Plastik

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 14. okt 2018, 19:21

Til jer der åbenbart bliver irriterede eller hvad der nu måtte være af ærgerlige reaktioner, så kan man måske tænke på, at verden kan se forskellig ud alt efter beskuerens erfaringer og tænkemåde.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 14. okt 2018, 19:23

Lemonella skrev:
Kaffe skrev:
Lemonella skrev:
Kaffe skrev:Mon ikke bare, I har så meget styr på jeres mænd, at de godt ved, hvad der skal svares? Hvis I har kendt dem længe.

Jeg tror i øvrigt, de fleste mænd er ligeglade med, om kærestens bryster er små eller store, med silikone eller ej. Det med at få lavet sine bryster om er nok mere kvinders billede af, hvad de tror, at mænd foretrækker. Det synes jeg er lidt ærgerligt.


Det var dog, undskyld mig, men den værste gang sludder, jeg længe har hørt. Jeg mangler ord...


Det ville ellers hjælpe en del på min forståelse af dit standpunkt.


Hvilket af mine standpunkter taler vi om her?
Er det min udtalelse om at vi i vores forhold, er ærlige over for hinanden og rent faktisk taler sammen?

"Styr på jeres mænd". Seriøst, hvad fanden er det for noget bavl at fyre af. Jeg styrer sgu ikke min kæreste, det klarer han ganske udmærket selv.
Jeg synes godt nok du ind imellem, får rodet dig ud i noget frygteligt sludder, når du vil debatterer spørgsmål, du ikke selv lige forstår.

Og skulle nogen føle jeg går for tæt på Kaffe, så smid mig ud, sæt mig på ignore , ban mig, eller gør, hvad der skal gøres.


Jeg synes, du er meget ubehagelig. Jeg har ikke skrevet, at du styrer din kæreste.
Senest rettet af Kaffe 14. okt 2018, 19:25, rettet i alt 1 gang.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Plastik

Indlægaf Jedi » 14. okt 2018, 19:24

Kaffe - de der opfordringer til de unavngivne.........kan du ikke sende dem i kort? Man har ikke en jordisk chance for at vide, om man er på modtagersiden.
0
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 14. okt 2018, 19:27

Nej, jeg træder ud af tråden. Jeg synes, det er meget ubehageligt, når det bliver personligt.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Plastik

Indlægaf Lalana » 14. okt 2018, 19:30

Kaffe skrev:Mon ikke bare, I har så meget styr på jeres mænd, at de godt ved, hvad der skal svares? Hvis I har kendt dem længe.

Jeg tror i øvrigt, de fleste mænd er ligeglade med, om kærestens bryster er små eller store, med silikone eller ej. Det med at få lavet sine bryster om er nok mere kvinders billede af, hvad de tror, at mænd foretrækker. Det synes jeg er lidt ærgerligt.


Jeg tror ikke rigtig det handler om at få lavet bryster efter hvad mænd foretrækker. Jeg er tilfreds med mine, så jeg kan naturligvis kun udtale mig generelt, men det er min opfattelse at det oftest handler mere om deres eget selvbillede, de vil gerne se godt ud for deres egen skyld.
Og hvis man fx tager mode... så siger man vel også at kvinder klæder sig på for kvinde (og sig selv)... ikke for mænd. Jeg tror ærlig talt ikke så tit mænd sætter pris på at vi går op i mode, de vil gerne bare have vi har kjole på, eller stramme jeans.. og ser glade ud. (jaja jeg generaliserer, men i forstår hvad jeg mener)
Pointen er at vi også tager pænt tøj på, neglelak, sætter vores hår.... for vores egen skyld, fordi man føler sig bedre tilpas hvis man føler man ser godt ud. Jeg kan sagtens gå en hel dag rundt i nattøj derhjemme, men jeg kan også sagtens finde på at tage makeup og klæde mig pænt på, selvom jeg ikke skal ud - fordi jeg bare godt kan lide at føle mig pæn. Og sådan forestiller jeg mig det også må være hvis man er utilfreds med sine bryster, man vil gerne have de er pæne - først og fremmest for ens egen skyld.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Plastik

Indlægaf Jedi » 14. okt 2018, 19:30

Kaffe skrev:Nej, jeg træder ud af tråden. Jeg synes, det er meget ubehageligt, når det bliver personligt.


