Hvad ønsker du dig i 2019?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Alphilia » 12. dec 2018, 08:34

- At mit helbred bliver ved med at arte sig
- Afklaring på fertilitetshelvedet - selvfølgelig helst med godt resultat
- Måske et nyt arbejde?
-At dyrke mine relationer lidt mere
- At hold fast i de gode vaner jeg har fået det sidste halve år
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf klumphen » 12. dec 2018, 19:10

Jeg drømmer om at 2019 bliver året hvor jeg får fingeren ud! Der har været decideret stilstand i en del år nu, så det kunne være fedt med noget bevægelse snart.
2
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Fynerfin82 » 14. dec 2018, 20:04

Jeg ønsker mig mest af alt et roligt år. 2018 har været hektisk på alt for mange måder og startede virkelig dårligt med et alt for pludseligt dødsfald efter en ulykke med en skide champagneflaske nytårsaften. Så
* at jeg finder ro i mit nye job og bliver dygtig til det.
* at mine børn forsætter med at trives og være sunde og raske
* at manden og jeg finder hinanden igen
* at fortsætte den nye god stil med motion og sund kost, så de sidste 7 kg kan ryge.
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 14. dec 2018, 20:12

At mit firma bliver ved med at vokse, så der bliver til lidt mere end bare lige at kunne leve af det (feks en pensionsopsparing :tie: )

At jeg kommer til USA på 1/2 års uddannelse så jeg kan udvide biksen og hjælpe det første punkt på vej.

At få en ny og lidt større bil der er dejlig at køre i - min lille gamle bil er ok, men proppet til randen med grej og med så mange km. hver dag kunne jeg godt bruge lidt mere komfort :blush:
0
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Mædem » 14. dec 2018, 20:33

- At min bedstefar bliver rask.

- At vi bliver glade for det nye sted vi skal bo. Hvis vi bare bliver halvt så glade, som vi tror vi bliver, så er det alletiders.

- At vi får rejst. Gerne til Marokko og Sydamerika.

- At jeg forbliver glad og udfordret på mit arbejde.

- At jeg får danset noget mere.
1
Ava
Indlæg: 115
Tilmeldt: 23. mar 2018, 10:30
Kort karma: 29
Likede indlæg: 290

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Ava » 16. dec 2018, 09:39

Mine ønsker for 2019 er ret simple:
- At mine børn og børnebørn fortsat har det godt, er raske og glade.
-At jeg bliver ved med trives i mit arbejde på trods af jeg står op midt om natten.
-At jeg bliver ved med at være rask.

Og måske at der gemmer sig en ny kæreste et sted derude i 2019?
0
Balletdanserinde
Indlæg: 50
Tilmeldt: 12. maj 2016, 14:03
Kort karma: 8
Likede indlæg: 45

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Balletdanserinde » 17. dec 2018, 11:30

For 2019 ønsker jeg:

- at blive endnu bedre til at dyrke, glæden og taknemmeligheden for alle de gode ting i mit liv. Det går jeg ud fra også bliver endnu nemmere, nu jeg har fået styr på nogle misforståelser og noget gammel bagage, der forårsagede dette, der har gjort det svært for mig oprigtigt at tro/have tillid til det gode for mig selv og i mit liv.
- at dette bl.a. medfører at min mand og jeg også kommer til at stå fortsat stærkt, men også gerne endnu stærkere med rum og plads til endnu mere ro, glæde og kærlighed
- at komme rigtig godt ind i at spise pcos-venligt så p-pillerne kan smides og der dermed banes vej for børn indenfor en nærmere fremtid
- at vi får drømmehuset (indenfor de rammer vi har)
- at ovenstående er en meget konkret motivation, for at jeg også generelt ønsker at køre 'low-buy' og faktisk kun skal købe hvis der er et reelt behov og ikke bare ønske om noget nyt. Jeg vil gerne forbruge mindre, og blive mere afklaret om mulige aktiviteter og samvær, der ikke inkluderer alt for meget forbrug
- at blive bedre til at åbne op og pleje relationer og min sociale side endnu mere, da jeg tror jeg føler mig mere klar til det nu efterhånden
- at dyrke mit selvværd, fordi jeg allerede efter kort tid, kan mærke hvilken verden til forskel det gør for mit humør og hele mit eksistensgrundlag vel sagtens og det gør mig langt gladere og giver mig mere overskud til de andre mennesker i mit liv.
- at jobbet fortsat inspirerer og gør mig glad (er så glad for jeg fandt min rette hylde i slutningen af 2017).
- godt helbred for min familie og mine venner.
0
Katten
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12. sep 2015, 13:15
Kort karma: 31
Likede indlæg: 651

