Hvad mon der foregår?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Re: Hvad mon der foregår?

Indlægaf Ekliptika » 29. sep 2018, 07:28

så lige på tv2news at Sæpo i Sverige er blevet orienteret og ud af det dragedevman konklusionen at PET så også var involveret og at der dermed sandsynligvis handler om noget med statens sikkerhed.
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad mon der foregår?

Indlægaf paint » 29. sep 2018, 07:38

Det har virket ret tydeligt, synes jeg, at hvad der end er foregået, så er det sket i Jylland, samt at man ville afskære dem fra at flygte/køre tilbage til Sverige - heraf afspærringen af alle broer (incl. Lillebæltsbroen). Nogen, har ikke måttet bevæge sig væk fra (formentlig) Jylland.

Det eneste jeg kan komme på, er Obamas foredrag på SDU. Ud over Obama, var der 700 VIPs som havde betalt 17.500 kr for billetten. Der har været både erhversledere og måske også politikere fra flere lande.

Politiet oplyste at de tre i Volvoen, har været i landet i en "vis mængde tid". Det eneste jeg kan få til at rime på ovenstående er, at nogen har planlagt en form for terrorangreb på forsamlingen af mennesker der var samlet til foredraget. Politiet (eller nogle andre) har været så tæt på bilen, at de har kunnet se præcis hvilken model der var tale om, samt kunnet aflæse nummerpladen. De har også kigget grundigt ind i de biler de standsede for at se, hvem der sad derinde. Det lyder som om de også ved hvordan de ser ud.

Kort sagt; en fejlslagent terrorangreb på forsamlingen i Kolding. Måske har de endda trængt ind i bygningen (så politiet har deres udseende) - men er så undsluppet i volvoen. At de har været i landet i "en vis mængde tid", passer også meget godt på at en gruppe har været i Kolding eller omegn, for at rekognoscere i forvejen (flugtveje, adgangsveje mv) :gruble:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvad mon der foregår?

Indlægaf Artem » 29. sep 2018, 07:54

paint skrev:Det har virket ret tydeligt, synes jeg, at hvad der end er foregået, så er det sket i Jylland, samt at man ville afskære dem fra at flygte/køre tilbage til Sverige - heraf afspærringen af alle broer (incl. Lillebæltsbroen). Nogen, har ikke måttet bevæge sig væk fra (formentlig) Jylland.

Det eneste jeg kan komme på, er Obamas foredrag på SDU. Ud over Obama, var der 700 VIPs som havde betalt 17.500 kr for billetten. Der har været både erhversledere og måske også politikere fra flere lande.

Politiet oplyste at de tre i Volvoen, har været i landet i en "vis mængde tid". Det eneste jeg kan få til at rime på ovenstående er, at nogen har planlagt en form for terrorangreb på forsamlingen af mennesker der var samlet til foredraget. Politiet (eller nogle andre) har været så tæt på bilen, at de har kunnet se præcis hvilken model der var tale om, samt kunnet aflæse nummerpladen. De har også kigget grundigt ind i de biler de standsede for at se, hvem der sad derinde. Det lyder som om de også ved hvordan de ser ud.

Kort sagt; en fejlslagent terrorangreb på forsamlingen i Kolding. Måske har de endda trængt ind i bygningen (så politiet har deres udseende) - men er så undsluppet i volvoen. At de har været i landet i "en vis mængde tid", passer også meget godt på at en gruppe har været i Kolding eller omegn, for at rekognoscere i forvejen (flugtveje, adgangsveje mv) :gruble:

Lidt sjovt du skriver det, for min opfattelse er helt modsat, med at de først spærre Øresund og Storebælt, for at holde dem på sjælland, og da de så har en fornemmelse af at de måske også kan være nået til Fyn spærre de så også lillebælt. Hvor det lader til at de har ret i at de er nået til fyn med den aktion der var der.
Der har også været en aktion inde i København i dag hvor de troede af en mand gemte sig i en lejlighed.

Har vi fået noget af vide om hvor de fandt den Volvo V90?

Men hvad det handler om er jeg på ingen måde sikker på, men tænker terror.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad mon der foregår?

Indlægaf paint » 29. sep 2018, 08:01

Artem skrev:
paint skrev:Det har virket ret tydeligt, synes jeg, at hvad der end er foregået, så er det sket i Jylland, samt at man ville afskære dem fra at flygte/køre tilbage til Sverige - heraf afspærringen af alle broer (incl. Lillebæltsbroen). Nogen, har ikke måttet bevæge sig væk fra (formentlig) Jylland.

