Dit forhold til medicin især antibiotika/smertestillende

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Dit forhold til medicin især antibiotika/smertestillende

Indlægaf sigge » 17. okt 2018, 13:33

Jeg er fan af moderne medicin. Jeg ser virkelig ingen grund til at trække sygdom/smerte i langdrag, hvis det kan afhjælpes med en pille. Det kan dog tælles på én hånd, hvor mange gange i mit liv, jeg har fået antibiotika, og jeg har aldrig forsøgt at presse en læge til at udskrive det til mig.

Smertestillende tager jeg primært for menstruationssmerter og hovedpine. Ved hovedpine ser jeg det som oftest lige an lidt og prøver, om det hjælper at drikke vand eller spise noget, inden jeg tager smertestillende. Jeg har også taget smertestillende ifm. hold i ryggen, hvor jeg dog supplerede med øvelser og behandling ved kiropraktor.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Dit forhold til medicin især antibiotika/smertestillende

Indlægaf Shmartiesh » 18. okt 2018, 19:39

Tager gerne pamol ved hovedpine og ipren ved stærkere smerter. Jeg har kun fået antibiotika 3-4 gange i mit liv så det ville jeg ikke have kvaler ved at tage hvis det var nødvendigt.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Dit forhold til medicin især antibiotika/smertestillende

Indlægaf Fru Sunshine » 18. okt 2018, 20:37

Mit forhold til medicin er yderst afslappet.
Jeg tager, hvad lægen foreskriver, hvis der er behov for antibiotika, og smertestillende tager jeg, hvis jeg har smerter.

Min læge udskrev i forbindelse med stressrelateret søvnløshed ti indslumringspiller, som jeg kunne tage en halv af, når jeg ikke kunne hænge sammen. Jeg havde ikke sovet ordentligt i en måned, da han gav mig dem, så min læge smider ikke om sig med recepter.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Dit forhold til medicin især antibiotika/smertestillende

Indlægaf Zombie » 19. okt 2018, 07:09

I Danmark er vi førende på hjerteklap området. Det et vi blandt andet, fordi en ubehandlet streptokok i fx halsen (smitsom halsbetændelse) ødelægger hjerteklapperne, så man som ældre kan få behov for nye.

Så når jeg hører om folk, der kæmper sig igennem en bakteriel halsbetændelse uden antibiotika, så tænker jeg, det er virkelig dumt.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Dit forhold til medicin især antibiotika/smertestillende

Indlægaf Zombie » 19. okt 2018, 07:16

Wizzze skrev:Jeg har fået antibiotika en gang de sidste 4-5 år for en bihulebetændelse jeg ellers ikke kunne komme af med, og smertestillende i form af en ipren og en pamol, er måske noget jeg tager hver anden eller tredje måned.
Jeg er nok lidt gammeldags og ret typisk mand, kan jeg undgå lægen så gør jeg det, og skal nok være mere død end levende, eller have afskårne dele før jeg måske kunne overveje at opsøge en vagtlæge/skadestue :genert:


Ret tidligt i vores forhold sagde jeg til min kæreste, at jeg ikke gad sådan noget macho pis. Da var han mega syg, men ville ikke til lægen. For ærligt, jeg gider det ikke. Jeg gider ikke byrden ved at bekymre mig, skulle tage mig af en syg person der ikke behøver være det eller ultimativt sørge over en, som ikke behøvede være død.
Det er fuldstændig på linje med anti-vaxxers, og så kan de gå og smitte os andre, og koste penge hen ad vejen når alle deres ubehandlede sygdomme slider på kroppen - i stedet for at gå til lægen, få en recept og så er det overstået på et par dage, max en uge.

Sorry min rant, men fordi der er så mange mænd, der har det sådan, er I faktisk en byrde på samfundet - og jeres nærmeste. Handler det om en form for fobi så er det trist og skal arbejdes med, men hvis det bare er en dårlig indstilling, må I tage jer sammen.
3
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Dit forhold til medicin især antibiotika/smertestillende

Indlægaf paint » 19. okt 2018, 21:28

Falstria skrev:
Sangius skrev:
Wizzze skrev:Jeg har fået antibiotika en gang de sidste 4-5 år for en bihulebetændelse jeg ellers ikke kunne komme af med, og smertestillende i form af en ipren og en pamol, er måske noget jeg tager hver anden eller tredje måned.
Jeg er nok lidt gammeldags og ret typisk mand, kan jeg undgå lægen så gør jeg det, og skal nok være mere død end levende, eller have afskårne dele før jeg måske kunne overveje at opsøge en vagtlæge/skadestue :genert:


Det er, så vidt jeg ved, den primære årsag at mænd lever kortere end kvinder. :genert:


Det er nu også praktisk at den som lever længst, selv kan koge et æg og sådan.


Man lever sikkert længere, hvis man kan (koge et æg) Mad har ligesom en vis livsforlængende effekt :P
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41295

Re: Dit forhold til medicin især antibiotika/smertestillende

Indlægaf LaMariposa » 20. okt 2018, 07:28

Wizzze skrev:Jeg har fået antibiotika en gang de sidste 4-5 år for en bihulebetændelse jeg ellers ikke kunne komme af med, og smertestillende i form af en ipren og en pamol, er måske noget jeg tager hver anden eller tredje måned.
Jeg er nok lidt gammeldags og ret typisk mand, kan jeg undgå lægen så gør jeg det, og skal nok være mere død end levende, eller have afskårne dele før jeg måske kunne overveje at opsøge en vagtlæge/skadestue :genert:


Må jeg spørge, hvorfor du har det sådan? Altså, du er jo langt fra den eneste mand, der tænker sådan, men jeg kan bare ikke rigtigt forstå hvorfor?
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Livets forhold"