Kender du en der er trans?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kender du en der er trans?

Indlægaf Slettet bruger » 11. dec 2018, 17:14

Mistermor skrev:Jeg kender ikke nogen, og jeg skal ærligt indrømme, at jeg har temmelig svært ved at forstå det. Det er ikke noget, jeg har sat mig ind i, så min umiddelbare 57 årige fordomsfulde reaktion er, at jeg tænker, at det er noget psykologisk, og at det skulle behandles hos en psykolog fremfor hos en kirurg.

Det er klart, at det ikke er noget jeg ville sige offentligt; det hører jo nærmest til i "det må man ikke sige tråden". Og kendte jeg nogen tæt på, ville jeg selvfølgelig sætte mig ind i alle aspekter af det.

Jeg vil gerne påpege, at jeg ikke siger, at de er syge, - ligesom mennesker i USA opfatter homosexuelle som syge, - og jeg har jo ikke selv prøvet at stå med et barn, der mente, at det var det modsatte køn. Jeg ved bare ikke helt, om jeg synes, vi løser det rigtigt. Jeg tænker, at vi er langt ude, når vi begynder at bygge mennesker om. - Igen - det ville jeg aldrig sige til nogen.


Jeg har egentlig også undret mig over at køn bliver så vigtigt. Hvis jeg var født som kvinde, ville jeg være lesbisk, og jeg ville være en af de få kvindelige IT-folk, men jeg har svært ved at sætte mig ind i at jeg ville have behov for ligefrem at lave det om.

Men jeg har omvendt set nogle tv-programmer om børn født i 70'erne med tvetydigt køn hvor lægerne har valgt et køn for dem og opereret tilsvarende fordi man har ment at deres kønsidentitet så bare ville følge med når de blev opdraget som det valgte køn. Børnene fik ikke noget at vide om det. Det gik bare ikke som man håbende, en del af dem endte med at blive deprimerede, og nogle begik selvmord på grund af kønsidentitetsproblemer. Det synes jeg tyder på at kønsidentitet er en rigtig ting, det er ikke bare noget man kan behandle sig psykologisk ud af.
6
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Kender du en der er trans?

Indlægaf Selma156 » 11. dec 2018, 17:23

Jeg kender personligt ingen transkønnede. Jeg har kun et par nære homoseksuelle venner. De kender til gengæld op til flere transkønnede i det københavnske homomiljø. Det rører mig ikke, men jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår det. Folk må leve som de vil, og mødte jeg en transkønnet, ville jeg da bare være åben og nysgerrig :)
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Kender du en der er trans?

Indlægaf Zombie » 11. dec 2018, 17:30

Baseret på, at transkønnede som ikke accepteres af deres omgivelser og ikke får lov til at leve som de køn, de føler sig som, har en absurd høj selvmordsrate, så accepterer jeg totalt, at det er en ting og at alverdens psykologsamtaler ikke umiddelbart virker til at have en effekt.

Jeg kender flere som er transkønnede og ærligt, så dem af dem som er igennem deres proces og lever som det køn, de synes de er, der glemmer jeg, at de engang var noget andet. En af dem, jeg kender bedst, der kan jeg ikke forestille mig ham som andet end mand. Det er helt fremmed for mig og en absurd tanke, selvom jeg rationelt ved, han engang var en kvinde.

Jeg kender også en, jeg gik i folkeskole med og jeg er ikke overrasket over, at han viste sig at være en mand og ikke den pige, jeg voksede op med. Han lavede kun dude-ting og var på ingen måde til pigeting, og forældrene var bare sådan lidt opgivende og "hun er som hun er", så han gik i drengetøj osv.
Han blev ikke præget af andre i den retning og har en søskende af hvert køn, en bror og en søster.

Jeg hælder til de forklaringer med, at nogle påvirkes i fosterstadiet og ærligt, med de mængder hormonforstyrrende stoffer der findes nu, giver det fint mening at nogle børn fødes med fucked up hormoner, som gør dem til mænd i kvindekroppe eller kvinder i mænds kroppe.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Kender du en der er trans?

Indlægaf Zombie » 11. dec 2018, 17:36

Min kæreste kan godt lide at chokere ved at sige, han har haft sex med en anden mand, for han er super heteroseksuel, så folk er sådan "What!", indtil de husker, han kortvarigt datede en person, der dengang kaldte sig kvinde, men nu er i gang med at tage hormoner og kalder sig mand.
Engang blev jeg spurgt, hvad jeg syntes om det, og mit ærlige svar var, at jeg er mega jaloux, for hun var flot som kvinde og er på vej til at blive en flot mand også - og alle de der programmer på nettet som kan få én til at ligne det andet køn, viser mig absolut ikke som en flot mand. Det er jeg ret træt af - Jeg gad godt være universel smuk.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Kender du en der er trans?

Indlægaf Santa » 11. dec 2018, 17:40

(Jeg bliver ved med at læse overskriften som:"Kender du en der er træls?"....og når lige at tænke:"JA!!" og skal til at skrive i tråden, men ....ak.)

On topic: Nej, ikke så vidt jeg ved. Men det ville da være fint med med mig - så længe det ikke var min kæreste, for det passer ikke til mine ønsker i et parforhold.
4
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Kender du en der er trans?

Indlægaf Artem » 11. dec 2018, 17:51

Nej det nærmeste er at jeg rent seksuelt har været sammen med en CD'er
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Kender du en der er trans?

