Friluftsliv....

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 132
Likede indlæg: 2326

Re: Friluftsliv....

Indlægaf Pax Romana » 25. okt 2018, 14:31

Feltspade og toiletpapir ;)
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Bergen
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1563

Indlægaf Bergen » 25. okt 2018, 22:34

Pax Romana skrev:Feltspade og toiletpapir ;)

Alt det klarer arrangøren :)
0
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2012

Indlægaf Artem » 25. okt 2018, 22:38

God tyk liggeunderlag ellers bliver jeg helt smadret i ryggen
0
Fra bybo til thybo
Jedi
Kort karma: 48
Likede indlæg: 1391

Indlægaf Jedi » 26. okt 2018, 10:45

Uld! Skiundertøj i en eller anden uldblanding. Ren merinould er en fornøjelse, som er ret dyr, desværre. Det kan iøvrigt bruges både vinter og sommer, da det varmer når koldt og køler når varmt. Fleece er også et godt bud på noget tøj. Generelt plejer man at have alt for meget med, som man ikke får brugt, så man behøver altså ikke proppakke :-)

Hvis I skal ud og gå ture/vandre, så vil en par støvler og et regnslag være gode at have. Støvlerne er meget en præference sag og måske I har nogle allerede, regnslaget, som kan dækker ned til knæene osv. koster måske 150 kr i en naturbutik. Ang. støvler, så vil jeg sige, man skal undgå gummistøvler, hvis det er muligt - simpelthen fordi man skøjter rundt. Så hellere sneakers! Og ekstra sokker til vandreture, hvis man er så uheldig at få våde tæer eller en lille slidskade.

Derudover: powerbank, ørepropper (der er altid nogen, der snorker), vådservietter (truckervask etc), en form for barriere creme f.eks. 8 hour eller andet vaseline-agtigt, en lille mavetaske til toiletpapir, mobil, osv. hvis I skal ud og gå ture.
0
Jacobsen81
Kort karma: 29
Likede indlæg: 653

Indlægaf Jacobsen81 » 2. nov 2018, 21:34

Whiskey!
2
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 695
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 11358

Indlægaf Delfin » 30. mar 2019, 17:06

jeg tror de er vågnet igen :D
2
14 11 14
Bad Samaritan
Kort karma: 83
Likede indlæg: 1289

Indlægaf Bad Samaritan » 19. apr 2019, 04:58

Da jeg var yngre og netop kommet ud af en lang, ret turbulent periode i mit liv, benyttede jeg mig flittigt af de offentlige bålsteder på Amagerfælled. Jeg blev gode venner med skovfogeden derude, og fik altid et heads up, når de havde fyldt brændestablerne, eller når en efterskole havde aflyst deres weekendtur og pladserne blev ledige i sidste øjeblik.

Idag bor jeg i et bjergrigt område i Mellemøsten og tager lejlighedsvis på hiking-trips med venner og kollegaer, men kan ikke overnatte derude af sikkerhedshensyn, så det er mest på mine ferier, at jeg benytter mig af muligheden for at fange en fisk og grille den ved vandkanten, inden jeg falder i søvn med stjernerne over mig og til lyden af bølgeskvulp i vandkanten. Jeg er ret god til det, I guess... og har en del træning - både fra mine dage i militæret, diverse andre sikkerhedstræninger, og efter at have arbejdet gennem flere år i nogle af verdens virkelige hårde egne - i at klare mig med meget få eller ingen hjælpemidler...

... og så alligevel er jeg gear-freak! Min egen QRB (quick run bag) indeholder for nok omkring 10-15.000 kroner gear, inklusive soldrevne powerbanks, sattelittelfon, GPS, avanceret førstehjælpssæt, kompakte madrationer, overlevelseskniv og Carinthia-soveposen, som Bergen anbefaler ovenfor (BEDSTE KØB EVER!) - og jeg har haft det i brug et par gange i arbejdsøjemed, hvor jeg fra tid til andet er strandet i et område, uden mulighed for at komme ud. Det giver en fantastisk ro, både at vide man har det nødvendige udstyr til at klare sig og forblive mobil om nødvendigt, og den nødvendige træning i at klare sig, hvilket igen forebygger dumme, panik-baserede beslutninger.

Så, ja - kast jer ud i det! Gode, simple køb som kan gøre turen mere bekvem for jer, kunne være: Et lille multi-tool (ikke det billige crap), pandelamper i god kvalitet (Petzl, etc.) som er waaaaaaay bedre end håndholdte lygter, et godt liggeunderlag, Trankia kogesæt, god kvali friluftstøj (HH, Fjällræven, Columbia) istedet for batterisokker og den slags lir - og så SKAL I altså tage et godt, lille førstehjælps kit med. Ikke de dér små 40 kroners Tiger-butik nogen med plaster og sikkerhedsnåle - men eet med mindst een ordentlig kompresforbinding, osv.

Anyways, så nyd det! Det bliver hylt!!! :p
0

Tilbage til "Livets forhold"