Det eneste jeg kan komme på, er Obamas foredrag på SDU. Ud over Obama, var der 700 VIPs som havde betalt 17.500 kr for billetten. Der har været både erhversledere og måske også politikere fra flere lande.

Politiet oplyste at de tre i Volvoen, har været i landet i en "vis mængde tid". Det eneste jeg kan få til at rime på ovenstående er, at nogen har planlagt en form for terrorangreb på forsamlingen af mennesker der var samlet til foredraget. Politiet (eller nogle andre) har været så tæt på bilen, at de har kunnet se præcis hvilken model der var tale om, samt kunnet aflæse nummerpladen. De har også kigget grundigt ind i de biler de standsede for at se, hvem der sad derinde. Det lyder som om de også ved hvordan de ser ud.

Kort sagt; en fejlslagent terrorangreb på forsamlingen i Kolding. Måske har de endda trængt ind i bygningen (så politiet har deres udseende) - men er så undsluppet i volvoen. At de har været i landet i "en vis mængde tid", passer også meget godt på at en gruppe har været i Kolding eller omegn, for at rekognoscere i forvejen (flugtveje, adgangsveje mv) :gruble:

Lidt sjovt du skriver det, for min opfattelse er helt modsat, med at de først spærre Øresund og Storebælt, for at holde dem på sjælland, og da de så har en fornemmelse af at de måske også kan være nået til Fyn spærre de så også lillebælt. Hvor det lader til at de har ret i at de er nået til fyn med den aktion der var der.
Der har også været en aktion inde i København i dag hvor de troede af en mand gemte sig i en lejlighed.

Har vi fået noget af vide om hvor de fandt den Volvo V90?

Men hvad det handler om er jeg på ingen måde sikker på, men tænker terror.


Jeg har opfattet det omvendt, og at aktionerne på Fyn og Sjælland, har gået ud på at inddæmme dem i et område (et mindre område). Det lader til at de har droppet bilen på Fyn (på vej mod Sverige, i min optik). Og at de har ledt efter en i København, har jeg tolket som, at det ikke er lykkedes dem, at fange dem på vejen tværs over landet og har tænkt at én af dem, måske har gemt sig et sted i København (for senere at komme tilbage til Sverige)

Men svaret blæser lidt i vinden.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvad mon der foregår?

Indlægaf Sof » 29. sep 2018, 08:03

Ekliptika skrev:så lige på tv2news at Sæpo i Sverige er blevet orienteret og ud af det dragedevman konklusionen at PET så også var involveret og at der dermed sandsynligvis handler om noget med statens sikkerhed.

Allerede i går aftes ved omkring 20-tiden læste jeg at PET arbejdede på Fyn, sikkert på Ekstra Bladet
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad mon der foregår?

Indlægaf paint » 29. sep 2018, 08:07

Ifølge Bent Isager (tidligere efterforskningschef) er det den helt store 'røde knap', politiet har trykket på. Det sætter gang i en forud indøvet manøvre, som aktiverer politistyrker over hele landet - incl. politiets antiterrorkorps, forsvaret samt frømands og jægerkorpset. Alle ved hvad de skal gøre og kan gøre det meget hurtigt.
Den 'røde knap' er forbeholdt situationer, som truer nationens sikkerhed.

Vi er med andre ord, oppe på den helt store klinge.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Re: Hvad mon der foregår?

Indlægaf Ekliptika » 29. sep 2018, 08:30

paint skrev:Ifølge Bent Isager (tidligere efterforskningschef) er det den helt store 'røde knap', politiet har trykket på. Det sætter gang i en forud indøvet manøvre, som aktiverer politistyrker over hele landet - incl. politiets antiterrorkorps, forsvaret samt frømands og jægerkorpset. Alle ved hvad de skal gøre og kan gøre det meget hurtigt.
Den 'røde knap' er forbeholdt situationer, som truer nationens sikkerhed.

Vi er med andre ord, oppe på den helt store klinge.


Og hvilke konkrete situationer kan der så tænkes at være tale om?

Et angreb på statsministeren/dronningen? Bombning af folketing?
Det lød på dem i går som om at den almene befolkning ikke skulle føle sig truet.

Jeg er virkelig nysgerrig men min viden/fantasi på dette område rækker ikke rigtig.
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad mon der foregår?

