Har du en bucketlist?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 269
Likede indlæg: 5087

Re: Har du en bucketlist?

Indlægaf hotlips » 8. nov 2018, 03:05

Jeg vil til Island og Færøerne, og jeg vil til et polarområde og se et isbjerg, meget gerne Grønland hvor jeg har en forfader det har fået en landsby opkaldt efter sig.
Jeg vil se en stor hval og jeg vil finde et fossil der er større end vættelys og søpindsvin, forhåbentlig ved jurassic Coast i England. .
Jeg vil bade i en varm gejsrr med is omkring og jeg vil til Canada og se et af de gigantiske mammuttræer.

Det synes jeg ikke er så overvældende, så jeg forventer bestemt det nok skal komme.
1
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 158
Likede indlæg: 2226

Indlægaf TinaW » 8. nov 2018, 06:03

Ikke en decideret bucketlist, men der er da nogle steder i verden, jeg godt kunne tænke mig at opleve.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 730
Likede indlæg: 6988
Kontakt:

Indlægaf Annione » 8. nov 2018, 06:59

Wizzze skrev:
Annione skrev:Ja.
Jeg skal rejse vildt meget.
Jeg skal have en tatovering.
Jeg skal springe i faldskærm.
Og inden jeg dør vil jeg gerne bo i olde kolle (ældre kollektiv) :-D

Er det ikke der du allerede bor? :devil:

Nu du siger det!

Tjek. Så mangler jeg faktisk bare at gå på pension.

:-D
2
Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1172

Indlægaf Maanii » 8. nov 2018, 07:11

Jeg vil mere sige at jeg har nogle drømme for os om hvordan vi gerne vil bo og leve, som jeg håber vi får realiseret sammen inden vi dør.

Der handler primært om at skabe noget luft og uafhængighed, så er det mindre vigtigt om jeg kommer på nogle specifikke rejser eller lignende.
0
Put egg on my house, I kill what you love!
Kakro05
Kort karma: 45
Likede indlæg: 310

Indlægaf Kakro05 » 8. nov 2018, 07:42

ikke sådan skrevet ned.
Men altså jeg vil gerne:
Se nordlys
have 2 børn (den er godt på vej)
0
No1
Kort karma: 152
Likede indlæg: 2197

Indlægaf No1 » 8. nov 2018, 08:21

Jeg har to mål. Alt andet er fryns!
0
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 439
Likede indlæg: 8858

Indlægaf sigge » 8. nov 2018, 09:45

Næ, men jeg har en rejseønskeliste. Den er dog ikke skrevet ned, den findes kun i mit hoved og er dynamisk. Det største problem ved den er, at den aldrig bliver kortere, for hver gang jeg har været et sted, får jeg lyst til at komme dertil igen. Og der kommer også nye rejsemål til.

Rigtigt højt på listen ligger et krydstogt til Antarktis, men det er også et af de mindst opnåelige pga. bl.a. pris, og min potentielle rejsemakker kan heller ikke få det til at gå op hverken praktisk ift. arbejdsplan eller økonomisk. Så det kræver nok en milliongevinst i Lotto eller på min skrabekalender at føre den drøm ud i livet.
0
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 105
Likede indlæg: 1704

Indlægaf Pax Romana » 8. nov 2018, 10:30

I stedet for at have en bucket list, der bare bliver lagt til side, besluttede vi os for at komme op med vores helt egen, awesome-kickass-eventyrs liste. Ja, jeg indrømmer, at et par øl var involveret, da vi valgte dette navn. ;)

Så i stedet for at have en monster liste over steder, vi ønsker at se, og ting vi gerne vil gøre, besluttede vi at oprette vores top 10 liste over eventyr, som vi prioriterer inden for de næste 3 år. Hvorfor en tidsramme? Fordi hvis du forlader dig på en stor hypotetisk liste, er chancerne, at du ikke fuldfører dem. I stedet lavede vi en kort, opnåelig liste over steder og oplevelser, vi ønsker at gennemføre og arbejde hen imod.
5
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
bluetof1
Kort karma: 772
Likede indlæg: 4851

Indlægaf bluetof1 » 9. nov 2018, 07:24

Se Grønland på alle årstider.
Bygge mit eget bjælkehus.
Leve lykkeligt med mand og børn.
Rækkefølgen er ikke prioriteret.
0
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Selma156
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1573

