Hvad er særegen for din familie?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Summer » 8. okt 2018, 12:58

Vi er ikke særlig høje i min familie - hverken på min mor og fars side. Herudover larmer vi meget, kan godt lide at diskutere, er temperamentsfulde og nogle festlige mennesker.
Største delen af kvinderne i familien er også enten uddannet SOSU eller sygeplejerske. Havde egentlig også førhen troet at jeg selv skulle gå den vej, men endte med at uddanne mig til socialrådgiver. Dog kan jeg godt tænke mig at arbejde på et hospital indenfor mit fag, så det må åbenbart ligge til familien.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf girl_beat » 8. okt 2018, 14:15

Min familie er kendetegnet ved flere generationer af stærke kvinder med en Pippi Langstrømpe-tilgang til tingene; "Det har jeg ikke prøvet før, så det kan jeg sikkert godt". Mændene er typisk håndværkere eller håndværks-uddannede og nok ret traditionelt tænkende ift. familieliv, ligusterhæk, dele-trailer og i dén dur. Og konfliktskyhed som i at man ikke taler om de svære eller ubehagelige ting. Det har i hvert fald været tydeligt for mig som voksen, at kvinderne er meget bedre til at handle og navigere i forandringer og/eller uforudsete hændelser end mændene.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Ado » 8. okt 2018, 14:20

Gældende for mine forældre, min bedstemor, mine børn, mine brødre og mig: Vi fylder alle år med de samme tal. D. 11, 12 og 21.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf lulu-p » 8. okt 2018, 14:49

Vi har alle meget høje kindben.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Skorstenen » 8. okt 2018, 15:37

Kvinderne har ekstremt gode gener og fejler meget sjældent noget alvorligt, og de bliver gamle.
Meget få af os er gift med vores partnere.
Drengebørnene har alle, som i ALLE, haft en periode med stoffer i deres liv.
0
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Hewlett » 8. okt 2018, 17:02

Vi plejer at joke med, at vi ikke kan have én familiesammenkomst på min fars side, uden at der minimum én gang skal googles et-eller-andet random så nogen kan få ret og dermed afslutte en højlydt diskussion. Den sidste jeg husker var, om den karakteristiske lyd af svaner der flyver kommer fra deres vingeslag eller om de laver lyden med halsen :stoned:

Udover det er vi vist ret gennemsnitlige :P
4
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Mani » 8. okt 2018, 17:40

Ingen vil indordne sig af hensyn til andre måske?
Min søster har jeg ikke set eller hørt fra i mere end et år - jeg gider ikke prøve mere.

Min far kører sin egen agenda og taler kun om sine egne projekter + de 2 hjemmeboende børn når vi ses/taler i telefon. Han spørger aldrig til os.

Min mor er paranoid skizofren og bor i beskyttet bolig. Hun rummer kun sit eget.

Jeg prøver, at se mine forældre og hjælpe dem i det omfang det ikke går ud over mine børn. Planen er at mine drenge gerne skal have et mere stabilt bagland end jeg har haft - men til tider tænker jeg om jeg bare stikker mig selv blår i øjnene.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf POCKETKITTEN » 8. okt 2018, 17:52

Vi er alle ultrasarkastiske og stride ved hinanden - enten for sjov eller under dække af det.

Ironisk nok har jeg udviklet mig lidt nærtagende. Burde velsagtens være meget rummelig og tåle min egen medicin.

Derudover er vi ret gennemsnitlige.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf vibbsen » 8. okt 2018, 17:59

Vi er praktikere. Ikke teoretikere...

Min mor har 3 søstre. Til sammen har de 4 søstre ialt 11 børn.
Kun 2 af disse 1 børn har gennemført gymnasiet.
Ingen af disse 2 har færdiggjort en længerevarende uddannelse efter gymnasiet. Den ene arbejder idag i hotelbranchen i Frankring. Hendes "højeste" uddannelsesnivau er et lederuddannesle hos MacDonalds. Den anden arbejder - så vidt vi ved (det er nemlig sprængfarligt at spørge ind til emnet) - stadig på sin afgangsopgave til jurastudie. På noget der ligner 20.år. (Dette er den store joke i familien...Som min fætter engang sagde til sin datter : Du bliver sgu nok jurist før din faster)

Resten af os har en erhvervsuddannelse...

