Uvenskab i familien

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Uvenskab i familien

Indlægaf Akehurst2 » 23. dec 2015, 11:44

Nå ,en alt det her snak om format er jo lidt ligegyldigt.

Jeg er enig med Tanten. Det er ikke nødvendigvis så afgørende, hvem der skal og bør række hånden ud. Hvis det vigtige er at komme videre, så kan det være nødvendigt at man rækker hånden ud, selvom man er den forurettede.

Det vigtigste er jo ikke, hvem der har ret - det vigtige er, at man får løst konflikten før den vokser sig endnu større og kommer til at påvirke hele familien.
3
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Uvenskab i familien

Indlægaf Tanten » 23. dec 2015, 11:46

Hvorfor dog gå op i det med formater? Det handler jo om, at brorens reaktion var helt ude i skoven, og at det indikerer, at noget er helt galt.
3
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Uvenskab i familien

Indlægaf fisken80 » 23. dec 2015, 12:20

Q-beben skrev:
Zombie skrev:Pdf format betyder, at man ikke kan rette i selve teksten inde i computeren. Det kan vel nærmest beskrives som at computeren tager et billede af teksten der er skrevet, som man så præsenteres.

Derfor så er der kun to muligheder:

1) Det er hans intention, at du skal printe hele hans speciale ud og lave rettelserne i hånden.

2) Han er en ged, bare for at være det.

Nr. 2 kan forklares med, at man på videregående uddannelser skriver i eks. Word og lignende programmer - men skal AFLEVERE som pdf. Dette for at sikre, at vejleder/censor ikke kan skrive i selve opgaven - de kan kun læse den, ikke ændre i teksten.

Jeg nægter at tro på, at det er hans første aflevering på kandidatniveau. Derfor VED han disse ting. Jeg forstår ikke, hvad hans problem er, med mindre der er gået helt koks i kommunikationen.

Faktisk er hele diskussionen om formatet ret sort.


Man kan godt rette i en pdf, - det gør jeg dagligt på mit job. Du kan dog ikke gøre det med Adobe Reader.

Vi bruger ofte pdf-dokumenter til at lave korrekturgange i. Vi retter dog ikke i teksten, - men laver sticky notes... sådan nogle gule kommentarfelter, som man kan sætte direkte oven på den tekst, man ønsker at rette. Så det er nok nærmere det, som TS's svoger har ment, at I skulle gøre. Det kan man sagtens gøre med et gratis Adobe program :)


Det ved jeg godt at man kan, men det tager ufattelig lang tid at rette grammatiske fejl på den måde.

Tak for alle svarene, jeg læser dem og tænker over dem, men mit overskud er ikke så stort for tiden, så jeg håber I vil bære over med, at jeg ikke får svaret på den.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Uvenskab i familien

Indlægaf Zombie » 25. dec 2015, 11:08

Det er vitterligt første gang jeg hører om et uni, der ønsker andet end PDF. Der findes programmer der kan tjekke anslag og plagiat i PDF. Så jeg er MEGET overrasket - min søster er på Syddansk og har aldrig hørt om andet heller.

At lave sticky notes er i min verden ikke det samme som at rette i opgaven - men ja OK, det kan være der som er ment. Det lyder ikke umiddelbart som om det er der, hunden ligger begravet.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Uvenskab i familien

Indlægaf Tux » 25. dec 2015, 16:46

Zombie skrev:Det er vitterligt første gang jeg hører om et uni, der ønsker andet end PDF. Der findes programmer der kan tjekke anslag og plagiat i PDF. Så jeg er MEGET overrasket - min søster er på Syddansk og har aldrig hørt om andet heller.

At lave sticky notes er i min verden ikke det samme som at rette i opgaven - men ja OK, det kan være der som er ment. Det lyder ikke umiddelbart som om det er der, hunden ligger begravet.


