Kender i de lyssky ting i jeres by?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Artem » 14. okt 2018, 22:49

På det sidste er det gået op for mig at jeg ikke kender de lyssky ting i min by/kommune.

Vi havde en praktikant på job her for nogle uger siden, som jeg bla skulle have med ud, hvor en af de ældre kvinder joker, og siger noget med at jeg ikke skal vise ham de steder med de blinkende skilte. Jeg er bare slet ikke med? men hvor hun uddyber med bordeller. Hvor jeg stadig helt uskyldigt svarer at dem ved jeg ikke en gang hvor er. Som er sandheden, men som hun ikke tror på.
Har dog hørt om en, og at den skulle ligge på en landevej, men hvilket hus har jeg aldrig vidst selv om jeg ofte har kørt forbi. Men det gav mig faktisk lyst til at google, og vi har åbenbart 4 bordeller i kommunen, med 2 af dem her inde i købstaden.

Der var også en anden gang da vi taler om pizza, og hvor jeg fik min pizza fra? hvor der så var en der igen jokede med om jeg fik det fra et bestemt sted, hvor man kan få en "pizza med det hele." Hvor vi åbenbart har en pizza mand der også levere stoffer. Taler siden med en ven om det, som kan oplyse at pizzamanden ligefrem har haft fået en straf for det. Hmm så blev man så meget klogere.

Ved ikke helt om det er fordi min interesse for det er meget lille, men ved i andre hvor i kan købe stoffer, købe og sælge hælervarer, ja og hvor man kan købe sex? osv?
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16946
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21064

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Misantropen » 14. okt 2018, 23:26

Jeg ved ikke hvor der er bodeller og jeg har heller ikke haft brug for at finde en pusher, men der er flere situationer hvor det er tydeligt det har drejet sig om noget kriminelt.

Ellers er det vist mest på baggrund af rygter om bestemte personer og områder, fx at nogle er alkoholikere, slår deres børn, at man kan gøre sådan og sådan uden at blive opdaget osv.

Det er sjældent noget jeg har haft behov for at undersøge nærmere for evt. at kontakte kommunen eller politiet, men andre ting er blevet opdaget/bekræftet i nogle job hvor jeg har haft tavshedspligt så det er ikke noget jeg har delt eller spredt rygter videre om, selvom jeg ved nogle ting jeg måske egentlig helst ville være fri for fordi nogen har talt over sig :mellow:
Senest rettet af Misantropen 14. okt 2018, 23:31, rettet i alt 3 gange.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf hotlips » 14. okt 2018, 23:31

Vi går forbi et bordel hver dag, det ligger i et almindeligt størrelse parcelhus på en vej der ellers kun har større bygninger som en børnehave, et autoværksted, en stor antik og så videre. Haven er totalt groet til u brombær men man kan stadig øjne et blinkende skilt hvor der står open hvor ihvertfald et af bogstaverne gik ud for flere år siden og et hvor der står wellness eller body wellness, jeg tror ikke der er nogen der er i tvivl om hvad det er... Bortset fra min far der påstår det er en del af en meget velrenommeret wellness kæde, om det er fordi han selv kommer der eller hvad skal jeg ikke kunne sige.
Jeg ved udlejeren river sig i håret fordi det aldrig er til at få fat i andre end de asiatiske unge damer der har deres gang der, og de får klager, jeg har selv klaget over dem til kommunen fordi brombær planten rakte så langt ud at de rev min dreng ret grimt på kinden få cm under øjet da vi cyklede forbi.. Jeg vil ikke blande mig i andres haver men det var sq for meget.

Længere nede på samme vej ligger der et rockerhus, jeg kan ikke huske hvem der har det, men de står vist til at ryge ud, de må ikke bruge bygningen til klubhus, det er noget med lokalplanen men jeg har aldrig set en rocker der, men nu er det jo også kl 8 om morgenen og tidligt på eftermiddagen på hverdage vi plejer at køre forbi.

Og så er en af mødrene på skolen en af de tidligere prostituerede der af og til har været i medierne, hun holder foredrag om det nu.

