Bytteregler Bilka

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Bytteregler Bilka

Indlægaf ina » 20. okt 2018, 17:47

Jeg har købt noget LEGO i starten af august, som var tænkt som en julegave til min søn. Nu er jeg alligevel blevet enig med mig selv om at han er for lille til det og ville gerne have de 550kr retur, men Bilka har jo 30 dages returret.

Er der nogen der har haft held med at bytte noget der var overskredet byttedato? Eller kan jeg monstro være heldig at bytte uden bon?
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Bytteregler Bilka

Indlægaf ina » 20. okt 2018, 18:38

Nogen der ved om Bilkas byttemærke er et klistermærke der kan sidde på alle gaver eller om det er et mærke der passer præcist på det man køber? :genert:
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Bytteregler Bilka

Indlægaf Pyjamas » 20. okt 2018, 18:48

Jeg tror, du vil have mest held med at tage bonen med og spørge pænt, om du må bytte den. Jeg gætter på, du har købt den dengang med 35 %, og i teorien kan de ved at tage den retur sælge den for et højere beløb. Så mon ikke de gerne vil, hvis du er ærlig?
Byttemærket følger den bon, den er købt på.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Bytteregler Bilka

Indlægaf ina » 20. okt 2018, 19:09

Pyjamas skrev:Jeg tror, du vil have mest held med at tage bonen med og spørge pænt, om du må bytte den. Jeg gætter på, du har købt den dengang med 35 %, og i teorien kan de ved at tage den retur sælge den for et højere beløb. Så mon ikke de gerne vil, hvis du er ærlig?
Byttemærket følger den bon, den er købt på.


Jeg skal i Bilka i morgen for at købe en anden gave, så tænkte jeg måske fik et byttemærke jeg kunne sætte på det tidligere købte (hvis det giver mening). Men ville alligevel skulle forklare at den var købt til 35%, så jeg ikke fik for meget. Bøvlet. :lol:

Jeg prøver at spørge pænt. Jeg har forsøgt at sælge det, så hvis jeg ikke kan få det byttet, så kan det være jeg får held med at sælge det. Ellers må jeg sgu gemme det til han bliver gammel nok. :lol:
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Bytteregler Bilka

Indlægaf Tilly » 20. okt 2018, 19:19

Jeg ved ikke om de er blevet mere strikse med at bytte uden bon. Tidligere har man godt kunnet (har jeg da prøvet), men så får man refunderet den laveste pris varen har været til salg til. Så hvis den har været solgt til en endnu lavere pris end det du har givet, så er det det du får retur.
1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Bytteregler Bilka

Indlægaf Velvet-Goldmine » 20. okt 2018, 19:41

ina skrev:
Pyjamas skrev:Jeg tror, du vil have mest held med at tage bonen med og spørge pænt, om du må bytte den. Jeg gætter på, du har købt den dengang med 35 %, og i teorien kan de ved at tage den retur sælge den for et højere beløb. Så mon ikke de gerne vil, hvis du er ærlig?
Byttemærket følger den bon, den er købt på.


Jeg skal i Bilka i morgen for at købe en anden gave, så tænkte jeg måske fik et byttemærke jeg kunne sætte på det tidligere købte (hvis det giver mening). Men ville alligevel skulle forklare at den var købt til 35%, så jeg ikke fik for meget. Bøvlet. :lol:

Jeg prøver at spørge pænt. Jeg har forsøgt at sælge det, så hvis jeg ikke kan få det byttet, så kan det være jeg får held med at sælge det. Ellers må jeg sgu gemme det til han bliver gammel nok. :lol:


Du får ikke byttemærker som sådan et klistermærke man ellers kender - bonen ER 'byttemærket'. Desuden kan man godt se hvis folk har taget et klistermærke af og sat det på en anden vare og helt ærligt er det bare træls at stå overfor en kunde der vil lave bedrageri fordi de lige har skiftet mening eller har dummet sig (jeg har arbejdet i boghandel og har været ude for det). Så hellere gå til bekendelse og appeller til folks gode vilje og se om du kan få et tilgodebevis på beløbet i stedet :gogo:
9
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Bytteregler Bilka

Indlægaf Pyjamas » 20. okt 2018, 19:51

ina skrev:
Pyjamas skrev:Jeg tror, du vil have mest held med at tage bonen med og spørge pænt, om du må bytte den. Jeg gætter på, du har købt den dengang med 35 %, og i teorien kan de ved at tage den retur sælge den for et højere beløb. Så mon ikke de gerne vil, hvis du er ærlig?
Byttemærket følger den bon, den er købt på.


