Plastik

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Plastik

Indlægaf Jedi » 25. okt 2018, 11:21

Kaffe skrev:Jeg tror ikke, det er ret mange mænd, der vælger kirurgisk forskønnelse. For mænd er den ydre skønhed mindre afgørende i forhold til selvværd og anerkendelse fra omverdenen. Det er nogle andre parametre, mænd vurderes på, såsom personlige egenskaber, succes, job, økonomi og selvsikkerhed.
Jeg kan dog forstå, at yngre mænd er mere tilbøjelige til at få lavet indgreb, så det bliver måske mere almindeligt i fremtiden.


Omkring 10% af alle indgreb udføres på mænd. Der kan sagtens være en vis aldersspredning, således at det mere er yngre end ældre, og så vil andelen over tid sikkert øges.

Jeg er ikke helt enig i din betragtning om, at mænd ikke vurderes særligt meget på udseendet: de fleste mænd, som har svært ved at få kvinder i tale, får typisk en kæreste, når de taber sig, begynder at styrketræne og gå i pænere tøj. Mange mænd ønsker dog ikke at gøre noget ud af sig selv, hvorfor de så bliver overset.
Noget af det, man ikke kan gøre så meget ved - højde - påvirker også mænd, hvis de er lave. En mand på 162 har bare svære ved at finde kvinder, som gider ham.
2
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 25. okt 2018, 14:25

Jedi skrev:
Kaffe skrev:
Jedi skrev:Nu bliver der snakket ret meget om kvinder, bryster og botox. Hvad med mænd, dillere og hårtransplantationer?

Jørgen Ege, rest in peace, havde en del mænd til penisforstørrelser - som den eneste kongeriget - og trods heftig rapportering om mislykkede operationer, erektionsproblemer, infektioner, smerter osv. så havde han stadigvæk kunder til det indgreb. Hvorfor? Pga kulturen? Gruppepres? Reklamer? Jeg tror nærmere det var fordi disse mænd ønskede sig større dillere og rent faktisk havde mulighed for at få det.
Det samme med mænds hårtransplantatoner: de ønsker sig håret bedre fordelt, og det får de så. Ønske/selvvurderet behov + midler og mulighed = reel chance for at noget bliver gjort. Førhen dvs. for 20 år siden, der lignede hårtransplantationer røv og nøgler; det var sådan nogle plugs ala purløg, der voksede ud af hovedet på folk. Nu, med nyere og bedre teknikker, kan det være meget pænt og nærmest ikke til at se, hvis man ikke lige ved det.
Hvis en gut føler sig bedre tilpas med en større penis eller mere hår, er det så ikke i orden at han får noget gjort ved det?


Mange mænd bliver tidligt skaldede, aå det er svært at sige, hvorfor nogle ikke bryder sig om det.
Jeg kan godt forstå, at det kan skabe komplekser for en mand, hvis hans penis er meget lille. Som jeg lige forstår det, er penis en væsentlig del af den mandlige identitet. Der er mænd, som har en såkaldt 'micro-penis', og de har svært ved at gennemføre sex. Jeg synes, der kan være god grund til at sætte ind med hjælp, hvis manden ønsker det. Men der er vist ingen gode metoder til forlængelse af penis?


Der kan være et hav af årsager til det: en af dem kan være, at man synes man er grim uden hår. Og det er vel grund nok? Altså, hvorfor skal denne mand acceptere han er grim? Og hvorfor er det så vigtigt for andre at fortælle ham, at han er forkert på den, når han ikke vil acceptere sin grimhed som en del af livet?

Førhen hev man svulmelegemet længere ud af kroppen, for at give længde på penis. Om det er den metode, man fortsat gør brug af ved jeg faktisk ikke.