Indlægaf paint » 29. sep 2018, 08:51

Ekliptika skrev:
paint skrev:Ifølge Bent Isager (tidligere efterforskningschef) er det den helt store 'røde knap', politiet har trykket på. Det sætter gang i en forud indøvet manøvre, som aktiverer politistyrker over hele landet - incl. politiets antiterrorkorps, forsvaret samt frømands og jægerkorpset. Alle ved hvad de skal gøre og kan gøre det meget hurtigt.
Den 'røde knap' er forbeholdt situationer, som truer nationens sikkerhed.

Vi er med andre ord, oppe på den helt store klinge.


Og hvilke konkrete situationer kan der så tænkes at være tale om?

Et angreb på statsministeren/dronningen? Bombning af folketing?
Det lød på dem i går som om at den almene befolkning ikke skulle føle sig truet.

Jeg er virkelig nysgerrig men min viden/fantasi på dette område rækker ikke rigtig.


Der kunne jo, som jeg tænker - være tale om et terrorangreb på nogle af de VIPs som befandt sig på SDU i Kolding (Obama foredraget). Der kan jo have været yderst vigtige personer, hvis eksistens vi ikke kender noget til endnu. Politiet har muligvis været bange for, at de så tog et andet sted hen og lavede teror der, i stedet for. (who knows)

Skulle der være tale om en kidnapning, er det selvfølgelig meget alvorligt. Terrorister, kan presse et land eller en regering til mange ting, hvis de 'har' en vigtig politiker i deres varetægt.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvad mon der foregår?

Indlægaf Misantropen » 29. sep 2018, 08:55

Det er ret mærkeligt med den gård i en lille fynsk landsby, uanset om det er reelt nok eller "afledning".

Hvorfor har de været der og meldt det ud for så at vende tilbage med hundepatruljer? Jeg kunne forstå hvis der var gemt nogle våben og politiet så i skjul overvågede området for at vente på at gerningsmændene kom og hentede dem.

Ejeren af gården ved angiveligt ikke noget. Hvis han gjorde ville han vel heller ikke kunne udtale sig til medierne? Han kan selvfølgelig bare være en brik/lokkemad, men afhængig af relationen til gården kan gerningsmændene måske godt regne det ud.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad mon der foregår?

Indlægaf paint » 29. sep 2018, 08:58

Misantropen skrev:Det er ret mærkeligt med den gård i en lille fynsk landsby, uanset om det er reelt nok eller "afledning".

Hvorfor har de været der og meldt det ud for så at vende tilbage med hundepatruljer? Jeg kunne forstå hvis der var gemt nogle våben og politiet så i skjul overvågede området for at vente på at gerningsmændene kom og hentede dem.

Ejeren af gården ved angiveligt ikke noget. Hvis han gjorde ville han vel heller ikke kunne udtale sig til medierne? Han kan selvfølgelig bare være en brik/lokkemad, men afhængig af relationen til gården kan gerningsmændene måske godt regne det ud.


Folk der er på flugt gennem landet, jaget af hele landets politistyrker, har måske ikke så meget lyst til at køre rundt ude på hovedvejene. Det er da ikke utænkeligt, at de har forsøgt at gemme både bilen og dem selv, på én eller anden afsidesliggende gård, for så at splitte op og flygte videre, ikke i samlet flok, men separat.

I øvrigt, er politiet i gang med hunde i byen Espe på Fyn, stadigvæk. De søger efter noget/nogle i området.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvad mon der foregår?

Indlægaf Misantropen » 29. sep 2018, 09:10

paint skrev:
Misantropen skrev:Det er ret mærkeligt med den gård i en lille fynsk landsby, uanset om det er reelt nok eller "afledning".

Hvorfor har de været der og meldt det ud for så at vende tilbage med hundepatruljer? Jeg kunne forstå hvis der var gemt nogle våben og politiet så i skjul overvågede området for at vente på at gerningsmændene kom og hentede dem.

Ejeren af gården ved angiveligt ikke noget. Hvis han gjorde ville han vel heller ikke kunne udtale sig til medierne? Han kan selvfølgelig bare være en brik/lokkemad, men afhængig af relationen til gården kan gerningsmændene måske godt regne det ud.


Folk der er på flugt gennem landet, jaget af hele landets politistyrker, har måske ikke så meget lyst til at køre rundt ude på hovedvejene. Det er da ikke utænkeligt, at de har forsøgt at gemme både bilen og dem selv, på én eller anden afsidesliggende gård, for så at splitte op og flygte videre, ikke i samlet flok, men separat.

I øvrigt, er politiet i gang med hunde i byen Espe på Fyn, stadigvæk. De søger efter noget/nogle i området.

