Hvad mon der foregår?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 325
Likede indlæg: 4711

Re: Hvad mon der foregår?

Indlægaf Stitch » 29. sep 2018, 05:25

Der stod bevæbnet politi på alle motorvejsbroerne på køgebugtmotorvejen igår eftermiddag. Det så vildt ud.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 226
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 4986

Indlægaf ExCoastal » 29. sep 2018, 05:41

Politiet har frigivet et billede af de tre eftersøgte.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 393
Likede indlæg: 5436

Indlægaf Æble » 29. sep 2018, 07:05

Det er godt nok noget af et sammentræf hvis århundredets største politiaktion falder sammen med besøg af Obama og der ikke er en sammenhæng.
1
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 79
Likede indlæg: 2193

Indlægaf Lathyrus » 29. sep 2018, 07:14

Æble skrev:Det er godt nok noget af et sammentræf hvis århundredets største politiaktion falder sammen med besøg af Obama og der ikke er en sammenhæng.

Men Obama var da rejst igen inden det begyndte? Var han ikk?
0
Sof
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1456

Indlægaf Sof » 29. sep 2018, 07:23

Lathyrus skrev:
Æble skrev:Det er godt nok noget af et sammentræf hvis århundredets største politiaktion falder sammen med besøg af Obama og der ikke er en sammenhæng.

På Ekstra Bladet, måske i deres live dækning, var der en der spurgte om det, der var svaret at Obama fløj mod Amsterdam, måske 13:noget, som det var planlagt.
0
Brugeravatar
Ekliptika
Kort karma: 14
Likede indlæg: 296

Indlægaf Ekliptika » 29. sep 2018, 07:28

så lige på tv2news at Sæpo i Sverige er blevet orienteret og ud af det dragedevman konklusionen at PET så også var involveret og at der dermed sandsynligvis handler om noget med statens sikkerhed.
0
"Watching the torch being carried forward is the true burden of all masters"
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 79
Likede indlæg: 2193

Indlægaf Lathyrus » 29. sep 2018, 07:29

Sof skrev:
Lathyrus skrev:

På Ekstra Bladet, måske i deres live dækning, var der en der spurgte om det, der var svaret at Obama fløj mod Amsterdam, måske 13:noget, som det var planlagt.

Og det her politi-halløj begyndte ved 14 tiden, gjorde det ikk?

I så fald virker det usandsynligt at nogen forsøger at komme fra Sjælland til Jylland kl 14, for at ramme Obama der fløj kl 13ish
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 388
Likede indlæg: 16748

Indlægaf paint » 29. sep 2018, 07:38

Det har virket ret tydeligt, synes jeg, at hvad der end er foregået, så er det sket i Jylland, samt at man ville afskære dem fra at flygte/køre tilbage til Sverige - heraf afspærringen af alle broer (incl. Lillebæltsbroen). Nogen, har ikke måttet bevæge sig væk fra (formentlig) Jylland.

Det eneste jeg kan komme på, er Obamas foredrag på SDU. Ud over Obama, var der 700 VIPs som havde betalt 17.500 kr for billetten. Der har været både erhversledere og måske også politikere fra flere lande.

Politiet oplyste at de tre i Volvoen, har været i landet i en "vis mængde tid". Det eneste jeg kan få til at rime på ovenstående er, at nogen har planlagt en form for terrorangreb på forsamlingen af mennesker der var samlet til foredraget. Politiet (eller nogle andre) har været så tæt på bilen, at de har kunnet se præcis hvilken model der var tale om, samt kunnet aflæse nummerpladen. De har også kigget grundigt ind i de biler de standsede for at se, hvem der sad derinde. Det lyder som om de også ved hvordan de ser ud.

