Rejse på ferie?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Rejse på ferie?

Indlægaf Artem » 15. nov 2018, 17:39

Som det ofte sker her på stedet løb min hotel og marathon tråd lidt af sporet. :lol:

Men det fik mig til at tænke på et andet emne med ferie.
For gennem tiderne har der været flere tråde her på stedet med om flygtige, arbejdsløse, konstanthjælpmodtagere osv, har ret til ferie, og hvor mange mener at de også skal have et økonomisk råderum der gør at der er råd til at tage på ferie i udlandet, da en del nærmest lader til at se det som en menneskeret. (Det er ikke emnet vi skal diskutere)

Når jeg læser det er jeg altid sådan. Øhe what? :gruble: jeg har aldrig selv været på ferie i udlandet.
Er også noget jeg har tænkt en del på i forbindelse med mit nuværende job, hvor de fleste af mine kollegaer er 50+ med børn der er flyttet hjemme fra, og hvor nærmest alle er nogle globetrotter der bruger alt deres ferie på at rejse til udlandet.

Hvor jeg er forholdsvis "unormal" med at jeg bruger min ferie på praktiske projekter med huset og i værstedet, evt hjælper familie med praktiske projekter osv. Hvor det mest vilde rigtige ferieagtige i sådan en tre ugers ferie fra job, er nogle enkelte dagsture ud til havet, til en større by, se en seværdighed osv.

For mig har det altid været nok, og hvis jeg ikke skal bruge min ferie på at nå at få lavet de ting jeg ikke kan nå til hverdag, hvornår skulle jeg så gøre det?
Det handler nok også om at jeg altid har været glad for hverdagen, og synes det virker helt stressende med alt den planlægning der skal til for at rejse på ferie til udlandet. Bliver nærmest helt træt af at tænke på det.

Så jeg er virkelig ikke særligt berejst, hvor jeg sidst var i udlandet i 2008 på studietur i Barcelona. 2005 kursus i Norge, og i 2000 march i Holland.
Ja og så har jeg også været med folkeskolen i Tyskland. Men det er så mange år siden at jeg slet ikke kan huske det mere, og hvilken by det var.

Har da nogle gange tænkt at jeg også burde prøve at rejse noget mere, og fik da også fornyet mit pas for 2 år siden, men er ikke blevet endnu, og der er som sådan heller ikke lige udsigt til det.

Men det jeg reelt gerne vil høre, er om der er andre som mig, der ikke er særligt berejst, og ikke gider det med at rejse på ferie til udlandet? Ja og hvorfor ikke?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16218
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 30151

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf TinaW » 15. nov 2018, 18:34

Jeg er ikke ret berejst sammenlignet med mange andre debattører her på siden.
Jeg har ikke være udenfor Europa, det længste jeg har fløjet er til Gran Canaria.
Det er over 4 år siden vi sidst var på “rigtig” ferie, som i min optik er lig med sol og varme, et hotel og ingen madlavning, rengøring osv.
Men jeg har rejst en del, da jeg var yngre, primært i Tyrkiet.
Jeg savner at rejse, men pt har vi alt for mange kæledyr, der besværliggør det en del og så har der været nogle store projekter vedrørende ejendommen, så pengene er blevet brugt der i stedet.
Senest rettet af TinaW 15. nov 2018, 18:41, rettet i alt 1 gang.
0
fisken80
Indlæg: 22310
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52481

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf fisken80 » 15. nov 2018, 18:38

Jeg er heller ikke specielt berejst, men jeg har dog været afsted flere gange. Og jeg kunne slet ikke forestille mig ikke at rejse til udlandet. Der er så mange fuldkommen fantastiske steder rundt om i verden jeg gerne vil opleve, og så tror jeg også på, at det umådeligt sundt at komme ud af sin egen andedam af og til.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf Pandesteg » 15. nov 2018, 18:41

