Indendørsmester i at lave ingen ting

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Indendørsmester i at lave ingen ting

Indlægaf Wizzze » 13. nov 2018, 13:15

En ung dansk kvinde har et interessant debat indlæg i Politikken

https://politiken.dk/debat/art6836885/J ... %A5-travlt

Har hun ret, er unge kvinder for fortravlede, og er der gået prestige i at have travlt? :gruble:

Jeg synes måske der mangler noget om børn i hendes indlæg. Det jeg synes kommer op (kommer i vejen) mest når man forsøger at planlægge noget med andre, er børnene. Og så er det jo en prioritering mellem børn og bekendtskaber/venner, og så kan jeg egentlig godt forstå at forældre prioriterer børnene. Når det er sagt, så møder jeg også rigtig mange unge kvinder med ild i måsen og gang i karrieredrømmene, det er lige så man bliver helt svedt og forpustet efter en ½times tid sammen med dem :8: :-D

Er der i øvrigt nogen som er med på at udfordre hende omkring det mesterskab? Jeg har ophøjet dagdriveri og slendrian til en kunstform :D :fløjt:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Indendørsmester i at lave ingen ting

Indlægaf Daine » 13. nov 2018, 13:27

Hende gad jeg godt kende :D Jeg har lige tilbragt små to timer med at kigge ud af vinduet og lave ingenting. Og hvis I ringer på fredag, så er jeg også sikker på vi ses på lørdag. Jeg har nemlig kun sjældent de vilde planer :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Indendørsmester i at lave ingen ting

Indlægaf Stitch » 13. nov 2018, 14:49

Jeg kender alt for godt til det med at have travlt, men der er da ikke status i det? Sådan er livet jo bare.

Jeg skal nå at arbejde, træne, være sammen med kæresten, se familie og venner, holde kontakten med de familie og venner der bor udenlands, handle, rydde op og gøre rent, lave anden hobby, etc. Jeg mangler timer i døgnet til alt det jeg vil. Og det inkluderer også at slappe af og bare være mig.

Men status i at have travlt? Snarere det modsatte. I hvert fald i min vennekreds.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Indendørsmester i at lave ingen ting

Indlægaf paint » 13. nov 2018, 17:29

Jeg tror der er mere status i at have tid. Tid er kostbar og jo mere tid man har til rådighed, jo mere status kan der være i det. Det koster penge at have tid (medmindre man sidder buret inde i Vestre Fængsel, hvilket der nok er knapt så meget status i)

At have meget travlt, er SÅ 2016/17 ;)
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Indendørsmester i at lave ingen ting

Indlægaf Bergen » 13. nov 2018, 17:50

Jeg prioterer benhårdt at have masser af tid. Deltid på job selvom det koster penge. Jeg kunne sagtens få flere timer.

Det betyder tid til at barnet ikke er afsted i skole længere end nødvendigt (eller var det i vs/bh) og vi kan lave nogle ting i hverdagen.

Det betyder også, at der er plads til en kop kaffe eller en biotur med veninder i hverdagen og til "alenetid" ude eller hjemme.

Jeg har lagt sig frivilligt arbejde, deltagelse i fritidsinteresser udenfor hjemmet og træning (andet end cyklen) på hylden indtil barnet er ældre. En del af det glæder jeg mig til at genoptage.

Og nej, vi har ikke tid i weekenden, hvis man ringer på fredag - vi skal i børneteateret.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Indendørsmester i at lave ingen ting

Indlægaf 1234 » 13. nov 2018, 19:12

paint skrev:Jeg tror der er mere status i at have tid. Tid er kostbar og jo mere tid man har til rådighed, jo mere status kan der være i det. Det koster penge at have tid (medmindre man sidder buret inde i Vestre Fængsel, hvilket der nok er knapt så meget status i)

At have meget travlt, er SÅ 2016/17 ;)


Jeg tror det kommer an på segmentet.
Blandt det målgruppe jeg tror kvinden skriver om unge uden børn og ofte studerende er tid ikke nær så kostbar.
Da jeg var studerende havde jeg tid til alting, fordi jeg kunne disponere min tid selv.
Nu hvor jeg fået almindelig fuldtidsjob er fritid blevet meget mere dyrebare end den var før, hvor jeg havde rigelig af den.
Og derfor tror jeg travlhed har prestige i den målgruppe hun kommer fra, fordi det vise, at man er "vigtig", engageret og/eller populær.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Indendørsmester i at lave ingen ting