Det er dine holdninger og ikke din person, der bliver anfægtet.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Plastik

Indlægaf Jedi » 14. okt 2018, 20:08

Mistermor skrev:
Lemonella skrev:
Kaffe skrev:
Lemonella skrev:
Kaffe skrev:Mon ikke bare, I har så meget styr på jeres mænd, at de godt ved, hvad der skal svares? Hvis I har kendt dem længe.

Jeg tror i øvrigt, de fleste mænd er ligeglade med, om kærestens bryster er små eller store, med silikone eller ej. Det med at få lavet sine bryster om er nok mere kvinders billede af, hvad de tror, at mænd foretrækker. Det synes jeg er lidt ærgerligt.


Det var dog, undskyld mig, men den værste gang sludder, jeg længe har hørt. Jeg mangler ord...


Det ville ellers hjælpe en del på min forståelse af dit standpunkt.


Hvilket af mine standpunkter taler vi om her?Jeg tror, Kaffe mente, at det ville hjælpe, hvis du ikke manglede ord, så du kunne argumentere for, hvorfor du synes, det er sludder.
Er det min udtalelse om at vi i vores forhold, er ærlige over for hinanden og rent faktisk taler sammen?

"Styr på jeres mænd". Seriøst, hvad fanden er det for noget bavl at fyre af. Jeg styrer sgu ikke min kæreste, det klarer han ganske udmærket selv.
Jeg synes godt nok du ind imellem, får rodet dig ud i noget frygteligt sludder, når du vil debatterer spørgsmål, du ikke selv lige forstår.

Og skulle nogen føle jeg går for tæt på Kaffe, så smid mig ud, sæt mig på ignore , ban mig, eller gør, hvad der skal gøres.


Jeg kan ikke lade være med at synes, at du Lemonella vælger at tage Kaffes indlæg langt mere personligt, end det er tænkt. Og at du overreagerer!

Hvis vi skal være ærlige, så er der masser af mænd, der ikke blander sig i indretning af hjemmet, konens og i mange tilfælde også eget tøj, børnenes tøj, opdragelse osv. Det er heldigvis for nedadgående, og det sker ikke i alle forhold, - men det eksisterer.
I de situationer har kvinden styr på manden. Hun styrer ham ikke, - i alt fald ikke generelt, men hun har lagt en linje. Som manden kender.

Så han siger nok, at sofapuderne er pæne, at det er ok, at pokalerne fra fodbold kommer ud i garagen, og at konen får eller ikke får nye bryster.

Ovenstående gætter jeg på, ligger til grund for Kaffes indlæg. Så mon ikke Kaffe funderer over, hvordan i (man) kan være sikre på, at det er jeres mænds oprigtige mening?

Der er da en konflikt i, om man skal spørge sin kæreste, og som Zombie så fint har illustreret, hvorvidt man skal eller ikke skal "rette sig efter" svaret. Og det er et interessant spørgsmål, om kæresten skal have indflydelse, - og om det kunne give konsekvenser, hvis man går mod kærestens ønske.


Jeg er med Lemonella hér: det markerede er et bitchslap med baghånden og handler om kvindelige debattører i tråden. Der gives svar på tiltale, og det betragter Kaffe så som værende et personangreb. Selvom svaret faktisk går på det skrevne og ikke på Kaffe som person. Come on.
7
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Plastik

Indlægaf Fru Sunshine » 14. okt 2018, 20:21

Kaffe skrev:Mon ikke bare, I har så meget styr på jeres mænd, at de godt ved, hvad der skal svares? Hvis I har kendt dem længe.

