Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Ondemand
Kort karma: 47
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 2401

Re: Hvor kunne du bo udover i Danmark?

Indlægaf Ondemand » 2. okt 2018, 10:22

Jeg har boet og arbejdet mange mærkelige steder. I øjeblikket er jeg i det nordlige Spanien og det er nok et af de eneste steder hvor jeg kunne se mig selv bo som pensionist. Næste år står den muligvis på Tyrkiet, og det har jeg det sådan lidt blandet med.
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2848
Likede indlæg: 18177

Indlægaf Wizzze » 2. okt 2018, 10:29

Da jeg var single i starten af 30`erne, jagede jeg en udstationering, det blev til kortere ophold af nogle måneder i Nordsverige, München og Tampa, men aldrig et rigtigt udlandsforløb. Mens jeg har været i forhold, har jeg fået tilbudt stillinger på Grønland og i Norge, som vi har takket nej tak til, de var simpelthen ikke tiltrækkende nok, hverken økonomisk eller lokationsmæssigt.

Skulle vi flytte ud, så er kravet en velfungerende storby, med en god international lufthavn, og en god bolig der ikke medførte en masse daglig transport, og selvfølgelig en attraktiv økonomi.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 825
Likede indlæg: 11773

Indlægaf dgd2007 » 2. okt 2018, 10:36

Jeg har bløde punkter for bl.a. Laos og Japan :lun:

Men altså midt i 60'erne har man altså ikke rigtig mod på så radikale forandringer, så jeg regner med at blive. :-D
0
LaMariposa
Kort karma: 355
Likede indlæg: 5984

Indlægaf LaMariposa » 2. okt 2018, 10:46

Ondemand skrev:Jeg har boet og arbejdet mange mærkelige steder. I øjeblikket er jeg i det nordlige Spanien og det er nok et af de eneste steder hvor jeg kunne se mig selv bo som pensionist. Næste år står den muligvis på Tyrkiet, og det har jeg det sådan lidt blandet med.

Vi kiggede lidt på boliger, da vi var i Spanien for nyligt. Ikke at vi på nogen måde skal købe nu, men vi går og drømmer om at flytte sydpå, når vi skal pensioneres.
1
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
Brugeravatar
paint
Kort karma: 337
Likede indlæg: 13941

Indlægaf paint » 2. okt 2018, 12:01

Min kæreste er af italiensk afstamning og har en del familie i Italien. Jeg kan klare mig, sådan til husbehov, på sproget (min kæreste synes det lyder som en brækket arm). På ét eller andet tidspunkt i fremtiden, ville det ikke være utænkeligt at vi boede en del af året, dernede.

Min kæreste, har et familiemedlem, en ældre dame, som har et hus i omegnen af Bari (Syditalien). Hun har luftet tanken at flytte til Rom, hvor en del af hendes nærmeste familie bor. Min kæreste er ret opsat på at vi skal lægge billet ind på huset. Nu må vi se - men der skal jo gerne følge nogle indtægter med :gruble:
Senest rettet af paint 2. okt 2018, 12:03, rettet i alt 1 gang.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 630
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 9339

Indlægaf Delfin » 2. okt 2018, 12:02

Jeg har ikke lyst at bo permanent i udlandet, og den danske pædagoguddannelse er heller ikke umiddelbart brugbar i ret mange lande, bortset fra nogle af de nordiske lande. Men jeg drømmer lidt om, at en del af vinterhalvåret skal tilbringes på varmere himmelstrøg, når jeg bliver pensionist. Det bliver dog ikke noget med at købe en lejlighed og tage samme sted hen hver gang, så man kan dårligt kalde det at bo i udlandet.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1980

Indlægaf Nicolait » 2. okt 2018, 12:14

Japan kunne sagtens være et atraktivt sted for mig at bo, sålænge at jeg ikke skulle arbejde under japansk arbejdskultur. Det tror jeg ikke, jeg ville kunne.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
FormerlyKnownAs
Kort karma: 458
Likede indlæg: 3364

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. okt 2018, 12:16

Delfin skrev:Jeg har ikke lyst at bo permanent i udlandet, og den danske pædagoguddannelse er heller ikke umiddelbart brugbar i ret mange lande, bortset fra nogle af de nordiske lande. Men jeg drømmer lidt om, at en del af vinterhalvåret skal tilbringes på varmere himmelstrøg, når jeg bliver pensionist. Det bliver dog ikke noget med at købe en lejlighed og tage samme sted hen hver gang, så man kan dårligt kalde det at bo i udlandet.

