Almindelig 18-årig

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
avdotja
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4851

Re: Almindelig 18-årig

Indlægaf avdotja » 15. nov 2018, 17:29

Jeg er stadigvæk imod. Lovgivning der har til hensigt at regulere kvinders påklædning ud fra et ideologisk synspunkt er og bliver aldrig okay. Det hvad enten vi snakker Saudi Arabien eller Danmark.

Og ja jeg finder det ironisk - og sørgeligt - at Danmark bebrejder Saudi Arabien for at have love der regulerer kvinders ret at klæde sig som de vil, til kun at måtte bære en bestemt beklædning udenfor hjemmets fire vægge, mens vi samtidig har lovgivning der regulerer kvinders ret til at bære samme beklædning; bare med modsat fortegn.
6
MOGA
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2181

Indlægaf MOGA » 15. nov 2018, 17:29

avdotja skrev:
MOGA skrev:
Sangius skrev:Folk skal selvfølgelig selv bestemme hvad tøj de har på. At man overhovedet kan lovgive om sådan noget synes jeg er skræmmende.

Det er desuden meget få betjente der vil tage en niqabsag på initiativ, så man skal være ret uheldig for at få sådan en bøde.

Det er forhåbentlig ikke rigtigt. Politiet skal da gerne være i stand til at håndhæve landets love, uanset om de er enige eller ej. Hvis ikke de kan det, må de jo sige op.

Det er vel ikke anderledes end at de færreste betjente f.eks. tager fat i højresvingende cyklister, medmindre de har en kampagne i gang?

Hvis en cyklist kører over for rødt lige foran dem, skal de da gerne stoppe vedkommende, kampagne eller ej? En undtagelse er selvfølgelig, hvis de er i gang med noget andet, men så undgår de det jo heller ikke som sådan.
0
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 83
Likede indlæg: 2013

Indlægaf Misantropen » 15. nov 2018, 17:33

Jeg ved ærlig talt ikke hvad min holdning er.

Før forbuddet var det sjældent jeg mødte personer med burka eller niqab og det er det stadig, så jeg kan ikke mærke forskel.

Jeg bryder mig ikke om ikke at kunne se og aflæse folks ansigtsudtryk i situationer der ikke handler om udklædning eller vejret. Om det er en elefanthue eller en religiøs beklædning er underordnet, men især bryder jeg mig ikke om det steder hvor mange mennesker er samlet.

Mit største problem med forbuddet er nok mest begrundelserne med at kvinderne der bærer det kan være undertrykte og det er for deres egen skyld. Det synes jeg er noget pjat og en hån. Hvis man vil hjælpe de kvinder så gør det ordentligt i stedet for.
2
Draw me like one of your french squirrels
Billede
avdotja

Indlægaf avdotja » 15. nov 2018, 17:36

MOGA skrev:
avdotja skrev:
MOGA skrev:
Sangius skrev:Folk skal selvfølgelig selv bestemme hvad tøj de har på. At man overhovedet kan lovgive om sådan noget synes jeg er skræmmende.

Det er desuden meget få betjente der vil tage en niqabsag på initiativ, så man skal være ret uheldig for at få sådan en bøde.

Det er forhåbentlig ikke rigtigt. Politiet skal da gerne være i stand til at håndhæve landets love, uanset om de er enige eller ej. Hvis ikke de kan det, må de jo sige op.

Det er vel ikke anderledes end at de færreste betjente f.eks. tager fat i højresvingende cyklister, medmindre de har en kampagne i gang?

Hvis en cyklist kører over for rødt lige foran dem, skal de da gerne stoppe vedkommende, kampagne eller ej? En undtagelse er selvfølgelig, hvis de er i gang med noget andet, men så undgår de det jo heller ikke som sådan.

Det er muligt de vil stoppe en der kører over for rødt lige foran næsen på dem, men mindre forseelser bliver der vist ofte set gennem fingrene med
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2354
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22601

Indlægaf kidkomb » 15. nov 2018, 18:14

Jeg har kørt på motorvej, overhalet en lastbil med 110km/h, med en politibil lige bag mig. Da jeg overhaler kommer en anden bilist drønende, tager politiet højre om og overhaler foran dem.
De standsede ham ikke. Jeg døde lidt den dag. De havde hverken udrykning på eller noget. Det synes jeg er virkelig skammeligt.
1
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 583
Likede indlæg: 12512

Indlægaf Sangius » 15. nov 2018, 18:23

MOGA skrev:

Hvis de bliver bedt om at køre ud til noget, så gør de det selvfølgelig.
Men hvad en betjent tager på eget initiativ blander man sig ikke i, når det gælder småforseelser. Og de fleste betjente vil ikke tage en burka/niqab på eget initiativ.

Det er den enkelte betjents skøn om han vil tage en sag eller ej.

En politistuderende lavede en rundspørge, om betjentene ville tage sådan en sag på initiativ - og der vsr ca 40 der havde svaret, og kun 2 der svarede "ja".