Hvad har universitet med sagen at gøre? Og hvor læser du at de vil have der i er andet format end PDF?
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Uvenskab i familien

Indlægaf Vixen » 6. jan 2016, 16:20

Zombie skrev:Det er vitterligt første gang jeg hører om et uni, der ønsker andet end PDF. Der findes programmer der kan tjekke anslag og plagiat i PDF. Så jeg er MEGET overrasket - min søster er på Syddansk og har aldrig hørt om andet heller.

At lave sticky notes er i min verden ikke det samme som at rette i opgaven - men ja OK, det kan være der som er ment. Det lyder ikke umiddelbart som om det er der, hunden ligger begravet.


Beklager at jeg hiver en lidt gammel tråd op igen, men jeg tror netop at svogeren har tænkt, at opgaven skulle korrekturlæses som pdf, fordi så kunne TS skrive forslag til redigeringer som kommentarer eller lave sticky note. Jeg ville ikke selv have noget imod det, men jeg plejer også at læse de fleste uni-tekster som pdf'er, fordi jeg ikke gider bøvle med print. Og så laver jeg overstregninger og noter i dokumentet på dén måde. Men det kan man naturligvis ikke forvente at andre mennesker gider.

Ikke at det retfærdiggør noget som helst, og hans nedladende attitude er ikke i orden; TS gør ham en kæmpe tjeneste ved at tilbyde at rette et helt speciale (seriøst, allerede dér skylder han en middag!) og at han så ikke engang kan tage sig sammen til at sende hende et universalformat udover en pdf er mig en gåde. Jeg tror ikke på, at han ikke kan finde ud af det. Hvis han har eksporteret sit speciale til en pdf, så kan han også eksportere det fra den originale tekst til word/whatever.

Og til det med at aflevere i pdf-formater så er jeg enig. Jeg har altid set det som en selvfølge, men ikke kun på grund af plagiering og tegntælling; hvis ikke, man afleverer det som en pdf, kan man jo lige så godt bare smide alle bogstaverne fra ens opgave ned i en sæk, ryste den og SÅ aflevere den. Jeg ville aldrig turde andet end at sende det som en pdf af frygt for, at ting gik tabt eller flyttede sig rundt.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Apostrof
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:48
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1085

Re: Uvenskab i familien

Indlægaf Apostrof » 8. jan 2016, 19:14

Selvom jeg synes, at det med format er helt ligegyldigt for det store hele, så vil jeg alligevel lige komme med mit input på denne diskussion, når tråden nu er hevet frem igen omkring dette. For én skriver, at han da i hvert fald ikke kan læse noget teknisk/noget med IT, hvis han ikke kan finde ud af at levere det i et Word format og det vil jeg lige pointere, at den altså ikke holder. På Aalborg Universitet på ingeniøruddannelserne og de naturvidenskabelige uddannelser, skriver vi vores opgaver i LaTeX (programmeringssprog), som kun kan give et output i pdf, men ikke kan konverteres til et word dokument. Her er vi vant til rettelser med sticky notes og gule overstregninger. Derudover selv hvis jeg skrev i word, så ville jeg aldrig lade nogen rette min opgave direkte i word (heller ikke grammatiske), da jeg selv vil tage stilling til rettelserne og bestemme OM de skal ændres eller ej. Det er jo lidt svært at se, hvis personen der retter bare laver komma-ændringen direkte i dokumentet. Og så lærer jeg også mindre af det, hvis jeg ikke selv skriver rettelserne ind til sidst.

