Hvad ønsker du dig i 2019?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Æble » 30. dec 2018, 21:18

- at mine forældre stadig er friske og raske
- at jeg får succes og tilfredsstillelse i mit nye (1/8) job
- at jeg kan blive mere forelsket i min mand og vi får tid og plads til mere kærlighed og sex efter hårde år og pr med et lille barn
- masser af venindetid. Har lidt opgivet nogle af mine rigtig gamle veninder, men har heldigvis et par nye i sigte som jeg håber at blive tættere med
- min søn får en godt start på sin ungdomsuddannelse :nerve:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Ally » 31. dec 2018, 20:19

2018 har været god på nogle områder, men også en kælling på andre områder. For 2019 håber jeg:

- At mine piger (fortsat) må trives og være glade. De håndterer helt klart vores skilsmisse rigtig godt og nu er det efterhånden 1½ år siden. Må de fortsætte med at have det godt og være glade.

- I september blev jeg afskediget efter 5 års ansættelse, men heldigvis fik jeg ret hurtigt et vikariat takket være mit netværk. Ledelsen, teamet og eleverne er glade for mig, og det var den bedste julegave, da jeg fik at vide, at skolen forlængede mit vikariat indtil sommerferien 2019.

- I løbet af 2018 har jeg datet flere, men det blev aldrig til mere end nogle dates. I løbet af efteråret mødte jeg en mand, som jeg nåede at date i 3 måneder før han en dag ikke havde flere følelser for mig - og lod mig det vide i en besked. Jeg følte mig lidt som Carrie Bradshaw, hvor hun bliver dumpet på en post-it. Så ja, jeg håber, at jeg for alvor finder kærligheden i 2019.

- Vægttabet, som jeg nærmest altid ønsker, har været begrænset, men i kraft af, at jeg er startet et forløb i FW med en kostvejleder/vanecoach, er jeg ikke i tvivl om, at det nok skal komme. Træningen skal jeg fortsætte med og det er min plan, at jeg i 2019 vil blive stærkere og øge muskelmassen.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf IrmaPigen » 1. jan 2019, 11:29

Et nyt job, tak.

At kæresten og jeg stadig er rigtig glade for hinanden.

At jeg finder modet til at få den operation jeg uundgåeligt skal have på et eller andet tidspunkt.

At min lejlighed er istandsat og klar til indflytning den 1.4.2019.
0
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Seraphina » 1. jan 2019, 12:55

At min familie har det godt og er raske.
At min datter trives og er glad.
At det fortsat går godt mellem min mand og jeg.
At vi kommer på ferie - helst en familietur til varmen og så et familiebesøg i USA til efteråret.
Det ville være dejligt hvis mit projekt på arbejdet gik liiidt bedre end hidtil.
Økonomisk råderum til nye møbler og let indstandsættelse af vores nye hus.

Og så en graviditet til. Så ville mit 2019 være fuldendt :lun:
0
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4380

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Q-beben » 3. jan 2019, 11:46

Min "beskedne" ønskeliste for 2019 er:

    Mine børn, min kæreste og jeg er glade, raske og fylder livet med en masse dejlige oplevelser :)
    Jeg får smidt de sidste kilo fra rygestoppet og holder fast i rygestoppet
    Vores flytning til den nye lejlighed går godt
    Vi finder den helt rigtige ejendom at købe og bo i på sigt
    Min kæreste og mig har det mindst lige så godt sammen som i 2018
    Min kæreste skifter job og bliver glad for sit arbejde igen
    Mine firmaer får spændende opgaver og har det økonomisk godt
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Daphne » 3. jan 2019, 21:49

Jeg har en del ønsker og håb for 2019.
- Det allervigtigste: At vi er og forbliver sunde og raske allesammen i vores familie/familier.
- Derudover håber jeg, at min kæreste bliver glad for sit nye job, som han lige er startet i, og at han kan holde til de lange dage ovenpå det sygdomsforløb han har været igennem.
- At jeg snart finder et job i samme by, så vi kan flytte. Lige nu bor vi hver for sig, og kommer kun til at se hinanden i weekenderne, da jeg har mit arbejde her. Og at jeg finder et job jeg kan holde til og være glad for.
- At vi finder et fint hus og får lov at låne til det. Det har i et stykke tid været planen, at vi skulle flytte til vores hjemby igen, for at være tættere på familien. Nu er første rigtige skridt taget, idet kæresten har fået job i byen.
- At vi kan få startet egen virksomhed i en elller anden form og et eller andet omfang - vi har flere idéer.
- Og så kunne det måske blive året, hvor vi begynder at tænke på en lille....måske :)
0
Kisser
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2717