Jeg tror i øvrigt, de fleste mænd er ligeglade med, om kærestens bryster er små eller store, med silikone eller ej. Det med at få lavet sine bryster om er nok mere kvinders billede af, hvad de tror, at mænd foretrækker. Det synes jeg er lidt ærgerligt.

Min mand er absolut ikke stemt for, at jeg får lavet noget. Han synes, det er unødvendigt.
Jeg er ikke enig, så derfor har jeg tænkt mig at få det gjort alligevel. Jeg gør det nemlig ikke for hans skyld, men udelukkende for min.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Plastik

Indlægaf Jedi » 14. okt 2018, 20:40

Mistermor skrev:
Jedi skrev:Jeg er med Lemonella hér: det markerede er et bitchslap med baghånden og handler om kvindelige debattører i tråden. Der gives svar på tiltale, og det betragter Kaffe så som værende et personangreb. Selvom svaret faktisk går på det skrevne og ikke på Kaffe som person. Come on.


Jeg bliver nok nødt til at få en definition på bitchslap, - for det jeg kan google giver ikke rigtigt mening.

Men jeg tænker, at du jo i alt fald tænker, at det er ondskabsfuldt ment. Hvorfor skulle Kaffe pludselig begynde på det, når hun ellers konstant bevæger sig i et felt, hvor hun undrer sig, ikke forstår andres bevæggrunde og spørger meget ind?


En lussing, et pimpslap, en sætten-på-plads om du vil. I overført betydning.
Jeg kan af gode grunde ikke svare på, hvorfor Kaffe skriver sådan om og til andre debattører. Og jeg har som sådan ikke taget stilling til, om det er ondskabsfuldt - jeg konstaterer bare, at det er personligt. Det bliver der reageret på - på det skrevne, på formuleringen - og så trækker Kaffe sig, for hun bryder sig ikke om, når det bliver personligt. Hvorfor så starte med at blive personlig i det hele taget?
6
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Plastik

Indlægaf dgd2007 » 14. okt 2018, 21:10

Jeg tror at de af jer der godt kan lide at lege med tanken og/eller evt. have det som en trussel i baghånden af en eller anden grund, antager flere ting som slet ikke er sikre.

Det er langt fra sikkert at man - hvis man har haft psykiske gener omkring brysterne (eller noget andet) - så får det bedre, fordi man får silikone i. Psyken kan spille én så mange puds - og hvorfor skulle den lade én i fred bare fordi man har rettet sig efter den og fået de implantater? Tværtimod, kunne man sige, så har den jo netop fået bevis på sin magt over dig.

Og at forkaste sin mands eller kærestes tilbedelse til fordel for at ville stå foran spejlet "for sin egen skyld" og prøve at overbevise sig selv om at man nu har gode bryster, fordi der er de ting i - det er da svært for mig (som mand) at se det positive i ... lige meget hvor mange new age-fraser man dresser det op med. :cool:
0
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 14. okt 2018, 21:23

Jedi skrev:
Mistermor skrev:
Jedi skrev:Jeg er med Lemonella hér: det markerede er et bitchslap med baghånden og handler om kvindelige debattører i tråden. Der gives svar på tiltale, og det betragter Kaffe så som værende et personangreb. Selvom svaret faktisk går på det skrevne og ikke på Kaffe som person. Come on.


Jeg bliver nok nødt til at få en definition på bitchslap, - for det jeg kan google giver ikke rigtigt mening.

Men jeg tænker, at du jo i alt fald tænker, at det er ondskabsfuldt ment. Hvorfor skulle Kaffe pludselig begynde på det, når hun ellers konstant bevæger sig i et felt, hvor hun undrer sig, ikke forstår andres bevæggrunde og spørger meget ind?


En lussing, et pimpslap, en sætten-på-plads om du vil. I overført betydning.
Jeg kan af gode grunde ikke svare på, hvorfor Kaffe skriver sådan om og til andre debattører. Og jeg har som sådan ikke taget stilling til, om det er ondskabsfuldt - jeg konstaterer bare, at det er personligt. Det bliver der reageret på - på det skrevne, på formuleringen - og så trækker Kaffe sig, for hun bryder sig ikke om, når det bliver personligt. Hvorfor så starte med at blive personlig i det hele taget?


