Hotel Copenhagen Marathon

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 219
Likede indlæg: 1540

Re: Hotel Copenhagen Marathon

Indlægaf Artem » 15. nov 2018, 12:16

Akehurst2 skrev:Dem jeg kender, der har været med, har alle været københavnere fra rundt omkring i byen, og de flytter altså ikke på hotel natten før for at spare et par stop med metro eller tog og absolut kunne gå til startområdet :)

Undskyld, men det er lidt noget andet når man bor i byen og kender den.
Jeg har også selv haft boet i storkøbenhavn for 20 år siden og kørt en del med S-tog.
Men meget er jo lavet om siden, og der er feks kommet Metro til. Ja og hvordan betaler man lige for en billet i dag?

Synes på den måde at der er alt for meget nyt at sætte sig ind i hvis man bor længere ude, og de sparede penge på hotel bruger man bare på Metro Taxa osv.
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4642

Indlægaf Tilly » 15. nov 2018, 12:24

Artem skrev:
didaa skrev:Er der nogen fra familien der kan køre dig ind til løbet eller en metro i nærheden? Det er ikke langt med offentlig transport fra Søborg, alternativt tager man en taxa. Jeg tror ikke helt jeg forstår alle de overvejelser og bekymringer for max 1000 kr. for en overnatning, med mindre det er fordi du er i absolut pengenød?

Jamen for pokker har jo aldrig før prøvet selv at betale for et hotel værelse. :8: Har jo ellers kun prøvet det i forbindelse med kursus, studieture osv.
Så er en lidt ny verden for mig, og synes bare det virker dyrt i forhold til de 400-500 kr jeg ellers har hørt at man kan få en overnatning til for i København. (der skal man nok bare have været tidligere ude, og er en populær og dyr weekend)

Men nej ingen penge problemer, måske netop fordi jeg ikke bare bruger penge på hvad som helst.

Men det er jo ikke "hvad som helst" at bruge penge på overnatning i forbindelse med et arrangement du rigtig gerne vil deltage i :) Det er der intet odiøst ved. Så det skal du selvfølgelig unde dig selv :)
3
Akehurst2
Kort karma: 597
Likede indlæg: 13064

Indlægaf Akehurst2 » 15. nov 2018, 12:24

Artem skrev:
Akehurst2 skrev:Dem jeg kender, der har været med, har alle været københavnere fra rundt omkring i byen, og de flytter altså ikke på hotel natten før for at spare et par stop med metro eller tog og absolut kunne gå til startområdet :)

Undskyld, men det er lidt noget andet når man bor i byen og kender den.
Jeg har også selv haft boet i storkøbenhavn for 20 år siden og kørt en del med S-tog.
Men meget er jo lavet om siden, og der er feks kommet Metro til. Ja og hvordan betaler man lige for en billet i dag?

Synes på den måde at der er alt for meget nyt at sætte sig ind i hvis man bor længere ude, og de sparede penge på hotel bruger man bare på Metro Taxa osv.

Selvfølgelig er det nemmere, når man er indfødt, men det er altså virkelig ikke kompliceret at køre med metro, og når startområdet er lige ved en station, så er et hotel ved en hvilken som helst station på samme linje en nem og fleksibel løsning.

Et par metrobilletter frem og tilbage vil heller ikke vælte budgettet.
1
JoyNips
Kort karma: 606
Likede indlæg: 9856

Indlægaf JoyNips » 15. nov 2018, 12:32

Artem skrev: Ja og hvordan betaler man lige for en billet i dag?

Vi har samme møntenhed på sjælland som i resten af Danmark og jeres betalingskort virker også herovre.
7
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 15. nov 2018, 12:33

Akehurst2 skrev:Selvfølgelig er det nemmere, når man er indfødt, men det er altså virkelig ikke kompliceret at køre med metro, og når startområdet er lige ved en station, så er et hotel ved en hvilken som helst station på samme linje en nem og fleksibel løsning.

Et par metrobilletter frem og tilbage vil heller ikke vælte budgettet.

Alt er simpelt hvis man ved hvordan man gør det. Jeg har aldrig prøvet at køre med Metro og ved ikke hvordan man betaler for offentlig transport i dag.
Er lidt det samme som hvis du skulle køre en stor 20 tons gummiged. Det ville du sikkert også være betænkelig ved selv om den reelt er mere simpel at køre end de fleste personbiler.

Nå men nu har jeg bestilt værelse på Danhostel for 2 personer, selv om det nok kun bliver mig.
1
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 15. nov 2018, 12:37

JoyNips skrev:

Vi har samme møntenhed på sjælland som i resten af Danmark og jeres betalingskort virker også herovre.

Bla bla... Spørgsmålet er om man skal have rejsekort? og hvordan det fungerer? Eller kan man købe billet i Metro? eller er der en form for billet automat et sted?
Jeg ved det virkelig ikke... Så står man der og kan hurtigt ende med at skulle bruge et kvarter på at finde ud af hvad man skal gøre, tager Metroen i den forkerte retning osv...
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1345
Likede indlæg: 5007

Indlægaf Spjaerten » 15. nov 2018, 12:44

Hvis du vælger familien i Søborg kærer bus 250S hele vejen.