MEN dette er bestemt ikke en undskyldning, da man jo blot kunne have forklaret stille og roligt, hvorfor man ikke kunne give et word dokument i stedet for at blive hidsig. Jeg synes iøvrigt som andre allerede har nævnt, at det lyder stærkt til, at broren har været super presset og ikke har formået at give udtryk for det, så jeg ville nok vælge at prøve at komme ham i møde og sige 'hey, det var squ ikke for smart' og høre ham om der er noget andet galt, som presser ham.
Det lyder i det hele taget som at han ikke har trives helt med den "akademiske identitet", når han har ændret sig så meget og begyndt at opføre sig mere arrogant? Bliver det han har gang i også anerkendt og rost eller i højere grad talt ned for at han ikke skal føle sig som noget? I min familie er det kun min far, der har en videregående uddannelse som ingeniør, mens resten af den udvidede familie enten er håndværkeruddannet eller ingen uddannelse har og der har min mor haft en tendens til at tale mig og min kæreste ned over for familien, da de har det svært med "akademikere". Dette har måske haft modsatte effekt på mig, hvor jeg så i stedet har følt behov for at "hævde" mig og sige, at min uddannelse også er noget værd og jeg altså ikke skal skamme mig over at være boglig og født med ti tommelfingre - og det har sandsynligvis virket arrogant på nogle, men jeg synes, at det er så træls nærmest at skulle tale sig selv ned og undskylde for "bare at være akademiker". Jeg ved ikke, om broren i jeres familie har oplevet det samme, hvis det han laver ikke er blevet anerkendt, men talt ned gennem de 5 år og så er det blevet en ond cirkel, der er blevet større og større, da han har haft større behov for at markere sig og I har talt det mere ned, da I synes han var for høj i hatten og arrogant?
1
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Uvenskab i familien

Indlægaf fisken80 » 9. jan 2016, 12:24

Apostrof skrev:Selvom jeg synes, at det med format er helt ligegyldigt for det store hele, så vil jeg alligevel lige komme med mit input på denne diskussion, når tråden nu er hevet frem igen omkring dette. For én skriver, at han da i hvert fald ikke kan læse noget teknisk/noget med IT, hvis han ikke kan finde ud af at levere det i et Word format og det vil jeg lige pointere, at den altså ikke holder. På Aalborg Universitet på ingeniøruddannelserne og de naturvidenskabelige uddannelser, skriver vi vores opgaver i LaTeX (programmeringssprog), som kun kan give et output i pdf, men ikke kan konverteres til et word dokument. Her er vi vant til rettelser med sticky notes og gule overstregninger. Derudover selv hvis jeg skrev i word, så ville jeg aldrig lade nogen rette min opgave direkte i word (heller ikke grammatiske), da jeg selv vil tage stilling til rettelserne og bestemme OM de skal ændres eller ej. Det er jo lidt svært at se, hvis personen der retter bare laver komma-ændringen direkte i dokumentet. Og så lærer jeg også mindre af det, hvis jeg ikke selv skriver rettelserne ind til sidst.

MEN dette er bestemt ikke en undskyldning, da man jo blot kunne have forklaret stille og roligt, hvorfor man ikke kunne give et word dokument i stedet for at blive hidsig. Jeg synes iøvrigt som andre allerede har nævnt, at det lyder stærkt til, at broren har været super presset og ikke har formået at give udtryk for det, så jeg ville nok vælge at prøve at komme ham i møde og sige 'hey, det var squ ikke for smart' og høre ham om der er noget andet galt, som presser ham.
Det lyder i det hele taget som at han ikke har trives helt med den "akademiske identitet", når han har ændret sig så meget og begyndt at opføre sig mere arrogant? Bliver det han har gang i også anerkendt og rost eller i højere grad talt ned for at han ikke skal føle sig som noget? I min familie er det kun min far, der har en videregående uddannelse som ingeniør, mens resten af den udvidede familie enten er håndværkeruddannet eller ingen uddannelse har og der har min mor haft en tendens til at tale mig og min kæreste ned over for familien, da de har det svært med "akademikere". Dette har måske haft modsatte effekt på mig, hvor jeg så i stedet har følt behov for at "hævde" mig og sige, at min uddannelse også er noget værd og jeg altså ikke skal skamme mig over at være boglig og født med ti tommelfingre - og det har sandsynligvis virket arrogant på nogle, men jeg synes, at det er så træls nærmest at skulle tale sig selv ned og undskylde for "bare at være akademiker". Jeg ved ikke, om broren i jeres familie har oplevet det samme, hvis det han laver ikke er blevet anerkendt, men talt ned gennem de 5 år og så er det blevet en ond cirkel, der er blevet større og større, da han har haft større behov for at markere sig og I har talt det mere ned, da I synes han var for høj i hatten og arrogant?