Jeg har da været på sommerferie i udlandet en del år. Og været på flere forskellige kontinenter. Men aldrig været den der rejste 3-4 gange om året. Tanken alene stresser mig helt vildt :lol:
Nu har vi købt hus på landet og fået masser af dyr og de fleste i vores omgangskreds var meget bekymrede for, at så kunne vi jo ikke komme ud og rejse. Hmmm næ og det generer mig ikke. Så jeg er åbenbart også af den der sjældne race, der ikke lever og ånder for at rejse :lol:
Jeg under gerne folk at rejse hvorhen de vil, men vil da give dig TS ret i, at det ikke er den menneskeret det efterhånden bliver gjort til.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16218
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 30151

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf TinaW » 15. nov 2018, 18:43

Pandesteg skrev:Jeg har da været på sommerferie i udlandet en del år. Og været på flere forskellige kontinenter. Men aldrig været den der rejste 3-4 gange om året. Tanken alene stresser mig helt vildt :lol:
Nu har vi købt hus på landet og fået masser af dyr og de fleste i vores omgangskreds var meget bekymrede for, at så kunne vi jo ikke komme ud og rejse. Hmmm næ og det generer mig ikke. Så jeg er åbenbart også af den der sjældne race, der ikke lever og ånder for at rejse :lol:
Jeg under gerne folk at rejse hvorhen de vil, men vil da give dig TS ret i, at det ikke er den menneskeret det efterhånden bliver gjort til.


Nej, det kan også tage overhånd.
Jeg ville gerne afsted bare en uge om året. Det behøver ikke være det helt store eller i hver eneste ferie.
Desuden kan ferie i DK være skønt, hvis bare vejret arter sig.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf 1234 » 15. nov 2018, 18:45

Pandesteg skrev:Jeg har da været på sommerferie i udlandet en del år. Og været på flere forskellige kontinenter. Men aldrig været den der rejste 3-4 gange om året. Tanken alene stresser mig helt vildt :lol:
Nu har vi købt hus på landet og fået masser af dyr og de fleste i vores omgangskreds var meget bekymrede for, at så kunne vi jo ikke komme ud og rejse. Hmmm næ og det generer mig ikke. Så jeg er åbenbart også af den der sjældne race, der ikke lever og ånder for at rejse :lol:
Jeg under gerne folk at rejse hvorhen de vil, men vil da give dig TS ret i, at det ikke er den menneskeret det efterhånden bliver gjort til.


Er det en sjælden race? Jeg oplever, at det nærmere er omvendt, at dem der lever og ånder for rejse er en sjælden race, som dog fylder en del, mens dem der bare hyggerejser eller slet ikke rejser er i overtal. Min tidligere kollega omtalt mig også som speciel (på den positive måde), fordi jeg rejste "rigtigt" og ikke rejst primært efter varme.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf Pandesteg » 15. nov 2018, 18:47

TinaW skrev:
Pandesteg skrev:Jeg har da været på sommerferie i udlandet en del år. Og været på flere forskellige kontinenter. Men aldrig været den der rejste 3-4 gange om året. Tanken alene stresser mig helt vildt :lol:
Nu har vi købt hus på landet og fået masser af dyr og de fleste i vores omgangskreds var meget bekymrede for, at så kunne vi jo ikke komme ud og rejse. Hmmm næ og det generer mig ikke. Så jeg er åbenbart også af den der sjældne race, der ikke lever og ånder for at rejse :lol:
Jeg under gerne folk at rejse hvorhen de vil, men vil da give dig TS ret i, at det ikke er den menneskeret det efterhånden bliver gjort til.


Nej, det kan også tage overhånd.
Jeg ville gerne afsted bare en uge om året. Det behøver ikke være det helt store eller i hver eneste ferie.
Desuden kan ferie i DK være skønt, hvis bare vejret arter sig.


En uge om året ville jeg også være ganske tilfreds med. Min svigerfar er efterlønner og har tilbudt at flytte ind på gården og passe det hele, hvis vi en dag ønsker at tage på ferie. Så helt håbløst er det da ikke :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf Undtagelsen » 15. nov 2018, 18:48

Jeg har rejst en del tidligere og også gerne uden den store planlægning. Bare en "lad os se hvad der sker"-tilgang.
Så fik jeg børn og har ikke været i udlandet siden.
Vi bor 400km fra nærmeste familie og prioriterer benhårdt at være sammen med dem, når vi holder fri, hvilket betyder at feks sommerferien altid er henlagt til sommerhus i det danske og jeg elsker det!

