Hvad er særegen for din familie?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
ajnaM
Kort karma: 306
Likede indlæg: 6447

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf ajnaM » 7. okt 2018, 20:16

Der hænger en seddel på min onkels køleskab, hvorpå der står 'teach your kids to question everything'. Det er måske den mest rammende sætning for min familie og den meget fælles opdragelse, vi alle har fået. Hele min familie består af utroligt debatlystne og kritiske mennesker med en sund skepsis. Ingen af os kan siges at være konfliktsky. :genert:

Derudover er familien klart præget af sit nordsjællandske udgangspunkt. Min lillebror er flyttet til Næstved, og selvom vi er en utroligt venstreorienteret familie, som ikke vil vedkende sig sit snobberi, så er det tydeligt, at de ældre generationer synes, den måde 'de dernedefra' lever på, er udannet. 'De' læser ikke bøger for deres børn - kun sådan nogle amerikaniserede Disney-bøger. 'De' har altid cola stående i køleskabet. 'De' har ikke gået på universitetet. Osv.

Vi er ikke økonomiske snobber - penge er noget, man ikke taler så meget om, og ingen hverken praler eller brokker sig over økonomien. Men vi er kultursnobber i utroligt høj grad. Vi kan i øvrigt alle sammen også godt brokke os over andre folk fra Nordsjælland... ;)
4
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2873
Likede indlæg: 18349

Indlægaf Wizzze » 7. okt 2018, 20:52

Jeg ved ikke hvor særegent det er med at vi alle er småskøre, synger bag rattet, og er til virkelig plat og dum humor. Vi taler bøvse/pruttehumor på virkelig lavt niveau.
Et klip som dette kan få os knække samme af latter :genert:

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 624
Likede indlæg: 11909

Indlægaf Animi » 7. okt 2018, 21:00

Vi krammer - rigtig, rigtig meget :-D
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2342
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22432

Indlægaf kidkomb » 7. okt 2018, 21:01

De er nogle platugler, der småsnyder og laver sort arbejde og de er egocentrerede.
Det er først efter jeg blev voksen at det er gået op for mig.
Jeg skal stadig bekæmpe mit instinkt til at ville snyde lidt, hvor det ikke skader nogen. Sådan noget som at børnene "da godt kan være et par år yngre end de er". Jeg gør det ikke, og især ikke når børnene er med, men jeg kan godt mærke at jeg er opdraget til det.
Men aldrig i spil. Det har altid været helligt.

Jeg ved godt at jeg er et produkt af min opvækst, men jeg prøver, og lykkes fint alt i alt synes jeg, at være det modsatte.
7
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1316
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22143

Indlægaf LadyFox » 7. okt 2018, 21:03

Vi er lave med små fødder. Så er vi følsomme, temperamentsfulde, festlige, venstreorienterede og vi larmer vist også en del.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 574
Likede indlæg: 3115

Indlægaf Falstria » 7. okt 2018, 21:07

Animi skrev:Vi krammer - rigtig, rigtig meget :-D

:nerve: :panik:
2
kattekonen
Kort karma: 6
Likede indlæg: 57

Indlægaf kattekonen » 7. okt 2018, 21:34

De får mange børn, mellem 4 og 8. Mændene er alle lastbilchauffører, kvinderne er sosu-assistenter eller salgsassistenter - lige bortset fra en enkelt kusine som også er lastbilchauffør :)
6
MOGA
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2164

Indlægaf MOGA » 7. okt 2018, 21:54

Jeg kan helt ærligt ikke finde på noget?

Vi har ikke samme uddannelser, vi kommer ikke fra et bestemt sted, vi interesserer os ikke for de samme ting, vi har ingen fælles fysiske kendetegn.
0
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 820
Likede indlæg: 4855

Indlægaf Planten » 8. okt 2018, 04:09

Vi siger vores mening, men aldrig sådan, at vi vil have ret. Selvom folk tror det.
Vi er stædige/vedholdende.

Hvis man kan sige at sådan noget er særegent?
0
Brugeravatar
Planten

Indlægaf Planten » 8. okt 2018, 04:10

Animi skrev:Vi krammer - rigtig, rigtig meget :-D

Det ville jeg ønske, var endnu mere udbredt i min familie.
1
FormerlyKnownAs
Kort karma: 525
Likede indlæg: 3941

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. okt 2018, 04:43

Vi taler ikke om tingene og opfører os mega egoistisk og pakket ind i joke er vi perfide.

Når jeg skriver vi, mener jeg de. For jeg har brudt med de træk og heldigvis også dem.

Udover det så har vi vanvittigt tykt hår, på begge mine forældres sider. På min mors side er vi ikke så høje, tror at jeg er den højeste på 169. Der er dog en gren af familien der stikker ud, min mors storebror...men han er så også den eneste i familien der ikke ligner resten og er højere og bredere end alle andre. Sådan kan det gå når man, min mormor, først er kæreste med en mand og overlapper med en anden mand. Hhv. storebror og lillebror. En hemmelighed alle ved og lader som ingenting.
0
/Dullen
Ava
Kort karma: 17
Likede indlæg: 156

Indlægaf Ava » 8. okt 2018, 04:49

Vi taler ikke om de 'farlige' følelser og alt, hvad der er svært og ikke rart bliver håndteret med virkelig sort grum humor.

Hvilket jeg i den grad har arbejdet med ikke, at bringe videre til næste generation og det ser heldigvis ud til at være
lykkedes, i hvert fald et langt stykke af vejen :genert:
0
Lulu
Kort karma: 95
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1412

Indlægaf Lulu » 8. okt 2018, 05:02

Planten skrev:Vi siger vores mening, men aldrig sådan, at vi vil have ret. Selvom folk tror det.

Mon vi er i familie? Sådan er min familie også. Og jeg har virkelig kæmpet med min trang til at sige min mening om alt uden folk har spurgt. I dag lykkedes det relativt fint med kun at sige min mening når der bliver spurgt. Men den bliver stadig sagt uden forbehold og komplet ligeud.
0
Brugeravatar
Planten

Indlægaf Planten » 8. okt 2018, 05:08

Lulu skrev:
Planten skrev:Vi siger vores mening, men aldrig sådan, at vi vil have ret. Selvom folk tror det.

Mon vi er i familie? Sådan er min familie også. Og jeg har virkelig kæmpet med min trang til at sige min mening om alt uden folk har spurgt. I dag lykkedes det relativt fint med kun at sige min mening når der bliver spurgt. Men den bliver stadig sagt uden forbehold og komplet ligeud.

Altså, hvis du kan holde igen, så er vi ikke i familie :lol:
2
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 302
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 5407

Indlægaf Purple Haze » 8. okt 2018, 05:09

Kvinderne arbejder og har styr på tingene.
Mændene not so much.
Sådan meget groft sagt.
0
2 billetter til Take That koncert til salg for 1.000kr
viewtopic.php?f=58&t=13268

Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Livets forhold"