Og siden ingen rigtig har fået denne bøde, vil jeg vove at påstå at de færreste betjente gider bruge energi på det.
1
avdotja

Indlægaf avdotja » 15. nov 2018, 18:30

Det er jo heldigvis også betjente i f.eks. Iran som ser igennem med kvinder der går uden tørklæde.
0
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 83
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Prosperity74 » 15. nov 2018, 23:47

Jeg er for forbudet.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 105
Likede indlæg: 1704

Indlægaf Pax Romana » 16. nov 2018, 09:07

kidkomb skrev:Jeg har kørt på motorvej, overhalet en lastbil med 110km/h, med en politibil lige bag mig. Da jeg overhaler kommer en anden bilist drønende, tager politiet højre om og overhaler foran dem.
De standsede ham ikke. Jeg døde lidt den dag. De havde hverken udrykning på eller noget. Det synes jeg er virkelig skammeligt.
Politiet har ret til at tilsidesætte færdselsloven hvis det er tjenestelig betinget.
De har også ret til at køre udrykningskørsel uden horn og lygter.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 16. nov 2018, 09:50

Pax Romana skrev:
kidkomb skrev:Jeg har kørt på motorvej, overhalet en lastbil med 110km/h, med en politibil lige bag mig. Da jeg overhaler kommer en anden bilist drønende, tager politiet højre om og overhaler foran dem.
Politiet har ret til at tilsidesætte færdselsloven hvis det er tjenestelig betinget.

Jeg sagde ikke at det var lovpligtigt for dem at standse en så vanvittig bilist. Jeg sagde at det er skammeligt at de ikke gjorde det.
Jeg er klar over at de måske har været på vej til noget andet. Noget vigtigere. Jeg døde stadig lidt.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 105
Likede indlæg: 1704

Indlægaf Pax Romana » 16. nov 2018, 10:20

kidkomb skrev:
Pax Romana skrev:

Jeg sagde ikke at det var lovpligtigt for dem at standse en så vanvittig bilist. Jeg sagde at det er skammeligt at de ikke gjorde det.
Jeg er klar over at de måske har været på vej til noget andet. Noget vigtigere. Jeg døde stadig lidt.
Nå sådan. :)

Du må bære over med mig. Jeg har stadig ikke fået min første kop kaffe, så det med at læse og forstå går ikke så godt. :genert:
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 16. nov 2018, 10:20

Pax Romana skrev:
kidkomb skrev:
Pax Romana skrev:

Nå sådan. :)

Du må bære over med mig. Jeg har stadig ikke fået min første kop kaffe, så det med at læse og forstå går ikke så godt. :genert:

Haha, ingen fare PR, det kender vi alle sammen godt. Jeg kunne sikkert også have formuleret det mere klart :-D
1
Kisser
Kort karma: 33
Likede indlæg: 349

Indlægaf Kisser » 16. nov 2018, 14:24

Jeg var imod forbuddet og det er jeg stadig. Det er helt op til banker, paskontorer og private arbejdsgivere at insistere på, at man har et synligt ansigt. Men jeg kan for den søde grød ikke se, hvorfor vi skal insistere på det, i det offentlige rum. Jeg er med på, at det selvfølgelig er rarest at kunne se folks ansigtet, men det er jo også meget rart at kunne se folks øjne - men derfor forbyder vi jo ikke solbriller i overskyet vejr.

Jeg synes, at pålædning hører privatlivets fred til og jeg synes, at folk skal have lov til at iklæde sig den religiøse påklædning de ønsker. Og let's face it: eventuelt undertrykte kvinder bliver ikke mere frie af forbuddet - de bliver kun mere undertrykte.
2
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 16. nov 2018, 14:37

Kisser skrev:Jeg var imod forbuddet og det er jeg stadig. Det er helt op til banker, paskontorer og private arbejdsgivere at insistere på, at man har et synligt ansigt. Men jeg kan for den søde grød ikke se, hvorfor vi skal insistere på det, i det offentlige rum. Jeg er med på, at det selvfølgelig er rarest at kunne se folks ansigtet, men det er jo også meget rart at kunne se folks øjne - men derfor forbyder vi jo ikke solbriller i overskyet vejr.

Jeg synes, at pålædning hører privatlivets fred til og jeg synes, at folk skal have lov til at iklæde sig den religiøse påklædning de ønsker. Og let's face it: eventuelt undertrykte kvinder bliver ikke mere frie af forbuddet - de bliver kun mere undertrykte.

Jeg vil bare gerne, for god ordens skyld, sige at selvom jeg er for forbuddet, så kan jeg sagtens se den problematik.
Men i og med der er så få, så er det collateral damage.
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 88
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1596

Indlægaf thomassneum » 16. nov 2018, 14:45

At folk ikke kan bære en julamandsdragt, når de har lyst, er absurd. Jeg er naturligvis imod et så tåbeligt forbud.
Vil du tage et opgør med religion og kultur, så gør det dog ordentligt, og ret grundloven til. Dette er noget markværk.
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Livets forhold"