Hvad er særegen for din familie?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Lulu
Kort karma: 92
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1335

Re: Hvad er særegen for din familie?

Indlægaf Lulu » 8. okt 2018, 05:11

Planten skrev:
Lulu skrev:
Planten skrev:Vi siger vores mening, men aldrig sådan, at vi vil have ret. Selvom folk tror det.
Vi er stædige/vedholdende.

Hvis man kan sige at sådan noget er særegent?

Mon vi er i familie? Sådan er min familie også. Og jeg har virkelig kæmpet med min trang til at sige min mening om alt uden folk har spurgt. I dag lykkedes det relativt fint med kun at sige min mening når der bliver spurgt. Men den bliver stadig sagt uden forbehold og komplet ligeud.

Altså, hvis du kan holde igen, så er vi ikke i familie :lol:

Det har taget mig 15 år og jeg tramper stadig på mine tæer for ikke at sige noget, så det falder mig ikke nemt. Og jeg er den eneste i familien der kan. Jeg tænker det er nogle af mine mors gener der slår igennem der.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1414
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12594

Indlægaf Fru Sunshine » 8. okt 2018, 05:42

Vi er sådan nogen, der fører samtaler, andre ikke forstår. Nogle gange gør vi heller ikke selv.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 126
Likede indlæg: 1830

Indlægaf TinaW » 8. okt 2018, 06:43

Jeg tror vi er en meget gennemsnitlig familie på de fleste områder.
Men som min mand påpegede efter første julefrokost med mine kusiner og min fætter, så er mine brødre og jeg, de eneste der har sådan normale jobs, resten har mere eller mindre eksotiske jobs, i forhold til hvad der i mit hoved er et helt almindeligt job.
Men graver man lidt dybere, så har vi vores skeletter, men mon ikke det også gælder mange andre familier.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 476
Likede indlæg: 5837

Indlægaf Guilded_Lily » 8. okt 2018, 07:25

Mine forældre mødte hinanden på SFs Ungdoms landsmøde, og jeg er vokset op med arbejderklassementalitet. Jeg føler et sært tilhørsforhold til den lille mand, sådan helt Kim Larsen-agtigt. Jeg er kreativ og musikalsk som min far og arbejder med mennesker som min mor.
Mine søskendes far var akademiker med klæbehjerne, og det har min bror arvet. Min søster ligner min mor og mig, samme livsvej. Vi er tætte og nyder at hygge og feste. Vi er ekstroverte, når vi er sammen, men har ellers nok i os selv. Det er til gengæld meget modsat vores mor, det kommer nok nærmere fra vores respektive fædre.

Der er kun ét par i min familie, der ikke har været igennem en skilsmisse.

Mindst én fra hver generation på min mors side har en smule for kort underkæbe, hvilket giver udslag i en møghamrende irriterende dobbelthage. Min oldemor, mormor, min mor og jeg. Jeg får at se, om min datter også har fået den, når hun vokser til.

Min mands familie er anderledes. De er ekstremt højlydte, håndværkere/plejepersonale hele bundet, alle har fejret sølvbryllup og så er der gnidninger over alt, så de sjældent inviterer hinanden til noget. Når jeg en sjælden gang har været i samme lokale som dem alle, har jeg hylen for ørerne, når jeg kommer hjem.
Min svigerfar er også ræverød.
0
Brugeravatar
JumboJette
Kort karma: 37
Likede indlæg: 381

Indlægaf JumboJette » 8. okt 2018, 08:14

De er konfliktsøgende, de fleste er voldsomt navlepillende og nøjeregnende, de hører kun sig selv snakke, der er ikke plads til andre holdninger end deres - og deres holdninger er altid med negativt fortegn. Ja, det er vist cirka det.
0
Er du cykelrytter eller liderkarl?
No1
Kort karma: 145
Likede indlæg: 2074

Indlægaf No1 » 8. okt 2018, 09:00

Vi er hårdtarbejdende, vedholdende mennesker med lavt selvværd. Mennesker, der alle på en eller anden måde, der har håndteret livets store kriser. Kvinderne dør tidligt, gerne af kræft. Vi er en blanding af højtuddannede og rengøringspersonale. På min fars side kommer stædigheden, vedholdenheden, hjælpsomheden og den høje arbejdsmoral. Fra min mors side kommer intellektet, bogligheden, snaksagligheden og det høje grin. VI fylder i et lokale.
På min mors side er alle konstant i konflikt eller i en eller anden form for drama. Folk spiller hinanden ud mod hinanden.
På min fars side holder man for sig selv.
0
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2429