Ja, men jeg forstår ikke hvorfor de har afsøgt området, og det har været kendt i offentligheden. De forlod stedet og er så vendt tilbage med hunde i nat/morges.

Hvis man er eftersøgt virker det tåbeligt at vende tilbage til et sted hvor der er ret meget fokus på i forvejen.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad mon der foregår?

Indlægaf paint » 29. sep 2018, 09:17

Misantropen skrev:
paint skrev:
Misantropen skrev:Det er ret mærkeligt med den gård i en lille fynsk landsby, uanset om det er reelt nok eller "afledning".

Hvorfor har de været der og meldt det ud for så at vende tilbage med hundepatruljer? Jeg kunne forstå hvis der var gemt nogle våben og politiet så i skjul overvågede området for at vente på at gerningsmændene kom og hentede dem.

Ejeren af gården ved angiveligt ikke noget. Hvis han gjorde ville han vel heller ikke kunne udtale sig til medierne? Han kan selvfølgelig bare være en brik/lokkemad, men afhængig af relationen til gården kan gerningsmændene måske godt regne det ud.


Folk der er på flugt gennem landet, jaget af hele landets politistyrker, har måske ikke så meget lyst til at køre rundt ude på hovedvejene. Det er da ikke utænkeligt, at de har forsøgt at gemme både bilen og dem selv, på én eller anden afsidesliggende gård, for så at splitte op og flygte videre, ikke i samlet flok, men separat.

I øvrigt, er politiet i gang med hunde i byen Espe på Fyn, stadigvæk. De søger efter noget/nogle i området.

Ja, men jeg forstår ikke hvorfor de har afsøgt området, og det har været kendt i offentligheden. De forlod stedet og er så vendt tilbage med hunde i nat/morges.

Hvis man er eftersøgt virker det tåbeligt at vende tilbage til et sted hvor der er ret meget fokus på i forvejen.


Det kan jo tænkes at politiet mener, at de stadig er i området og gemmer sig ét eller andet sted. Den pågældende gårdejer, som ejer gården, fortalte at han var i marken og hans kone var heller ikke hjemme. Da han kom hjem havde politiet sparket hans dør op og gennemrodet hele huset. Nu leder de så med droner og hunde i området.

De lægger ikke fingrene imellem, politiet. Dén lejlighed på Vesterbro i København de var interesseret i, hvor der boede en ung kvinde, som ikke ville lukke op fordi hun ikke vidste, hvem der ville ind, fik døren brudt brutalt op med en slags rambuk, hvorefter de rodede alt igennem, hev ting ned fra hylder og skabe.
En beboer som kendte kvinden, sagde til politiet at han kunne banke på, fordi så ville hun nok lukke op. Svaret fra politiet var en maskinpistol i næsen og besked om at skrubbe af.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad mon der foregår?

Indlægaf hotlips » 29. sep 2018, 09:41

Er det bare mig der har svært ved at finde ret meget om hvem der har været til det foredrag?

Jeg er muligvis træt men jeg kan kun finde en håndfuld ret uinteressante danskere, jeg prøvede at se om der var nogle israelske forretningsfolk eller sådan noget.

Andre der har haft held med at finde nogle?
0
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Re: Hvad mon der foregår?

Indlægaf Ekliptika » 29. sep 2018, 09:49

Tror I politiet har anholdt de 3 mænd? Der har da ikke været noget fremme om, at de stadig leder efter nogen eller holder øje ved grænseovergange etc? Ej heller bedt befolkningen holde øje eller sendt signalementer ud.
Vil Statsministeren normalt gå ud og komme med en kommentar i sådanne situationer? Eller venter man med den slags til der er bedre overblik?
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Hvad mon der foregår?

Indlægaf Buffy » 29. sep 2018, 09:51

Det har jo ikke nødvendigvis noget med Obama at gøre. Min første tanke var, at der var en forbindelse til flugtfangen tidligere på ugen, de havde jo vist, de ikke var bange for at bruge våben mod politiet. Men Sabo og PET har vel ikke noget med narkokriminalitet at gøre?
Så er der jo de to, de anholdte for at sende droneudstyr til terrorister, blandt de mistænkte, men ikke anholdte, er den mand der forsøgte at skyde Hedegaard og som forsvandt fra Tyrkiet. Hvis de efter de tidligere anholdelser fandt udad, at han igen var i DK, tror jeg det godt kunne udløse en manhunt.
0

Tilbage til "Livets forhold"