Plastik

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Plastik

Indlægaf Misantropen » 15. okt 2018, 02:02

dgd2007 skrev:
Misantropen skrev:Jeg tror ikke jeg har set den nævnte udsendelse, men ofte synes jeg den type udsendelse viser nogle "ekstremer" af for og imod ud fra en forudbestemt agenda.

Det er ofte for eller imod kosmetiske indgreb, og gerne med typer som Anni Fønsby, Linse Kessler og Gitte Nielsen der repræsenterer for plastikkirurgi, men sjældent ser man den mere almindelige dansker repræsentere personer der får foretaget de samme indgreb. Medmindre det går galt selvfølgelig. Så kan pøblen sagtens blive enige om at det skulle han/hun aldrig have gjort og det er bedst helt bare at lade være hvis ikke man vil ende med at blive skamferet eller se ud som en af de tre førnævnte kvinder.

Der var også en anden udsendelse hvor bl.a. Pernille Åmund/Ålund(?) fortalte om hvorfor hun havde taget sine - ellers meget reklamerede - implantater ud: Hun gik altid og var bange for at de skulle skride eller punktere - og til sidst "længdes hun efter at kunne stå ud af badet og bare være sin egen ånd og hud"! Det slog mig mest fordi jeg tænkte "ånd og hud!" - ja, kvinder har vist en anden oplevelse af at tingene hænger sammen, for jeg ville selv umiddelbart tænke på ånd og hud som i diametralt modsatte hjørner af universet så at sige.

Det du nævner med Pernille Aalund(tror jeg hun hedder :D) er jo meget interessant i forhold til de andre eksempler vi begge nævner for selvom man får foretaget fx en brystforstørrende operation, og den går godt, så er det ikke uden økonomiske omkostninger og bekymringer efterfølgende. Implantaterne skal stadig skiftes efter nogle år og man ved aldrig om de går i stykker, vender sig, om man får kapseldannelse og hvad der ellers kan ske. Og selv hvis man måske altid kan få fjernet sine implantater hvis man fortryder så er det heller ikke altid uden mén.

Det er bare som om man ikke kan være normal og velfungerende hvis man får foretaget kosmetiske indgreb. Mange er i hvert fald ikke bleg for at komme med negative og nedladende kommentarer bare ved mistanke om indgreb. Omtalen af Helle Thorning-Schmidt er et klassisk eksempel på det :sarkasme:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Plastik

Indlægaf LadyFox » 15. okt 2018, 04:52

dgd2007 skrev:Jeg tror at de af jer der godt kan lide at lege med tanken og/eller evt. have det som en trussel i baghånden af en eller anden grund, antager flere ting som slet ikke er sikre.

Det er langt fra sikkert at man - hvis man har haft psykiske gener omkring brysterne (eller noget andet) - så får det bedre, fordi man får silikone i. Psyken kan spille én så mange puds - og hvorfor skulle den lade én i fred bare fordi man har rettet sig efter den og fået de implantater? Tværtimod, kunne man sige, så har den jo netop fået bevis på sin magt over dig.

Og at forkaste sin mands eller kærestes tilbedelse til fordel for at ville stå foran spejlet "for sin egen skyld" og prøve at overbevise sig selv om at man nu har gode bryster, fordi der er de ting i - det er da svært for mig (som mand) at se det positive i ... lige meget hvor mange new age-fraser man dresser det op med. :cool:


Næ, det er ikke sikkert.
Dog tænker jeg at man uholdbart selv er den bedste til
at vurdere om det vil have en positiv effekt, og om hvad utilfredshederne bunder i.
Jeg anser dog ikke min psyke som noget der prøver at få magten over mig, på trods af min historie så anser jeg ikke min psyke som en modspiller.
Men jeg tænker også de fleste der ligger sig under kniven er fornuftige nok til at gøre sig nogle overvejelser først, og har taget stilling til hvorfor de gør det og hvad problemet egentlig drejer sig om.