Han skal ikke acceptere, at han er grim, for det er lovligt at få lavet en hårtransplantaion. Jeg tror ikke, at andre fortæller ham, at han er forkert på den? Tænker du f.eks på mediers opmærksomhed på emnet? Der anlægges selvfølgelig flere vinkler på det, hvor nogle er for, og andre er imod. Tænker du, at nogle mennesker er imod og lader ham mærke det på et personligt plan (venenr og familie)?
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 25. okt 2018, 14:40

Jedi skrev:
Kaffe skrev:Jeg tror ikke, det er ret mange mænd, der vælger kirurgisk forskønnelse. For mænd er den ydre skønhed mindre afgørende i forhold til selvværd og anerkendelse fra omverdenen. Det er nogle andre parametre, mænd vurderes på, såsom personlige egenskaber, succes, job, økonomi og selvsikkerhed.
Jeg kan dog forstå, at yngre mænd er mere tilbøjelige til at få lavet indgreb, så det bliver måske mere almindeligt i fremtiden.


Omkring 10% af alle indgreb udføres på mænd. Der kan sagtens være en vis aldersspredning, således at det mere er yngre end ældre, og så vil andelen over tid sikkert øges.

Jeg er ikke helt enig i din betragtning om, at mænd ikke vurderes særligt meget på udseendet: de fleste mænd, som har svært ved at få kvinder i tale, får typisk en kæreste, når de taber sig, begynder at styrketræne og gå i pænere tøj. Mange mænd ønsker dog ikke at gøre noget ud af sig selv, hvorfor de så bliver overset.
Noget af det, man ikke kan gøre så meget ved - højde - påvirker også mænd, hvis de er lave. En mand på 162 har bare svære ved at finde kvinder, som gider ham.


Ja, højde har vist ret stor betydning. Mange kvinder dater ikke under een eller anden højde.

Mht mænd og udseende, så tænker jeg netop, at mænd ofte kan kompensere for et ikke så pænt udseende gennem adfærd, sociale kompetencer, økonomisk succes, personlighed mv.

Sakset fra Videnskab.dk: Kvinder foretrækker en ældre, ambitiøs partner med gode økonomiske udsigter. Mænd vil helst have en yngre, fysisk attraktiv partner

Jeg kan godt se i medier, at mange yngre mænd går meget op i udseendet med fitness, smart tøj. solarie mv. Så måske bliver det anderledes, men rent biologisk og evolutionært vil kvinder nok fortsat vægte de samme ting som nu.

Jeg ved godt, der er individuelle forskelle. Men det kan næsten ikke være nødvendigt at nævne, fordi det er en selvfølgelig, uanset hvad man taler om.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Plastik

Indlægaf fisken80 » 25. okt 2018, 17:53

Kaffe skrev:Ja, jeg tænker nemlig også, at det kan skabe nogle genveje hos den enkelte, som kommer til at blokere for en udvikling i selvbillede, selvværd el.lign. Man springer en kamp over, og ofte berettes der jo netop om, at det er gennem kampe, at folk udvikler sig på nogle bestemte parametre (jeg ved godt, det også kan virke modsat).

Jeg har nok en grundlæggende holdning om, at livet er og skal være en udfordring eller i hvert fald er det fremmende for evnen til at kunne sætte sig i andres sted (igen ved jeg godt, at udfordringer kan være destruktive, alt efter omfang). De fleste af os møder udfordringer, og håndteringen af disse kan skabe stor udvikling.


Det forstår jeg simpelthen ikke det der. Hvorfor skal livet være en kamp eller en udfordring for at man kan udvikle sig? Og hvorfor skal det være det, når det oven i købet er noget man kan gøre noget ved?
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Plastik

Indlægaf dgd2007 » 25. okt 2018, 19:15

fisken80 skrev:Det forstår jeg simpelthen ikke det der. Hvorfor skal livet være en kamp eller en udfordring for at man kan udvikle sig? Og hvorfor skal det være det, når det oven i købet er noget man kan gøre noget ved?

Det med at hvorfor skulle man kæmpe når man kan smyge sig uden om ... Det er jo personen selv som egenmægtigt - og måske rimeligt ubegrundet - har besluttet at det er et kæmpe problem at andre piger har større bryster eller mindre næser. Så det er vel den person selv der har opfundet "kampen"?