Jeg skal i Bilka i morgen for at købe en anden gave, så tænkte jeg måske fik et byttemærke jeg kunne sætte på det tidligere købte (hvis det giver mening). Men ville alligevel skulle forklare at den var købt til 35%, så jeg ikke fik for meget. Bøvlet. :lol:

Jeg prøver at spørge pænt. Jeg har forsøgt at sælge det, så hvis jeg ikke kan få det byttet, så kan det være jeg får held med at sælge det. Ellers må jeg sgu gemme det til han bliver gammel nok. :lol:


Byttemærket i Bilka er sådan lille bon a la et tilgodebevis, hvor der er en stregkode, der er magen til den på bonen.

Men jeg kan godt forstå dig, det er ærgerligt at brænde inde med noget, især når det er i den prisklasse. Og hvis man gemmer det for længe, kan det ske, at interessen er væk :sarkasme: :lol: Jeg kender det!
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Bytteregler Bilka

Indlægaf ina » 20. okt 2018, 19:55

Velvet-Goldmine skrev:
ina skrev:
Pyjamas skrev:Jeg tror, du vil have mest held med at tage bonen med og spørge pænt, om du må bytte den. Jeg gætter på, du har købt den dengang med 35 %, og i teorien kan de ved at tage den retur sælge den for et højere beløb. Så mon ikke de gerne vil, hvis du er ærlig?
Byttemærket følger den bon, den er købt på.


Jeg skal i Bilka i morgen for at købe en anden gave, så tænkte jeg måske fik et byttemærke jeg kunne sætte på det tidligere købte (hvis det giver mening). Men ville alligevel skulle forklare at den var købt til 35%, så jeg ikke fik for meget. Bøvlet. :lol:

Jeg prøver at spørge pænt. Jeg har forsøgt at sælge det, så hvis jeg ikke kan få det byttet, så kan det være jeg får held med at sælge det. Ellers må jeg sgu gemme det til han bliver gammel nok. :lol:


Du får ikke byttemærker som sådan et klistermærke man ellers kender - bonen ER 'byttemærket'. Desuden kan man godt se hvis folk har taget et klistermærke af og sat det på en anden vare og helt ærligt er det bare træls at stå overfor en kunde der vil lave bedrageri fordi de lige har skiftet mening eller har dummet sig (jeg har arbejdet i boghandel og har været ude for det). Så hellere gå til bekendelse og appeller til folks gode vilje og se om du kan få et tilgodebevis på beløbet i stedet :gogo:


Jeg har selv arbejdet i Bilka (i kassen og ikke med ombytning af varer) og dengang var byttemærket et klistermærke man skulle bede om ved kassen og selv skulle sætte på gaven bagefter. Så ikke noget med at pille af og sætte på en anden gave, men en kort tanke om at jeg kunne sætte det byttemærke jeg fik udleveret fra en anden gave på LEGOet. Som du kan se, opdagede jeg selv at den ide både var fjollet og bøvlet, hvilket indikeres af grine-emoji. Ikke noget med bedrageri her! Jeg er jo ikke ude på at få flere penge tilbage end jeg har givet eller noget..
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Bytteregler Bilka

Indlægaf ina » 20. okt 2018, 19:56

Pyjamas skrev:
ina skrev:
Pyjamas skrev:Jeg tror, du vil have mest held med at tage bonen med og spørge pænt, om du må bytte den. Jeg gætter på, du har købt den dengang med 35 %, og i teorien kan de ved at tage den retur sælge den for et højere beløb. Så mon ikke de gerne vil, hvis du er ærlig?
Byttemærket følger den bon, den er købt på.


