Din bedste arbejdsven?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Din bedste arbejdsven?

Indlægaf Purple Haze » 12. nov 2018, 20:50

Det slog mig i dag at min kollega Peter er min bedste arbejdsven.

Har i også sådan en?

Har ikke altid en, men har haft nogle stykker gennem mit arbejdsliv.
Det er sådan en man kan tale fortroligt med, måske mere end andre kolleger.
En man helst spiser frokost eller holder pauser med.
En hvis fraværd kan mærkes, når de er på ferie mv. Og man glædes tilsvarende når de er der.
Og sådan en man går til, før de øvrige kolleger.
Og en man kan tale med om private ting og ikke kun arbejdet.

Det er ikke en man nødvendigvis ses med privat.
Og nogen gange forsvinder de ud af dit liv, enten fordi en skifter job, eller fordi man skifter arbejdsopgaver.
Og man savner dem, i hvert fald i en periode, og så kommer man videre.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26696

Re: Din bedste arbejdsven?

Indlægaf Santa » 12. nov 2018, 21:01

Ja. Jeg har en del. Heldigvis.
En enkelt kollega er osse en veninde, men ellers genkender jeg det med at man ikke rigtig ses udenfor arbejde.

Min bedste arbejdsven er osse en mand. Vi taler om kunst og politik, om film og udstillinger. Han er intelligent og interesserer sig for de samme ting, som jeg gør.
Jeg ville egentlig gerne se ham mere unden for arbejde, men .... det sker ikke rigtig. Jeg holder mig lidt fjollet tilbage med at spørge ham (tror at han vil sige ja) om vi skal se en udstilling sammen etc, fordi jeg har et lillebittemini crush på ham og vi er begge i lykkelige parforhold.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19599

Re: Din bedste arbejdsven?

Indlægaf Animi » 12. nov 2018, 21:25

:-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19599

Re: Din bedste arbejdsven?

Indlægaf Animi » 12. nov 2018, 21:25

Og ja, det har jeg haft. Dog ikke i mit nuværende arbejde.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Din bedste arbejdsven?

Indlægaf kidkomb » 12. nov 2018, 21:31

Jeg har flere faktisk.
Jeg elsker, elsker, elsker mine kolleger.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Din bedste arbejdsven?

Indlægaf Pyjamas » 12. nov 2018, 21:31

Jeg har en skøn kollega, som er meget samme sted i livet som mig. Vi er jævnaldrende, vi har jævnaldrende børn og har samme humor. Vi taler/skriver sommetider sammen privat, jeg kender til hendes situationer med hendes mand, og hun kender til mine påfund som single :-D

Det er skønt. Jeg savner hende, når hun er fraværende :)
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Din bedste arbejdsven?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 12. nov 2018, 21:42

Jeg havde en på min tidligere arbejdsplads. Vi holdt frokost sammen hver dag og kendte til hinandens privatliv. Hun var også den første jeg ringede til da jeg sagde op, så ikke min chef skulle være den der fortalte det.
Vi er stadig Fb venner og på Snappen sammen.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3226

Re: Din bedste arbejdsven?

Indlægaf flicka » 12. nov 2018, 22:06

Ja, i mit tidligere job. Og jeg ser hende stadig indimellem. Heldigvis.

Sjovt nok sås vi ikke rigtigt privat som kollegaer. Men efter jeg skiftede job, ses vi jævnligt privat.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: Din bedste arbejdsven?

Indlægaf ajnaM » 12. nov 2018, 22:44

Ja, jeg har flere. Er meget glad for mange af mine kollegaer, både i min afdeling og andre steder i huset.