Kaffe må selvfølgelig svare for sig selv - men jeg synes det kan sammenlignes med en sudoku eller kryds & tværs. Man sidder og glor helt håbløst på den og kan ikke finde en indgang nogen steder ... men så opdager man lige pludselig et enkelt tal eller ordet man trods alt kan indsætte. I første omgang tænker man så: "Nå ok, jeg kunne da finde noget, men det hjælper jo ikke så meget, der er stadig sååå meget tilbage."
Men lo and behold, fordi det ene ciffer blev sat, kunne et andet pludselig kun være ét sted, og så ruller det hele lige pludselig. Jeg ved ikke om der er nogen der spiller sudoku, men hvis noget gør, så ved de det er en skøn følelse. :)
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Plastik

Indlægaf Fru Sunshine » 25. okt 2018, 19:30

dgd2007 skrev:Det med at hvorfor skulle man kæmpe når man kan smyge sig uden om ... Det er jo personen selv som egenmægtigt - og måske rimeligt ubegrundet - har besluttet at det er et kæmpe problem at andre piger har større bryster eller mindre næser. Så det er vel den person selv der har opfundet "kampen"?

Kaffe må selvfølgelig svare for sig selv - men jeg synes det kan sammenlignes med en sudoku eller kryds & tværs. Man sidder og glor helt håbløst på den og kan ikke finde en indgang nogen steder ... men så opdager man lige pludselig et enkelt tal eller ordet man trods alt kan indsætte. I første omgang tænker man så: "Nå ok, jeg kunne da finde noget, men det hjælper jo ikke så meget, der er stadig sååå meget tilbage."
Men lo and behold, fordi det ene ciffer blev sat, kunne et andet pludselig kun være ét sted, og så ruller det hele lige pludselig. Jeg ved ikke om der er nogen der spiller sudoku, men hvis noget gør, så ved de det er en skøn følelse. :)

Og hvad så, hvis man har besluttet det? Det er vel op til en selv, om man vil leve med de gener, man har, eller om man ikke vil.

Jeg kan i øvrigt garantere for, at jeg absolut ingen problemer har med at smugkigge løsningen på en sudoku, hvis jeg er kørt fast og har mulighed for det. Det er lige så tilfredsstillende for mig, som hvis jeg havde løst den uden hjælp.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: Plastik

Indlægaf Kaffe » 25. okt 2018, 20:24

fisken80 skrev:
Kaffe skrev:Ja, jeg tænker nemlig også, at det kan skabe nogle genveje hos den enkelte, som kommer til at blokere for en udvikling i selvbillede, selvværd el.lign. Man springer en kamp over, og ofte berettes der jo netop om, at det er gennem kampe, at folk udvikler sig på nogle bestemte parametre (jeg ved godt, det også kan virke modsat).

Jeg har nok en grundlæggende holdning om, at livet er og skal være en udfordring eller i hvert fald er det fremmende for evnen til at kunne sætte sig i andres sted (igen ved jeg godt, at udfordringer kan være destruktive, alt efter omfang). De fleste af os møder udfordringer, og håndteringen af disse kan skabe stor udvikling.


Det forstår jeg simpelthen ikke det der. Hvorfor skal livet være en kamp eller en udfordring for at man kan udvikle sig? Og hvorfor skal det være det, når det oven i købet er noget man kan gøre noget ved?



Man kan f.eks læse om det i den artikel, jeg vedhæfter her.

http://www.artikleromsundhed.dk/kom-god ... ivskrisen/

Det findes endda talemåder, såsom 'At komme stærkere ud på den anden side' og 'Modgang gør stærk'. Hvis man Googler 'modgang citater', er der mange hits under billeder. Det betyder, at tankegangen er eksisterende.

Jeg mener dog ikke, at livet absolut skal være en kamp eller indeholde kampe. Sådan kan man ikke stille det op.

Jeg må nok lige understrege, at jeg jo ikke ved, om det er på den måde, som jeg ser det. Jeg kan ikke gøre andet end antagelser på et så kompleks område. Jeg påstår derfor heller ikke noget, og jeg retter ikke kritik mod nogen personligt.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Plastik

Indlægaf LadyFox » 25. okt 2018, 20:55

Jeg tænker også det bliver meget til at hvis man vil ændre noget så har man dårligt selvværd, og ender med at ville ændre alt muligt, og at man skal arbejde med sig selv i stedet for.