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Katten » 21. dec 2018, 21:18

At gennemføre en opgave på arbejde, jeg selv accepterede at påtage mig mod en opklassificering og mere i løn, og levere et godt produkt rettidigt.


At min mor får et godt og mere roligt år.

Ellers vil jeg gerne arbejde mindre eller snarere mindre presset, hvor opgaverne ikke altid skal kastes og spurtes ud med en puls på 4000, men med mere tid til fordybelse og gennemarbejdning. Og hvis ikke det kan lade sig gøre i min nuværende organisation, må jeg overveje at skifte, for mit nuværende arbejdstempo kører ikke så godt med en tumling, og slet ikke hvis vi skulle få een til. Jeg holder ikke til i længden at droppe frokost, tissepauser mv for at kunne hente i acceptabel tid i vuggestuen, for så at arbejde fra 20-23. Hver. Fxxxxxx.Dag.

Et folketingsvalg (den er jo rimelig sikker), som ligger så jeg kan få noget ekstra tid med mit barn og kæresten med mere ro på, fordi jeg stort set ikke må arbejde under valget.

Sund og rask familie.

Komme tættere på min kæreste igen.

Lære at sige nej til arrangementer og acceptere, hvis venner/fjern familie falder fra af den grund. Jeg KAN ikke nå at se dem alle, desværre. Og kanalisere energien over i kæreste og barn i højere grad.

En dejlig sommerferie med familie.


Måske... en lille ny spire i maven i 2019, hvis vi er heldige.. :lun:
0
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3661

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Kanga » 25. dec 2018, 21:01

Kanga skrev:Det her var mit svar sidste år:

2018 skal være mit år!
2017 har været præget af min mors sygdom og død, familie, der har opført sig tåbeligt og utilgiveligt. Bl.a. var jeg ikke med til bisættelsessamtale med præsten i forbindelse med min mors dødsfald. Hvorfor: Hverken min stedfar eller halvlillesøster ville fortælle mig, hvornår det fandt sted! Det cementerer bare deres opførsel generelt. De to har efterladt så mange mennesker heartbroken; min moster, mormor, min mors veninder, mig og min familie.

Derfor! 2018 skal være mit år, hvor ingen tåbelige mennesker skal bestemme, hvad der skal gå min vej eller ej. Nu er det mig der bestemmer!

Kanga


Det endte ikke helt sådan. Men dog har jeg næsten sluppet den tåbelige familie. Affinder mig nogenlunde med, at den dør er lukket. Som en anden skrev om en lignende situation: både lettelse og sorg.

Forventer ikke det store af 2019. At vores badeværelse bliver færdigt. Det er da meget beskedent.

Kanga


I øvrigt; Med juleaften overstået, må jeg klappe mig selv på skulderen. Det der med at ingen tåbelige mennesker skal bestemme; julen sidste pr var hæslig, sommerferien x 2 ligeså. Og det pga. svigerinde. Derfor havde jeg sagt, at jeg ikke ville holde jul hos os, at svigerinde ikke skulle overnatte her osv. Jeg drænes, når hendes tilstede bliver for massiv.
Derfor har vi været samlet her i mindre omfang end normalt. Og det har været skønt! Juleaften var mere rolig, hvorfor ved jeg ikke. Måske fordi det ikke var i mit hjem, folk opførte sig tåbeligt.