Kort sagt; en fejlslagent terrorangreb på forsamlingen i Kolding. Måske har de endda trængt ind i bygningen (så politiet har deres udseende) - men er så undsluppet i volvoen. At de har været i landet i "en vis mængde tid", passer også meget godt på at en gruppe har været i Kolding eller omegn, for at rekognoscere i forvejen (flugtveje, adgangsveje mv) :gruble:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 247
Likede indlæg: 1926

Indlægaf Artem » 29. sep 2018, 07:54

paint skrev:Det har virket ret tydeligt, synes jeg, at hvad der end er foregået, så er det sket i Jylland, samt at man ville afskære dem fra at flygte/køre tilbage til Sverige - heraf afspærringen af alle broer (incl. Lillebæltsbroen). Nogen, har ikke måttet bevæge sig væk fra (formentlig) Jylland.

Det eneste jeg kan komme på, er Obamas foredrag på SDU. Ud over Obama, var der 700 VIPs som havde betalt 17.500 kr for billetten. Der har været både erhversledere og måske også politikere fra flere lande.

Politiet oplyste at de tre i Volvoen, har været i landet i en "vis mængde tid". Det eneste jeg kan få til at rime på ovenstående er, at nogen har planlagt en form for terrorangreb på forsamlingen af mennesker der var samlet til foredraget. Politiet (eller nogle andre) har været så tæt på bilen, at de har kunnet se præcis hvilken model der var tale om, samt kunnet aflæse nummerpladen. De har også kigget grundigt ind i de biler de standsede for at se, hvem der sad derinde. Det lyder som om de også ved hvordan de ser ud.

Kort sagt; en fejlslagent terrorangreb på forsamlingen i Kolding. Måske har de endda trængt ind i bygningen (så politiet har deres udseende) - men er så undsluppet i volvoen. At de har været i landet i "en vis mængde tid", passer også meget godt på at en gruppe har været i Kolding eller omegn, for at rekognoscere i forvejen (flugtveje, adgangsveje mv) :gruble:

Lidt sjovt du skriver det, for min opfattelse er helt modsat, med at de først spærre Øresund og Storebælt, for at holde dem på sjælland, og da de så har en fornemmelse af at de måske også kan være nået til Fyn spærre de så også lillebælt. Hvor det lader til at de har ret i at de er nået til fyn med den aktion der var der.
Der har også været en aktion inde i København i dag hvor de troede af en mand gemte sig i en lejlighed.

Har vi fået noget af vide om hvor de fandt den Volvo V90?

Men hvad det handler om er jeg på ingen måde sikker på, men tænker terror.
2
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 29. sep 2018, 08:01

Artem skrev:
paint skrev:Det har virket ret tydeligt, synes jeg, at hvad der end er foregået, så er det sket i Jylland, samt at man ville afskære dem fra at flygte/køre tilbage til Sverige - heraf afspærringen af alle broer (incl. Lillebæltsbroen). Nogen, har ikke måttet bevæge sig væk fra (formentlig) Jylland.

Lidt sjovt du skriver det, for min opfattelse er helt modsat, med at de først spærre Øresund og Storebælt, for at holde dem på sjælland, og da de så har en fornemmelse af at de måske også kan være nået til Fyn spærre de så også lillebælt. Hvor det lader til at de har ret i at de er nået til fyn med den aktion der var der.
Der har også været en aktion inde i København i dag hvor de troede af en mand gemte sig i en lejlighed.

Har vi fået noget af vide om hvor de fandt den Volvo V90?

Men hvad det handler om er jeg på ingen måde sikker på, men tænker terror.

Jeg har opfattet det omvendt, og at aktionerne på Fyn og Sjælland, har gået ud på at inddæmme dem i et område (et mindre område). Det lader til at de har droppet bilen på Fyn (på vej mod Sverige, i min optik). Og at de har ledt efter en i København, har jeg tolket som, at det ikke er lykkedes dem, at fange dem på vejen tværs over landet og har tænkt at én af dem, måske har gemt sig et sted i København (for senere at komme tilbage til Sverige)

Men svaret blæser lidt i vinden.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Sof
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1456

Indlægaf Sof » 29. sep 2018, 08:03

Ekliptika skrev:så lige på tv2news at Sæpo i Sverige er blevet orienteret og ud af det dragedevman konklusionen at PET så også var involveret og at der dermed sandsynligvis handler om noget med statens sikkerhed.