Men sådan behøver det jo ikke være for alle. Jeg et selv sådan af der er forskellige typer af problemet, forskellige grader af problemet, og hvilken løsning der er den rigtige afhænger enormt meget af hvad det er for et problem og hvordan man har det.
Jeg er all in for at arbejde med sig selv, at gå ind i sig selv, gå i terapi, lære at acceptere helt fra hjertet, og jeg vil gerne gå den ekstra mil for mig selv, men ikke med hvert et problem jeg skulle møde.
Nogle problemer kræver det, andre typer problemer har jeg intet problem med at tage "den lette vej".. For jeg mener ikke at man altid behøver tage den lange seje vej, og det er ikke et mål for mig. Den kan jeg tage når den kræves, i andre situationer er jeg helst fri. Men jeg et nok også en meget "Hvad end der virker"-agtig person - Der bestemt godt kan finde på at snyde i kabale.

Lysten til at ændre noget behøver jo ikke bunde i at man hader sin krop og overhovedet ikke kan leve med den.
1
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Plastik

Indlægaf dgd2007 » 25. okt 2018, 22:08

Fru Sunshine skrev:
dgd2007 skrev:Det med at hvorfor skulle man kæmpe når man kan smyge sig uden om ... Det er jo personen selv som egenmægtigt - og måske rimeligt ubegrundet - har besluttet at det er et kæmpe problem at andre piger har større bryster eller mindre næser. Så det er vel den person selv der har opfundet "kampen"?
[...]

Og hvad så, hvis man har besluttet det? Det er vel op til en selv, om man vil leve med de gener, man har, eller om man ikke vil.
[...]

Fordi man kan jo så ikke stille sig fornærmet op over for verden eller de andre og sige: "Hvorfor forlanger I at jeg skal leve med det og det kæmpe problem?" - hvis man selv har fundet på at det er et problem.
Det er såmænd det eneste.

Desuden er der vel ingen der kræver af en voksen person at hun ikke må gøre dette eller hint. Men det skal bare ikke stå alene at det er sådan man løser sine problemer. Nogle gange er "løsningen" at opdage at det slet ikke er noget problem! Det er efter min mening den bedste følelse - det var derfor jeg sammenlignede det følelsen af at der i den sudoku som så helt umulig ud, falder det hele lige pludselig på plads. Du må selvfølgelig også gerne snyde i sudoku :lol:
Senest rettet af dgd2007 25. okt 2018, 22:21, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Plastik

Indlægaf dgd2007 » 25. okt 2018, 22:12

LadyFox skrev:[...]
Lysten til at ændre noget behøver jo ikke bunde i at man hader sin krop og overhovedet ikke kan leve med den.

Det kommer af at nogle af kosmetikoperationspatienterne netop argumenterer på den måde: "Jamen, det ødelagde mit selvværd, jeg følte mig ikke som kvinde, følte mig ikke tiltrækkende pga. det og det. Så hvorfor skulle jeg ikke ...?"
Der er helt sikkert forskellige fortællinger, alt efter temperament (og alder?). Den anden hovedhistorie er at "jeg har fint selvværd, jeg skulle bare lige have ordnet det og det. Så hvorfor skulle jeg ikke ...?"
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Plastik

Indlægaf Jedi » 25. okt 2018, 23:14

Kaffe skrev:
Jedi skrev:
Kaffe skrev:
Jedi skrev:Nu bliver der snakket ret meget om kvinder, bryster og botox. Hvad med mænd, dillere og hårtransplantationer?

Jørgen Ege, rest in peace, havde en del mænd til penisforstørrelser - som den eneste kongeriget - og trods heftig rapportering om mislykkede operationer, erektionsproblemer, infektioner, smerter osv. så havde han stadigvæk kunder til det indgreb. Hvorfor? Pga kulturen? Gruppepres? Reklamer? Jeg tror nærmere det var fordi disse mænd ønskede sig større dillere og rent faktisk havde mulighed for at få det.
Det samme med mænds hårtransplantatoner: de ønsker sig håret bedre fordelt, og det får de så. Ønske/selvvurderet behov + midler og mulighed = reel chance for at noget bliver gjort. Førhen dvs. for 20 år siden, der lignede hårtransplantationer røv og nøgler; det var sådan nogle plugs ala purløg, der voksede ud af hovedet på folk. Nu, med nyere og bedre teknikker, kan det være meget pænt og nærmest ikke til at se, hvis man ikke lige ved det.
Hvis en gut føler sig bedre tilpas med en større penis eller mere hår, er det så ikke i orden at han får noget gjort ved det?