Jeg kender jer ikke. Ikke dig eller andre i tråden. Jeg aner ikke, om I er styrende i jeres forhold eller ej. Jeg spørger, om det kan være en årsag. Jeg påstår ikke noget. Jeg siger, ikke, at du styrer din mand. Jeg siger ikke, at nogen i tråden styer deres mænd. Du udleder, at jeg siger noget konkret og personligt om nogen i tråden. Hvis man ved, at man ikke styer sin mand, så er mit spørgsmål jo ikke vedkommende.
Jeg er ikke typen, der.....bitch-slapper nogen. Jeg er meget imod bitch-slapping. Men det kan du ikke vide.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Plastik

Indlægaf Jedi » 14. okt 2018, 21:43

Kaffe skrev:
Jedi skrev:
Mistermor skrev:
Jedi skrev:Jeg er med Lemonella hér: det markerede er et bitchslap med baghånden og handler om kvindelige debattører i tråden. Der gives svar på tiltale, og det betragter Kaffe så som værende et personangreb. Selvom svaret faktisk går på det skrevne og ikke på Kaffe som person. Come on.


Jeg bliver nok nødt til at få en definition på bitchslap, - for det jeg kan google giver ikke rigtigt mening.

Men jeg tænker, at du jo i alt fald tænker, at det er ondskabsfuldt ment. Hvorfor skulle Kaffe pludselig begynde på det, når hun ellers konstant bevæger sig i et felt, hvor hun undrer sig, ikke forstår andres bevæggrunde og spørger meget ind?


En lussing, et pimpslap, en sætten-på-plads om du vil. I overført betydning.
Jeg kan af gode grunde ikke svare på, hvorfor Kaffe skriver sådan om og til andre debattører. Og jeg har som sådan ikke taget stilling til, om det er ondskabsfuldt - jeg konstaterer bare, at det er personligt. Det bliver der reageret på - på det skrevne, på formuleringen - og så trækker Kaffe sig, for hun bryder sig ikke om, når det bliver personligt. Hvorfor så starte med at blive personlig i det hele taget?


Jeg kender jer ikke. Ikke dig eller andre i tråden. Jeg aner ikke, om I er styrende i jeres forhold eller ej. Jeg spørger, om det kan være en årsag. Jeg påstår ikke noget. Jeg siger, ikke, at du styrer din mand. Jeg siger ikke, at nogen i tråden styer deres mænd. Du udleder, at jeg siger noget konkret og personligt om nogen i tråden. Hvis man ved, at man ikke styer sin mand, så er mit spørgsmål jo ikke vedkommende.
Jeg er ikke typen, der.....bitch-slapper nogen. Jeg er meget imod bitch-slapping. Men det kan du ikke vide.


Hey, jeg har ikke taget noget personligt her i tråden. Jeg føler mig ikke ramt på nogen måde.

Din sætning "Mon ikke bare, I har så meget styr på jeres mænd, at de godt ved, hvad der skal svares? Hvis I har kendt dem længe. " viser din antagelse af andre debattører og deres personlige forhold, og virker som en affejen af deres argumenter.
Hvis du mener dig misforstået, så er det også en mulighed at forklare dig yderligere, istedet for bare at melde dig ud af sin egen tråd og drage en konklusion om at du er udsat for personforfølgelse.
3
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Plastik

Indlægaf dgd2007 » 14. okt 2018, 22:14

Det er jo et emne som let får en del nastiness frem. :genert:

Og nogle kan få bjutifulde ting som at acceptere sig selv til nærmest at lyde som om man ikke vasker sig. :lol:

Men for at vende tilbage til sagen, så jeg engang det meste af en temalørdag om "bryster" - og der var selvfølgelig også en om operationer og en paneldiskussion mellem tre kvinder:

A: var den type (som jo findes), der bare bræger løs uden helt at lægge mærke til om andre har lyst til at høre på hende - og tager deres tavshed som samtykke. Hun var åh så glad for sine silikonebryster og havde aldrig fortrudt et sekund, kun at hun ikke havde gjort det før og bla-bla ... :genert:

B: var en lidt grå kontormus havde fået silikonebryster, men udtalte sig forbløffende tænksom: "Det virkede ikke. Det boost som man formodes at få, det fik jeg ikke. Inde i mit hoved er jeg stadig Betina med de små bryster."

