Plastik

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1437
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12941

Re: Plastik

Indlægaf Fru Sunshine » 27. okt 2018, 11:50

dgd2007 skrev:
Jedi skrev:Det vigtigste må vel være, om det er et problem for personen det handler om, og ikke om det nødvendigvis er et problem for omverdenen.
Hvis en kvinde synes hun har for små, for hængende, for grimme bryster, så er det vel det, som tæller? Og ikke om en eller anden mere eller mindre tilfældig mand synes det? Altså kvindens egen opfattelse må da veje tungere end alle andres, trods alt?
[...]

Det var da en grusom ting at sige til en mand! :nerve:

Jo jo, selvfølgelig ok med "en tilfældig mand" - men også hvis det er din lovformelige livsledsager? :forvirret:

Ja. Min mand skal da ikke bestemme over mig og min krop.
Er det overhovedet nogetcst spørge om?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
B&O
Kort karma: 0
Likede indlæg: 28

Indlægaf B&O » 27. okt 2018, 12:17

Om fok vil vil fylde sig med plastik BOTOX og hvad der ellers findes som man kan fylde sig med er folks eget valg og det mener jeg ikke andre skal blande sig i med mindre de har noget positivt at sige om det
0
Kaffe
Kort karma: 98
Likede indlæg: 1150

Indlægaf Kaffe » 1. nov 2018, 17:31

Jeg har en anden undring, når det angår forskønnelse af udseendet. Og det er brugen af cremer, ansigtsmasker, olier, hårkure, makeupfjerner mv mv. Mange kvinder bruger tilsyneladende villigt mange penge på disse produkter. Og tid. Jeg kan se i butikker, at der står mange slags cremer, og at en del af dem er dyre. F.eks i Matas og på apoteket. Når de står på hylderne, må de kunne sælges, for ellers ville de ikke stå der. Dvs de bliver købt.

Jeg ser det sådan, at creme er creme, og at det ikke kan gå ned i huden og ændre noget, f.eks rynker eller andet. Det kan give fugt. Og det kan alle cremer. Nogle er måske bedre end andre, men denne forskel findes i prisklassen 20 kr for en tube. Eftersom creme er creme, kan jeg ikke logisk forstå, hvorfor nogen frivilligt vil betale mere end 20 kr for en bøtte/tube. Hvis en creme går ind i huden og piller ved kemien, så er det vel ret sandsynligt, at der er tilsat nogle stoffer, man ikke bør smøre på huden. Jeg er overbevist om, at vi om 100 år ser forfærdede tilbage på, hvad vi smurte os ind i i 2018. Ganske ligesom vi i dag tænker 'What?' over ting man gjorde og troede for 100 år siden.

Er der ikke også noget med hormonforstyrrende stoffer i cremer og andre plejemidler? Som man ved forringer fertiliteten hos barnet allerede i fostertilstanden.

Måske har nogen uren hud, og så kan man købe en creme til det. Men det er vel via lægen, at man så får udskrevet et medicinsk produkt. Et produkt i almindelige butikker er ikke medicinsk, men har måske en god reklame i ryggen. Et brand.

Man har en hud, og man har en genetik, der bestemmer hvordan huden er og ældes. Folk der tager meget solarie, får en del rynker senere hen. Det kender jeg en del eksempler på. Men om cremer kan gøre en forskel i positiv retning, tvivler jeg meget stærkt på. Så hvorfor købes de?

Der er sikkert studier, der viser, at en eller anden creme virker. Det ser man ofte i reklamer i blade, at et produkt virker. Så er der en læge eller en diætist eller hvad nu, der udtaler sig om det. Og så er der en artikel med kvinde, som har oplevet at blive et problem kvit ved at bruge det. Men betyder det så, at alle de ting, man kan læse reklamer om, faktisk virker? Gør de det allesammen? Er det logisk?

Jeg har nok et underligt behov for at forstå handlinger ud fra logik.
0
Kaffe

Indlægaf Kaffe » 1. nov 2018, 17:33

Jeg bør lige huske at skrive, at:
Jeg retter ikke en kritik mod nogen konkret person
Jeg retter ikke en kritik mod personer, der gerne giver mange penge for plejeprodukter
Jeg anerkender, at folk handler og tænker forskelligt
Jeg påstår eller tænker ikke noget grimt om nogen
Jeg stiller spørgsmål
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 558
Likede indlæg: 9436

Indlægaf Lemonella » 1. nov 2018, 17:49

Jeg køber mine cremer i Lidl. De er billige og jeg så et program på dr1 for nogen år siden, hvor man via blindtests, havde kåret dem som betydeligt bedre end de dyre cremer på markedet.
Jeg ved at nogen af cremerne er uden farlige hormonforstyrrende stoffer: https://kemi.taenk.dk/bliv-gronnere/tes ... skin-types
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1437
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12941

Indlægaf Fru Sunshine » 1. nov 2018, 18:04

En creme er ikke bare en creme, og en hud er ikke bare en hud.