Mange mænd bliver tidligt skaldede, aå det er svært at sige, hvorfor nogle ikke bryder sig om det.
Jeg kan godt forstå, at det kan skabe komplekser for en mand, hvis hans penis er meget lille. Som jeg lige forstår det, er penis en væsentlig del af den mandlige identitet. Der er mænd, som har en såkaldt 'micro-penis', og de har svært ved at gennemføre sex. Jeg synes, der kan være god grund til at sætte ind med hjælp, hvis manden ønsker det. Men der er vist ingen gode metoder til forlængelse af penis?


Der kan være et hav af årsager til det: en af dem kan være, at man synes man er grim uden hår. Og det er vel grund nok? Altså, hvorfor skal denne mand acceptere han er grim? Og hvorfor er det så vigtigt for andre at fortælle ham, at han er forkert på den, når han ikke vil acceptere sin grimhed som en del af livet?

Førhen hev man svulmelegemet længere ud af kroppen, for at give længde på penis. Om det er den metode, man fortsat gør brug af ved jeg faktisk ikke.


Han skal ikke acceptere, at han er grim, for det er lovligt at få lavet en hårtransplantaion. Jeg tror ikke, at andre fortæller ham, at han er forkert på den? Tænker du f.eks på mediers opmærksomhed på emnet? Der anlægges selvfølgelig flere vinkler på det, hvor nogle er for, og andre er imod. Tænker du, at nogle mennesker er imod og lader ham mærke det på et personligt plan (venenr og familie)?


Jeg synes, der er et par kommentarer bare i tråden hér, som lægger op til at "man skal acceptere sig selv, som man er" (nærmest uanset hvad), og det er min opfattelse at den rækker udover debatten. Forfængelighed ses af en del mennesker som værende nærmest en ottende dødssynd, og ja, der bliver gjort lidt grin med det både privat og offentligt. Jeg aner ikke, om det er en del af den protestantiske opdragelse? Hvor jeg faktisk synes, der er nogle mennesker, som godt kunne have glæde af at være lidt mere forfængelige - ikke for min skyld; for deres egen.

Jeg har stor forståelse for, at man ønsker at fjerne uønsket hårvækst på ryggen/få hevet barmen op på plads/bleget sine tænder. Den cost-benefit analyse må den enkelte selv lave. Som med alt andet er der selvfølgelig også folk, som har et forskruet forhold til deres udseende, og som uanset hvad aldrig vil komme i nærheden af tilfredshed.
Senest rettet af Jedi 25. okt 2018, 23:34, rettet i alt 1 gang.
1
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Plastik

Indlægaf Jedi » 25. okt 2018, 23:33

Kaffe skrev:
Jedi skrev:
Kaffe skrev:Jeg tror ikke, det er ret mange mænd, der vælger kirurgisk forskønnelse. For mænd er den ydre skønhed mindre afgørende i forhold til selvværd og anerkendelse fra omverdenen. Det er nogle andre parametre, mænd vurderes på, såsom personlige egenskaber, succes, job, økonomi og selvsikkerhed.
Jeg kan dog forstå, at yngre mænd er mere tilbøjelige til at få lavet indgreb, så det bliver måske mere almindeligt i fremtiden.


Omkring 10% af alle indgreb udføres på mænd. Der kan sagtens være en vis aldersspredning, således at det mere er yngre end ældre, og så vil andelen over tid sikkert øges.

Jeg er ikke helt enig i din betragtning om, at mænd ikke vurderes særligt meget på udseendet: de fleste mænd, som har svært ved at få kvinder i tale, får typisk en kæreste, når de taber sig, begynder at styrketræne og gå i pænere tøj. Mange mænd ønsker dog ikke at gøre noget ud af sig selv, hvorfor de så bliver overset.
Noget af det, man ikke kan gøre så meget ved - højde - påvirker også mænd, hvis de er lave. En mand på 162 har bare svære ved at finde kvinder, som gider ham.


Ja, højde har vist ret stor betydning. Mange kvinder dater ikke under een eller anden højde.