C sagde at før hun fik børn også ammede kunne man faktisk knap nok tale om at hun havde en barm, men hendes mand/kæreste havde vist at det slet ikke var noget problem - og nu var det jo bedøvende ligemeget."

A: kan jeg jo ikke vide, om hun var fuld af løgn ... jeg har aldrig før hørt om noget der aldrig havde tvivlet på en større beslutning, ofte både før, under og efter. Men hvis hun havde det så lykkeligt, så good on her. Hun var ikke en jeg ville kunne holde ud at høre på ret længe hvis det ikke var strengt nødvendigt alligevel.

B: gav mig en åbenbaringen om at silikonedamer ikke behøvede at være monstre fra det ydre rum, som gjorde alting "for deres egen skyld", men kunne være ganske almindelige kvinder der af en eller anden grund havde håbet at det ville løse et eller andet. Desværre kun jeg kun have medfølelse med hende for de klumper hun nu sad med i brysterne, og som "ikke havde virket". :s

C: havde den skønneste melodiske stemme, et dejligt smil, herlig humor og kønne strålende øjne. Hun kunne til hver en tid få sig kys på vristen herfra! Hun havde virkelig noget som de to andre ikke havde - så det er jo ikke så meget spørgsmålet om hvad man får ud af brystoperationer. Hun fik det nærmest til at virke som om man går glip af muligheden for noget ægte smukt ved at gå ind på den vej - uden at sige det, bare ved sit eksempel. Og hun kunne da sikkert ærgre sig over, hvis hun havde brugt meget tid på at føle sig "mindrebemidlet" engang, men det var tydeligvis lige gyldigt nu. Det synes jeg var en ægte role model fra dagligdagen. :love: :worship:
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16959
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21082

Re: Plastik

Indlægaf Misantropen » 14. okt 2018, 23:59

dgd2007 skrev:Det er jo et emne som let får en del nastiness frem. :genert:

Og nogle kan få bjutifulde ting som at acceptere sig selv til nærmest at lyde som om man ikke vasker sig. :lol:

Men for at vende tilbage til sagen, så jeg engang det meste af en temalørdag om "bryster" - og der var selvfølgelig også en om operationer og en paneldiskussion mellem tre kvinder:

A: var den type (som jo findes), der bare bræger løs uden helt at lægge mærke til om andre har lyst til at høre på hende - og tager deres tavshed som samtykke. Hun var åh så glad for sine silikonebryster og havde aldrig fortrudt et sekund, kun at hun ikke havde gjort det før og bla-bla ... :genert:

B: var en lidt grå kontormus havde fået silikonebryster, men udtalte sig forbløffende tænksom: "Det virkede ikke. Det boost som man formodes at få, det fik jeg ikke. Inde i mit hoved er jeg stadig Betina med de små bryster."

C sagde at før hun fik børn også ammede kunne man faktisk knap nok tale om at hun havde en barm, men hendes mand/kæreste havde vist at det slet ikke var noget problem - og nu var det jo bedøvende ligemeget."

A: kan jeg jo ikke vide, om hun var fuld af løgn ... jeg har aldrig før hørt om noget der aldrig havde tvivlet på en større beslutning, ofte både før, under og efter. Men hvis hun havde det så lykkeligt, så good on her. Hun var ikke en jeg ville kunne holde ud at høre på ret længe hvis det ikke var strengt nødvendigt alligevel.