Men pointen med rettelserne i word er jo netop, at man tydeligt kan se dem. Jeg sætter jo altså word op til korrekturlæsning når jeg retter, så alle rettelser tydeligt er markedere i rødt og med streger ude i siden af dokumentet.
At rette grammatiske fejl og stavefejl i en pdf er i mine øjne overhovedet ikke en mulighed medmindre der stort set ingen fejl er og så kan det alligevel være lige meget.

Og nej, der er ingen der har talt nogen ned, tværtimod. Lige så lidt som nogen talte mig ned, da jeg kom ind i familien som den på det tidspunkt eneste akademiker.

Bortset fra det, så er der faldet nogenlunde ro på igen, men jeg skal da ærligt indrømme, at jeg har et noget ambivalent forhold til broderen efter det her, men forhåbentlig normaliserer tingene sig med tiden.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Uvenskab i familien

Indlægaf Tanten » 21. jan 2016, 07:42

Hvordan går det med forholdet mellem din kæreste og din svoger, TS?
0
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Uvenskab i familien

Indlægaf fisken80 » 21. jan 2016, 09:26

Tanten skrev:Hvordan går det med forholdet mellem din kæreste og din svoger, TS?


Tjah, det ved jeg ikke. Det lyder nok mærkeligt, men sandheden er, at de ikke har talt sammen siden det skete. Dog har min svoger sendt en undskyldning på sms og tilføjet os på facebook igen. Og så er vi inviteret med til markeringen af, at han er helt færdig i næste weekend, og det har vi takket ja til. Faktisk virkede det som om min svoger var meget opsat på, at vi ville deltage, invitationen kom både på sms og på facebook.

Jeg er dog meget spændt på, hvordan det spænder af, heldigvis kommer hele familien inklusiv fætre og kusine og deres kærester og børn og kærestens moster og onkel, som han har et rigtig godt forhold til kommer også, hvilket er en rigtig god ting.
Jeg tror ikke der bliver noget ballade, men det vil da nok helt sikkert være ret akavet.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Uvenskab i familien

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. jan 2016, 09:35

fisken80 skrev:
Tanten skrev:Hvordan går det med forholdet mellem din kæreste og din svoger, TS?


Tjah, det ved jeg ikke. Det lyder nok mærkeligt, men sandheden er, at de ikke har talt sammen siden det skete. Dog har min svoger sendt en undskyldning på sms og tilføjet os på facebook igen. Og så er vi inviteret med til markeringen af, at han er helt færdig i næste weekend, og det har vi takket ja til. Faktisk virkede det som om min svoger var meget opsat på, at vi ville deltage, invitationen kom både på sms og på facebook.

Jeg er dog meget spændt på, hvordan det spænder af, heldigvis kommer hele familien inklusiv fætre og kusine og deres kærester og børn og kærestens moster og onkel, som han har et rigtig godt forhold til kommer også, hvilket er en rigtig god ting.
Jeg tror ikke der bliver noget ballade, men det vil da nok helt sikkert være ret akavet.


Ja, det lyder mærkeligt, at de ikke har talt sammen - når de har haft kontakt.
Eller sagt på en anden måde; jeg finder det virkeligt fesent, at broderen har sendt en undskyldning pr. sms og orkestreret det sådan, at deres første møde efter hans fuldstændig uacceptable opførsel bliver til en stor familiebegivenhed.
Jeg synes, at det siger noget om hans prioriteter, at han har kræfter til at holde fest, men åbenbart ikke til at få lukket konflikten ordentlig med sin bror. Eller også har han bare nogle værdier, jeg ikke kan relatere til.
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Uvenskab i familien

Indlægaf Buller » 21. jan 2016, 15:22

DetSorteCirkus skrev:
fisken80 skrev:
Tanten skrev:Hvordan går det med forholdet mellem din kæreste og din svoger, TS?


