Rejse på ferie?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Kort karma: 285
Likede indlæg: 9989

Re: Rejse på ferie?

Indlægaf fisken80 » 16. nov 2018, 16:15

didaa skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg synes også at Cph er en af de langsommeste lufthavne til at håndtere bagage.

Helt enig! Jeg har været i mange lufthavne over hele verden, og enten er vi uheldige (som i hver gang), eller også er der noget om snakken.

For en måned siden sad vi oven i købet 45 min. ekstra i flyet, da den der bro der skal svinges mellem gate og fly ikke kunne rykkes. Så vi skulle ud af flyet på anden vis, og vadede igennem hele lufthavnen kl. 2 om natten. Jeg var helt sikker på at så var bagagen da kommet, men nej, der skulle lige ventes 45 min. mere ved bagagebåndet inden kufferterne begyndte at komme frem. Og jeg tror der gik mere end en halv time fra de første kom frem til de sidste landede der. Helt skørt.

Det lyder helt vildt. Nu er det ikke fordi jeg har været vildt mange gange i CPH men de gange jeg har er der aldrig gået mere end 30 minutter, nogle gange 20 minutter og sidste gang gik der kun 10 minutter.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1872

Indlægaf Misantropen » 16. nov 2018, 17:02

IrmaPigen skrev:
Misantropen skrev:Det kunne være interessant at høre hvordan I holder ferie eller hvad I betegner som ferie.

Der er jo ret stor forskel på om man er til interrail og at bo i sovesale på hostels, storbyferie i en weenkend, cykelferie eller charterferie med all inclusive i Sydeuropa.

Nogle ferieformer kræver bare bestemte destinationer.

Ny vinkel = lav en ny tråd

Det er dårlig debatstil ikke at respektere, hvad TS ønsker at debattere. Så start din egen tråd.

Nånånånå... Det var nu ikke for at være respektløs, men fordi der tidligere i tråden er blevet tilkendegivet forskellige former for ferie og (udlands)rejser, så det var egentlig bare for at blive klog på hvilke rejseformer folk foretrækker, når de skal holde ferie, deraf eksemplerne. Er man til interrail giver det jo noget mere mening at man elsker at holde ferie i udlandet fx. Det var egentlig bare for at sætte ferie og rejser i perspektiv i stedet for at gøre det til en konkurrence i ferier og rejseformer.

Afhængig af hvilken form for ferie man er til behøver det ikke være så mærkeligt at man ikke er særlig berejst eller har behovet.
1

Beklager savefejl. Mine biller er i stykker.

Billede
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 219
Likede indlæg: 1534

Indlægaf Artem » 17. nov 2018, 09:41

Akehurst2 skrev:Nu kan det jo være, du bliver totalt bidt af at tage på marathon-tur og vil ud og prøve flere slags marathons - du ville ikke være den første, der faldt i den fælde :-D

Men ellers ville jeg lægge andres forventninger til side, og så fokusere på, om du reelt gerne vil opleve de ting, der kun er mulige ved rejser, og så gøre det, hvis du har lyst. For en der er så glad for at være udenfor og aktiv i naturen, så er der jo mængder af spændende og anderledes natur derude i verden, som jeg kunne forestille mig, du ville sætte pris på.

Som en af de andre pointerede har jeg en unik mulighed her til maj, med at løbe 2 marathon på en gang. :gogo:
Nemlig den første og sidste :D :lol:

Men jo kan da også være at jeg modsat tænker. Det kan jeg gøre bedre... :gruble:
0
Fra bybo til thybo
avdotja
Kort karma: 241
Likede indlæg: 4682

Indlægaf avdotja » 17. nov 2018, 17:17

Jeg besluttede mig for at tælle hvor mange lande jeg har været i og kan konstatere at jeg har rejst i færre lande end TomKahs søn :lol: 27 lande kunne jeg få det til. Hvis jeg tæller transport/transitlande med, kan jeg måske lige snige mig op på 30, men det ville være snyd.

Min familie rejste ikke og reelt startede jeg først med at rejse da jeg var færdiguddannet. I et par år var det vigtigt for mig, men her små 10 år senere, er behovet blevet mindre.
0
avdotja
Kort karma: 241
Likede indlæg: 4682

Indlægaf avdotja » 17. nov 2018, 17:46

Jeg synes nu ikke der er nogen af indlæggene her i tråden der har været længere væk fra trådens emne end man kunne forvente. De har alle handlet om rejselyst -og vaner i et eller andet omfang.
2
abcd
Kort karma: 140
Likede indlæg: 4776

Indlægaf abcd » 17. nov 2018, 18:57

Vi kom ikke rigtigt nogen steder da jeg var barn, så da jeg var ung, havde jeg udlængsel og kom da også en del omkring. Nu føler jeg at jeg er ovre det. Andre kulturer siger mig ikke ret meget, der er mennesker alle vegne, og de er sgu alle sammen ens. Natur og fred og ro siger mig noget, men det kræver ikke at jeg tager ret langt væk, jeg behøver ikke at se det største vandfald, det højeste bjerg eller de vildeste dyr. Og så er jeg over 2 meter høj, og jeg er bare blevet for gammel til at bruge mange timer sammenkrøllet på de billige flysæder.
1
MissB
Kort karma: 30
Likede indlæg: 317

Indlægaf MissB » 18. nov 2018, 08:52

Jeg er et hjemme-menneske og har brug or min “sikre base” for at kunne slappe ordentligt af. Det var jeg flov over da jeg var yngre, hvor de fleste af mine venner rejste verden rundt. Og de der ikke gjorde havde længslen efter det.