Indlægaf paint » 13. nov 2018, 22:17

1234 skrev:
paint skrev:Jeg tror der er mere status i at have tid. Tid er kostbar og jo mere tid man har til rådighed, jo mere status kan der være i det. Det koster penge at have tid (medmindre man sidder buret inde i Vestre Fængsel, hvilket der nok er knapt så meget status i)

At have meget travlt, er SÅ 2016/17 ;)


Jeg tror det kommer an på segmentet.
Blandt det målgruppe jeg tror kvinden skriver om unge uden børn og ofte studerende er tid ikke nær så kostbar.
Da jeg var studerende havde jeg tid til alting, fordi jeg kunne disponere min tid selv.
Nu hvor jeg fået almindelig fuldtidsjob er fritid blevet meget mere dyrebare end den var før, hvor jeg havde rigelig af den.
Og derfor tror jeg travlhed har prestige i den målgruppe hun kommer fra, fordi det vise, at man er "vigtig", engageret og/eller populær.


Jeg ved ikke om du kender programmet 'Kender du typen', som er et livsstilsprogram der sendes på DR1. Det jeg skrev i indlægget, er mere eller mindre ordret, taget derfra. Jeg tror det var i begyndelsen af året af de to livsstilseksperter, var ude i et hjem og skulle 'artsbestemme' beboeren. Anne Glad, som ved meget om, hvad der rør sig i samfundet, i de forskellige segmenter, sagde nemlig nogenlunde dét.

Hun uddybede det med, at hvor vi før fandt status i at have meget travlt på arbejdet, til møder etc. etc. og derved fremstod som meget vigtige personer, så indikerer det nu, at vi er nødt til at knokle røven ud af bukserne, for at få budgettet til at hænge sammen. Det af have tid nok, indikerer at man tjener så god en løn, at det langt overstiger ens behov, og man derfor godt kan tage sig nogle fridage, tage ud at rejse, arbejde færre timer osv. osv. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Indendørsmester i at lave ingen ting

Indlægaf 1234 » 14. nov 2018, 05:49

paint skrev:
1234 skrev:
paint skrev:Jeg tror der er mere status i at have tid. Tid er kostbar og jo mere tid man har til rådighed, jo mere status kan der være i det. Det koster penge at have tid (medmindre man sidder buret inde i Vestre Fængsel, hvilket der nok er knapt så meget status i)

At have meget travlt, er SÅ 2016/17 ;)


Jeg tror det kommer an på segmentet.
Blandt det målgruppe jeg tror kvinden skriver om unge uden børn og ofte studerende er tid ikke nær så kostbar.
Da jeg var studerende havde jeg tid til alting, fordi jeg kunne disponere min tid selv.
Nu hvor jeg fået almindelig fuldtidsjob er fritid blevet meget mere dyrebare end den var før, hvor jeg havde rigelig af den.
Og derfor tror jeg travlhed har prestige i den målgruppe hun kommer fra, fordi det vise, at man er "vigtig", engageret og/eller populær.


Jeg ved ikke om du kender programmet 'Kender du typen', som er et livsstilsprogram der sendes på DR1. Det jeg skrev i indlægget, er mere eller mindre ordret, taget derfra. Jeg tror det var i begyndelsen af året af de to livsstilseksperter, var ude i et hjem og skulle 'artsbestemme' beboeren. Anne Glad, som ved meget om, hvad der rør sig i samfundet, i de forskellige segmenter, sagde nemlig nogenlunde dét.

Hun uddybede det med, at hvor vi før fandt status i at have meget travlt på arbejdet, til møder etc. etc. og derved fremstod som meget vigtige personer, så indikerer det nu, at vi er nødt til at knokle røven ud af bukserne, for at få budgettet til at hænge sammen. Det af have tid nok, indikerer at man tjener så god en løn, at det langt overstiger ens behov, og man derfor godt kan tage sig nogle fridage, tage ud at rejse, arbejde færre timer osv. osv. ;)


Ja men nu taler du om folk på arbejdsmarkedet, mens jeg taler om studerende. Det er to forskellige grupper med meget forskellige opfattelse af tingene. Det er ikke en præstation som studerende at have mange fridage :lol: Hvis jeg havde ville kunne jeg nok have studeret 10 timer om ugen og holdt fri resten af tiden da jeg var studerende.

