Hvad er særegen for din familie?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 655
Likede indlæg: 10033

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf POCKETKITTEN » 8. okt 2018, 17:52

Vi er alle ultrasarkastiske og stride ved hinanden - enten for sjov eller under dække af det.

Ironisk nok har jeg udviklet mig lidt nærtagende. Burde velsagtens være meget rummelig og tåle min egen medicin.

Derudover er vi ret gennemsnitlige.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 778
Likede indlæg: 10390

Indlægaf vibbsen » 8. okt 2018, 17:59

Vi er praktikere. Ikke teoretikere...

Min mor har 3 søstre. Til sammen har de 4 søstre ialt 11 børn.
Kun 2 af disse 1 børn har gennemført gymnasiet.
Ingen af disse 2 har færdiggjort en længerevarende uddannelse efter gymnasiet. Den ene arbejder idag i hotelbranchen i Frankring. Hendes "højeste" uddannelsesnivau er et lederuddannesle hos MacDonalds. Den anden arbejder - så vidt vi ved (det er nemlig sprængfarligt at spørge ind til emnet) - stadig på sin afgangsopgave til jurastudie. På noget der ligner 20.år. (Dette er den store joke i familien...Som min fætter engang sagde til sin datter : Du bliver sgu nok jurist før din faster)

Resten af os har en erhvervsuddannelse...

Retfærdighedsvis skal det dog siges at en af mine fætre er uddannet tømrer og har videreuddannet sig til bygningsingeniør. Og en anden har arbejdet sig op til stillingen som kædedirektør i en større dansk detailkæde...Ingen af dem har reelt en gymnasial uddannelse som udgangspunkt. Fætter 1 var Falckredder. Fætter 2 uddannet i et supermarked...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 228
Likede indlæg: 1373

Indlægaf Panton » 8. okt 2018, 18:04

Tja, på min fars side er/var de indre missionsk, 14 søskende og der var meget vold. Min mor var adopteret og jeg husker ikke vi mødte andet familie end dem der nu var hendes forældre. Min mor tog flaskevejen og min far udøvede vold på mig siden jeg kan begynde at huske.

Jeg kom væk som 14 årige og så mig aldrig tilbage. Jeg kom dog både ned af alkoholvejen, stofvejen og lang videregående uddannelse.

Jeg må siges at have brudt den sociale arv, har idag et fornuftigt forhold til alkohol, har ikke rørt stoffer i 20 år (heldigt jeg faktisk ikke døde dengang :8: )

Jeg har en søn og han er alt det jeg aldrig blev, eller fik lov til at udvikle mig.
6
Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 286
Likede indlæg: 5846

Indlægaf DenSyngendeLussing » 8. okt 2018, 18:19

Der er ikke noget særegent ved os. Vi har forskellige personligheder, forskellige politiske holdninger, arbejder inden for vidt forskellige fag og vi ligner heller ikke hinanden fysisk.
1
FletpArkett
Kort karma: 29
Likede indlæg: 618

Indlægaf FletpArkett » 8. okt 2018, 19:18

Vi er enormt ærlige og ret konfrontatoriske, hvilke skaber masser af problemer for os alle sammen. Jeg er det nok mindst, men stadig for meget. Tilgengæld ved man, at spørger man om noget, får man et hudløst ærligt svar. Og jo, en ting mere - vi er alle nogle rigtige madøre. Min kæreste er RYSTET over, hvor meget der bliver talt mad på alle tidspunkter af døgnet når familien er samlet, også når vi spiser :D
0
MissB
Kort karma: 28
Likede indlæg: 302

Indlægaf MissB » 8. okt 2018, 20:17

De grønne øjne fra min mormor er kun gået videre til hendes døtre oc ikke sønner, og derfra kun til deres døtre, ikke søn. Så det bliver spændende om det fortsætter nu hvor både min kusine og jeg venter os drenge.
2
Smiling_Goat
Kort karma: 797
Likede indlæg: 13154

Indlægaf Smiling_Goat » 9. okt 2018, 12:04

Overordnet set kan man vel sige, at vi er kreativt tænkende og gode til at se muligheder.

Min oldefar var arbejder og ejendomsspekulant (forstå det, hvem der kan.) Han formåede at give sin kone og mange børn et godt liv med en del goder, fordi han kunne finde ud af at udnytte mulighederne omkring sig.

Det er så lidt forskelligt, hvordan evnen til at udnytte muligheder kommer til udtryk blandt efterkommere. Nogle er iværksættere, andre har stiftet velgørende organisationer og så er der selvfølgelig også dem, der ikke har følt en "skabertrang," men bare lever nogle lidt specielle liv.

Vi er næsten alle til venstre for midten og så er vores humor ret så sort. Intet er for tabubelagt til en joke.
Samtidig er skilsmisseprocenten i min familie ret lav, og det tror jeg måske skyldes lige dele stædighed og loyalitet. Der er en norm om, at man aldrig taler grimt om sin partner, og så er det i øvrigt ligegyldigt hvad partneren har gjort at irriterende ting.