Jeg er dog alligevel i udlandet 1-2 gange årligt, men det er oftest på de samme destinationer og ofte også samme hotel. Der elsker og nyder jeg at være, men jeg hader selve transporten hjemmefra og til vi er landet og har fået bagage.

Heldigvis har min kæreste det på samme måde, og ekstra heldigvis er han også blevet forelsket i “min” yndlings feriedestination, så det er - indtil vi ændrer mening - der vores sommerferier kommer til at blive tilbragt.
0
1234
Kort karma: 82
Likede indlæg: 2157

Indlægaf 1234 » 18. nov 2018, 09:26

MissB skrev:Jeg er et hjemme-menneske og har brug or min “sikre base” for at kunne slappe ordentligt af. Det var jeg flov over da jeg var yngre, hvor de fleste af mine venner rejste verden rundt. Og de der ikke gjorde havde længslen efter det.

Jeg er dog alligevel i udlandet 1-2 gange årligt, men det er oftest på de samme destinationer og ofte også samme hotel. Der elsker og nyder jeg at være, men jeg hader selve transporten hjemmefra og til vi er landet og har fået bagage.

Heldigvis har min kæreste det på samme måde, og ekstra heldigvis er han også blevet forelsket i “min” yndlings feriedestination, så det er - indtil vi ændrer mening - der vores sommerferier kommer til at blive tilbragt.

Jeg tænker virkelig sådan noget er vigtigt! Altså at ens partner matcher nogenlunde rejsemæssigt. Jeg ved slet ikke hvad jeg skulle gøre, hvis min mand slet ikke ville rejse eller kun ville til stedet tæt på :panik:

Min mand er godt nok ikke så rejselysten som mig, så nogen gange tager jeg afsted alene eller med andre. Men heldigvis er han efterhånden med på det meste, så længe jeg bare planlægger det :lol:
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 673
Likede indlæg: 8992

Indlægaf Zombie » 19. nov 2018, 11:25

Min kæreste elsker at rejse og se verden.

Jeg længes efter min barndoms sommerhus ved Kattegat, skov og svømmehal.

Jeg får måske fred fra det værste rejseri i 2019, da vi har snakket om at spare op til en tur til Japan. Det vil jeg dog alligevel godt se/opleve.
0
Akehurst2
Kort karma: 596
Likede indlæg: 13008

Indlægaf Akehurst2 » 19. nov 2018, 13:04

Misantropen skrev:
IrmaPigen skrev:
Misantropen skrev:Det kunne være interessant at høre hvordan I holder ferie eller hvad I betegner som ferie.

Der er jo ret stor forskel på om man er til interrail og at bo i sovesale på hostels, storbyferie i en weenkend, cykelferie eller charterferie med all inclusive i Sydeuropa.

Nogle ferieformer kræver bare bestemte destinationer.

Ny vinkel = lav en ny tråd

Det er dårlig debatstil ikke at respektere, hvad TS ønsker at debattere. Så start din egen tråd.

Nånånånå... Det var nu ikke for at være respektløs, men fordi der tidligere i tråden er blevet tilkendegivet forskellige former for ferie og (udlands)rejser, så det var egentlig bare for at blive klog på hvilke rejseformer folk foretrækker, når de skal holde ferie, deraf eksemplerne. Er man til interrail giver det jo noget mere mening at man elsker at holde ferie i udlandet fx. Det var egentlig bare for at sætte ferie og rejser i perspektiv i stedet for at gøre det til en konkurrence i ferier og rejseformer.

Afhængig af hvilken form for ferie man er til behøver det ikke være så mærkeligt at man ikke er særlig berejst eller har behovet.

Det giver god mening for mig. Jeg er fx rigtig glad for at stå på ski, og så er Danmark bare ikke et godt land. Jeg ville elske, hvis jeg bare kunne køre et par timer og så stå på pisten, for jeg vil bare gerne på ski - jeg har intet behov for at det inkluderer en rejse. Rejsen er bare målet.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1437
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12922

Indlægaf Fru Sunshine » 27. nov 2018, 08:50

Jeg kan faktisk ikke ret godt lide at rejse, men jeg elsker at være et lækkert sted. Og det må gerne være charter. Jeg er ikke til aktive ferier. Det gider jeg ikke.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Livets forhold"