Tjah, det ved jeg ikke. Det lyder nok mærkeligt, men sandheden er, at de ikke har talt sammen siden det skete. Dog har min svoger sendt en undskyldning på sms og tilføjet os på facebook igen. Og så er vi inviteret med til markeringen af, at han er helt færdig i næste weekend, og det har vi takket ja til. Faktisk virkede det som om min svoger var meget opsat på, at vi ville deltage, invitationen kom både på sms og på facebook.

Jeg er dog meget spændt på, hvordan det spænder af, heldigvis kommer hele familien inklusiv fætre og kusine og deres kærester og børn og kærestens moster og onkel, som han har et rigtig godt forhold til kommer også, hvilket er en rigtig god ting.
Jeg tror ikke der bliver noget ballade, men det vil da nok helt sikkert være ret akavet.


Ja, det lyder mærkeligt, at de ikke har talt sammen - når de har haft kontakt.
Eller sagt på en anden måde; jeg finder det virkeligt fesent, at broderen har sendt en undskyldning pr. sms og orkestreret det sådan, at deres første møde efter hans fuldstændig uacceptable opførsel bliver til en stor familiebegivenhed.
Jeg synes, at det siger noget om hans prioriteter, at han har kræfter til at holde fest, men åbenbart ikke til at få lukket konflikten ordentlig med sin bror. Eller også har han bare nogle værdier, jeg ikke kan relatere til.


Så leder man da virkelig også efter en måde at fortsætte konflikten på.

Ja, Svend-Bent, jeg ved godt du sagde undskyld og inviterede mig med til at fejre en stor begivenhed i dit liv.

Men du sagde lissom ikke undskyld på den måde JEG havde forestillet mig kunne være den rigtige, så derfor tæller den ikke.

Måske svogeren ligesom TS har tænk at det kunne være et godt første sted at tage kontakten op igen, fordi der er andre til stede og alle derfor vil være lidt mere obs. på at opføre sig venligt og voksent. Så man er sikker på at første møde burde blive en succes.

Man kan også bare vælge at se det hele som en udstrakt olivengren, ikke som en personlig fornærmelse.
7
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Uvenskab i familien

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. jan 2016, 16:02

Buller skrev:Så leder man da virkelig også efter en måde at fortsætte konflikten på.

Ja, Svend-Bent, jeg ved godt du sagde undskyld og inviterede mig med til at fejre en stor begivenhed i dit liv.

Men du sagde lissom ikke undskyld på den måde JEG havde forestillet mig kunne være den rigtige, så derfor tæller den ikke.

Måske svogeren ligesom TS har tænk at det kunne være et godt første sted at tage kontakten op igen, fordi der er andre til stede og alle derfor vil være lidt mere obs. på at opføre sig venligt og voksent. Så man er sikker på at første møde burde blive en succes.

Man kan også bare vælge at se det hele som en udstrakt olivengren, ikke som en personlig fornærmelse.


Vi læser nok bare TS' update meget forskelligt.
På mig virker det, som om TS, og måske også kæresten, er usikre (spændte i negativ retning) på, hvordan det bliver at ses igen, netop fordi tingene ikke rigtig er blevet afklaret forud for sammenkomsten. Og det kan jeg godt forstå.