Jeg synes det er ærgerligt at du som mand synes din egen tilbedelse er vigtigere end en kvindes ønsker med sin egen krop, muligvis fordi det ligger langt fra min måde at anskue parforhold på.
Men ud fra hvem jeg er som menneske og hvilke værdier jeg gerne ser som fælles vil jeg sandsynligvis slet ikke ende med en partner hvor den slags kunne blive et issue. Alene lysten til at have indflydelse på den slags omkring sin partner er et kæmpe turn off for mig.
2
...
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Plastik

Indlægaf JoyNips » 15. okt 2018, 05:10

Kaffe skrev:Til jer der åbenbart bliver irriterede eller hvad der nu måtte være af ærgerlige reaktioner, så kan man måske tænke på, at verden kan se forskellig ud alt efter beskuerens erfaringer og tænkemåde.


Men ville du da selv bede om en kærestes mening, hvis du ikke ønskede at høre den? Og ville du få så godt “styr” på en kæreste, at han ikke turde at svare ærligt?

Kan du virkelig ikke se, at det er fornærmende når du skriver, at man må have “opdraget” sin partner til at svare “rigtigt”?
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4864

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 15. okt 2018, 07:40

Jeg Har ikke skrevet, at nogen har deres mænd i snor. Jeg HAR forklaret mig. Jeg HAR skåret ud i pap, at I forstår det anderledes, end det var tilsigtet. Jeg har ikke skrevet, at Joynips bestemmer over sin mand. Jeg har ikke skrevet, at Lemonella bestemmer over sin mand. Jeg kender jer jo ikke!! Men I fortsætter jeres spydigheder.

Hvorfor spørger I ikke ind til det i stedet for bare at konkludere, at jeg er hånlig og alt muligt andet negativt? Hvorfor er DET ok?

Jedi: Du foreslår, at jeg kan forklare mig i stedet for at smutte ud af tråden. Her er et godt eksempel på, hvad jeg fik ud af at forsøge.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4864

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 15. okt 2018, 07:43

Lemonella skrev:
Mistermor skrev:
Lemonella skrev:
Kaffe skrev:
Lemonella skrev:
Kaffe skrev:Mon ikke bare, I har så meget styr på jeres mænd, at de godt ved, hvad der skal svares? Hvis I har kendt dem længe.

Jeg tror i øvrigt, de fleste mænd er ligeglade med, om kærestens bryster er små eller store, med silikone eller ej. Det med at få lavet sine bryster om er nok mere kvinders billede af, hvad de tror, at mænd foretrækker. Det synes jeg er lidt ærgerligt.


Det var dog, undskyld mig, men den værste gang sludder, jeg længe har hørt. Jeg mangler ord...


Det ville ellers hjælpe en del på min forståelse af dit standpunkt.


Hvilket af mine standpunkter taler vi om her?Jeg tror, Kaffe mente, at det ville hjælpe, hvis du ikke manglede ord, så du kunne argumentere for, hvorfor du synes, det er sludder.
Er det min udtalelse om at vi i vores forhold, er ærlige over for hinanden og rent faktisk taler sammen?

"Styr på jeres mænd". Seriøst, hvad fanden er det for noget bavl at fyre af. Jeg styrer sgu ikke min kæreste, det klarer han ganske udmærket selv.
Jeg synes godt nok du ind imellem, får rodet dig ud i noget frygteligt sludder, når du vil debatterer spørgsmål, du ikke selv lige forstår.

Og skulle nogen føle jeg går for tæt på Kaffe, så smid mig ud, sæt mig på ignore , ban mig, eller gør, hvad der skal gøres.


Jeg kan ikke lade være med at synes, at du Lemonella vælger at tage Kaffes indlæg langt mere personligt, end det er tænkt. Og at du overreagerer!

Hvis vi skal være ærlige, så er der masser af mænd, der ikke blander sig i indretning af hjemmet, konens og i mange tilfælde også eget tøj, børnenes tøj, opdragelse osv. Det er heldigvis for nedadgående, og det sker ikke i alle forhold, - men det eksisterer.
I de situationer har kvinden styr på manden. Hun styrer ham ikke, - i alt fald ikke generelt, men hun har lagt en linje. Som manden kender.

Så han siger nok, at sofapuderne er pæne, at det er ok, at pokalerne fra fodbold kommer ud i garagen, og at konen får eller ikke får nye bryster.

Ovenstående gætter jeg på, ligger til grund for Kaffes indlæg. Så mon ikke Kaffe funderer over, hvordan i (man) kan være sikre på, at det er jeres mænds oprigtige mening?