Cremer findes tilpasset forskellige hudtyper. Derfor virker nogle på nogen og ikke på andre - og vice versa. Og derfor kan de sælges.
Min hudplejeserie er ikke blandt de billigste, men den virker for mig.
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 301
Likede indlæg: 3555

Indlægaf Mani » 1. nov 2018, 19:07

Kaffe skrev:Jeg har en anden undring, når det angår forskønnelse af udseendet. Og det er brugen af cremer, ansigtsmasker, olier, hårkure, makeupfjerner mv mv. Mange kvinder bruger tilsyneladende villigt mange penge på disse produkter. Og tid. Jeg kan se i butikker, at der står mange slags cremer, og at en del af dem er dyre. F.eks i Matas og på apoteket. Når de står på hylderne, må de kunne sælges, for ellers ville de ikke stå der. Dvs de bliver købt.

Jeg ser det sådan, at creme er creme, og at det ikke kan gå ned i huden og ændre noget, f.eks rynker eller andet. Det kan give fugt. Og det kan alle cremer. Nogle er måske bedre end andre, men denne forskel findes i prisklassen 20 kr for en tube. Eftersom creme er creme, kan jeg ikke logisk forstå, hvorfor nogen frivilligt vil betale mere end 20 kr for en bøtte/tube. Hvis en creme går ind i huden og piller ved kemien, så er det vel ret sandsynligt, at der er tilsat nogle stoffer, man ikke bør smøre på huden. Jeg er overbevist om, at vi om 100 år ser forfærdede tilbage på, hvad vi smurte os ind i i 2018. Ganske ligesom vi i dag tænker 'What?' over ting man gjorde og troede for 100 år siden.

Er der ikke også noget med hormonforstyrrende stoffer i cremer og andre plejemidler? Som man ved forringer fertiliteten hos barnet allerede i fostertilstanden.

Måske har nogen uren hud, og så kan man købe en creme til det. Men det er vel via lægen, at man så får udskrevet et medicinsk produkt. Et produkt i almindelige butikker er ikke medicinsk, men har måske en god reklame i ryggen. Et brand.

Man har en hud, og man har en genetik, der bestemmer hvordan huden er og ældes. Folk der tager meget solarie, får en del rynker senere hen. Det kender jeg en del eksempler på. Men om cremer kan gøre en forskel i positiv retning, tvivler jeg meget stærkt på. Så hvorfor købes de?

Der er sikkert studier, der viser, at en eller anden creme virker. Det ser man ofte i reklamer i blade, at et produkt virker. Så er der en læge eller en diætist eller hvad nu, der udtaler sig om det. Og så er der en artikel med kvinde, som har oplevet at blive et problem kvit ved at bruge det. Men betyder det så, at alle de ting, man kan læse reklamer om, faktisk virker? Gør de det allesammen? Er det logisk?

Jeg bruger creme og serum. Ikke de helt dyre, men heller ikke til 20 kr. Jeg har egentlig aldrig troet der var den store forskel på produkterne, hud ældes jo. Men mine linjer i panden er synligt reduceret af det.

Og jo, der er kemi i de cremer og serum, men det var der også i den hårfarve, jeg brugte da jeg var yngre. Nu lader jeg de grå hår være og smøre noget i ansigtet i stedet.

Måske er man klogere om 5-10-15 år - og så lever jeg med det. Der var heller ikke sikkerhedsele på bagsædet da jeg var barn.
6
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 83
Likede indlæg: 1124

Indlægaf Prosperity74 » 1. nov 2018, 22:01

Jeg bruger ansigts creme ( og balm ) og serum. Jeg har tør sart hud og rosacea, så jeg har ikke lyst til at bruge noget med en masse kemi og parabener. Jeg føler at de produkter jeg bruger gør noget godt for min hud
3
Jedi
Kort karma: 17
Likede indlæg: 706

Indlægaf Jedi » 1. nov 2018, 22:37

Kaffe skrev:Jeg har en anden undring, når det angår forskønnelse af udseendet. Og det er brugen af cremer, ansigtsmasker, olier, hårkure, makeupfjerner mv mv. Mange kvinder bruger tilsyneladende villigt mange penge på disse produkter. Og tid. Jeg kan se i butikker, at der står mange slags cremer, og at en del af dem er dyre. F.eks i Matas og på apoteket. Når de står på hylderne, må de kunne sælges, for ellers ville de ikke stå der. Dvs de bliver købt.