Jeg skal i Bilka i morgen for at købe en anden gave, så tænkte jeg måske fik et byttemærke jeg kunne sætte på det tidligere købte (hvis det giver mening). Men ville alligevel skulle forklare at den var købt til 35%, så jeg ikke fik for meget. Bøvlet. :lol:

Jeg prøver at spørge pænt. Jeg har forsøgt at sælge det, så hvis jeg ikke kan få det byttet, så kan det være jeg får held med at sælge det. Ellers må jeg sgu gemme det til han bliver gammel nok. :lol:


Byttemærket i Bilka er sådan lille bon a la et tilgodebevis, hvor der er en stregkode, der er magen til den på bonen.

Men jeg kan godt forstå dig, det er ærgerligt at brænde inde med noget, især når det er i den prisklasse. Og hvis man gemmer det for længe, kan det ske, at interessen er væk :sarkasme: :lol: Jeg kender det!


Så kan man lære at købe noget i god tid :lol:

Jeg spørger derude i morgen og ellers beholder jeg det LEGO. :D
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Bytteregler Bilka

Indlægaf ina » 20. okt 2018, 19:57

Tilly skrev:Jeg ved ikke om de er blevet mere strikse med at bytte uden bon. Tidligere har man godt kunnet (har jeg da prøvet), men så får man refunderet den laveste pris varen har været til salg til. Så hvis den har været solgt til en endnu lavere pris end det du har givet, så er det det du får retur.


Jeg har bonnen, købet blev bare foretaget 2. august og de har kun 30 dages returret.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Bytteregler Bilka

Indlægaf Tilly » 20. okt 2018, 20:08

ina skrev:
Tilly skrev:Jeg ved ikke om de er blevet mere strikse med at bytte uden bon. Tidligere har man godt kunnet (har jeg da prøvet), men så får man refunderet den laveste pris varen har været til salg til. Så hvis den har været solgt til en endnu lavere pris end det du har givet, så er det det du får retur.


Jeg har bonnen, købet blev bare foretaget 2. august og de har kun 30 dages returret.

Ja, men du skrev jo at du overvejede at forsøge at bytte uden bon :) Det var mere derfor jeg skrev det.

Men jeg synes da også bare du skal forsøge at bytte med bon. Generelt er de kendt for at have god kundeservice, så mon ikke den går?
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Bytteregler Bilka

Indlægaf ina » 20. okt 2018, 20:11

Tilly skrev:
ina skrev:
Tilly skrev:Jeg ved ikke om de er blevet mere strikse med at bytte uden bon. Tidligere har man godt kunnet (har jeg da prøvet), men så får man refunderet den laveste pris varen har været til salg til. Så hvis den har været solgt til en endnu lavere pris end det du har givet, så er det det du får retur.


Jeg har bonnen, købet blev bare foretaget 2. august og de har kun 30 dages returret.

Ja, men du skrev jo at du overvejede at forsøge at bytte uden bon :) Det var mere derfor jeg skrev det.

Men jeg synes da også bare du skal forsøge at bytte med bon. Generelt er de kendt for at have god kundeservice, så mon ikke den går?


Åh ja. :genert: Tak for svar - jeg forsøger mig ad.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Bytteregler Bilka

Indlægaf Daine » 20. okt 2018, 20:46

Hvis de ikke vil give pengene retur pga overskredet byttefrist, så spørg om du kan få et tilgodebevis. Så er du af med legoet, og mon ikke du kan finde noget andet hos dem at bruge pengene på :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Bytteregler Bilka

Indlægaf ina » 21. okt 2018, 06:26

Daine skrev:Hvis de ikke vil give pengene retur pga overskredet byttefrist, så spørg om du kan få et tilgodebevis. Så er du af med legoet, og mon ikke du kan finde noget andet hos dem at bruge pengene på :)


Ja, god ide. Skal ind og købe en anden gave, så det ville jo være fedt på den måde:gogo:
0
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Bytteregler Bilka

Indlægaf Myth » 25. okt 2018, 08:46

Fik du byttet eller pengene retur ??
0

Tilbage til "Livets forhold"