Der er da en konflikt i, om man skal spørge sin kæreste, og som Zombie så fint har illustreret, hvorvidt man skal eller ikke skal "rette sig efter" svaret. Og det er et interessant spørgsmål, om kæresten skal have indflydelse, - og om det kunne give konsekvenser, hvis man går mod kærestens ønske.


Nu kan jeg jo ikke styre, hvordan folk skal reagere på det jeg skriver omkring Kaffes udtalelse, men hun insinuerer at nogle af os har styr på vores mænd og årsagen til min reaktion på den bemærkning, er ganske simpelt at hun rammer totalt ved siden af, i hvert fald for mit vedkommende og sikkert også mange andre.
Udtalelsen virker på mig som om hun tror vi har vores mænd/kærester i snor, som var de hundehvalpe og det synes jeg simpelthen er en grim måde at debattere på.
Jeg læste Kaffes bemærkning som negativt og hånligt. Jeg er helt på det rene med at Kaffe ikke kan styre, hvordan jeg reagerer på hendes udtalelse. Til gengæld synes jeg ikke, hun anerkender at nogle (mig), kunne føle den slags udtalelser ubehagelige.


Jeg har IKKE skrevet eller ment noget om hundehvalpe. Jeg er altså ikke helt idiot, selvom du åbenbart tror det. Det er fri fortolkning fra din side.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Plastik

Indlægaf JoyNips » 15. okt 2018, 07:54

Kaffe skrev:Jeg Har ikke skrevet, at nogen har deres mænd i snor. Jeg HAR forklaret mig. Jeg HAR skåret ud i pap, at I forstår det anderledes, end det var tilsigtet. Jeg har ikke skrevet, at Joynips bestemmer over sin mand. Jeg har ikke skrevet, at Lemonella bestemmer over sin mand. Jeg kender jer jo ikke!! Men I fortsætter jeres spydigheder.

Hvorfor spørger I ikke ind til det i stedet for bare at konkludere, at jeg er hånlig og alt muligt andet negativt? Hvorfor er DET ok?

Jedi: Du foreslår, at jeg kan forklare mig i stedet for at smutte ud af tråden. Her er et godt eksempel på, hvad jeg fik ud af at forsøge.


I indlægget LIGE OVER stiller jeg dig rent faktisk nogle spørgsmål. :) Jeg spørger dig fx, om du selv ville bede om en kærestes mening til noget, hvis du ikke ønskede rent faktisk at høre den?
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4864

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 15. okt 2018, 07:59

JoyNips skrev:
Kaffe skrev:Til jer der åbenbart bliver irriterede eller hvad der nu måtte være af ærgerlige reaktioner, så kan man måske tænke på, at verden kan se forskellig ud alt efter beskuerens erfaringer og tænkemåde.


Men ville du da selv bede om en kærestes mening, hvis du ikke ønskede at høre den? Og ville du få så godt “styr” på en kæreste, at han ikke turde at svare ærligt?

Kan du virkelig ikke se, at det er fornærmende når du skriver, at man må have “opdraget” sin partner til at svare “rigtigt”?


Jeg har ikke skrevet eller ment at nogen har opdraget sin kæreste til at svare rigtigt. 'Styr på' var et udtryk, som faldt meget meget uheldigt ud.

Jeg spørger ikke om min kærestes mening, hvis jeg ikke vil høre den.
Han kender mig, og jeg tror godt han ved, hvilke ting, der vil gøre mig ked af det og hvilke ting, han kan sige.

Man tager vel et hensyn til hinanden ud fra kendskabet til hinanden.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Plastik

Indlægaf dgd2007 » 15. okt 2018, 08:25

Jeg opfattede Kaffes "styr på" sin mand bare som at man vidste nogenlunde hvordan han ville svare på hvilken slags spørgsmål, så som om han ville være høflig, brutal eller noget helt femte - således at dette ikke ville komme bag på en.