Men ellers så nej, vi har af og til nogle enkelte tilfælde men det er ikke meget der er af den slags her.. Jeg kender en hel del af de gamle forbryderbuler nede i Brøndby men jeg har ingen anelse om hvor mange af dem der stadig er ballade i.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Purple Haze » 15. okt 2018, 05:21

Ingen ide.
Udover de ting der er meget åbenlyse - fx salg af stoffer og kvinder på Vesterbro Kbh.
Og hash salg på Christiania.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf ExCoastal » 15. okt 2018, 05:39

Cannabis er lovligt, men andre stoffer er nemme er få fat på, mange gange skal man bare starte en snak med folk i en bar. Prostitution er ulovligt, men der er ingen, der kan bilde mig ind, at alle de massage steder, der har åbent sent, udelukkende tilbyder en "Swedish massage" :lol:

Våben kan man jo købe på det mørke net, det virker nemt nok, hvis man er villig til at sende penge, og ikke have nogen garanti at varen når frem. Glock 9mm for $500...jeg kunne godt!
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. okt 2018, 06:10

Jeg kender faktisk kun et sted i min hjemstavn som er bordel, det er i en gammel kirke. Der var et andet, eller ikke bordel, det var faktisk bare pølsedamens lejlighed hvorfra hun prostituerede sig. Det var ikke derfor at hun blev kaldt pølsedamen, men hun havde også en pølsevogn ved centeret, eller arbejdede i hvert fald i den.

Jeg aner intet om stoffer og våben. For 20 år siden ville jeg vide hvem jeg skulle gå til, men jeg er jo blevet gammel. Umiddelbart er de samme mennesker dog stadig at finde i gadebilledet og ligner sig selv og hænger stadig ud med hinanden, så jeg tænker at de nok stadig kan kontaktes hvis man mangler noget til næsen. Men aner det ikke.
3
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Annione » 15. okt 2018, 06:16

Altså - jeg ved hvor banderne på Nørrebro hænger ud.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29276

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Sangius » 15. okt 2018, 06:17

Ved godt hvor det købes, sådan at jeg kan pege det ud når vi går forbi.
Et lejlighedskompleks populært kaldet Rustenborg.
Men hvis jeg skulle købe noget ville jeg ikke ane hvad jeg skulle gøre. Måtte vel bare starte ved den første dør :D
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4926
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7918

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Nicolait » 15. okt 2018, 07:00

Jeg tror her foregår flere lyssky ting i den by jeg bor i, end jeg lige umiddelbart kan forestille mig.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf twinkle » 15. okt 2018, 07:01

Ja, men der er udelukkende fordi jeg arbejder med bl.a. udsatte og hjemløse borgere. Hvis jeg ikke gjorde det, ville jeg nok være lige så uvidende som dig :-D
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6343
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14572

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Pjeps » 15. okt 2018, 07:16

Jeg kender til nogle ting og steder, det er næsten umuligt ikke at få kendskab til noget lyssky når man bor i Kbh. Men jeg kender absolut ikke til alt og der findes nok meget mere end man lige regner med.

Jeg boede på et tidspunkt i opgang med en pusher, da han så blev myrdet blev jeg selvfølgelig kontaktet af politiet. Hvor jeg kunne fortælle at der helt sikkert var handel med stoffer af en slags hos vedkommende, hvortil de spørger. Hvorfor jeg ikke har anmeldt det. Ja jeg var ung og bange for konsekvenserne af en anmeldelse.
0
:ninja:
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Kattefjæs » 15. okt 2018, 07:50

I mit hood I KBH vidste jeg det godt, men det var også helt åbenlyst. Der lå et bordel på hjørnet og der blev handlet stoffer i gaden - nogle gange i min baggård og på trappestenen ligefrem - så det var ikke til at undgå.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Wizzze » 15. okt 2018, 07:56

Altså Christiania ligger jo hvor det ligger, og tror alle ved hvad der sker derude ;)
Der var engang at Titangade var forbundet med Rockere, men jeg ved faktisk ikke om de stadig holder til der? :gruble:
Og lidt det samme gælder Halmtorvet og Skelbækgade, som ihverfald engang var der hvor de prostituerede gik rundt. Men efter Kødbyen er blev hip og et in-sted i København, så ved jeg faktisk ikke om det fortsat gælder? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Pax Romana » 15. okt 2018, 07:56

Jeg ved det ikke. Har aldrig opsøgt noget af det eller bare interesseret mig for det.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Kender i de lyssky ting i jeres by?

Indlægaf Straniera » 15. okt 2018, 07:56

Jeg kender intet til lyssky ting, og har ingen anelse om, hvor den slags er i min by.
0

Tilbage til "Livets forhold"