op, så det er nok alligevel et tilfælde.

Jeg er ekstremt nysgerrig.
0
The way of a fool is right in his own eyes, but a wise man listens to counsel.
kartoffelpizza
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1423

Indlægaf kartoffelpizza » 28. sep 2018, 21:44

Jeg er godt nok også helt ekstremt nysgerrig.
1
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4069

Indlægaf Confucius » 28. sep 2018, 21:46

Ekliptika skrev: Er det banderelateret? Eller kidnapningsforsøg? I så fald hvem ville det være man har forsøgt at kidnappe? Lyder ikke på politi som om det er terrorrelateret.

Jeg tror ikke det er banderelateret. Det groveste bande-halløj for tiden er den interne krig i Nørrebro-Greve banden, og for det første har de lige lavet 11 anholdelser i den anledning - også uden der var så meget politi indblandet - så det virker underligt, at de skulle lave sådan et ståhej for 3 af dem. For det andet lyder det ikke plausibelt at en dansk bande skulle stjæle en svensk udlejningsbil. De plejer jo at stjæle danske biler eller nummerplader, hvis de har brug for den slags.

Så kunne det måske være et forsøg på at kidnappe en rigmand eller noget af hans familie. Eller måske en folketingspolitiker eller noget i den stil. Men så tænker jeg at de trods alt ville have udleveret et signalement af minimum den kidnappede, samtidigt med at man efterlyste volvoen. Også selvom man gerne ville gå stille med det og ikke røbe identiteten. Og ville familien kunne holde kæft? Det kunne forklare hvorfor man gik all in, men det lyder nærmest FOR eksorbitant for danske forhold.

Sidste bud bliver enten terror eller forsøg på terror - evt. efterlyst og tippet af udenlandsk politi. Det er bare sjældent at de sætter SÅ mange ressourcer ind over for den slags, medmindre det er meget overhængende eller lige er sket. Det er da lidt pudsigt at det sker samme dag som Obama er i Danmark. Sverige har jo lukket udlændinge ind i rå mængder, så måske et udenlandsk team har været på vej fra Sverige til Kolding, og dansk politi er tippet af Säpo?
0
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 609
Likede indlæg: 8569

Indlægaf Moxy-lady » 28. sep 2018, 21:47

Jeg synes godt nok at der har været spredt fægtning i løbet af i dag. Jeg var i det lokale center i Roskilde tidligere i dag, og der stod en betjent med maskinpistol. Det virkede vildt overkill at de lukker alle broerne og har bevæbnede betjente stående ved et random (virker det til) provinscenter.
0
:dåne: baby Z 12.10.18 :dåne:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 528
Likede indlæg: 11498

Indlægaf Flora » 28. sep 2018, 21:55

Jeg tænker, politiet er i gang med en seriøs omgang Find Holger. Nu SKAL han satme findes, har de tænkt :-D
8
kartoffelpizza
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1423

Indlægaf kartoffelpizza » 28. sep 2018, 21:56

Ekstrabladets facebook er svært underholdende (selvom det jo ikke er så skidesjovt)..
der er gættet på kidnapning af Obama, Rufus gifford, en Royal, Rasmus paludan samt en person Iran åbenbart har bedt udleveret for nyligt og fået afslag

Altså naturligvis udover de sædvanelige beskyldninger mod alle af 2. Etnisk herkomst og noget med at de nu har overtaget dk.
1
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 28. sep 2018, 22:04

Moxy-lady skrev:Jeg synes godt nok at der har været spredt fægtning i løbet af i dag. Jeg var i det lokale center i Roskilde tidligere i dag, og der stod en betjent med maskinpistol. Det virkede vildt overkill at de lukker alle broerne og har bevæbnede betjente stående ved et random (virker det til) provinscenter.

Det virker også utroværdigt når de påstår at almindelige danskere ikke har noget at frygte - mens de selv render rundt i skudsikre veste og med automatvåben.
1
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 28. sep 2018, 22:06

Flora skrev:Jeg tænker, politiet er i gang med en seriøs omgang Find Holger. Nu SKAL han satme findes, har de tænkt :-D

Det er 7½ år siden han blev fundet.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/polit ... det-i-live
2
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 28. sep 2018, 22:23

Confucius skrev:
Flora skrev:Jeg tænker, politiet er i gang med en seriøs omgang Find Holger. Nu SKAL han satme findes, har de tænkt :-D

Ej, så har jeg gået og ledt til ingen verdens nytte :rulle:

Nå, men i det mindste må det jo så være noget mindre alvorligt. Måske det bare er Jobbe, der er blevet væk igen..
14
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 477
Likede indlæg: 3943

Indlægaf Sophies-mor » 28. sep 2018, 22:35

Flora skrev:
Confucius skrev:

Nå, men i det mindste må det jo så være noget mindre alvorligt. Måske det bare er Jobbe, der er blevet væk igen..

Jobbe?
Hans Pilgaards kæreste? (Ja... den eneste jobbe jeg kender til :genert: )
Bortset fra det, så er jeg ikke mere nysgerrig, end jeg godt kan vente på en officiel udmelding.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 28. sep 2018, 22:40

Sophies-mor skrev:
Flora skrev:
Confucius skrev:

Jobbe?
Bortset fra det, så er jeg ikke mere nysgerrig, end jeg godt kan vente på en officiel udmelding.

Jobbe er en bamse fra noget børne-tv, der kørte engang i 80'erne. Den blev væk i hvert afsnit og skulle reddes. Jeg tror ikke den har været kæreste med Hans Pilgaard :D
15
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 477
Likede indlæg: 3943

Indlægaf Sophies-mor » 28. sep 2018, 22:48

Flora skrev:
Sophies-mor skrev:
Flora skrev:
Confucius skrev:

Jobbe?

Jobbe er en bamse fra noget børne-tv, der kørte engang i 80'erne. Den blev væk i hvert afsnit og skulle reddes. Jeg tror ikke den har været kæreste med Hans Pilgaard :D

Der så jeg ikke lige vildt meget børne-tv :lol:
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Buffy
Kort karma: 173
Likede indlæg: 2222

Indlægaf Buffy » 28. sep 2018, 22:56

Et citronmånekup?
3

Tilbage til "Livets forhold"