Hvornår/hvordan siger man "tak for sidst".

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvornår/hvordan siger man "tak for sidst".

Indlægaf 1234 » 15. nov 2018, 05:46

I min verden er det bare noget man gør, når man alligevel ses, snakkes eller skrives. Jeg har aldrig oplevet mine forældre ringe til folk bare for sige tak for sidst. Det virker lidt fjollet på mig
2
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvornår/hvordan siger man "tak for sidst".

Indlægaf Rapfisk » 15. nov 2018, 07:11

Hvis jeg har været inviteret på Facebook, finder jeg gerne eventen og skriver et tak for sidst. Det er dog gerne henvendt til både vært og gæster.

Ellers er jeg enig , at tak for sidst er gået noget af mode ud over, at man siger det næste gang man alligevel har kontakt
0
Livslinjen: 70 201 201
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvornår/hvordan siger man "tak for sidst".

Indlægaf Jedi » 15. nov 2018, 09:05

Hvis folk har holdt fødselsdag eller andet større arrangement, så sender jeg en besked eller ringer og siger "dejlig fest, tak fordi jeg måtte være med til at fejre dig/Jer" eller noget lignende. Og ved folk, som jeg ikke kender så godt/sjældent ser, kan jeg godt finde på at sige "tak for sidst". Ellers ikke.
Mine forældre, som er urgamle, kan godt finde på at ringe (efter de har været på besøg) og sige tak for sidst. Jeg synes, det er lidt kikset, men jeg er med på, det er en generations-ting, og de er opdraget sådan. Vi taler sammen minimum en gang om uge, og i perioder dagligt, og så synes jeg, det er skørt at vi så også skal til at takke for sidst.
0
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Hvornår/hvordan siger man "tak for sidst".

Indlægaf sansera » 25. nov 2018, 14:41

Har lige sendt besked til veninde, som jeg var til fødselsdagsfest hos, med tak for i går og at jeg håber hun havde en god aften efter jeg gik.
Det plejer jeg vist at gøre, uden at det er noget jeg sådan går og tænker over. Kan forstå på tråden her, at det åbenbart er irriterende eller mærkeligt :gruble:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvornår/hvordan siger man "tak for sidst".

Indlægaf Delfin » 25. nov 2018, 15:23

SurSødSovs skrev:Jeg ville ærligt talt få fniller, hvis jeg fik bare ti telefonopkald efter en fødselsdag med et tak for sidst. HOLD OP MED AT FORSTYR MIG MED LIGEGYLDIGHEDER!

Jeg føler mig nu lidt som et dårligt menneske.


Så er jeg også et dårligt menneske. Jeg har siddet og tænkt præcis det samme, mens jeg læste tråden. :lol:

Jeg siger tak for i dag, når vi skilles, og så må det være godt med det. Næste gang vi har kontakt siger jeg tak for sidst, hvis det lige passer ind.

Heldigvis kender de fleste mig og ved, at en dage ude koster meget på min energikonto, så de ved godt, at jeg graver mig ned. Hvor meget kan det også være at tale om, når man lige har været sammen
0
14 11 14
rosena
Indlæg: 237
Tilmeldt: 13. feb 2016, 11:26
Kort karma: 8
Likede indlæg: 182

Re: Hvornår/hvordan siger man "tak for sidst".

Indlægaf rosena » 25. nov 2018, 17:14

Jeg holdt 40 års fødselsdag i går og har set noget af min familie igen i dag, som har sagt tak for sidst.
Derudover har jeg modtaget nogle "tak for i går"-beskeder på sms. Jeg bliver glad for at høre at folk har hygget sig og at de var glade for at være med, men det er også OK at ikke alle gør det. De har jo sagt pænt farvel i går.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvornår/hvordan siger man "tak for sidst".

Indlægaf Stitch » 26. nov 2018, 14:22

Jeg var organisator for firmaets julefrokost i fredags. Alle sagde tak for i dag/aften da de gik. Og flere har sendt en lille mail/slack hvor de skriver tak for sidst. Det er åbenbart noget man gør i udlandet? (de fleste af mine kolleger er fra USA og Canada etc).
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Livets forhold"