Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16237
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30212

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf TinaW » 1. okt 2018, 16:15

Rent klima mæssigt, så kunne jeg godt bo et sted, hvor der var lunt året rundt, men jeg tror måske jeg alligevel ville savne årstidernes skiften. Og kan egentligt godt lide vinter, hvis altså det var sådan en rigtig en med sne og frost.
Et sted som Østrig, Skotland eller Schweiz i et naturskønt område ville da ikke være dårligt, hvis jeg nu skulle flytte udenlands.
1
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Lurende Peber » 1. okt 2018, 16:22

Umiddelbart Tyskland og Italien.
Men jeg ville gerne prøve et halvt års tid næsten alle steder.
Bare der ikke er sk...koldt.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Selma156 » 1. okt 2018, 17:01

Der er alt for mange lande og steder i verden, jeg gerne vil bo.

Jeg har boet i Spanien, Tanzania og Puerto Rico i kortere perioder. Alle var gode på hver deres måde.

Jeg drømmer om Grønland, Island (begge steder søger jeg job af og til), Mexico :love:, Canada, Colombia, Ecuador, Bolivia, New Zealand, England, Færøerne, Kenya, Sydafrika osv. Meget forskellige steder. De eneste verdensdele og områder, jeg umiddelbart aldrig vil bo, er store dele af Asien, det meste af Øst/Sydeuropa og en del lande i Afrika. Og så nok også USA - og Rusland!
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf vibbsen » 2. okt 2018, 06:23

Jeg kunne uden større problemer se mig selv rykke teltpælene op og flytte til UK, Irland eller Nordirland. Det ville ikke kræve nogen større overvejelse.

Vi har boet i UK for en del år tilbage, og jeg ELSKER nordvest området omkring Liverpool og Manchester....Der kunne jeg sagtens bo. Min bror bor i Nordirland, og jeg kunne derfor sagtens se os bo enten der eller i Irland..

Skulle jeg vælge et sted på det europæiske kontinent, så ville det være Tyskland eller Østrig.

Til gengæld så bliver det så afgjort det "nej tak" til sydeuropa fra mig....Ligesom jeg heller aldrig ville overveje at flytte til Asien, australien eller USA....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf kidkomb » 2. okt 2018, 06:36

Jeg troede at jeg kunne bo i Sverige, men kulturforskellen var alt for stor.
Så jeg tror ikke umiddelbart at jeg tør gætte med ret stor sikkerhed på noget som helst.
Men muligvis Holland.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Fillie » 2. okt 2018, 06:38

Italien. Jeg ville dog lynhurtigt veje et halvt ton pga. den vidunderlige mad. :8:
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf ajnaM » 2. okt 2018, 07:33

Sverige eller Norge. Måske Island, men det er langt væk fra familie og venner. Kunne muligvis også bo i London, hvis jeg havde flere penge. :slem:



Jeg ville dog ikke kunne finde arbejde inden for mit område i andre lande end Danmark, så det er ikke så realistisk, med mindre jeg skulle være hjemmegående appendix til min kæreste.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Akehurst2 » 2. okt 2018, 07:54

Jeg har boet i Grønland og bor pt. i Bruxelles.

Jeg kunne aldrig bo et sted, der var så småt som Nuuk - det bliver simpelthen for provinsbyagtigt for mig. Og jeg skal aldrig, aldrig, aldrig igen bo så langt fra vandet igen som Bruxelles.

Egentlig har jeg svært ved at forestille mig at bo andre steder end i Danmark/tæt på København. Er vild med nærheden til vand og ordentligheden - det er sådan et dejligt velfungerende land. Og gode forhold for cyklister. De ting skulle i hvert fald være til stede hvis jeg skulle overveje andre steder - og så skulle det jo være et sted hvor mig og min også djøf-mand kunne få interessant arbejde.
1
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Ondemand » 2. okt 2018, 10:22

Jeg har boet og arbejdet mange mærkelige steder. I øjeblikket er jeg i det nordlige Spanien og det er nok et af de eneste steder hvor jeg kunne se mig selv bo som pensionist. Næste år står den muligvis på Tyrkiet, og det har jeg det sådan lidt blandet med.
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Wizzze » 2. okt 2018, 10:29

Da jeg var single i starten af 30`erne, jagede jeg en udstationering, det blev til kortere ophold af nogle måneder i Nordsverige, München og Tampa, men aldrig et rigtigt udlandsforløb. Mens jeg har været i forhold, har jeg fået tilbudt stillinger på Grønland og i Norge, som vi har takket nej tak til, de var simpelthen ikke tiltrækkende nok, hverken økonomisk eller lokationsmæssigt.

Skulle vi flytte ud, så er kravet en velfungerende storby, med en god international lufthavn, og en god bolig der ikke medførte en masse daglig transport, og selvfølgelig en attraktiv økonomi.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf dgd2007 » 2. okt 2018, 10:36

Jeg har bløde punkter for bl.a. Laos og Japan :lun:

Men altså midt i 60'erne har man altså ikke rigtig mod på så radikale forandringer, så jeg regner med at blive. :-D
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17191
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41803

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf LaMariposa » 2. okt 2018, 10:46

Ondemand skrev:Jeg har boet og arbejdet mange mærkelige steder. I øjeblikket er jeg i det nordlige Spanien og det er nok et af de eneste steder hvor jeg kunne se mig selv bo som pensionist. Næste år står den muligvis på Tyrkiet, og det har jeg det sådan lidt blandet med.


Vi kiggede lidt på boliger, da vi var i Spanien for nyligt. Ikke at vi på nogen måde skal købe nu, men vi går og drømmer om at flytte sydpå, når vi skal pensioneres.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf paint » 2. okt 2018, 12:01

Min kæreste er af italiensk afstamning og har en del familie i Italien. Jeg kan klare mig, sådan til husbehov, på sproget (min kæreste synes det lyder som en brækket arm). På ét eller andet tidspunkt i fremtiden, ville det ikke være utænkeligt at vi boede en del af året, dernede.

Min kæreste, har et familiemedlem, en ældre dame, som har et hus i omegnen af Bari (Syditalien). Hun har luftet tanken at flytte til Rom, hvor en del af hendes nærmeste familie bor. Min kæreste er ret opsat på at vi skal lægge billet ind på huset. Nu må vi se - men der skal jo gerne følge nogle indtægter med :gruble:
Senest rettet af paint 2. okt 2018, 12:03, rettet i alt 1 gang.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Delfin » 2. okt 2018, 12:02

Jeg har ikke lyst at bo permanent i udlandet, og den danske pædagoguddannelse er heller ikke umiddelbart brugbar i ret mange lande, bortset fra nogle af de nordiske lande. Men jeg drømmer lidt om, at en del af vinterhalvåret skal tilbringes på varmere himmelstrøg, når jeg bliver pensionist. Det bliver dog ikke noget med at købe en lejlighed og tage samme sted hen hver gang, så man kan dårligt kalde det at bo i udlandet.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Nicolait » 2. okt 2018, 12:14

Japan kunne sagtens være et atraktivt sted for mig at bo, sålænge at jeg ikke skulle arbejde under japansk arbejdskultur. Det tror jeg ikke, jeg ville kunne.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Livets forhold"