Indlægaf BlueBunny » 11. dec 2018, 17:59

Slettet
Senest rettet af BlueBunny 11. dec 2018, 19:06, rettet i alt 1 gang.
4
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Kender du en der er trans?

Indlægaf Misantropen » 11. dec 2018, 18:01

Akehurst2 skrev:Jeg kender ingen , der identificerer sig som et andet køn end deres bilogiske - så vidt jeg ved. Det kan da ikke udelukkes, at nogen jeg er stødt på i den mere perifære omgangskreds eller i professionel sammenhæng måske er født som et andet køn end det, jeg har opfattet dem som.

Det interesserer mig egentlig heller ikke. Hvis det var en, jeg var tættere på, ville det nok interessere mig mere, for så var det mere konkret.

Jeg har ingen fordomme om transkønnede, men det er jo også nemt nok, når det så vidt jeg ved slet ikke optræder i min hverdag. Jeg gad godt vide, om jeg ville være lige så fordomsfri, hvis jeg pludselig skulle forholde mig til at et menneske, jeg var tæt på, ændrede køn.

Hvilket køn folk føler sig som interesserer mig heller ikke på den måde at det ikke er kønnet jeg skal have et forhold til.

Umiddelbart er jeg ligeglad. Jeg har vigtigere ting at bruge energi på, men skiftede min mor fx køn ville jeg ikke være ligeglad. Hun dør ikke, men jeg vil stadig miste hende jeg kender som min mor. Også selvom hun bliver en god "far" i stedet. Min mor kan og skal bare ikke erstattes.

Jeg ved ikke om det giver nogen mening? Jeg tror der er rigtig stor forskel på at acceptere det overordnet og på at være i det og skulle miste og få erstattet de personer man kender og elsker. Det har ikke noget at gøre med at de er transkønnet. Ændrer en person på anden måde karakter, fx pga en skade eller sygdom vil man også sørge, mangle og savne hvem vedkommende engang var, selvom man elsker hvem vedkommende er blevet.

Alt andet vil næsten være mærkeligt, hvis det kommer som en overraskelse :gruble:
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Kender du en der er trans?

Indlægaf Misantropen » 11. dec 2018, 18:03

Artem skrev:Nej det nærmeste er at jeg rent seksuelt har været sammen med en CD'er

Hvad står det for?
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Kender du en der er trans?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. dec 2018, 18:05

Misantropen skrev:
Artem skrev:Nej det nærmeste er at jeg rent seksuelt har været sammen med en CD'er

Hvad står det for?


Cross dresser tænker jeg
3
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Kender du en der er trans?

Indlægaf Misantropen » 11. dec 2018, 18:12

FormerlyKnownAs skrev:
Misantropen skrev:
Artem skrev:Nej det nærmeste er at jeg rent seksuelt har været sammen med en CD'er

Hvad står det for?


Cross dresser tænker jeg

Ah, selvfølgelig!

Det giver mere mening end et medlem af Centrum Demokraterne.
13
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Kender du en der er trans?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. dec 2018, 18:14

Misantropen skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Misantropen skrev:
Artem skrev:Nej det nærmeste er at jeg rent seksuelt har været sammen med en CD'er

Hvad står det for?


Cross dresser tænker jeg

Ah, selvfølgelig!

Det giver mere mening end et medlem af Centrum Demokraterne.


Mimi :blush2:
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Kender du en der er trans?

Indlægaf LadyFox » 11. dec 2018, 18:18

Slettet
Senest rettet af LadyFox 11. dec 2018, 19:23, rettet i alt 1 gang.
0
...
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Kender du en der er trans?

Indlægaf differentdaydifferentperson » 11. dec 2018, 18:35

Jeg kender en der har skiftet køn fra dreng til pige og for nylig (indenfor de sidste par år) skiftet navn til et pigenavn også.
Vedkommende er meget over the top og bliver fornærmet hvis man ikke løber skrigende glad i armene på hende når man ser hende. Jeg tror at hun er vant til at få så meget positiv opmærksomhed fordi mange synes det er SÅ sejt at hun har skiftet køn og står frem som trans. Blandt de folk jeg kender er der gået lidt mode i at være venner med homoseksuelle og transkønnede, sådan lidt som om at det er en måde at sige "se mig, jeg er så moderne og mangfoldig, jeg er venner med en homoseksuel/trans" and I freaking hate it...

Jeg har nok den fordom om nogle homo/trans at de forventer at man er over the top og kan lide dem, bare fordi de er homo/trans, men altså jeg ved godt at det slet ikke er alle som er sådan.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: Kender du en der er trans?

Indlægaf Delfin » 11. dec 2018, 19:39

Utroligt nok, taget en lille berøringsflade i betragtning, kender jeg faktisk hele to, som har/er ved at skifte køn. Dog ikke nogen, jeg har et tættere forhold til - en tidligere kollega og et tilgiftet familiemedlem (familie jeg ikke har voldsomt meget kontakt til). Ham har jeg kun kendt som mand, så det er han bare i mine tanker. Det er en smule sværere med kollegaen, fordi jeg har arbejdet sammen med denne gennem en del år og nu pludselig skal tænke på som et nyt køn og navn. Jeg har ikke et problem med selve skiftet, det finder jeg vist bare ok nå, men jeg har svært ved at huske det med navnet. Det ville jeg nok også have, hvis Peter skiftede navn til Mogens
0
14 11 14

Tilbage til "Livets forhold"