Hotel Copenhagen Marathon

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf Artem » 14. nov 2018, 22:31

Har besluttet mig til at løbe mit første hele marathon i København den 19 maj 2019
Nu skriver en af mine løbemakkere så at det er på tide at bestille hotel, da mange allerede er booket, og så er det mine frustationer begynder.
For jeg har involveret mig med 3 løbeklubber, og der er nogle fra dem alle som skal med, hvor vi nok samlet bliver omkring 20 der skal løbe, plus 10 partnere til løbere.
Jeg havde bare en ide om at vi skulle finde ud af noget fælles med transport og hotel, nu hvor vi er så mange, og vi skal på tværs af danmark.
Men mange af dem her har jo før været af sted, og har deres egne traditioner, foretrukne hotel, sammen med at de måske tager en forlænget weekend sammen med deres partner.
Ja og nogle af dem som har løbet sammen i mange år, deler måske et værelse osv.

Som single og lidt ny i det her løbefællesskab, og som aldrig før har prøvet dette løb, står jeg på den måde lidt uden for, og synes et dobbeltværelse til 1 person er lidt dyrt, og vil ikke bo på DanHostel på et stort fællesværelse med vildt fremmede.
Frem for hotel har jeg også familie i Glostrup og Søborg som jeg godt kunne bo ved, men så skal jeg med offentlig transport ind til Islands brygge. Som heller ikke lige er ideelt.

Kan virkelig ikke lige beslutte mig til hvad jeg gør, og mens jeg tænker ryger de gode hoteller tæt på...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9522
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7835

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf Sophies-mor » 15. nov 2018, 05:28

Prøv Wake Up Copenhagen.
Bare book. Vælg evt flex booking hvis du kan.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf JoyNips » 15. nov 2018, 05:38

Vi plejede at installere familien på Hotel Ryes i Ryesgade da vi boede på Østerbro.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24622
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36768

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf Daine » 15. nov 2018, 06:12

Hvis der stadig er værelser ledige så er Cabinn ved polititorvet ganske fint. Og der koster det ikke ekstra at afbestille værelset, det kan gøres frem til dagen før brug. De har flere hoteller i København, den i Ørestad er også ok og tæt på metroen. Et single economy Room koster vist 495,- Og i forhold til priserne i Kbh kan det måske også betale sig at booke et dobbeltværelse, hvis det er, single Room ryger hurtigt.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20471
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43938

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf paint » 15. nov 2018, 11:35

Et populært sted blandt marathon-deltagere, er 'Urban House Copenhagen' (enkelte værelser og sovesal) (Vesterbro). Men det er garanteret allerede fuldt booket i forb. med Marathon.
En anden mulighed, som også er populær blandt marathonfolket, er Hotel Jørgensen (ikke sovesale). Det ligger lige ved siden af Torvehallerne (tæt på Nørreport station). 625 kr for en nat i enkeltværelse incl morgenmad og gratis WIFI

https://da.hotels.com/ho444415/?pa=14&q ... children=0
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf Tilly » 15. nov 2018, 11:39

Selvfølgelig skal du af sted! :)

Kan du ikke snakke med nogle af de andre løbere og høre hvor de skal bo? Og så evt få et enkeltværelse samme sted?
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf Artem » 15. nov 2018, 11:42

Tak for forslag, men skal jo helst være så tæt på som muligt, så man kan gå. Både til løbet og tilbage efter for at få et bad osv...
Er mest Cabinn Scandinavia til 695 og Danhostel med et dobbeltværelse til 930 kr der er i spil.
Med Cabinn på Frederiksberg er der lidt over 2 km, mens Danhostel nærmest ligger på stedet. Så det tæller meget op.
Cabinn i city er udsolgt.

Men kan naturligvis også tage det dobbeltværelse og prøve at finde en løbemakker at sove med... Danhostel tager dog 200 kr ved afbestilling, som tæller ned der.

Problemet med sådan noget løb her, er at jeg kender en del som er blevet skadet i deres træning op til et marathon. Så selv om jeg har besluttet mig for at løbe det, er der måske 20% risiko for at jeg reelt ikke kan.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
didaa
Indlæg: 1708
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2344

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf didaa » 15. nov 2018, 11:46

Er der nogen fra familien der kan køre dig ind til løbet eller en metro i nærheden? Det er ikke langt med offentlig transport fra Søborg, alternativt tager man en taxa. Jeg tror ikke helt jeg forstår alle de overvejelser og bekymringer for max 1000 kr. for en overnatning, med mindre det er fordi du er i absolut pengenød?
5
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf Tilly » 15. nov 2018, 11:48

Artem skrev:Tak for forslag, men skal jo helst være så tæt på som muligt, så man kan gå. Både til løbet og tilbage efter for at få et bad osv...
Er mest Cabinn Scandinavia til 695 og Danhostel med et dobbeltværelse til 930 kr der er i spil.
Med Cabinn på Frederiksberg er der lidt over 2 km, mens Danhostel nærmest ligger på stedet. Så det tæller meget op.
Cabinn i city er udsolgt.

Men kan naturligvis også tage det dobbeltværelse og prøve at finde en løbemakker at sove med... Danhostel tager dog 200 kr ved afbestilling, som tæller ned der.

