Når man arver...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26707

Re: Når man arver...

Indlægaf Santa » 2. nov 2018, 15:25

Jeg arvede for et stykke tid siden min farmor. Og det gjorde jeg jo kun fordi min far er død. Så selvom det var en god ting at farmor fik fred, som hun ønskede sig, så var pengene alligevel smertefulde for mig.
Men jeg har brugt dem til at købe mig et skønt sommerhus. Farmor ville have elsket tanken om fast ejendom, og min far ville bare have at jeg er glad.
Det tog mig dog også et lille års tid at finde ud af hvad jeg ville med dem.
Så jeg kender følelsen og mit bedste råd er: Giv det tid. Så skal du nok komme frem til det rette.
8
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Når man arver...

Indlægaf Little_Woman » 2. nov 2018, 19:35

Santa skrev:Jeg arvede for et stykke tid siden min farmor. Og det gjorde jeg jo kun fordi min far er død. Så selvom det var en god ting at farmor fik fred, som hun ønskede sig, så var pengene alligevel smertefulde for mig.
Men jeg har brugt dem til at købe mig et skønt sommerhus. Farmor ville have elsket tanken om fast ejendom, og min far ville bare have at jeg er glad.
Det tog mig dog også et lille års tid at finde ud af hvad jeg ville med dem.
Så jeg kender følelsen og mit bedste råd er: Giv det tid. Så skal du nok komme frem til det rette.


Det samme for mig. Jeg købte en kolonihave, i dén grad i min families ånd.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6306
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14894

Re: Når man arver...

Indlægaf Ata » 6. nov 2018, 16:05

Jeg synes også, det kommer an på beløbet. Er det 20.000 så tænker jeg, at en rejse eller lignende er en fin måde at "fejre" den afdøde på. Hvis det er 2 mio. så ville jeg nok disponere dem lidt mere fornuftigt, for så kan de jo gøre en forskel i ens liv.
1

Tilbage til "Livets forhold"