Sådan har jeg i øvrigt haft det på alle mine arbejdspladser, med undtagelse af én, hvor arbejdsmiljøet var helt horribelt. Det spøjse er, at den arbejdsplads så sig selv som et utroligt godt sted at være socialt. Det var det så ikke, kunne jeg konstatere - og det kunne ledelsen nok også have konstateret, hvis de da ellers havde set sig omkring. Blandt andet var det ikke normalt at sige hej til sine kollegaer om morgenen, selvom man sad i storrumskontorer. :stoned:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Petrix
Indlæg: 3752
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Din bedste arbejdsven?

Indlægaf Petrix » 13. nov 2018, 02:59

Jeg har desværre ikke nogen længere. Vores system er hierakisk opbygget og der er ikke nogen ved siden af mig.
Jeg har et fint forhold til mine kollegaer, men det kan aldrig rigtig blive tæt.
0
27102021
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Din bedste arbejdsven?

Indlægaf Ladysparrow » 13. nov 2018, 04:54

Jeg har haft flere, og jeg ses jævnligt med dem efter vi ikke arbejder sammen længer. Jeg har ikke været så længe på min nuværende, men vi er 3 som spiser frokost sammen.

En lidt anden ting er at jeg ses med 2 tidligere kolleger ca hver anden måned. Vi arbejdede sammen i 2-3 år for 8 år siden. Vi sås aldrig privat dengang og snakkede ikke det store sammen i arbejdstiden, men efter jeg sagde op begyndte vi at ses.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Din bedste arbejdsven?

Indlægaf Mani » 13. nov 2018, 05:39

Jeg har haft 2 gennem årene. En på en tidligere arbejdsplads og en, der skiftede job for et par måneder siden. Shit, jeg savner den sidste selv om vi chatter lidt og skal ses til kaffe senere på måneden.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Din bedste arbejdsven?

Indlægaf Fynerfin82 » 13. nov 2018, 07:32

Da jeg pt er ledig, har jeg ingen lige pt. Men så holder jeg godt fast i dem, fra det job jeg næsten lige har forladt.

Mine bedste arbejdsvenner, har stort set altid været nogen jeg efter et stykke tid ses med privat. Vi er flyttet flere gange og derfor har det været naturligt at mine gode arbejdsvenner også er blevet private venner, da det ikke er super nemt som voksen at få en ny omgangskreds i en ny by.

At have en bedste arbejdsven har også været afgørende for, hvor glad jeg har været for et job. De steder hvor jeg ikke har haft gode arbejdsvenner, har jeg ikke haft lyst til at være ret længe.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Din bedste arbejdsven?

Indlægaf JoyNips » 13. nov 2018, 09:48

Ja. Vi har faktisk købt hus pga en tidligere arbejdsveninde, som bor 200 meter derfra :)
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14588

Re: Din bedste arbejdsven?

Indlægaf Pjeps » 13. nov 2018, 09:58

Jeg har en del arbejdsvenner.

Men især 2 af dem betyder rigtig meget.
En er en af mine bedste veninder, vi ses tit uden for arbejde, rejser sammen osv.
En anden arbejder jeg virkelig godt sammen med, men uden for job ses vi ikke, men vi er tit i nattevagt sammen kun os 2 og vi har et fantastisk samarbejde. Flere af vores patienter nævner ofte at de elsker når det er os 2 der er i nattevagt sammen, fordi det bare bliver lidt sjovere når vi kommer ind, de mærker at vi har det godt og sjovt sammen.

Mange af mine veninder og et par venner er tidligere arbejdskollegaer.

Om lidt kommer en af mine mandlige kollegaer og tilslutter min opvasker. Når han er på ferie med familien, passer jeg deres kanin , vander have og holder øje med huset.

Jeg har aldrig forstået det der princip med fritid og arbejde ikke skal kombineres, jeg ville virkelig miste arbejdsglæde hvis jeg ikke kunne være social med Mine kollegaer. Selvfølgelig er det langtfra alle jeg gider beskæftige mig med i min fritid, og enkelte så jeg gerne finde et andet sted at arbejde :D
1
:ninja:

Tilbage til "Livets forhold"