Problemet med sådan noget løb her, er at jeg kender en del som er blevet skadet i deres træning op til et marathon. Så selv om jeg har besluttet mig for at løbe det, er der måske 20% risiko for at jeg reelt ikke kan.


Jeg har indtryk af at du er en mand der har godt styr på din økonomi, og at du har økonomisk overskud i din hverdag. Så selvom det er surt at potentielt miste et par hundrede kroner, så det er vel reelt ikke et problem? Er det ikke risikoen værd, nu hvor du rigtig gerne vil af sted, og have den oplevelse? :)
5
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20471
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43938

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf paint » 15. nov 2018, 11:51

Der er godt 2 km fra Hotel Jørgensen til Islands Brygge, hvor det starter. Der kører metro fra Nørreport til Islands Brygge. Det tager formentlig 5 min.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf Undtagelsen » 15. nov 2018, 11:55

Find noget i nærheden af en metro. Startområdet ligger tæt på Islands Brygge station, så det vil være nemt.
Der er Cabinn i Ørestaden (3-4 stop med metroen) eller på Frederiksberg (nogenlunde samme antal stop)
Jeg selv ville bruge et par hundrede mere på ordentlig overnatning og på den måde give kroppen de optimale betingelser. Jeg ligger ihvertfald ikke godt i Cabinns minisenge.

Der er for øvrigt masser, der tager frem og tilbage med både metro og S-tog. De færreste bor lige i nærheden.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf Artem » 15. nov 2018, 11:58

didaa skrev:Er der nogen fra familien der kan køre dig ind til løbet eller en metro i nærheden? Det er ikke langt med offentlig transport fra Søborg, alternativt tager man en taxa. Jeg tror ikke helt jeg forstår alle de overvejelser og bekymringer for max 1000 kr. for en overnatning, med mindre det er fordi du er i absolut pengenød?

Jamen for pokker har jo aldrig før prøvet selv at betale for et hotel værelse. :8: Har jo ellers kun prøvet det i forbindelse med kursus, studieture osv.
Så er en lidt ny verden for mig, og synes bare det virker dyrt i forhold til de 400-500 kr jeg ellers har hørt at man kan få en overnatning til for i København. (der skal man nok bare have været tidligere ude, og er en populær og dyr weekend)

Men nej ingen penge problemer, måske netop fordi jeg ikke bare bruger penge på hvad som helst.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf Artem » 15. nov 2018, 12:03

Undtagelsen skrev:Find noget i nærheden af en metro. Startområdet ligger tæt på Islands Brygge station, så det vil være nemt.
Der er Cabinn i Ørestaden (3-4 stop med metroen) eller på Frederiksberg (nogenlunde samme antal stop)
Jeg selv ville bruge et par hundrede mere på ordentlig overnatning og på den måde give kroppen de optimale betingelser. Jeg ligger ihvertfald ikke godt i Cabinns minisenge.

Der er for øvrigt masser, der tager frem og tilbage med både metro og S-tog. De færreste bor lige i nærheden.

Dem jeg kender som har været med, har alle boet i gå afstand.

Går også meget op i at få en god nats søvn, hvorfor jeg netop ikke vil bo på et stort fællesværelse, og helst heller ikke med bare at dele værelse med en. Da jeg er vandt til at sove alene.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
didaa
Indlæg: 1708
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2344

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf didaa » 15. nov 2018, 12:04

Artem skrev:
didaa skrev:Er der nogen fra familien der kan køre dig ind til løbet eller en metro i nærheden? Det er ikke langt med offentlig transport fra Søborg, alternativt tager man en taxa. Jeg tror ikke helt jeg forstår alle de overvejelser og bekymringer for max 1000 kr. for en overnatning, med mindre det er fordi du er i absolut pengenød?

Jamen for pokker har jo aldrig før prøvet selv at betale for et hotel værelse. :8: Har jo ellers kun prøvet det i forbindelse med kursus, studieture osv.
Så er en lidt ny verden for mig, og synes bare det virker dyrt i forhold til de 400-500 kr jeg ellers har hørt at man kan få en overnatning til for i København. (der skal man nok bare have været tidligere ude, og er en populær og dyr weekend)

Men nej ingen penge problemer, måske netop fordi jeg ikke bare bruger penge på hvad som helst.


Men du kender sikkert til udbud og efterspørgsel ikke ;) Ved store arrangementer i byen får priserne en tand ekstra, sådan er det i de fleste storbyer.

Hvis du vil afsted, så se at få booket nu, og så kan planerne jo altid ændres hvis du finder nogen at bo sammen med. Ved rejser og hotelophold skal man nogen gange ikke være så nærig, så ryger mulighederne.
5
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf Akehurst2 » 15. nov 2018, 12:08

Artem skrev:
Undtagelsen skrev:
Der er for øvrigt masser, der tager frem og tilbage med både metro og S-tog. De færreste bor lige i nærheden.

Dem jeg kender som har været med, har alle boet i gå afstand.


Dem jeg kender, der har været med, har alle været københavnere fra rundt omkring i byen, og de flytter altså ikke på hotel natten før for at spare et par stop med metro eller tog og absolut kunne gå til startområdet :)
4

Tilbage til "Livets forhold"