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Kisser » 4. jan 2019, 23:16

Jeg synes ikke, at 2018 har været udpræget fedt, da det bl.a. har budt på en fyring, sygdom og en spontan abort, så jeg har en del forhåbninger til 2019:

- At min datter falder godt til i dagplejen efter en periode med hjemmepasning.
- At min mand bliver glad for sit nye job.
- At jeg selv finder mig et godt job eller tager springet og bliver selvstændig.
- At jeg bliver gravid - meget gerne at jeg når at få en baby i armene, men bare jeg har en i maven er det ok.
- At vi fortsætter vores MEGET interessante samtale om, hvorvidt vi skal ændre markant på vores liv. Vi er ude i nogle overvejelser om, hvorvidt vi skal sælge vores hus og flytte i noget mere fællesskabsorienteret, så det er ret spændende.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Pandesteg » 19. dec 2019, 08:08

Så er det vist på tide at gøre status for hvordan det så gik i 2019 - jeg har irriterende nok ikke selv svaret i tråden, men det er så hyggeligt at læse jeres andres opdateringer også, så sæt i gang :D
4
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf ajnaM » 19. dec 2019, 08:19

ajnaM skrev:At tabe mig mere og arbejde mindre. :D


Første mål opnået, andet mål bestemt ikke.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf LaMariposa » 19. dec 2019, 08:33

Beklager, men ingen hyggelig opdatering herfra :genert:

Det har været et rædselsfuldt år, ganske enkelt :( Skruen uden ende. Dels for os, men faktisk også for mange i vores omgangskreds. Kan ikke huske, at jeg nogensinde før har grædt så meget i løbet af et år. Gider ikke en gang begynde at remse det hele op. 2019 skal bare stoppe, og så må jeg krydse, hvad krydses kan, for et bedre år i 2020.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf TinaW » 19. dec 2019, 08:38

TinaW skrev:Jeg skal også være bedre til at passe på mig selv og få gjort noget ved de overskydende kilo.

Og så må 2019 gerne byde lidt færre bekymringer på kæledyrsfronten og dermed følgende dyrlægeregninger.
Skulle der snige sig en ismule mere ind på folden, så ville det ikke gøre noget, men det kan også godt vente til 2020.

Håber min mand bliver mere glad for sit arbejde og at vi ellers bare fortsætter med at være der for hinanden og min søn.


Vægten er der ikke rigtigt blevet gjort så meget ved. Desværre. Men motivationen har ikke været stor nok.
Men 2020 skal være året.
Vi har haft en del bekymringer på kæledyrsfronten pga vores gamle hund, som vi desværre måtte sige farvel til i august. De andre dyr har dog heldigvis (7-9-13) ikke givet bekymringer.
Der står søreme 2 ismuler nu :fløjt:
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4636
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 678
Likede indlæg: 21210

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf catnip » 19. dec 2019, 08:39

catnip skrev:Jeg håber at 2019 starter med den gode nyhed om, at jeg får et grant jeg har søgt. Det vil give mig en superfed mulighed jobmæssigt som jeg pisse gerne vil. Enten det, eller at jeg får hevet det hjem ved næste grant runde i foråret/sommeren.

2019 vil i det hele taget blive præget meget af min jobsituation, men det er endnu svært at vide helt hvordan, når vi ikke ved hvad vej vinden blæser endnu. Vi tager det som det kommer og er spændt på de nye eventyr der venter - før eller siden.


Jeg fik mit ønske for 2019 opfyldt for nogle uger siden da jeg fik at vide at jeg havde fået mit grant. Lige på falderebet og den bedste julegave ever!

Det betyder at 2020 bliver et vildt år med mange omvæltninger, båder professionelt og privat. Men det bliver godt, rigtig godt!
4
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Charly » 19. dec 2019, 08:44

Charly skrev:Selvtillid nok til at kaste mig ud i jobsøgning - tjek, jeg har fået søgt - men desværre også fået afslag, men jeg fortsætter i 2020!
At min søn får bøjlen af (det gør han nok ikke, men man kan vel drømme) - det gjorde han så ikke. Tværtimod skal han nu pgså have bøjle på i undermunden.

Og på det mere materielle plan:
at jeg får overtalt manden til sommerferie i Florida eller alternativt Island. Det blev til Paris og sydfrankrig i stedet, og vi havde den mest fantastiske ferie, så det var helt ok :)


2019 har været et ret turbulent år, især på jobfronten og rent helbresmæssigt. Jeg har aldrig haft så mange skader før. Generelt glæder jeg mig bare til at året slutter og til at tage hul på 2020.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Daine » 19. dec 2019, 08:46

Daine skrev:Jeg læste lige min 2018 ønskeliste og jeg kan se, at jeg kan genbruge en del. Som sidste år er der mange store og små ønsker, jeg håber nogen af dem går i opfyldelse.

