Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. okt 2018, 12:16

Delfin skrev:Jeg har ikke lyst at bo permanent i udlandet, og den danske pædagoguddannelse er heller ikke umiddelbart brugbar i ret mange lande, bortset fra nogle af de nordiske lande. Men jeg drømmer lidt om, at en del af vinterhalvåret skal tilbringes på varmere himmelstrøg, når jeg bliver pensionist. Det bliver dog ikke noget med at købe en lejlighed og tage samme sted hen hver gang, så man kan dårligt kalde det at bo i udlandet.


Hvorfor er den ikke det? Jeg aner intet om det, kun læreruddannelsen som jeg kender mange der har brugt i udlandet.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf 1234 » 2. okt 2018, 12:19

Delfin skrev:Jeg har ikke lyst at bo permanent i udlandet, og den danske pædagoguddannelse er heller ikke umiddelbart brugbar i ret mange lande, bortset fra nogle af de nordiske lande. Men jeg drømmer lidt om, at en del af vinterhalvåret skal tilbringes på varmere himmelstrøg, når jeg bliver pensionist. Det bliver dog ikke noget med at købe en lejlighed og tage samme sted hen hver gang, så man kan dårligt kalde det at bo i udlandet.

Danske pædagoger er faktisk relativt attraktiv i udlandet, fordi de ofte er gode til engelsk og veluddannet. Jeg kender i hvert fald flere, der har arbejdet på internationale skoler og børnehaver blandt andet i England og Belgien.
Kender også en del der har været i praktik rundt om i verden.
Senest rettet af 1234 2. okt 2018, 12:24, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Delfin » 2. okt 2018, 12:22

FormerlyKnownAs skrev:
Delfin skrev:Jeg har ikke lyst at bo permanent i udlandet, og den danske pædagoguddannelse er heller ikke umiddelbart brugbar i ret mange lande, bortset fra nogle af de nordiske lande. Men jeg drømmer lidt om, at en del af vinterhalvåret skal tilbringes på varmere himmelstrøg, når jeg bliver pensionist. Det bliver dog ikke noget med at købe en lejlighed og tage samme sted hen hver gang, så man kan dårligt kalde det at bo i udlandet.


Hvorfor er den ikke det? Jeg aner intet om det, kun læreruddannelsen som jeg kender mange der har brugt i udlandet.


I mange lande er skolesystemet anderledes opbygget. Børnene starter i skole allerede i 3-4 års-alderen, og det er den danske uddannelse ikke målrettet til, men man kan ville da nok kunne opgradere den med et undervisningsmodul.
1
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Delfin » 2. okt 2018, 12:25

1234 skrev:
Delfin skrev:Jeg har ikke lyst at bo permanent i udlandet, og den danske pædagoguddannelse er heller ikke umiddelbart brugbar i ret mange lande, bortset fra nogle af de nordiske lande. Men jeg drømmer lidt om, at en del af vinterhalvåret skal tilbringes på varmere himmelstrøg, når jeg bliver pensionist. Det bliver dog ikke noget med at købe en lejlighed og tage samme sted hen hver gang, så man kan dårligt kalde det at bo i udlandet.

Danske pædagoger er faktisk relativt attraktiv i udlandet, fordi de ofte er gode til engelsk og veluddannet. Jeg kender i hvert fald flere, der har arbejdet på internationale skoler og børnehaver blandt i England og Belgien.
Kender også en del der har været i praktik rundt om i verden.


Der kan man se. Jeg ville ikke umiddelbart finde på at søge arbejde på en udenlandsk skole, når jeg ikke er læreruddannet.

Ja praktikker er ret almindelige
0
14 11 14
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. okt 2018, 12:41

Delfin skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Delfin skrev:Jeg har ikke lyst at bo permanent i udlandet, og den danske pædagoguddannelse er heller ikke umiddelbart brugbar i ret mange lande, bortset fra nogle af de nordiske lande. Men jeg drømmer lidt om, at en del af vinterhalvåret skal tilbringes på varmere himmelstrøg, når jeg bliver pensionist. Det bliver dog ikke noget med at købe en lejlighed og tage samme sted hen hver gang, så man kan dårligt kalde det at bo i udlandet.


Hvorfor er den ikke det? Jeg aner intet om det, kun læreruddannelsen som jeg kender mange der har brugt i udlandet.


I mange lande er skolesystemet anderledes opbygget. Børnene starter i skole allerede i 3-4 års-alderen, og det er den danske uddannelse ikke målrettet til, men man kan ville da nok kunne opgradere den med et undervisningsmodul.


Nå Okay, på den måde. Jeg oplever at både UK og US systemet som vi har undersøgt herude er, at de starter først rigtig skole/year 1 fra 5 år, ellers pre-school før det som jo er tilsvarende dansk børnehave. Den Franske skole vores søn skal på er som Dk system, det samme med Montessori.
Senest rettet af FormerlyKnownAs 2. okt 2018, 13:39, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf dgd2007 » 2. okt 2018, 13:29

Nicolait skrev:Japan kunne sagtens være et atraktivt sted for mig at bo, sålænge at jeg ikke skulle arbejde under japansk arbejdskultur. Det tror jeg ikke, jeg ville kunne.