Kanga
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf flicka » 25. dec 2018, 21:28

- At jeg og manden får en masse gode og sjove oplevelser sammen, så vi kan finde hinanden lidt igen efter et mindre sjovt år med en del trælse ting som sygdom i familien, dødsfald og andre tunge ting, vi har tumlet med.

- At jeg finder ud af, hvad jeg egentlig vil jobmæssigt og får mulighed for at udvikle mig mere end jeg gør i øjeblikket.

- At jeg bliver bedre til at få motioneret.

- At jeg bliver bedre til at komme ud og gøre de ting, jeg egentlig gerne vil. Såsom kunstudstillinger, se veninderne noget oftere og deltage i div. spændende arrangementer.

- At de kroniske sygdomme hos div. familiemedlemmer ikke udvikler sig for hurtigt og at de har det nogenlunde, trods alt.

- At min mormor når at fylde 90 år her om en måned, uden at det er for uværdigt pga. alvorlig sygdom. Og at hun får en god sidste tid. Samt at hun mest af alt bare stille sover ind, når det bliver tid.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Lisette
Indlæg: 32
Tilmeldt: 18. apr 2016, 05:52
Kort karma: 3
Likede indlæg: 41

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Lisette » 26. dec 2018, 08:45

Mine ønsker for 2019 er at

- både min kæreste og jeg kommer godt i gang med vores studie

- at vi får solgt kolonihaven og flytter til en lejlighed. Allerhelst en permanent, men studiebolig/ungdomsbolig kan også gå an

- at min opsparing vokser lige så stille og roligt, blandt andet så vores bryllup i 2020 bliver lidt mere overskueligt økonomisk

- at jeg får netværket og skabt de forbindelser, som jeg ønsker, indenfor de felter jeg brænder for.

- at jeg få smidt lidt kilo, bare 5, så ville jeg være glad.
0
Anoushka
Indlæg: 5
Tilmeldt: 29. dec 2018, 14:37
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Anoushka » 29. dec 2018, 15:00

Jeg ønsker mig at min mand og jeg bliver lykkelige på landet. Vi overtager vores hus her den 01. 01. 19.

At vores hunde forbliver glade og sunde. At vi også selv gør forbliver det.

At min mand bliver glad for sit nye arbejde. Får gode kollegaer osv.

At jeg finder et par små ponyer, som jeg kan gå og hygge om og som kan gøre min hest selskab.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf RavenClaw » 29. dec 2018, 15:07

I 2019 ønsker jeg mig:

- Et nyt job
- En lejlighed i Odense
- En studieplads på SDU Odense
- Og ja, den naturlige, at jeg fortsætter med at være sund og "rask" - i hvert fald at mine skavanker ikke bliver værre.

Det er mine største ønsker, de mindre må jeg tage, som de kommer :)
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Sevii » 29. dec 2018, 22:57

2019 bliver lidt vild, fordi jeg endelig bliver færdiguddannet. Det åbner op for en hel ny verden, så jeg ønsker selvfølgelig at få afsluttet mit speciale ordenligt selvom jeg arbejder meget. Jeg ønsker at sige fra overfor mit arbejde og generelt mine omgivelser, jeg ønsker at passe bedre på mig selv, tillade mig selv at have det mere sjovt end jeg har haft i 2018, og så bare hoppe ud i de oplevelser, der venter. Jeg glæder mig. Godt nytår alle sammen! :cool:
1
:banan: :banan:
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Mila_H » 30. dec 2018, 19:23

Jeg håber, at min søn, jeg selv og resten af min familie fortsat er sunde og raske og trives.

Så kunne jeg godt ønske mig at blive gravid igen. Jeg er solomor og vil gerne kunne "give" min søn en søskende.

Jeg vil gerne tabe de sædvanlige kilo og så finde en ny og større bolig..
0

Tilbage til "Livets forhold"