Kender i de lyssky ting i jeres by?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Straniera » 15. okt 2018, 08:01

Jeg kender intet til lyssky ting, og har ingen anelse om, hvor den slags er i min by.
0
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Neverkont » 15. okt 2018, 08:04

Artem skrev:På det sidste er det gået op for mig at jeg ikke kender de lyssky ting i min by/kommune.


Det siger nok en del (pænt) om dig. ;)

Jeg har tidligere haft kendskab til steder, der blev handlet med "noget jeg ikke har så meget forstand på".

Der hvor jeg boede før, som ellers var et ganske pænt kvarter, flyttede en voksen søn ind hos sin ældre mor, og det blev hurtigt tydeligt, at der "foregik noget". Dels kørte en ung gut på knallert nærmest i pendulfart til og fra opgangen. Og dels kunne jeg på den sene aftentur med hunden ofte se politiet holde på en p-plads på den anden side af blokken.

I den modsatte ende af kvarteret boede en mand, hvor man kunne se en lignende trafik, og her holdt politiet også ofte på en nærliggende vej sent om aftenen.

Jooo, hundeluftere ser mange ting. :lol2:

Da jeg flyttede til min nuværende bolig så jeg jævnligt, at ovenstående mand kom i bil, med chauffør, og gik ind til en enlig kvinde længere henne i blokken, og gik igen kort efter. Samme kvinde kunne jævnligt ses i færd med "en eller anden overlevering" i nærheden af blokken.

Og eftersom denne mand i en periode på et halvt års tid sad ved kassen i Kvickly, og senere i Føtex, så formoder jeg, at han er/var på en eller anden form for overførselsindkomst. ;)
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Studsgaard » 15. okt 2018, 09:55

Der er vist ingen bordeller i vores lille by. Men jeg ved hvor der er nogle i oplandet på nogle landevej. Netop pga de har blinkende “open” skilte og resten af vinduerne dækket med gardiner og selve husene ligner noget der er løgn.

Jeg har for nyligt fået at vide at man skal gå på byens bodega hvis man skal have stoffer. En mor jeg snakkede med til et møde om alkohold og stoffer, var nemlig lige så uvidende som mig. Og havde så set det en dag hun var blevet lokket med der op.

Jeg ved hvem byens rockeren er - min datter er gode veninder med hans datter.

Men der er sikkert meget mere jeg ikke aner noget om, for det intressere mig ikke.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5886
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14685

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 15. okt 2018, 10:34

Jeg aner ikke præcist hvor det er man kan få fat i de ting, men jeg tænker ikke at det ville være svært at finde ud af.

Da jeg boede i Danmark vidste jeg hvor der var et bodel, men hverken hvor man kunne købe stoffer eller våben. Var faktisk utrolig uvidende og troede at det var ret svært at få fat i stoffer. Så ung og naiv jeg har været.

Da jeg flyttede til England vidste jeg indenfor en uge hvem man skulle snakke med hvis man ville have fat i stoffer. Der boede omkring 5 dealere i den studiebolig blok jeg boede i. Et par stykker der kun solgte hash, men også nogle der var værre.
En i min vennegruppe købte alt han kunne få fat på over the dark web, eller altså, alt pånær crystal meth.
Så gik fra at være ganske uvidende til midt i det hele.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Zombie » 15. okt 2018, 10:35

Jeg går hver dag på Istedgade, Skelbækgade og ved Halmtorvet i Kbh. Jeg er på fornavn med to faste ludere, der var utrygge ved min hund, men nu elsker hende. Jeg har boet her halvanden måned og har allerede fundet min første pose med stoffer, som en presset dealer har smidt, og jeg fik prejet politiet til at hente det.

Så. Alt omkring mig? :D

Jeg kan godt lide de skæve eksistenser og de kan godt lide/tolererer mig.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf achillaxedprune » 15. okt 2018, 11:14

FormerlyKnownAs skrev:Jeg kender faktisk kun et sted i min hjemstavn som er bordel, det er i en gammel kirke. Der var et andet, eller ikke bordel, det var faktisk bare pølsedamens lejlighed hvorfra hun prostituerede sig. Det var ikke derfor at hun blev kaldt pølsedamen, men hun havde også en pølsevogn ved centeret, eller arbejdede i hvert fald i den.

