Har du måtte forsvare dig selv?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf zembra1986 » 12. dec 2018, 15:45

Nej, det har jeg heldigvis været forskånet for.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Ado » 12. dec 2018, 15:58

Ja. Kunne godt have brugt en hårspray eller noget insektgift dengang en klam mand fulgte efter mig på vej hjem fra byen om natten og forsøgte at mase sig med ind i min entré.
0
Donna Martin Graduates!
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Grissebassen » 12. dec 2018, 19:16

Ja. Jeg har givet en mand en knytnæve i ansigtet, da han havde fulgt efter mig og pludselig tog fat i mig bagfra. Han væltede omkuld, og så løb jeg væk og fik stoppet en taxi.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11307
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23369

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Mani » 12. dec 2018, 19:17

Ja. Og peberspray havde måske kunnet have hjulpet mig første gang, hvis jeg havde været trænet i at bruge det. De efterfølgende gange ville han have været forberedt, så det ville næppe have hjulpet.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Prosperity74 » 12. dec 2018, 19:46

Nej det har aldrig haft brug for ( heldigvis )
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17192
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41803

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf LaMariposa » 12. dec 2018, 20:01

Tre gange... :genert:

To gange i Spanien, hvor en eller anden fyr fulgte efter mig og ikke ville gå væk. Har begge gange givet ham en albue i siden, fordi han kom hen og lagde armen om mig og ikke ville gå, da jeg bad ham om det.

En enkelt gang i Ålborg, hvor en sindssyg kvinde ud af ingenting forsøgte at kysse mig og rage mig i skridtet. Kunne ikke få hende væk, og til sidst slog jeg hende hårdt. Hun var ved at slå igen, men jeg fik mig på en eller anden måde flyttet.

Er begge gange blevet lidt chokeret over, at jeg kunne finde på at slå. Det er virkelig ubehageligt at slå et andet menneske :(
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Tanten » 12. dec 2018, 20:42

Ja, desværre.

Jeg blev overfaldet som 16-årig og udsat for et groft voldtægtsforsøg med dødstrusler. Jeg sloges for mit liv men havde dog ingen våben. Jeg tror, min indædte kamp - sammen med anorak og stramme jeans - frelste mig fra fuldbyrdet voldtægt.

Jeg har også truet min overbo med en brødkniv, fordi han løb ned og hamrede på min dør med et aluminiums baseballbat, som han så svang mod mit hoved, da jeg åbnede døren.

Derudover har der været nogle meget voldsomme konfrontationer med aggressive naboer (Jeg har boet nogle lidt hard core steder), hvor der var trusler om vold mod mig, men hvor det ikke blev nødvendigt at forsvare mig fysisk.

Der er vist mere "kæmp"end "flygt" i mig, hvilket ikke er særlig smart.
Senest rettet af Tanten 13. dec 2018, 01:05, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf icelady » 12. dec 2018, 20:46

Ja. I ingen af tilfældene ville en peberspray have gjort en forskel.


Eller rettere sagt; de ville have haft den negative effekt, at jeg højst sandsynligt ville blive overfaldet endnu engang.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Tanten » 12. dec 2018, 20:47

Nåh, ja - og så har jeg været i værtshusslagsmål i mine unge dage, fordi nogle idioter overfaldt min kæreste og en kammerat, så jeg måtte forsvare dem.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Filipai » 12. dec 2018, 21:41

Ja flere gange.
2 gange er det ikke lykkedes at forsvare mig selv desværre.
1 gang placerede jeg et spark i skridtet.
1 gang har jeg stukket en fyr en blodtud (av min hånd)
1 gang pustede jeg mig op og skældte ham ud og forklarede at jeg ikke var bange for ham. Og det hørte andre som så greb ind.

Jeg begyndte i mine teenager år (efter det med blodtuden) at have en hårlak eller en spray deo i tasken, tænkte at den heller ikke ville være rar at blive sprayet med, men i situationen har jeg ikke nå at kunne gribe ud efter det alligevel tror jeg.
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Chachacha » 12. dec 2018, 22:15

Pax Romana skrev:
dykkersild skrev:Nej heldigvis- men faktisk har snakken været oppe og vende - og kunne helt klart godt bruge et par anbefalinger. Når man søger kvinder og selvforsvar er det lidt en jungle - for hvad er det rigtige valg?
Jeg vil klart anbefale Krav-maga.

https://heartcorekravmaga.dk/krav-maga/ ... r-kvinder/

Tror du det er nok at tage det der kursus på 18 timer? Eller er det reelt kun brugbart hvis man mestrer det til fulde (lidt ligesom jeg fornemmer det er med karate fx)?

