Kan man tillade sig at være sur over ikke at blive inviteret til noget af en, hvis man alligevel ikke kan på dagen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.

Manglende invitation: kan man tillade sig at være sur?

Ja
103
90%
Nej
11
10%
 
Afgivne stemmer: 114
Crumbles
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6. sep 2018, 06:24
Kort karma: 1
Likede indlæg: 17

Re: Kan man tillade sig at være sur over ikke at blive inviteret til noget af en, hvis man alligevel ikke kan på dagen?

Indlægaf Crumbles » 12. dec 2018, 09:40

Min mor spurgte lige om vi kommer til jule tam tam hos min søster 1. Juledag. Jeg har intet hørt, men alle andre kommer åbenbart. Jeg er uden tvivl skuffet, også selvom vi ikke ville komme. Min søster og jeg har under overfladen et anspændt forhold pt. Jeg orker ikke den falskhed, og hendes mand er jeg decideret forarget over. På overfladen er der ro på, og alle kan sagtens være sammen og tale pænt, så stemningen ville ikke blive ødelagt. Det undrer mig, at vi ikke er inviteret. Men jeg slipper da for at skulle melde afbud. Det er bare underligt, at hele familien skal samles, undtagen os.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Kan man tillade sig at være sur over ikke at blive inviteret til noget af en, hvis man alligevel ikke kan på dagen?

Indlægaf HappyPaww » 12. dec 2018, 10:16

Crumbles skrev:Min mor spurgte lige om vi kommer til jule tam tam hos min søster 1. Juledag. Jeg har intet hørt, men alle andre kommer åbenbart. Jeg er uden tvivl skuffet, også selvom vi ikke ville komme. Min søster og jeg har under overfladen et anspændt forhold pt. Jeg orker ikke den falskhed, og hendes mand er jeg decideret forarget over. På overfladen er der ro på, og alle kan sagtens være sammen og tale pænt, så stemningen ville ikke blive ødelagt. Det undrer mig, at vi ikke er inviteret. Men jeg slipper da for at skulle melde afbud. Det er bare underligt, at hele familien skal samles, undtagen os.

Hvad sagde din mor til, at I ikke er inviteret?
0
Crumbles
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6. sep 2018, 06:24
Kort karma: 1
Likede indlæg: 17

Re: Kan man tillade sig at være sur over ikke at blive inviteret til noget af en, hvis man alligevel ikke kan på dagen?

Indlægaf Crumbles » 13. dec 2018, 12:50

:mellow:
HappyPaww skrev:
Crumbles skrev:Min mor spurgte lige om vi kommer til jule tam tam hos min søster 1. Juledag. Jeg har intet hørt, men alle andre kommer åbenbart. Jeg er uden tvivl skuffet, også selvom vi ikke ville komme. Min søster og jeg har under overfladen et anspændt forhold pt. Jeg orker ikke den falskhed, og hendes mand er jeg decideret forarget over. På overfladen er der ro på, og alle kan sagtens være sammen og tale pænt, så stemningen ville ikke blive ødelagt. Det undrer mig, at vi ikke er inviteret. Men jeg slipper da for at skulle melde afbud. Det er bare underligt, at hele familien skal samles, undtagen os.

Hvad sagde din mor til, at I ikke er inviteret?


Jeg sagde bare, at det havde vi ikke hørt noget om skulle holdes. Hun sagde ikke noget til det. Hun er super konfliktsky, så det forventede jeg heller ikke.
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Kan man tillade sig at være sur over ikke at blive inviteret til noget af en, hvis man alligevel ikke kan på dagen?

Indlægaf Mulan » 17. dec 2018, 20:30

Jeg mener, at det helt klart har en meget klar signalværdi, hvis man ikke inviterer folk til noget, som de ville forvente at blive inkluderet i.
Jeg ville tage mig det ret nært og genoverveje relationen og om vedkommende skulle inviteres til noget hos mig igen.
2
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Pagunette
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29. apr 2016, 16:25
Kort karma: 3
Likede indlæg: 55

Re: Kan man tillade sig at være sur over ikke at blive inviteret til noget af en, hvis man alligevel ikke kan på dagen?

Indlægaf Pagunette » 30. dec 2018, 14:07

Prøvede for 2 år siden, at en veninde i vores venindegruppe, holdte fødselsdag, hvor vi var 2 i gruppen, som ikke var inviteret. Grunden fik jeg af vide, af en helt anden veninde, som sagde det nok lidt var hendes skyld, da hun havde fortalt jeg ikke drak og skulle arbejde dagen efter og den anden som ikke var inviteret var gravid og drak derfor heller ikke. Vi så opslag far festen på FB og da vi to, som ikke var inviteret arbejdede sammen på daværende tidspunkt, ku vi jo så tale sammen om det og hvad vi følte.
Må indrømme jeg blev lidt sur, for synes da nok man kan deltage selvom man ikke drikker og stadig bidrage med godt humør osv. Vi har ellers i ca 20 år inviteret hinanden i gruppen med til alt, bryllup, barnedåb osv.Men dettte stunt ændrede mit syn på at alle som plejer komme med skal med.
0

Tilbage til "Livets forhold"