Endelig betyder vores tendens til at udnytte muligheder, at vi er godt spredt ud over hele landet. Vi bliver sjældent boende i byen, vi er født, og vi ses derfor heller ikke så tit, men det kan man ikke mærke, når vi endelig finder sammen. Dér snakkes der meget og højt og gerne på kryds af bordet. Der er ofte adskillige samtaler i gang på samme tid, og den ene gruppe forsøger at overdøve den anden.. Jeg er gerne ret bombet oven i hovedet efter sådan en aften. Det er hyggeligt dog :)
1
1234
Kort karma: 75
Likede indlæg: 2012

Indlægaf 1234 » 10. okt 2018, 19:12

Hov jeg kom på to yderligere.

Min familie er langt mere nøjsom, sparsommelig eller nærig end gennemsnittet, hvilket medfører vi kommer længere på en hundred kroners-seddel end gennemsnittet. Jeg har altid vidst, at jeg selv var nærige end gennemsnittet, men det var først da min søster, som jeg anser for lidt ødsel, blev omtalt som sparsommelig til sit bryllup, at jeg indså, hvor langt fra gennemsnittet vi er :lol:

Vi får usædvanligt mange børn. I min familie er der flere 3 børns familier end 2 børns familier. Der er samtidig ligeså mange, der er 4 eller flere børn som der er familier, der har 2 eller færre børn.
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3722

Indlægaf Danseprinsesse » 10. okt 2018, 20:15

Vi laver absurdt mange børn. Jeg har over 40 fætre og kusiner, og jeg har ikke tal på, hvor mange børn de tilsammen har produceret. Da jeg var barn kunne man altid finde lokationen til familiefester ved at lede efter en vognpark af minibusser.
4
Brugeravatar
Vixen
Kort karma: 303
Likede indlæg: 2376

Indlægaf Vixen » 10. okt 2018, 20:40

På min mors side holder et parforhold ikke. I min egen generation er vi to, der har brudt vanen (indtil videre) med lange, stabile parforhold. Derudover er vi en meget broget flok, som på forunderlig vis er sammensat af tysk/dansk overklasse og dansk kriminel underklasse. Kan man sige.

På min fars side er familien i højsædet (hvilket jo er meget normalt). De/vi er alle nogle temmelig begavede, men har for mange indre dæmoner at slås med. Flere har psykiske diagnoser og kroniske smerter, men fælles er, at humøret altid er højt, der bliver taget tykt pis på alle på kærlig facon. Der bliver fortalt røverhistorier til den store guldmedalje og dét er det bedste i verden.

Min kærestes familie er særlig på den måde (for mig) at alle tager sig selv og hinanden utroligt seriøst. Der bliver aldrig joket, der er ikke mange sjove anekdoter og man driller aldrig hinanden. Ingen ping-pong. Til gengæld er der masser af begavede, samfundskritisk debatter - alle er meget vidende og interesserede. Alle venstreorienterede. Første gang min kæreste var på weekend med min fars familie sagde han “wow, jeg anede ikke at man kunne have det så sjovt med sin familie!”.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
SAGA
Kort karma: 10
Likede indlæg: 195

Indlægaf SAGA » 10. okt 2018, 21:31

Vi er meget traditionelle, åbne og nysgerrige. Vi er meget hjælpsomme og den ældre generation tager imod alt og alle med åbne arme.

De fleste stemmer dog venstre. Det synes jeg ikke er videre fantastisk og mine forældre glemmer nogle gange at jeg er voksen, har lejlighed og job.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3722

Indlægaf Danseprinsesse » 11. okt 2018, 19:17

Åh ja, på min fars side af familien har folk generelt lange overkroppe og korte ben.

Min kæreste og min søsters mand havde en fest, den dag de sammen blev enige om, at vi ligner Mumitrolde.
De har desværre lidt ret.

EE5C39E5-B77D-44F7-9037-BA09097ED11B.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Muddi
Kort karma: 219
Likede indlæg: 1178

Indlægaf Muddi » 23. okt 2018, 05:56

Vi (min søster, mor og jeg) har det samme grin. Det blev jeg først opmærksom på, da min kæreste og jeg var i USA, og jeg snakkede med min søster på FaceTime. Efterfølgende sagde min kæreste: “du og din søster griner på nøjagtig samme måde, med den der lyd til sidst (umulig at beskrive, men en lidt skinger lyd, er vist det tætteste jeg kan komme på), og det gør din mor også.” Da jeg næste gang snakkede med min søster, lagde jeg mærke til, at havde ret.

Min familie er lille. Alle, fra mine bedsteforældres generation og frem, har fået to børn pr par. Undtagen min mormor og morfar, de fik tre. Og alle i den gamle/ældre generation, med undtagelse af min far og hans bror, har været skilt og gift igen. I min generation er der endnu ingen skilsmisser/brudte forhold.
0
Jacobsen81
Kort karma: 23
Likede indlæg: 489

Indlægaf Jacobsen81 » 25. okt 2018, 05:02

Vi (de!!!) taler ikke om svære følelser og problemer!
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 654
Likede indlæg: 8755

Indlægaf Zombie » 26. okt 2018, 08:33

Bortset fra min søster og mig samt vores forældre, er de alle sammen ansat i Novo Nordisk.
0

Tilbage til "Livets forhold"