Hvorfor er den ikke det? Jeg aner intet om det, kun læreruddannelsen som jeg kender mange der har brugt i udlandet.
1
/Dullen
1234
Kort karma: 76
Likede indlæg: 2042

Indlægaf 1234 » 2. okt 2018, 12:19

Delfin skrev:Jeg har ikke lyst at bo permanent i udlandet, og den danske pædagoguddannelse er heller ikke umiddelbart brugbar i ret mange lande, bortset fra nogle af de nordiske lande. Men jeg drømmer lidt om, at en del af vinterhalvåret skal tilbringes på varmere himmelstrøg, når jeg bliver pensionist. Det bliver dog ikke noget med at købe en lejlighed og tage samme sted hen hver gang, så man kan dårligt kalde det at bo i udlandet.

Danske pædagoger er faktisk relativt attraktiv i udlandet, fordi de ofte er gode til engelsk og veluddannet. Jeg kender i hvert fald flere, der har arbejdet på internationale skoler og børnehaver blandt andet i England og Belgien.
Kender også en del der har været i praktik rundt om i verden.
Senest rettet af 1234 2. okt 2018, 12:24, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 2. okt 2018, 12:22

FormerlyKnownAs skrev:

Hvorfor er den ikke det? Jeg aner intet om det, kun læreruddannelsen som jeg kender mange der har brugt i udlandet.

I mange lande er skolesystemet anderledes opbygget. Børnene starter i skole allerede i 3-4 års-alderen, og det er den danske uddannelse ikke målrettet til, men man kan ville da nok kunne opgradere den med et undervisningsmodul.
1
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 2. okt 2018, 12:25

1234 skrev:

Danske pædagoger er faktisk relativt attraktiv i udlandet, fordi de ofte er gode til engelsk og veluddannet. Jeg kender i hvert fald flere, der har arbejdet på internationale skoler og børnehaver blandt i England og Belgien.

Der kan man se. Jeg ville ikke umiddelbart finde på at søge arbejde på en udenlandsk skole, når jeg ikke er læreruddannet.

Ja praktikker er ret almindelige
0
FormerlyKnownAs
Kort karma: 458
Likede indlæg: 3364

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. okt 2018, 12:41

Delfin skrev:
FormerlyKnownAs skrev:

I mange lande er skolesystemet anderledes opbygget. Børnene starter i skole allerede i 3-4 års-alderen, og det er den danske uddannelse ikke målrettet til, men man kan ville da nok kunne opgradere den med et undervisningsmodul.

Nå Okay, på den måde. Jeg oplever at både UK og US systemet som vi har undersøgt herude er, at de starter først rigtig skole/year 1 fra 5 år, ellers pre-school før det som jo er tilsvarende dansk børnehave. Den Franske skole vores søn skal på er som Dk system, det samme med Montessori.
Senest rettet af FormerlyKnownAs 2. okt 2018, 13:39, rettet i alt 1 gang.
2
/Dullen
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 825
Likede indlæg: 11773

Indlægaf dgd2007 » 2. okt 2018, 13:29

Nicolait skrev:Japan kunne sagtens være et atraktivt sted for mig at bo, sålænge at jeg ikke skulle arbejde under japansk arbejdskultur. Det tror jeg ikke, jeg ville kunne.

Ha ha, nej der følger nemlig altid en hel masse med :D
Jeg tror også de har en hel masse "når han siger sådan, betyder det i virkeligheden sådan og sådan" som det ville tage lang tid at lære.

Men ja, jeg har også lidt af en Japan-fetich :P
1
1234
Kort karma: 76
Likede indlæg: 2042

Indlægaf 1234 » 2. okt 2018, 14:56

Delfin skrev:
1234 skrev:

Danske pædagoger er faktisk relativt attraktiv i udlandet, fordi de ofte er gode til engelsk og veluddannet. Jeg kender i hvert fald flere, der har arbejdet på internationale skoler og børnehaver blandt i England og Belgien.

Der kan man se. Jeg ville ikke umiddelbart finde på at søge arbejde på en udenlandsk skole, når jeg ikke er læreruddannet.

Ja praktikker er ret almindelige

Internationale skoler har jo ofte preschools, der minder rigtig meget om børnehaver og en del internationale skoler har også timer i de mindre klasser der minder mere om SFO.
2
JoyNips
Kort karma: 598
Likede indlæg: 9494

Indlægaf JoyNips » 2. okt 2018, 15:01

Min far, som er halv pensionist, har købt en lejlighed i Portugal, der er pænt lækkert. Det kunne jeg måske også godt når jeg skal pensioneres.
0

Tilbage til "Livets forhold"