Rejse på ferie?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf Artem » 17. nov 2018, 09:41

Akehurst2 skrev:Nu kan det jo være, du bliver totalt bidt af at tage på marathon-tur og vil ud og prøve flere slags marathons - du ville ikke være den første, der faldt i den fælde :-D

Men ellers ville jeg lægge andres forventninger til side, og så fokusere på, om du reelt gerne vil opleve de ting, der kun er mulige ved rejser, og så gøre det, hvis du har lyst. For en der er så glad for at være udenfor og aktiv i naturen, så er der jo mængder af spændende og anderledes natur derude i verden, som jeg kunne forestille mig, du ville sætte pris på.

Som en af de andre pointerede har jeg en unik mulighed her til maj, med at løbe 2 marathon på en gang. :gogo:
Nemlig den første og sidste :D :lol:

Men jo kan da også være at jeg modsat tænker. Det kan jeg gøre bedre... :gruble:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf avdotja » 17. nov 2018, 17:17

Jeg besluttede mig for at tælle hvor mange lande jeg har været i og kan konstatere at jeg har rejst i færre lande end TomKahs søn :lol: 27 lande kunne jeg få det til. Hvis jeg tæller transport/transitlande med, kan jeg måske lige snige mig op på 30, men det ville være snyd.

Min familie rejste ikke og reelt startede jeg først med at rejse da jeg var færdiguddannet. I et par år var det vigtigt for mig, men her små 10 år senere, er behovet blevet mindre.
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf avdotja » 17. nov 2018, 17:46

Jeg synes nu ikke der er nogen af indlæggene her i tråden der har været længere væk fra trådens emne end man kunne forvente. De har alle handlet om rejselyst -og vaner i et eller andet omfang.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf Slettet bruger » 17. nov 2018, 18:57

Vi kom ikke rigtigt nogen steder da jeg var barn, så da jeg var ung, havde jeg udlængsel og kom da også en del omkring. Nu føler jeg at jeg er ovre det. Andre kulturer siger mig ikke ret meget, der er mennesker alle vegne, og de er sgu alle sammen ens. Natur og fred og ro siger mig noget, men det kræver ikke at jeg tager ret langt væk, jeg behøver ikke at se det største vandfald, det højeste bjerg eller de vildeste dyr. Og så er jeg over 2 meter høj, og jeg er bare blevet for gammel til at bruge mange timer sammenkrøllet på de billige flysæder.
1
MissB
Indlæg: 2379
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2196

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf MissB » 18. nov 2018, 08:52

Jeg er et hjemme-menneske og har brug or min “sikre base” for at kunne slappe ordentligt af. Det var jeg flov over da jeg var yngre, hvor de fleste af mine venner rejste verden rundt. Og de der ikke gjorde havde længslen efter det.

Jeg er dog alligevel i udlandet 1-2 gange årligt, men det er oftest på de samme destinationer og ofte også samme hotel. Der elsker og nyder jeg at være, men jeg hader selve transporten hjemmefra og til vi er landet og har fået bagage.

Heldigvis har min kæreste det på samme måde, og ekstra heldigvis er han også blevet forelsket i “min” yndlings feriedestination, så det er - indtil vi ændrer mening - der vores sommerferier kommer til at blive tilbragt.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf 1234 » 18. nov 2018, 09:26

MissB skrev:Jeg er et hjemme-menneske og har brug or min “sikre base” for at kunne slappe ordentligt af. Det var jeg flov over da jeg var yngre, hvor de fleste af mine venner rejste verden rundt. Og de der ikke gjorde havde længslen efter det.

Jeg er dog alligevel i udlandet 1-2 gange årligt, men det er oftest på de samme destinationer og ofte også samme hotel. Der elsker og nyder jeg at være, men jeg hader selve transporten hjemmefra og til vi er landet og har fået bagage.

Heldigvis har min kæreste det på samme måde, og ekstra heldigvis er han også blevet forelsket i “min” yndlings feriedestination, så det er - indtil vi ændrer mening - der vores sommerferier kommer til at blive tilbragt.


Jeg tænker virkelig sådan noget er vigtigt! Altså at ens partner matcher nogenlunde rejsemæssigt. Jeg ved slet ikke hvad jeg skulle gøre, hvis min mand slet ikke ville rejse eller kun ville til stedet tæt på :panik:

Min mand er godt nok ikke så rejselysten som mig, så nogen gange tager jeg afsted alene eller med andre. Men heldigvis er han efterhånden med på det meste, så længe jeg bare planlægger det :lol:
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf Zombie » 19. nov 2018, 11:25

Min kæreste elsker at rejse og se verden.

Jeg længes efter min barndoms sommerhus ved Kattegat, skov og svømmehal.

Jeg får måske fred fra det værste rejseri i 2019, da vi har snakket om at spare op til en tur til Japan. Det vil jeg dog alligevel godt se/opleve.
0
aka Forbies

:gammel:
Akehurst2
Indlæg: 14185
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf Akehurst2 » 19. nov 2018, 13:04

Misantropen skrev:
IrmaPigen skrev:
Misantropen skrev:Det kunne være interessant at høre hvordan I holder ferie eller hvad I betegner som ferie.

Der er jo ret stor forskel på om man er til interrail og at bo i sovesale på hostels, storbyferie i en weenkend, cykelferie eller charterferie med all inclusive i Sydeuropa.

Nogle ferieformer kræver bare bestemte destinationer.


Ny vinkel = lav en ny tråd

Det er dårlig debatstil ikke at respektere, hvad TS ønsker at debattere. Så start din egen tråd.

Nånånånå... Det var nu ikke for at være respektløs, men fordi der tidligere i tråden er blevet tilkendegivet forskellige former for ferie og (udlands)rejser, så det var egentlig bare for at blive klog på hvilke rejseformer folk foretrækker, når de skal holde ferie, deraf eksemplerne. Er man til interrail giver det jo noget mere mening at man elsker at holde ferie i udlandet fx. Det var egentlig bare for at sætte ferie og rejser i perspektiv i stedet for at gøre det til en konkurrence i ferier og rejseformer.

Afhængig af hvilken form for ferie man er til behøver det ikke være så mærkeligt at man ikke er særlig berejst eller har behovet.


Det giver god mening for mig. Jeg er fx rigtig glad for at stå på ski, og så er Danmark bare ikke et godt land. Jeg ville elske, hvis jeg bare kunne køre et par timer og så stå på pisten, for jeg vil bare gerne på ski - jeg har intet behov for at det inkluderer en rejse. Rejsen er bare målet.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf Fru Sunshine » 27. nov 2018, 08:50

Jeg kan faktisk ikke ret godt lide at rejse, men jeg elsker at være et lækkert sted. Og det må gerne være charter. Jeg er ikke til aktive ferier. Det gider jeg ikke.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Livets forhold"