Vælger du familien i Glostrup, er det s-tog til dybbelsbro eller hovedbanen og en forholdsvis kort gåtur
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 673
Likede indlæg: 9029

Indlægaf Zombie » 15. nov 2018, 12:44

Artem skrev:
JoyNips skrev:

Bla bla... Spørgsmålet er om man skal have rejsekort? og hvordan det fungerer? Eller kan man købe billet i Metro? eller er der en form for billet automat et sted?
Jeg ved det virkelig ikke... Så står man der og kan hurtigt ende med at skulle bruge et kvarter på at finde ud af hvad man skal gøre, tager Metroen i den forkerte retning osv...

Jeg har et rejsekort anonym jeg ikke bruger. Jeg kan mødes med dig og vise dig, hvordan du tanker det op og bruger det.

Metroen er nem, man laver en rejseplan. Det svarer til én togperron med tog på begge sider, og rejseplanen fortæller dig, hvilken retning du skal. Det kan jeg også vise dig.

Rejseplanen har en app, det er ret nemt. :)
13
Undtagelsen
Kort karma: 80
Likede indlæg: 1088

Indlægaf Undtagelsen » 15. nov 2018, 12:50

Artem skrev:
JoyNips skrev:

Ja, det er helt umuligt at finde ud af...
www.m.dk

Altså - du er en forholdsvis ung og velbegavet mand. Jeg tror godt du kan finde ud af at betale for hotel og tage offentlig transport.

Og nu har du jo fået booket noget. Alt er godt!
2
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 15. nov 2018, 12:52

Zombie skrev:
Artem skrev:
JoyNips skrev:

Jeg har et rejsekort anonym jeg ikke bruger. Jeg kan mødes med dig og vise dig, hvordan du tanker det op og bruger det.

Metroen er nem, man laver en rejseplan. Det svarer til én togperron med tog på begge sider, og rejseplanen fortæller dig, hvilken retning du skal. Det kan jeg også vise dig.

Rejseplanen har en app, det er ret nemt. :)

Aha det er en app.

Mange tak for dit tilbud, men nu har jeg bestilt hotel tæt på. Så nu skal jeg bare have fundet ud af om det bliver med toget, eller om jeg kører med nogle andre den dag.
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
paint
Kort karma: 343
Likede indlæg: 14310

Indlægaf paint » 15. nov 2018, 12:53

Artem skrev:
JoyNips skrev:

Du kan trække en billet til Metroen i en automat. Det er så fuld pris (24 kr). Men det er for bøvlet at købe rejsekort, når du kun skal køre frem og tilbage. En almindelig S-togsbillet gælder også i Metroen.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 15. nov 2018, 12:55

Undtagelsen skrev:Ja, det er helt umuligt at finde ud af...
http://www.m.dk

Altså - du er en forholdsvis ung og velbegavet mand. Jeg tror godt du kan finde ud af at betale for hotel og tage offentlig transport.

Selvfølgelig vil jeg kunne lære det. Men det er bare sådan en morgen hvor der ikke vil være tid til hvis noget går galt, og det driller, ikke er som jeg troede osv. Ja og efter løbet har jeg slet ikke overskud til noget, så der skal det hele bare være nemt.
1
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
paint
Kort karma: 343
Likede indlæg: 14310

Indlægaf paint » 15. nov 2018, 12:57

Der er touchskærm på automaten. Du vælger en billet til 2 zoner. Betaler kontant eller med kort.

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
JoyNips
Kort karma: 606
Likede indlæg: 9856

Indlægaf JoyNips » 15. nov 2018, 13:01

Artem skrev:
JoyNips skrev:

Man KAN også opstille uoverskuelige problemer for sig selv hvis man virkelig vil.
4
Akehurst2
Kort karma: 597
Likede indlæg: 13064

Indlægaf Akehurst2 » 15. nov 2018, 13:31

Artem skrev:
Undtagelsen skrev:Ja, det er helt umuligt at finde ud af...
http://www.m.dk

Selvfølgelig vil jeg kunne lære det. Men det er bare sådan en morgen hvor der ikke vil være tid til hvis noget går galt, og det driller, ikke er som jeg troede osv. Ja og efter løbet har jeg slet ikke overskud til noget, så der skal det hele bare være nemt.

Men hvis du kommer aftenen før, så har du jo tid til lige at køre en prøvetur, så du er helt sikker på systemet.

Det gør jeg som regel altid, hvis jeg skal til et nyt sted i en by, hvor jeg ikke er så kendt som i København - lige går derhen aftenen før, så jeg er sikker på, jeg kan finde det og ved hvor lang tid det tager, og ikke skal stresse om morgenen.
1

Tilbage til "Livets forhold"