Salg af familieejendom og indbo

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Salg af familieejendom og indbo

Indlægaf fisken80 » 13. nov 2018, 08:57

HerErJeg skrev:
IrmaPigen skrev:
SAGA skrev:Jeg synes du skal få taget nogle gode billeder af møblerne og så få dem vurderet. Der er jo nogen som synes denne type møbler er det flotteste. Når de er blevet vurderet så kan du sammen med din mor lave en plan. Hvis hun er helt stejl så må du bede hende finde en plan for hvis i får huset solgt eller udlejet kan de jo ikke blive hvor de er nu og depot for dine penge er udelukket. Møblerne er dik mors problem hvis hun ikke går med til at de bliver solgt.


Altså det er TS hus.

Jeg kan slet ikke se, hvorfor TS skal være tvunget til at leje huset ud, hvis mor synes det.

Det vil belaste TS med gæld, hvilket giver en højere gældsfaktor, hvilket betyder man får sværere ved at låne til et nyt hus og kun kan låne mindre.

Skyd huset af. Uden dårlig samvittighed. Det er jeres hus nu og har været det i mange år. Jeres økonomi. Jeres beslutning. Så må din mor skabe sig, hvis hun vil det.


Jeg har nævnt for et par få stykker i familien at vi kunne tænke os at sælge huset. De er allesammen sådan lidt--- Ajjj, kunne I virkelig komme i tanke om det? Altså underforstået at det er familiebolig, og dermed uforståeligt.
Min svigerfar spurgte om vi ville sælge når min mor ikke var her mere (som sagtens kan være 10-15 år), hvilket igen indikerer at med regner at jeg lænker mig selv huset i al evighed.
Det irriterer mig at det er den holdning jeg mødes med, i stedet for at der spørges om hvad vi så kan tænke os at prøve.

Huset vil ikke blive lejet ud. Jeg vil ikke gå og være vicevært når et eller andet driller. Der er pillefyr som af og til får et stop, og som skal rengøres for at fungere bedst muligt.


Så må de jo selv købe det, hvis de synes det er så vigtigt, at det bliver i familien...
Meld klart og tydeligt ud, at I sælger det og at det ikke står til diskussion.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Salg af familieejendom og indbo

Indlægaf Sangius » 13. nov 2018, 09:08

De er da for meget. Det er jeres hjem - ikke et museum. Selvfølgelig skal I have lov at sælge, uden så meget som en eneste sur mine.

Jeg havde tilbudt dem at købe det, og ellers ignoreret dem alle.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Salg af familieejendom og indbo

Indlægaf ajnaM » 13. nov 2018, 09:32

HerErJeg skrev:Nu skal det ikke handle om arv, men der er en anden lille historie som alligevel er lidt relevant i forhold til det her:
Hun har et halvt sommerhus sammen med sine brødre. Det er et sted hvor jeg har brugt samtlige somre som barn, vi har aldrig været nogen steder i min barndom, arbejde og praktiske gøremål kom altid i 1. række, og så blev det sommerhuset hver gang.
Derfor har jeg en meget lille lyst til at være der som voksen, det tiltrækker mig bare ikke overhovedet.

Så kom en hun en dag, at hun havde tænkt på at forære sine brødres børn hendes del af sommerhuset, for jeg ville jo alligevel aldrig med derop.
Reelt set står jeg til at arve hendes del af sommerhuset. Fair nok at hun vil af med den, men så sælg den da for minimums halvdelen af offentlig vurdering, fremfor at snakke om en foræring. Der er tale om særdeles højtlønnede børn, så det er ikke som en almisse til værdigt trængende.
Konklusionen er bare, at hun skal ikke komme for godt i gang med den store violin, så går jeg altså direkte imod.


Altså...

Din mor giver et sommerhus væk til sine nevøer og niecer, fordi de har et forhold til stedet og vil bruge det? Det er da helt i tråd med, at hun gerne vil have, at du beholder familiehuset og bruger det?

Hvis jeg var dig, ville jeg tage den forstående hat på. Det er jeg med på kan være irriterende, men det er trods alt din mor - og jeg tænker også, der er en grund til, at du opretter tråden her. Hvis du bare ville sælge og være ligeglad med hendes følelser, så havde du vel bare gjort det.

Jeg synes, det lyder som om, din mor faktisk gerne vil jer det godt. Hun lægger en værdi i huset og håber/går ud fra, at du også gør det. Det skal hun jo forstå, at du ikke gør. Prøv eventuelt at tale med hende om de ting, du gerne vil i stedet? Få hende til at forstå, hvad det er, der gør, at I gerne vil videre? Ikke som et fravalg af hendes hus (og implicit hendes tidligere liv og valg), men som et tilvalg af noget andet.

Derudover ville jeg gå meget langt for at anerkende hendes følelser. Eksempelvis ved at give hende en del af overskuddet, ved at sikre at hun fik mulighed for at få møblerne osv.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Livets forhold"