Og så synes jeg heller ikke man skal stole for meget på Anna Glad for hun siger godt nok også meget vrøvl en gang i mellem :lol:
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Indendørsmester i at lave ingen ting

Indlægaf IrmaPigen » 14. nov 2018, 07:18

Jeg elsker at lave "ingenting"

Men hvis du spørger mig, har jeg self altid lavet noget. Pt har jeg ikke tid til bare at tulle rundt og lave ingenting.

Men jeg ville sagtens kunne tulle rundt en hel lørdag eller søndag og lave "ingenting".
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Indendørsmester i at lave ingen ting

Indlægaf paint » 14. nov 2018, 08:36

1234 skrev:
paint skrev:
1234 skrev:
paint skrev:Jeg tror der er mere status i at have tid. Tid er kostbar og jo mere tid man har til rådighed, jo mere status kan der være i det. Det koster penge at have tid (medmindre man sidder buret inde i Vestre Fængsel, hvilket der nok er knapt så meget status i)

At have meget travlt, er SÅ 2016/17 ;)


Jeg tror det kommer an på segmentet.
Blandt det målgruppe jeg tror kvinden skriver om unge uden børn og ofte studerende er tid ikke nær så kostbar.
Da jeg var studerende havde jeg tid til alting, fordi jeg kunne disponere min tid selv.
Nu hvor jeg fået almindelig fuldtidsjob er fritid blevet meget mere dyrebare end den var før, hvor jeg havde rigelig af den.
Og derfor tror jeg travlhed har prestige i den målgruppe hun kommer fra, fordi det vise, at man er "vigtig", engageret og/eller populær.


Jeg ved ikke om du kender programmet 'Kender du typen', som er et livsstilsprogram der sendes på DR1. Det jeg skrev i indlægget, er mere eller mindre ordret, taget derfra. Jeg tror det var i begyndelsen af året af de to livsstilseksperter, var ude i et hjem og skulle 'artsbestemme' beboeren. Anne Glad, som ved meget om, hvad der rør sig i samfundet, i de forskellige segmenter, sagde nemlig nogenlunde dét.

Hun uddybede det med, at hvor vi før fandt status i at have meget travlt på arbejdet, til møder etc. etc. og derved fremstod som meget vigtige personer, så indikerer det nu, at vi er nødt til at knokle røven ud af bukserne, for at få budgettet til at hænge sammen. Det af have tid nok, indikerer at man tjener så god en løn, at det langt overstiger ens behov, og man derfor godt kan tage sig nogle fridage, tage ud at rejse, arbejde færre timer osv. osv. ;)


Ja men nu taler du om folk på arbejdsmarkedet, mens jeg taler om studerende. Det er to forskellige grupper med meget forskellige opfattelse af tingene. Det er ikke en præstation som studerende at have mange fridage :lol: Hvis jeg havde ville kunne jeg nok have studeret 10 timer om ugen og holdt fri resten af tiden da jeg var studerende.

Og så synes jeg heller ikke man skal stole for meget på Anna Glad for hun siger godt nok også meget vrøvl en gang i mellem :lol:


Det ville jeg sikkert også. Det hun talte om, var en generel tendens. Og når man udtaler sig generelt, kan man ikke rigtig stå og tage forbehold for studerende, pensionister, hjemløse og folk der sidder i fængsel etc. etc. I øvrigt synes jeg ikke hun vrøvler.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Indendørsmester i at lave ingen ting

Indlægaf Chichu » 14. nov 2018, 09:33

Jeg kan virkelig godt genkende det fra veninder i københavn. Jeg får stress bare ved at høre om deres dag. Jeg fornemmer helt klart, at de er i et miljø, hvor det er attraktivt at være travl, for så er man populær og har succes. Tit er det sådan noget med "jeg kan være med i halvanden time, fordi jeg kommer direkte fra noget, og så skal jeg mødes med nogle andre senere inden jeg lige skal forbi en fødselsdag..."

Jeg har også selv været en del af det, men mit liv har ændret sig meget de sidste par år. Nu er min fritid mere rolig og jeg sætter stor pris på at lave "ingenting". Som jo aldrig er helt ingenting, men som mest dækker over hyggelige sysler i mit lille hjem. Elsker det og ville ikke være det foruden.

Men det har også taget sin tid for mig at komme dertil, hvor jeg står ved, at det er sådan jeg har det og jeg ikke længere føler, at det er taberagtigt ikke at have planer en fredag aften.
2

Tilbage til "Livets forhold"