At jeg så ikke er helt enig, er en anden sag, men jeg opfattede det ikke som om hun sagde at de var tøffelhelte. :)
1
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4864

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 15. okt 2018, 08:37

dgd2007: Lige præcis.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4864

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 15. okt 2018, 09:19

Jeg synes godt nok, det er meget drama over et dårligt ordvalg. Man kunne spørge ind til, hvad jeg mente i stedet for at tillægge mig en række enormt dårlige egenskaber.
5
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Plastik

Indlægaf dgd2007 » 15. okt 2018, 09:31

Lemonella skrev:Så burde Kaffe måske skrive det hun reelt mener, nemlig at vi, måske, kender vores mænd/kæresters holdninger til visse spørgsmål og problemstillinger og derfor, måske, på forhånd ved, hvad svaret ville være, Istedet for at bruge ordet "styr”

Jo jo, men nu har hun jo forklaret hvad hun mente.
Der må være en vis forståelse for at debattører i kampens hede bruger et ord i den betydning de selv tænker på det, og glemmer at det også kan betyde noget andet. Jeg synes nu det fremgik af sammenhængen at det var "styr på" i betydningen overblik over/kendskab til. Sådan kunne jeg da også selv finde på at bruge udtrykket: han har fint styr på det med de uregelmæssige verber = han har god forstand på det.
Men skal vi ikke lade det hvile nu? Der er jo sprængstof nok i trådemnet i sig selv.
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Plastik

Indlægaf Fru Sunshine » 15. okt 2018, 10:21

Kaffe skrev:Jeg synes godt nok, det er meget drama over et dårligt ordvalg. Man kunne spørge ind til, hvad jeg mente i stedet for at tillægge mig en række enormt dårlige egenskaber.

Afsender har ansvaret for, at modtager forstår budskabet.

Du skrev en yderst fornærmende tekst, og så er det altså nemt med et "Jeg mente det ikke sådan, og I laver drama, når I ikke bare kan forstå det, NÅ!"

I stedet for at kræve, at folk spørger ind til en fornærmelse, skulle du måske overveje dine ord, så du ikke støder folk hele tiden.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Plastik

Indlægaf D.itsen » 15. okt 2018, 10:28

Nu er der da vist også tæsket nok langhalm på den
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Plastik

Indlægaf Zombie » 15. okt 2018, 10:29

Kaffe skrev:Zombie, jeg kan ikke forstå, hvad det har med dine kærester at gøre, om du får lavet silikonebryster eller ej. Hvis du har et ønske om at få det gjort, er det jo ligegyldigt, om de synes om det eller ej.

Når en mand siger til en kæreste, at han synes, at hun ikke skal få lavet silikonebryster, så er jeg overbevist om, at han siger det for ikke at komme galt afsted. For hvis han siger, at han synes, hun skal eller blot bakker hende op, så vil hun opfatte det som om, han er utilfreds med hende, som hun er. Jeg ville, som mand, aldrig gå ud af den sti.


Det er sjældent ligegyldigt, om en partner bryder sig om mit udseende eller ej. Jeg går meget op i, at min kæreste synes, jeg er tiltrækkende. Mere end når jeg er single.

Det er ikke fordi, jeg går helt amok i forfængelighed; hverdagstøjet er behageligt med hyggesokker, da jeg arbejder i en vuggestue. Men jeg vil tage mig godt ud.

Jeg har hver gang tænkt, at jeg gerne ville lade være for den persons skyld, at jeg kan jo altid få den operation senere hvis det er. Så går tiden bare, og muligheden eller økonomien har ikke været der, når forholdet endte.

Jeg HAR haft en fyr eller to, der mente det var helt fint at jeg ville, og det gav ingen følelsesmæssige udsving hos mig. De kender mig godt nok til at vide, at jeg ikke spørger, hvis jeg ikke kan tåle et ærligt svar.
Men jeg har nu sjældent spurgt dem ad. Jeg har snakket om det, og så har de sagt "Ej, vel??" og givet deres syn på det, helt af sig selv.
0
aka Forbies

:gammel:
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4864

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 15. okt 2018, 10:37

Støder folk hele tiden.... Er det ok at skrive det? Giver det grønt lys til at være personlig overfor mig, fordi jeg har skrevet en dårlig sætning, som jeg har forklaret? Du tillægger mig motiver uden at kende mig.

Jeg er faktisk meget bevidst om, at jeg ind imellem bliver læst meget anderledes, end det var tænkt, men at den eneste der kan gøre noget ved det, er mig selv. Jeg synes desværre, det er meget svært at hele tiden gætte, hvordan ting kan opfattes.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.

Tilbage til "Livets forhold"