Indlægaf Stitch » 8. okt 2018, 12:18

Vi har hver vores trosretning. Indenfor den nærmeste familie: katolik, agnostikker, muslim, atheist, lutheran-protestantisk, evangelist, adventist, osv.
Det tager vi ikke så tungt :lol2:
0
Summer
Kort karma: 10
Likede indlæg: 380

Indlægaf Summer » 8. okt 2018, 12:58

Vi er ikke særlig høje i min familie - hverken på min mor og fars side. Herudover larmer vi meget, kan godt lide at diskutere, er temperamentsfulde og nogle festlige mennesker.
Største delen af kvinderne i familien er også enten uddannet SOSU eller sygeplejerske. Havde egentlig også førhen troet at jeg selv skulle gå den vej, men endte med at uddanne mig til socialrådgiver. Dog kan jeg godt tænke mig at arbejde på et hospital indenfor mit fag, så det må åbenbart ligge til familien.
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 505
Likede indlæg: 8331

Indlægaf Rosa Espinosa » 8. okt 2018, 13:31

Vi går utroligt meget op i pakkespil, mere end gennemsnittet. Vi taler flydende sarkasme, vi bager nag, vi er musikelskere og ni ud af ti af os har en diagnose.
1
You are only limited by your own imagination! And money. And talent. And time. And other people. Go for it!
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 248
Likede indlæg: 2976

Indlægaf girl_beat » 8. okt 2018, 14:15

Min familie er kendetegnet ved flere generationer af stærke kvinder med en Pippi Langstrømpe-tilgang til tingene; "Det har jeg ikke prøvet før, så det kan jeg sikkert godt". Mændene er typisk håndværkere eller håndværks-uddannede og nok ret traditionelt tænkende ift. familieliv, ligusterhæk, dele-trailer og i dén dur. Og konfliktskyhed som i at man ikke taler om de svære eller ubehagelige ting. Det har i hvert fald været tydeligt for mig som voksen, at kvinderne er meget bedre til at handle og navigere i forandringer og/eller uforudsete hændelser end mændene.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1386
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 16483
Kontakt:

Indlægaf Ado » 8. okt 2018, 14:20

Gældende for mine forældre, min bedstemor, mine børn, mine brødre og mig: Vi fylder alle år med de samme tal. D. 11, 12 og 21.
3
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1446

Indlægaf lulu-p » 8. okt 2018, 14:49

Vi har alle meget høje kindben.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 158
Likede indlæg: 2458

Indlægaf Skorstenen » 8. okt 2018, 15:37

Kvinderne har ekstremt gode gener og fejler meget sjældent noget alvorligt, og de bliver gamle.
Meget få af os er gift med vores partnere.
Drengebørnene har alle, som i ALLE, haft en periode med stoffer i deres liv.
0
Hewlett
Kort karma: 34
Likede indlæg: 1499

Indlægaf Hewlett » 8. okt 2018, 17:02

Vi plejer at joke med, at vi ikke kan have én familiesammenkomst på min fars side, uden at der minimum én gang skal googles et-eller-andet random så nogen kan få ret og dermed afslutte en højlydt diskussion. Den sidste jeg husker var, om den karakteristiske lyd af svaner der flyver kommer fra deres vingeslag eller om de laver lyden med halsen :stoned:

Udover det er vi vist ret gennemsnitlige :P
4
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 294
Likede indlæg: 3353

Indlægaf Mani » 8. okt 2018, 17:40

Ingen vil indordne sig af hensyn til andre måske?
Min søster har jeg ikke set eller hørt fra i mere end et år - jeg gider ikke prøve mere.

Min far kører sin egen agenda og taler kun om sine egne projekter + de 2 hjemmeboende børn når vi ses/taler i telefon. Han spørger aldrig til os.

Min mor er paranoid skizofren og bor i beskyttet bolig. Hun rummer kun sit eget.

Jeg prøver, at se mine forældre og hjælpe dem i det omfang det ikke går ud over mine børn. Planen er at mine drenge gerne skal have et mere stabilt bagland end jeg har haft - men til tider tænker jeg om jeg bare stikker mig selv blår i øjnene.
0
'We must bring our own light to the darkness'

Tilbage til "Livets forhold"