Jeg kan sagtens forestille mig at rejse igen om nogle år, men ligenu er der intet behov for det.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf Pandesteg » 15. nov 2018, 18:48

1234 skrev:
Pandesteg skrev:Jeg har da været på sommerferie i udlandet en del år. Og været på flere forskellige kontinenter. Men aldrig været den der rejste 3-4 gange om året. Tanken alene stresser mig helt vildt :lol:
Nu har vi købt hus på landet og fået masser af dyr og de fleste i vores omgangskreds var meget bekymrede for, at så kunne vi jo ikke komme ud og rejse. Hmmm næ og det generer mig ikke. Så jeg er åbenbart også af den der sjældne race, der ikke lever og ånder for at rejse :lol:
Jeg under gerne folk at rejse hvorhen de vil, men vil da give dig TS ret i, at det ikke er den menneskeret det efterhånden bliver gjort til.


Er det en sjælden race? Jeg oplever, at det nærmere er omvendt, at dem der lever og ånder for rejse er en sjælden race, som dog fylder en del, mens dem der bare hyggerejser eller slet ikke rejser er i overtal. Min tidligere kollega omtalt mig også som speciel (på den positive måde), fordi jeg rejste "rigtigt" og ikke rejst primært efter varme.


Ja. I min familie rejser alle minimum 3 gange om året.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf 1234 » 15. nov 2018, 18:50

Pandesteg skrev:Ja. I min familie rejser alle minimum 3 gange om året.


Kan vi bytte familie? :fløjt:
Min familie synes jeg er sær, fordi jeg som minimum skal rejse 3 gange om året.
Og tanken om kun en uges sommerferie i udlandet er decideret skræmmende :panik:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf Pandesteg » 15. nov 2018, 18:51

1234 skrev:
Pandesteg skrev:Ja. I min familie rejser alle minimum 3 gange om året.


Kan vi bytte familie? :fløjt:
Min familie synes jeg er sær, fordi jeg som minimum skal rejse 3 gange om året.
Og tanken om kun en uges sommerferie i udlandet er decideret skræmmende :panik:


:lol: måske vi er skiftinger :-D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf 1234 » 15. nov 2018, 18:52

Pandesteg skrev:
1234 skrev:
Pandesteg skrev:Ja. I min familie rejser alle minimum 3 gange om året.


Kan vi bytte familie? :fløjt:
Min familie synes jeg er sær, fordi jeg som minimum skal rejse 3 gange om året.
Og tanken om kun en uges sommerferie i udlandet er decideret skræmmende :panik:


:lol: måske vi er skiftinger :-D


Måske ?
Ej min familie rejser.
De rejser bare ikke lige så meget som mig.
Min forældre er fx i Israel lige nu.

Men til Artem, hvis du ikke har lyst til at rejse, så lad være.
Jeg tror ikke at rejse er for alle, selvom det er blevet normen.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46274

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf LadyFox » 15. nov 2018, 19:00

Jeg talte til ti og valgte at jeg ikke ville afspore tråden, med egne kæpheste...
Senest rettet af LadyFox 15. nov 2018, 19:13, rettet i alt 2 gange.
2
...
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf AgentPixie » 15. nov 2018, 19:05

Jeg har været på mange rejser som barn og teenager. Har altid hadet det, gider ikke sidde i bil/bus/fly i flere timer. Det er ikke det værd, for mig. Gider maks bruge 30 minutter på transport :lol:
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf 1234 » 15. nov 2018, 19:08

AgentPixie skrev:Jeg har været på mange rejser som barn og teenager. Har altid hadet det, gider ikke sidde i bil/bus/fly i flere timer. Det er ikke det værd, for mig. Gider maks bruge 30 minutter på transport :lol:

30 minutter :8: Det er mindre transport end jeg havde til mit gamle arbejde :)
3

Tilbage til "Livets forhold"