Mht mænd og udseende, så tænker jeg netop, at mænd ofte kan kompensere for et ikke så pænt udseende gennem adfærd, sociale kompetencer, økonomisk succes, personlighed mv.

Sakset fra Videnskab.dk: Kvinder foretrækker en ældre, ambitiøs partner med gode økonomiske udsigter. Mænd vil helst have en yngre, fysisk attraktiv partner

Jeg kan godt se i medier, at mange yngre mænd går meget op i udseendet med fitness, smart tøj. solarie mv. Så måske bliver det anderledes, men rent biologisk og evolutionært vil kvinder nok fortsat vægte de samme ting som nu.

Jeg ved godt, der er individuelle forskelle. Men det kan næsten ikke være nødvendigt at nævne, fordi det er en selvfølgelig, uanset hvad man taler om.


Jeg er ikke sikker på, at en kvinde rent biologisk foretrækker en ældre mand med et mindre pænt udseende fremfor en yngre mere pæn mand. Det giver slet ikke mening ud fra et biologisk synspunkt. Fra et social synspunkt, hvor manden skal forsørge kvinden og han er hendes adgangsbillet til at få noget at spise og tag over hovedet, jamen så er det soleklart, at så vil hun til en hver tid foretrække en mand med penge og gå på kompromis med udseendet, personligheden osv.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Plastik

Indlægaf Fru Sunshine » 26. okt 2018, 04:23

dgd2007 skrev:
Fru Sunshine skrev:
dgd2007 skrev:Det med at hvorfor skulle man kæmpe når man kan smyge sig uden om ... Det er jo personen selv som egenmægtigt - og måske rimeligt ubegrundet - har besluttet at det er et kæmpe problem at andre piger har større bryster eller mindre næser. Så det er vel den person selv der har opfundet "kampen"?
[...]

Og hvad så, hvis man har besluttet det? Det er vel op til en selv, om man vil leve med de gener, man har, eller om man ikke vil.
[...]

Fordi man kan jo så ikke stille sig fornærmet op over for verden eller de andre og sige: "Hvorfor forlanger I at jeg skal leve med det og det kæmpe problem?" - hvis man selv har fundet på at det er et problem.
Det er såmænd det eneste.

Desuden er der vel ingen der kræver af en voksen person at hun ikke må gøre dette eller hint. Men det skal bare ikke stå alene at det er sådan man løser sine problemer. Nogle gange er "løsningen" at opdage at det slet ikke er noget problem! Det er efter min mening den bedste følelse - det var derfor jeg sammenlignede det følelsen af at der i den sudoku som så helt umulig ud, falder det hele lige pludselig på plads. Du må selvfølgelig også gerne snyde i sudoku :lol:

Hvis det nu ER et kæmpeproblem?
Jeg er i øvrigt ikke fornærmet. Jeg forstår bare ikke behovet for at nedgøre andres problemer, bare fordi man selv er gammel hippie.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Plastik

Indlægaf Fru Sunshine » 26. okt 2018, 04:29

Mistermor skrev:
Fru Sunshine skrev:
dgd2007 skrev:Det med at hvorfor skulle man kæmpe når man kan smyge sig uden om ... Det er jo personen selv som egenmægtigt - og måske rimeligt ubegrundet - har besluttet at det er et kæmpe problem at andre piger har større bryster eller mindre næser. Så det er vel den person selv der har opfundet "kampen"?

Kaffe må selvfølgelig svare for sig selv - men jeg synes det kan sammenlignes med en sudoku eller kryds & tværs. Man sidder og glor helt håbløst på den og kan ikke finde en indgang nogen steder ... men så opdager man lige pludselig et enkelt tal eller ordet man trods alt kan indsætte. I første omgang tænker man så: "Nå ok, jeg kunne da finde noget, men det hjælper jo ikke så meget, der er stadig sååå meget tilbage."
Men lo and behold, fordi det ene ciffer blev sat, kunne et andet pludselig kun være ét sted, og så ruller det hele lige pludselig. Jeg ved ikke om der er nogen der spiller sudoku, men hvis noget gør, så ved de det er en skøn følelse. :)

Og hvad så, hvis man har besluttet det? Det er vel op til en selv, om man vil leve med de gener, man har, eller om man ikke vil.