Jeg aner intet om stoffer og våben. For 20 år siden ville jeg vide hvem jeg skulle gå til, men jeg er jo blevet gammel. Umiddelbart er de samme mennesker dog stadig at finde i gadebilledet og ligner sig selv og hænger stadig ud med hinanden, så jeg tænker at de nok stadig kan kontaktes hvis man mangler noget til næsen. Men aner det ikke.


Hahaha, pølsedamen som ludernavn er da genialt! :lol:

Men nej, jeg aner overhovedet ikke hvor man kan købe ulovligheder i den forstand til KBH, som jeg er flyttet til. Min mand har dog våbentilladelse, så guns har jeg adgang til. Hashish kan fås på Christiania. Hårde stoffer ville jeg faktisk ikke vide, hvor jeg skulle opstøve. Men jeg har en idé om hvem, jeg vil kunne spørge, der sikkert kender nogen, der kender nogen.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Mani » 15. okt 2018, 12:23

Nej, jeg ved meget lidt om det. Jeg blev faktisk overrasket over hvor meget af det der er i min lille provinsby, da jeg var i selvhjælpsgruppe med en tidligere misbruger.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Petrix » 15. okt 2018, 13:43

Der er vidst et brunt værtshus i min by, hvor man kan købe hælervarer. Da jeg studerede vidste jeg også, hvorhenne man kunne købe hash, men udover det så tror jeg ikke der foregår så meget hemmeligt i min by.
0
27102021
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Anilara » 15. okt 2018, 14:18

Altså... Jeg bor i Brønshøj, så kan næsten ikke undgå at kende nogle lyssky steder.

Men kender dog arbejdskommunens bagsider en del bedre, grundet præventivt arbejde.
0
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Honningprut » 15. okt 2018, 14:23

I og med at jeg selv har hentet stoffer på et givent tidspunkt i mit liv i den lyssky side af den by, hvor jeg kommer fra - så ja, jeg ved godt hvor de steder ligger. Selvom jeg er clean i dag, og har været det i mange år efterhånden, så hilser jeg sgu stadig på min gamle pusher nede i Fakta. Det er jeg altså lidt ligeglad med. Herre Gud. Vi er vel alle mennesker i samme univers.

Jeg ved også hvor bodellet ligger, det ved alle - jeg kommer fra en lille by.
1
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Pandesteg » 15. okt 2018, 14:30

Nej slet ikke. Tvivler på der foregår noget rigtig ulovligt i vores lille bondeby, det eneste jeg kan komme på af ulovligheder er at jeg har haft lejet noget musikudstyr sort af en gymnasieelev og at folk gik amok i vores FB-gruppe over, at bageren havde stillet noget brød til afkøling udendørs, fyyyh...

Men man kan jo blive overrasket :D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf SonataA » 15. okt 2018, 14:40

Jeg synes jeg ved lidt for meget. Bordeller, swingerklubber, narkobuler, mordere, pædofile. Det er nok ulempen ved at arbejde på Rådhuset i den kommune hvor man bor.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Tux » 15. okt 2018, 15:45

Nej aner intet.

Synes i øvrigt det er vildt, at så mange åbenbart ved hvor så noget foregår, og trist at ingen tipper ordensmagten så ulovlighederne kan bekæmpes..
1
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Bergen » 15. okt 2018, 15:48

Nej. Jeg har ingen anelse, hvor jeg selv bor. I min arbejdskommune har jeg et ok overblik gennem mit job.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Urtekussen » 15. okt 2018, 15:52

Jeg kender i hvert fald til ét bordel med sikkerhed. Og ved at man "under højbanen" kan finde narkomanerne.
0
2011
2015
2018
2020
2023

Tilbage til "Livets forhold"