B: gav mig en åbenbaringen om at silikonedamer ikke behøvede at være monstre fra det ydre rum, som gjorde alting "for deres egen skyld", men kunne være ganske almindelige kvinder der af en eller anden grund havde håbet at det ville løse et eller andet. Desværre kun jeg kun have medfølelse med hende for de klumper hun nu sad med i brysterne, og som "ikke havde virket". :s

C: havde den skønneste melodiske stemme, et dejligt smil, herlig humor og kønne strålende øjne. Hun kunne til hver en tid få sig kys på vristen herfra! Hun havde virkelig noget som de to andre ikke havde - så det er jo ikke så meget spørgsmålet om hvad man får ud af brystoperationer. Hun fik det nærmest til at virke som om man går glip af muligheden for noget ægte smukt ved at gå ind på den vej - uden at sige det, bare ved sit eksempel. Og hun kunne da sikkert ærgre sig over, hvis hun havde brugt meget tid på at føle sig "mindrebemidlet" engang, men det var tydeligvis lige gyldigt nu. Det synes jeg var en ægte role model fra dagligdagen. :love: :worship:

Jeg tror ikke jeg har set den nævnte udsendelse, men ofte synes jeg den type udsendelse viser nogle "ekstremer" af for og imod ud fra en forudbestemt agenda.

Det er ofte for eller imod kosmetiske indgreb, og gerne med typer som Anni Fønsby, Linse Kessler og Gitte Nielsen der repræsenterer for plastikkirurgi, men sjældent ser man den mere almindelige dansker repræsentere personer der får foretaget de samme indgreb. Medmindre det går galt selvfølgelig. Så kan pøblen sagtens blive enige om at det skulle han/hun aldrig have gjort og det er bedst helt bare at lade være hvis ikke man vil ende med at blive skamferet eller se ud som en af de tre førnævnte kvinder.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Plastik

Indlægaf dgd2007 » 15. okt 2018, 00:58

Misantropen skrev:Jeg tror ikke jeg har set den nævnte udsendelse, men ofte synes jeg den type udsendelse viser nogle "ekstremer" af for og imod ud fra en forudbestemt agenda.

Det er ofte for eller imod kosmetiske indgreb, og gerne med typer som Anni Fønsby, Linse Kessler og Gitte Nielsen der repræsenterer for plastikkirurgi, men sjældent ser man den mere almindelige dansker repræsentere personer der får foretaget de samme indgreb. Medmindre det går galt selvfølgelig. Så kan pøblen sagtens blive enige om at det skulle han/hun aldrig have gjort og det er bedst helt bare at lade være hvis ikke man vil ende med at blive skamferet eller se ud som en af de tre førnævnte kvinder.

Nej, det var ikke den slags udsendelse. Det var DR2 - og måske en 15 år siden eller mere.

Og jeg syntes også det var særdeles passende med én som rent faktisk havde gjort det, men var åben om at det ikke havde givet hvad hun havde forventet. Jeg hæftede mig bl.a. ved at hun talte med sine ord, mens hvad jeg ellers havde hørt eller læst fra de opererede der stadig var "troende" :) der var det meget næsten ordret det samme som de sagde alle sammen. Det lægger jeg meget vægt på, når skal vurdere om jeg kan tro på hvad folk siger. Det tror jeg, er en meget tommelfingerregel. Hvis de taler med egne ord og formuleringer, tillægger jeg det automatisk mere vægt, end hvis de gentager noget de har hørt et sted og synes lyder godt.

Der var også en anden udsendelse hvor bl.a. Pernille Åmund/Ålund(?) fortalte om hvorfor hun havde taget sine - ellers meget reklamerede - implantater ud: Hun gik altid og var bange for at de skulle skride eller punktere - og til sidst "længdes hun efter at kunne stå ud af badet og bare være sin egen ånd og hud"! Det slog mig mest fordi jeg tænkte "ånd og hud!" - ja, kvinder har vist en anden oplevelse af at tingene hænger sammen, for jeg ville selv umiddelbart tænke på ånd og hud som i diametralt modsatte hjørner af universet så at sige.
1

Tilbage til "Livets forhold"