Allerede i går aftes ved omkring 20-tiden læste jeg at PET arbejdede på Fyn, sikkert på Ekstra Bladet
0
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 29. sep 2018, 08:07

Ifølge Bent Isager (tidligere efterforskningschef) er det den helt store 'røde knap', politiet har trykket på. Det sætter gang i en forud indøvet manøvre, som aktiverer politistyrker over hele landet - incl. politiets antiterrorkorps, forsvaret samt frømands og jægerkorpset. Alle ved hvad de skal gøre og kan gøre det meget hurtigt.
Den 'røde knap' er forbeholdt situationer, som truer nationens sikkerhed.

Vi er med andre ord, oppe på den helt store klinge.
0

Brugeravatar
Ekliptika
Kort karma: 14
Likede indlæg: 296

Indlægaf Ekliptika » 29. sep 2018, 08:30

paint skrev:Ifølge Bent Isager (tidligere efterforskningschef) er det den helt store 'røde knap', politiet har trykket på. Det sætter gang i en forud indøvet manøvre, som aktiverer politistyrker over hele landet - incl. politiets antiterrorkorps, forsvaret samt frømands og jægerkorpset. Alle ved hvad de skal gøre og kan gøre det meget hurtigt.

Og hvilke konkrete situationer kan der så tænkes at være tale om?

Et angreb på statsministeren/dronningen? Bombning af folketing?
Det lød på dem i går som om at den almene befolkning ikke skulle føle sig truet.

Jeg er virkelig nysgerrig men min viden/fantasi på dette område rækker ikke rigtig.
0
"Watching the torch being carried forward is the true burden of all masters"
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 29. sep 2018, 08:51

Ekliptika skrev:
paint skrev:Ifølge Bent Isager (tidligere efterforskningschef) er det den helt store 'røde knap', politiet har trykket på. Det sætter gang i en forud indøvet manøvre, som aktiverer politistyrker over hele landet - incl. politiets antiterrorkorps, forsvaret samt frømands og jægerkorpset. Alle ved hvad de skal gøre og kan gøre det meget hurtigt.

Og hvilke konkrete situationer kan der så tænkes at være tale om?

Et angreb på statsministeren/dronningen? Bombning af folketing?
Det lød på dem i går som om at den almene befolkning ikke skulle føle sig truet.

Jeg er virkelig nysgerrig men min viden/fantasi på dette område rækker ikke rigtig.

Der kunne jo, som jeg tænker - være tale om et terrorangreb på nogle af de VIPs som befandt sig på SDU i Kolding (Obama foredraget). Der kan jo have været yderst vigtige personer, hvis eksistens vi ikke kender noget til endnu. Politiet har muligvis været bange for, at de så tog et andet sted hen og lavede teror der, i stedet for. (who knows)

Skulle der være tale om en kidnapning, er det selvfølgelig meget alvorligt. Terrorister, kan presse et land eller en regering til mange ting, hvis de 'har' en vigtig politiker i deres varetægt.
1

Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 158
Likede indlæg: 3766

Indlægaf Misantropen » 29. sep 2018, 08:55

Det er ret mærkeligt med den gård i en lille fynsk landsby, uanset om det er reelt nok eller "afledning".

Hvorfor har de været der og meldt det ud for så at vende tilbage med hundepatruljer? Jeg kunne forstå hvis der var gemt nogle våben og politiet så i skjul overvågede området for at vente på at gerningsmændene kom og hentede dem.

Ejeren af gården ved angiveligt ikke noget. Hvis han gjorde ville han vel heller ikke kunne udtale sig til medierne? Han kan selvfølgelig bare være en brik/lokkemad, men afhængig af relationen til gården kan gerningsmændene måske godt regne det ud.
0

Rabble Rabble Rabble

Tilbage til "Livets forhold"