Indlægaf Selma156 » 9. nov 2018, 11:58

Jeg har sådan en lidt løs bucket list, som ændrer sig med tiden. Nogle drømme bliver streget, andre kommer til. Jeg har fx for et år siden opnået at rejse i 50 lande, men der er stadig langt til alle lande - den drøm har jeg droppet, for det er faktisk ikke alle steder, jeg er interesseret i. Og jeg løb en maraton i år, så er det også krydset af - og var i TV :D

Men sådan, generelt:
- Bo i Sydamerika og lære flydende spansk én gang for alle
- Skrive en bog - roman og gerne også en novellesamling
- Rejse til Grønland, Island, Færøerne igen, Bolivia, Peru, Colombia, Zambia, Zimbabwe, Sydafrika, Kroatien, Nepal, Georgien, Armenien, Mexico igen. Det er landene øverst på min liste. I hvert land følger så nogle specifikke steder og oplevelser, men det bliver nok lidt langt.
- Finde en at dele livet med, på kærestemåden
- Blive en anerkendt journalist, gerne krigskorrespondent eller graverjournalist
- Se nordlys
- Dykke med hvalhajer og hvidhajer
- Få en kat, når jeg bliver ældre
1
Brugeravatar
paint
Kort karma: 344
Likede indlæg: 14384

Indlægaf paint » 11. nov 2018, 16:15

1: Jeg skal have et flycertifikat til sportsfly. Faktisk har jeg allerede taget teoridelen (og bestået), men det er år tilbage. Jeg fik endda fløjet et par timer også, men så kom der ting og sager i vejen - og jeg måtte droppe det midlertidigt, var meningen. Dét skal tages op igen. (på ét eller andet tidspunkt)

2: Jeg vil sejle over Atlanten i en sejlbåd. Jeg drømmer om at ligge ved de Kanariske øer i november/december måned, sammen med alle de andre, der også bare ligger og venter på 'The Trade wind', som dukker op i den periode, og så lade den blæse os over Atlanten.

The Trade Wind, er den vind man i århundreder, har brugt når man skulle over Atlanten og gerne ville have lidt solidt vind i sejlene, hele vejen over.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
cola
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1285

Indlægaf cola » 11. nov 2018, 19:43

Blive 40, og få en hund.

Hunden har jeg fået og der er ca 15 dage til jeg runder de 40 år. Derefter ved jeg ikke hvad livet bringer, da jeg altid har sagt "jeg dør når jeg blir 40"
0
Brugeravatar
JumboJette
Kort karma: 47
Likede indlæg: 437

Indlægaf JumboJette » 11. nov 2018, 20:27

Rejse, rejse, rejse.
Skabe en fantastisk opvækst for vores børn.
Få det der fede, humoristiske, venskabelige forhold til dem og deres kærester/koner, når de bliver voksne.
Opnå nogle særlige bedrifter i mit arbejdsliv (jeg har drømme i alle retninger, fx en indre iværksætter, forfatter, leder).
Dele rødvin, god mad og vilde tanker til middagsselskab i gode venners lag (vi har ikke mange middagsselskaber i disse år, dem ser jeg virkelig frem til!).
0
Er du cykelrytter eller liderkarl?
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 675
Likede indlæg: 9082

Indlægaf Zombie » 12. nov 2018, 12:16

Giftes med manden, jeg elsker.
Få 1-2 børn og 1-2 hunde (alt efter antal børn).
En bolig med en lille have.
Et arbejde jeg er glad for og kan være i i mange år.
Rejse til Japan.
0
Brugeravatar
heysamaysa
Kort karma: 36
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 239

Indlægaf heysamaysa » 12. nov 2018, 12:46

jeg har ikke som sådan en bucketliste. Jeg har ingen ting jeg bare SKAL nå inden min tid er kommet.

men jeg vil gerne rejse i fremtiden når vores søn bliver ældre og kan få mere ud af det. Der er så mange smukke steder i verden og her sidder jeg bare og glor ud i en seriøst kedelig og gold vinterhave. Det er næsten ikke til at holde ud! :s

eller jo så skulle det nok være at rejse til Afrika - Kenya eller Sydafrika og ud på savannen - det er min helt store drøm og det SKAL jeg bare opleve. Om det så er når jeg er 90 :gammel:
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"

Tilbage til "Livets forhold"