Ha ha, nej der følger nemlig altid en hel masse med :D
Jeg tror også de har en hel masse "når han siger sådan, betyder det i virkeligheden sådan og sådan" som det ville tage lang tid at lære.

Men ja, jeg har også lidt af en Japan-fetich :P
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf 1234 » 2. okt 2018, 14:56

Delfin skrev:
1234 skrev:
Delfin skrev:Jeg har ikke lyst at bo permanent i udlandet, og den danske pædagoguddannelse er heller ikke umiddelbart brugbar i ret mange lande, bortset fra nogle af de nordiske lande. Men jeg drømmer lidt om, at en del af vinterhalvåret skal tilbringes på varmere himmelstrøg, når jeg bliver pensionist. Det bliver dog ikke noget med at købe en lejlighed og tage samme sted hen hver gang, så man kan dårligt kalde det at bo i udlandet.

Danske pædagoger er faktisk relativt attraktiv i udlandet, fordi de ofte er gode til engelsk og veluddannet. Jeg kender i hvert fald flere, der har arbejdet på internationale skoler og børnehaver blandt i England og Belgien.
Kender også en del der har været i praktik rundt om i verden.


Der kan man se. Jeg ville ikke umiddelbart finde på at søge arbejde på en udenlandsk skole, når jeg ikke er læreruddannet.

Ja praktikker er ret almindelige


Internationale skoler har jo ofte preschools, der minder rigtig meget om børnehaver og en del internationale skoler har også timer i de mindre klasser der minder mere om SFO.
2
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf JoyNips » 2. okt 2018, 15:01

Min far, som er halv pensionist, har købt en lejlighed i Portugal, der er pænt lækkert. Det kunne jeg måske også godt når jeg skal pensioneres.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Nicolait » 2. okt 2018, 17:56

dgd2007 skrev:
Nicolait skrev:Japan kunne sagtens være et atraktivt sted for mig at bo, sålænge at jeg ikke skulle arbejde under japansk arbejdskultur. Det tror jeg ikke, jeg ville kunne.

Ha ha, nej der følger nemlig altid en hel masse med :D
Jeg tror også de har en hel masse "når han siger sådan, betyder det i virkeligheden sådan og sådan" som det ville tage lang tid at lære.

Men ja, jeg har også lidt af en Japan-fetich :P


Altså skulle man skrive en bog, og man havde penge til at leve for, så kunne jeg næsten ikke finde noget mere idyllisk end en søvnig fiskerlandsby i Japan at slå sig ned i.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Prosperity74 » 5. okt 2018, 06:30

Jeg er rigtig glad for at bo i Danmark. Men ellers kunne jeg også godt tænke mig at bo i Irland eller Sverige
0
Mynxiie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. okt 2018, 12:05
Kort karma: 2
Likede indlæg: 13

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Mynxiie » 7. okt 2018, 11:16

Hamburg og Atlanta.

Fantastiske byer med god stemning og søde mennesker.
0
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Muddi » 7. okt 2018, 18:17

Jeg kunne godt tænke mig at bo i USA, bare for nogle måneder, eller måske et år. Jeg har familie derovre, og min far har været derovre utallige gange af den grund, og med sit arbejde. Så har et eller andet specielt forhold til USA, uden helt at kunne forklare det. Det har bare på en eller måde været en del af mit liv.
Men bo der permanent, kunne jeg ikke, efter min sidste rejse derovre, er jeg begyndt at sætte ret stor pris på det danske sundhedsvæsen.

Men jeg kunne godt tænke mig at have et slags forsinket sabbatår der.
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Kilix » 7. okt 2018, 21:50

Jeg bor nu paa niende aar i Holland, og regner med at det er her vi bliver indtil vi pensioneres. (Kaeresten bor i hverdagene i Luxembourg pga arbejde)
Foer Holland havde vi et aar i Irland, og det var hyggeligt, men skal vi derover igen, bliver det helt sikkert uden for Dublin (Skoen by til en weekend tur, dog)
Inden Irland boede vi ogsaa kort i Schweiz, som er et virkeligt dejligt land.

Det kunne vaere sjovt at bo i USA, men Canada er ogsaa hoejt paa listen over steder jeg godt kunne taenke mig at proeve at bo.
Skulle min karriere her i Holland gaa i vasken kunne jeg fint flytte til Lux med kaeresten, og nok ogsa relativit hurtigt finde et job. Derudover er jeg aaben for de fleste muligheder. Jeg vil dog helst proeve at undgaa et kvinde-understrykkende land, eller et land hvor der er borgerkrig eller andet i den dur.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Little_Woman » 11. okt 2018, 01:21

Så længe jeg arbejder kan jeg ikke flytte fra Danmark, så skal jeg i hvert fald skifte til en anden gren af mit fag, end det jeg laver nu - det er MEGET dansksprogligt. Uanset at jeg taler glimrende engelsk og med garanti kunne blive skrap på svensk/norsk, vil det være en hæmsko at det ikke er mit modersmål.

Sverige kunne jeg ellers godt bo i, men jeg har ingen udlængsel - ikke efter at bo andre steder. Jeg vil hellere på besøg og så vende hjem til det skønne land og hovedstad vi har, i mine øjne.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Livets forhold"