Jeg er lidt i tvivl om, hvad din undring går på. Hvorfor der bruges penge på produkter i det hele taget? Eller hvorfor der bruges penge på nogle specifikke produkter?
En creme er ikke blot en creme. Enhver kan jo også mærke forskel på, om var Nivea bodylotion eller Nivea fra metaldåsen man smurte i ansigtet; således er det også med andre produkter. Derudover er der nogen, som ikke ønsker parfume i deres cremer, og andre som netop søger dette. Nogle er veganere, og ønsker ikke spor af dyr i det, de køber, osv. osv.
Solcreme gør en forskel på hudens sundhed - dette er bevist. A-vitamin har en virkning på både acne og rynker - dette er også bevist. Andre ingredienser er også testet og virker på det ene eller andet. Tricket er at finde produkter med en høj nok koncentration af det virksomme stof i en opløsning, som leverer det på den rigtige måde (så det ikke går til grunde eller gør skade), og her kan folk godt ende med at give penge for noget, som ikke virker.

Igen vil jeg sige det logiske argument er : behov + penge = køb.
7
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 839
Likede indlæg: 12029

Indlægaf dgd2007 » 3. nov 2018, 00:49

dgd2007 skrev:
lillebjoern skrev:Jeg hopper ikke rigtig på den der med, at man gør det for sin egen skyld. Hvis man var det eneste menneske på planeten tror jeg næppe, at man ville bruge mange tusinde kroner, gå igennem smerteforløb og blive opereret i for sin egen skyld. Man gør det "for sin egen skyld" for at se godt ud i andres øjne.
[...]

Ja, det kan der være noget om. Jeg har da også engang læst en forumsside hvor nogle kvinder sad og "hjalp" hinanden af med tvivlen om de nu også skulle gøre det der med silikonen. Og der afslørede de sig faktisk: "Ej, men vores mænd lyver når de siger de helst vil være fri. Når vi har fået det, så er de nok glade for det!" (resume efter hukommelsen).
[...]

Hov, jeg kom for resten i tanke om hvad det helt konkret var de havde sagt!
Det var at de blev enige om grunden til deres mænd ikke var så glade for det, nok var at disse var bange for at de ville rende af sted med en anden, når nu de blev så tiltrækkende. Men sådan var de jo ikke.

Fair is foul, and foul is fair, som heksene i Macbeth siger. :genert:
1
fisken80
Kort karma: 286
Likede indlæg: 10054

Indlægaf fisken80 » 3. nov 2018, 14:38

Creme er da på ingen måde bare creme. Og der ER forskel på de dyre og de billige. Og på de billige. De dyre cremer indeholder andre og mere kostbare ingredienser end de billige.
Jeg kan nemt mærke forskel på creme. Også på dyr og billig. Men forskellen er ikke så stor, at jeg vil bruge penge på den dyre, fordi min hud kun bliver marginalt pænere eller mindre tør af den dyre creme.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 673
Likede indlæg: 9029

Indlægaf Zombie » 3. nov 2018, 16:10

fisken80 skrev:Creme er da på ingen måde bare creme. Og der ER forskel på de dyre og de billige. Og på de billige. De dyre cremer indeholder andre og mere kostbare ingredienser end de billige.
Jeg kan nemt mærke forskel på creme. Også på dyr og billig. Men forskellen er ikke så stor, at jeg vil bruge penge på den dyre, fordi min hud kun bliver marginalt pænere eller mindre tør af den dyre creme.

Og os med uren hud, ikke acne, må bruge penge på den dyre, når de billige får os til at ligne pizza.
0
Kaffe

Indlægaf Kaffe » 3. nov 2018, 18:21

Måske er der forskel. Det er ikke noget, jeg kan registrere, for jeg smører bare noget på - måske. Men hvis nogen mærker konkret forskel, så må der være en forskel for dem.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 839
Likede indlæg: 12029

Indlægaf dgd2007 » 6. nov 2018, 13:26

Efter der var gang i diskussionen om operationer eller ej sidste gang, kom jeg til at tænke på en ting ... I der har talt for at få silikonebryster og den slags, har jo udelukkende talt om hvad jeres motivitation for eventuelt at gøre det ville være.
Det er også fint nok - det var jo halvdelen af spørgsmålet i trådoplægget (hvorfor man gjorde det). Den anden halvdel var hvilken virkning det havde på stemningen i samfundet og unge selvopfattelse og den slags.

Men det jeg tænkte på, var om nogen af jer der var positive over for det, ville sige noget om et eller flere af disse spørgsmål: :gruble:
  • Kan der være situationer eller personer (andre end jer selv, of course) hvor det ville være en dårlig ide?
  • Kan det tænkes at nogen gør det og fortryder bagefter?
  • Kan det tænkes at nogen føler de ikke har andet valg end at gøre det, uden egentlig at have lyst?
0
fisken80
Kort karma: 286
Likede indlæg: 10054

Indlægaf fisken80 » 6. nov 2018, 13:42

Kaffe skrev:Måske er der forskel. Det er ikke noget, jeg kan registrere, for jeg smører bare noget på - måske. Men hvis nogen mærker konkret forskel, så må der være en forskel for dem.

Har du prøvet en creme til 700 kroner eller mere?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Tilbage til "Livets forhold"