Men jeg er på dette område også påvirket af, at det meget er sådan, man "løser konflikter" i den ene gren af min familie. Ved at undskylde kortfattet og dukke op og opføre sig høfligt til den næste større begivenhed. Mens man privat stadig bitcher over hinanden og bliver ved med det år efter år. Tingene bliver aldrig snakket igennem, hvilket de selvfølgelig heller ikke behøver at blive, hvis ingen har behov for det; jeg kan bare sagtens forstå, at TS, trods sms-undskyldning og invitation, ikke føler sig sikker på, hvordan relationen egentlig har det.
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Uvenskab i familien

Indlægaf Tanten » 23. jan 2016, 13:42

fisken80 skrev:
Tanten skrev:Hvordan går det med forholdet mellem din kæreste og din svoger, TS?


Tjah, det ved jeg ikke. Det lyder nok mærkeligt, men sandheden er, at de ikke har talt sammen siden det skete. Dog har min svoger sendt en undskyldning på sms og tilføjet os på facebook igen. Og så er vi inviteret med til markeringen af, at han er helt færdig i næste weekend, og det har vi takket ja til. Faktisk virkede det som om min svoger var meget opsat på, at vi ville deltage, invitationen kom både på sms og på facebook.

Jeg er dog meget spændt på, hvordan det spænder af, heldigvis kommer hele familien inklusiv fætre og kusine og deres kærester og børn og kærestens moster og onkel, som han har et rigtig godt forhold til kommer også, hvilket er en rigtig god ting.
Jeg tror ikke der bliver noget ballade, men det vil da nok helt sikkert være ret akavet.


Jeg synes, det er godt og positivt, at din svoger har rakt ud, og at I har accepteret hans invitation.

Mine sønner er også på talefod igen. De mødtes til jul, og pludselig tog den ene om den anden og de stod længe og holdt om hinanden. De har ikke snakket om konflikten eller undskyldt, og det tror jeg heller ikke, de skal, fordi den så blusser op igen.

Men de kan være i stue sammen, uden at de eller vi andre føler, det er ubehageligt. Og så er det jo op til dem, om de fremover vil have en tættere kontakt.
3
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Uvenskab i familien

Indlægaf Tanten » 23. jan 2016, 13:44

DetSorteCirkus skrev:
Buller skrev:Så leder man da virkelig også efter en måde at fortsætte konflikten på.

Ja, Svend-Bent, jeg ved godt du sagde undskyld og inviterede mig med til at fejre en stor begivenhed i dit liv.

Men du sagde lissom ikke undskyld på den måde JEG havde forestillet mig kunne være den rigtige, så derfor tæller den ikke.

Måske svogeren ligesom TS har tænk at det kunne være et godt første sted at tage kontakten op igen, fordi der er andre til stede og alle derfor vil være lidt mere obs. på at opføre sig venligt og voksent. Så man er sikker på at første møde burde blive en succes.

Man kan også bare vælge at se det hele som en udstrakt olivengren, ikke som en personlig fornærmelse.


Vi læser nok bare TS' update meget forskelligt.
På mig virker det, som om TS, og måske også kæresten, er usikre (spændte i negativ retning) på, hvordan det bliver at ses igen, netop fordi tingene ikke rigtig er blevet afklaret forud for sammenkomsten. Og det kan jeg godt forstå.

Men jeg er på dette område også påvirket af, at det meget er sådan, man "løser konflikter" i den ene gren af min familie. Ved at undskylde kortfattet og dukke op og opføre sig høfligt til den næste større begivenhed. Mens man privat stadig bitcher over hinanden og bliver ved med det år efter år. Tingene bliver aldrig snakket igennem, hvilket de selvfølgelig heller ikke behøver at blive, hvis ingen har behov for det; jeg kan bare sagtens forstå, at TS, trods sms-undskyldning og invitation, ikke føler sig sikker på, hvordan relationen egentlig har det.


Nogen gange er det måske en god idé, bare at starte med en mere overfladisk kontakt som f.eks. en fest og så tage det dybere senere, hvis det skal tages. Men jeg tænker da heller ikke, at svoger skal lave flere af den her slags stunts.
1

Tilbage til "Livets forhold"