Jeg kan i øvrigt garantere for, at jeg absolut ingen problemer har med at smugkigge løsningen på en sudoku, hvis jeg er kørt fast og har mulighed for det. Det er lige så tilfredsstillende for mig, som hvis jeg havde løst den uden hjælp.


Måske er det også et spørgsmål om værdier? Hvis jeg smugkigger, fordi jeg er gået i stå i en sudoku, er glæden ved at løse den meget meget mindre, end hvis jeg klarer det uden snyd. For det kræver jo ikke rigtig intelligens at kigge løsningen, så jeg KAN bare ikke bilde mig selv ind, at jeg er helt så klog, som hvis jeg har løst den uden snyd.

Samtidig er man bare nødt til at erkende, at man ikke altid KAN løse alle sine problemer selv. Somme tider kan man ikke klare sig uden psykofarmaka, somme tider må man ty til gastric bypass, fordi man ikke kan tabe sig, somme tider kan man ikke. Spørgsmålet er så, hvor længe man synes, man skal forsøge på egen hånd.

Så det må handle om at finde ud af, om "problemet" er et reelt problem,(f.eks. ved at tale med fagpersoner) og om man har forsøgt at afhjælpe det selv.

Men man kan jo sige, at det har vist sig, at det ikke altid hjælper at "snyde" naturen. F.eks. tager rigtig mange, der har fået gastric jo på igen, så pengene man brugte på operation havde været bedre givet ud på psykologhjælp.

Det er godt nok de færreste, der tager hele overvægten på igen. Desuden er gbyp ikke et kosmetisk indgreb, så det hører næppe hjemme i denne sammenhæng.

Jeg betragter det ikke som snyd at få hjælp. Hverken med det ene eller det andet. Det er snarere omverdenen, der mener, at man eksempelvis ikke har tabt sig rigtigt, hvis man er blevet gbyp'et. Jeg tænker bare, at kiloene er væk, og det er fint for mig.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Plastik

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. okt 2018, 04:36

Fru Sunshine skrev:
dgd2007 skrev:
Fru Sunshine skrev:
dgd2007 skrev:Det med at hvorfor skulle man kæmpe når man kan smyge sig uden om ... Det er jo personen selv som egenmægtigt - og måske rimeligt ubegrundet - har besluttet at det er et kæmpe problem at andre piger har større bryster eller mindre næser. Så det er vel den person selv der har opfundet "kampen"?
[...]

Og hvad så, hvis man har besluttet det? Det er vel op til en selv, om man vil leve med de gener, man har, eller om man ikke vil.
[...]

Fordi man kan jo så ikke stille sig fornærmet op over for verden eller de andre og sige: "Hvorfor forlanger I at jeg skal leve med det og det kæmpe problem?" - hvis man selv har fundet på at det er et problem.
Det er såmænd det eneste.

Desuden er der vel ingen der kræver af en voksen person at hun ikke må gøre dette eller hint. Men det skal bare ikke stå alene at det er sådan man løser sine problemer. Nogle gange er "løsningen" at opdage at det slet ikke er noget problem! Det er efter min mening den bedste følelse - det var derfor jeg sammenlignede det følelsen af at der i den sudoku som så helt umulig ud, falder det hele lige pludselig på plads. Du må selvfølgelig også gerne snyde i sudoku :lol:

Hvis det nu ER et kæmpeproblem?
Jeg er i øvrigt ikke fornærmet. Jeg forstår bare ikke behovet for at nedgøre andres problemer, bare fordi man selv er gammel hippie.


Jeg fatter slet ikke den der “Hvis man selv har fundet på at der et problem”. Hvad menes der? Hvis man kigger sig selv i spejlet og ser noget man er utilfreds med, så er det vel det. Andre kan da fint være uenige, men altså....”Finde på et problem”.

Og fedt at nogle vil bestemme hvordan man løser sine ting. “Det skal ikke stå alene at det er sådan man løser sine problemer” “Nogle gange er der ikke et problem”. Det er sgu egentlig rimelig arrogant for slet ikke at tale om nedladende.

Det hele er vildt nedladende, bedrevidende og bare ja, jeg ved sgu næsten ikke.
4

Tilbage til "Livets forhold"