- Jeg finder et godt job, hvor jeg kan blive udfordret og først og fremmest kommer til at tjene en anstændig løn igen.
- Alternativt påbegynder ny uddannelse, så ovenstående nemmere kan gå i opfyldelse.
- Jeg bliver bedre til at spare penge op, bruge hvad jeg har og - forsøge - at leve mere minimalistisk. Indse at materielle ting ikke gør mit liv lykkeligere. Der skal også ryddes op i skuffer og skabe og smides ud, har lidt et samlergen.
- Jeg sætter mere fokus på sunde madvaner og motion. Et vægttab på mindst 15 kg i løbet af året er realistisk - og nødvendigt!
- Jeg bliver bedre til at skabe nye kontakter. Starter måske på holdtræning? Eller aftenskole? Holder fast i nye venner og bliver bedre til selv at opsøge dem.
- Jeg anskaffer mig en kat eller to. En mangeårig drøm.
- Jeg vil læse/høre mindst én ny bog om ugen.
- Jeg selv og min familie forbliver så raske og rørige som det kan forventes jf alder.
- Jeg finder mig en sød kæreste (jeg har faktisk opgivet det, men altså ...)

Status:
- Jeg har fundet et job, hvor arbejdssted og arbejdstid/plan er perfekt. Men udfordret bliver jeg ikke og lønnen er ikke god. Jeg er dog alt i alt taknemmelig for at have et fuldtidsjob.
- Jeg er i tænkeboks omkring uddannelse, jeg har tiden til det nu. Mangler bare at finde ud af hvad jeg vil.
- Spare op? Not so much, men arbejder på det. Jeg er blevet bedre til ikke at være så materialistisk, men der er stadig et godt stykke vej. Jeg har fået ryddet noget op og solgt en del de sidste måneder, jeg satser på det skal fortsætte ind i det nye år. Så jeg har taget hul på det og forventer fortsat fremgang.
- Hahahahaha. Jeg har overhovedet ikke tabt mig, og mit fokus er skredet fuldstændigt. Jeg har dog heller ikke taget yderligere på de sidste måneder, trods et job med adgang til brød og kager.
- Jeg startede året med at begynde til step. Hvilket gik virkelig skidt! Siden da er der ikke sket noget på dén front.
- Der er ikke kommet katte til. Stadig en drøm, men jeg har ikke råd - ikke hvis jeg skal passe den/dem ordenligt mht dyrlægebesøg, vaccinationer osv. Men engang, så ...
- I gennemsnit har jeg læst/hørt mere end en bog om ugen, jeg er pt på 116 bøger i år. Nogle måneder er det gået godt, andre knap så godt, men det er helt fint. Jeg er godt tilfreds.
- Der været lidt småbump i løbet af året, men heldigvis intet alvorligt og alle er så friske som det er muligt.
- :rulle:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7626

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 19. dec 2019, 09:15

NejJegErIkkeAsiat skrev:- at vi får lavet flere gode projekter i vores hus.
- at vores dyr vil få en godt og trygt år uden sygdom eller ulykker.
- at både min kone og jeg får styr på vores jobsituation.
- at vi kommer i gang med at træne igen.
- at jeg får tid til at læse mere.
- at parforholdet bliver ved med at være så skønt som nu. Det er som om de seneste måneders projekter m.m. har bundet os endnu tættere sammen.
- at jeg får knækket koden på min aktiestrategi.


- Man må sige at første punkt lykkedes. Vi har både lavet kontor, walk-in og hobbyrum færdigt. Fået lavet mellemgang med nyt gulv, vægge og lofter med indbygningsspots, samt nyt vinduesparti og ny hoveddør.
Og køkkenet blev helt færdigt.

- både min kone og jeg skiftede job. Husker faktisk ikke præcis hvornår hun skiftede. Men jeg fik nyt job i september.

- Vi kom ikke i gang med at træne igen. Men har aftalt at melde os til Crossfit fra januar 2020.

- Jeg opgav at finde tid til læsningen, men begyndte i stedet at lytte til lydbøger. Har ca. 1 time til job så det giver gode muligheder.

- Vores parforhold er bedre end nogensinde, synes jeg selv :D Vi har det rigtig godt sammen på vores gamle gård.

- Tja, aktierne går som de går. Strategien er vel på plads. Det handler mest om at huske at holde sig til den.
3

Tilbage til "Livets forhold"