Retfærdighedsvis skal det dog siges at en af mine fætre er uddannet tømrer og har videreuddannet sig til bygningsingeniør. Og en anden har arbejdet sig op til stillingen som kædedirektør i en større dansk detailkæde...Ingen af dem har reelt en gymnasial uddannelse som udgangspunkt. Fætter 1 var Falckredder. Fætter 2 uddannet i et supermarked...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Panton » 8. okt 2018, 18:04

Tja, på min fars side er/var de indre missionsk, 14 søskende og der var meget vold. Min mor var adopteret og jeg husker ikke vi mødte andet familie end dem der nu var hendes forældre. Min mor tog flaskevejen og min far udøvede vold på mig siden jeg kan begynde at huske.

Jeg kom væk som 14 årige og så mig aldrig tilbage. Jeg kom dog både ned af alkoholvejen, stofvejen og lang videregående uddannelse.

Jeg må siges at have brudt den sociale arv, har idag et fornuftigt forhold til alkohol, har ikke rørt stoffer i 20 år (heldigt jeg faktisk ikke døde dengang :8: )

Jeg har en søn og han er alt det jeg aldrig blev, eller fik lov til at udvikle mig.
6
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf MissB » 8. okt 2018, 20:17

De grønne øjne fra min mormor er kun gået videre til hendes døtre oc ikke sønner, og derfra kun til deres døtre, ikke søn. Så det bliver spændende om det fortsætter nu hvor både min kusine og jeg venter os drenge.
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf 1234 » 10. okt 2018, 19:12

Hov jeg kom på to yderligere.

Min familie er langt mere nøjsom, sparsommelig eller nærig end gennemsnittet, hvilket medfører vi kommer længere på en hundred kroners-seddel end gennemsnittet. Jeg har altid vidst, at jeg selv var nærige end gennemsnittet, men det var først da min søster, som jeg anser for lidt ødsel, blev omtalt som sparsommelig til sit bryllup, at jeg indså, hvor langt fra gennemsnittet vi er :lol:

Vi får usædvanligt mange børn. I min familie er der flere 3 børns familier end 2 børns familier. Der er samtidig ligeså mange, der er 4 eller flere børn som der er familier, der har 2 eller færre børn.
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Danseprinsesse » 10. okt 2018, 20:15

Vi laver absurdt mange børn. Jeg har over 40 fætre og kusiner, og jeg har ikke tal på, hvor mange børn de tilsammen har produceret. Da jeg var barn kunne man altid finde lokationen til familiefester ved at lede efter en vognpark af minibusser.
4
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Vixen » 10. okt 2018, 20:40

På min mors side holder et parforhold ikke. I min egen generation er vi to, der har brudt vanen (indtil videre) med lange, stabile parforhold. Derudover er vi en meget broget flok, som på forunderlig vis er sammensat af tysk/dansk overklasse og dansk kriminel underklasse. Kan man sige.

På min fars side er familien i højsædet (hvilket jo er meget normalt). De/vi er alle nogle temmelig begavede, men har for mange indre dæmoner at slås med. Flere har psykiske diagnoser og kroniske smerter, men fælles er, at humøret altid er højt, der bliver taget tykt pis på alle på kærlig facon. Der bliver fortalt røverhistorier til den store guldmedalje og dét er det bedste i verden.

Min kærestes familie er særlig på den måde (for mig) at alle tager sig selv og hinanden utroligt seriøst. Der bliver aldrig joket, der er ikke mange sjove anekdoter og man driller aldrig hinanden. Ingen ping-pong. Til gengæld er der masser af begavede, samfundskritisk debatter - alle er meget vidende og interesserede. Alle venstreorienterede. Første gang min kæreste var på weekend med min fars familie sagde han “wow, jeg anede ikke at man kunne have det så sjovt med sin familie!”.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Danseprinsesse » 11. okt 2018, 19:17

Åh ja, på min fars side af familien har folk generelt lange overkroppe og korte ben.

Min kæreste og min søsters mand havde en fest, den dag de sammen blev enige om, at vi ligner Mumitrolde.
De har desværre lidt ret.

EE5C39E5-B77D-44F7-9037-BA09097ED11B.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6

Tilbage til "Livets forhold"