Mit problem er, at jeg virkelig gerne vil kunne selvforsvar, og godt kan sætte 4 lørdage af, men jeg synes det er irriterende at skulle gå til noget fast hele livet eller i flere år, som ikke har min interesse som sådan.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Zombie » 12. dec 2018, 22:39

Ja, det har jeg.
Jeg er stadig glad for min træning i krav maga.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Zombie » 12. dec 2018, 22:43

Chachacha skrev:
Pax Romana skrev:
dykkersild skrev:Nej heldigvis- men faktisk har snakken været oppe og vende - og kunne helt klart godt bruge et par anbefalinger. Når man søger kvinder og selvforsvar er det lidt en jungle - for hvad er det rigtige valg?
Jeg vil klart anbefale Krav-maga.

https://heartcorekravmaga.dk/krav-maga/ ... r-kvinder/

Tror du det er nok at tage det der kursus på 18 timer? Eller er det reelt kun brugbart hvis man mestrer det til fulde (lidt ligesom jeg fornemmer det er med karate fx)?

Mit problem er, at jeg virkelig gerne vil kunne selvforsvar, og godt kan sætte 4 lørdage af, men jeg synes det er irriterende at skulle gå til noget fast hele livet eller i flere år, som ikke har min interesse som sådan.


Jeg har selv gået til krav maga. Det et baseret på de reaktioner, kroppen naturligt har, når nogen fx svinger noget imod dig eller tager fat i dig. Derfor har du ikke brug for samme mængde repetition af bevægelserne eller grebene som du har i fx karate, for det er mere en praktisk justering af, hvad der i forvejen falder dig naturligt.

Da jeg blev overfaldet tænkte jeg slet ikke over, hvad jeg gjorde, og selvom det var næsten et år efter sidste lektion krav maga, så gjorde jeg stadig de rigtige ting. Det huskede jeg dog først senere, da jeg snakkede med politiet, for i situationen handlede jeg bare.

Så i min situation var krav maga alt, hvad der blev forklaret og lovet om det.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf hotlips » 12. dec 2018, 23:17

Jeg var engang på et diskotek der lå i en kælder hvor nogen syntes det var sjovt at smide tåregas så alle løb ud i vild forvirring, efter lidt tid hvor jeg ikke havde kunnet finde min veninde gik jeg derned igen, hun har stærk astma og jeg var bange for at hun ikke var kommet ud, men der var også nogenlunde til at være og jeg troede jeg var alene mens jeg gik rundt og ledte efter hende.. så var der pludselig en der tog fat i mig og tvang mig rundt, han tog fat i kraven på min t-shirt og begyndte at flå og i ren refleks svingede jeg jo armen for at verfe ham væk, jeg havde en brækket arm med glasfiber og jeg ramte ham rent lige på næsen så han skreg og tog hænderne op til ansigtet og så var jeg væk, jeg nåede lige at se ham gå ned i knæ mens jeg spænede om hjørnet og op af trappen.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Pax Romana » 13. dec 2018, 09:03

Zombie skrev:
Chachacha skrev:
Pax Romana skrev:
dykkersild skrev:Nej heldigvis- men faktisk har snakken været oppe og vende - og kunne helt klart godt bruge et par anbefalinger. Når man søger kvinder og selvforsvar er det lidt en jungle - for hvad er det rigtige valg?
Jeg vil klart anbefale Krav-maga.

https://heartcorekravmaga.dk/krav-maga/ ... r-kvinder/

Tror du det er nok at tage det der kursus på 18 timer? Eller er det reelt kun brugbart hvis man mestrer det til fulde (lidt ligesom jeg fornemmer det er med karate fx)?

Mit problem er, at jeg virkelig gerne vil kunne selvforsvar, og godt kan sætte 4 lørdage af, men jeg synes det er irriterende at skulle gå til noget fast hele livet eller i flere år, som ikke har min interesse som sådan.


Jeg har selv gået til krav maga. Det et baseret på de reaktioner, kroppen naturligt har, når nogen fx svinger noget imod dig eller tager fat i dig. Derfor har du ikke brug for samme mængde repetition af bevægelserne eller grebene som du har i fx karate, for det er mere en praktisk justering af, hvad der i forvejen falder dig naturligt.

Da jeg blev overfaldet tænkte jeg slet ikke over, hvad jeg gjorde, og selvom det var næsten et år efter sidste lektion krav maga, så gjorde jeg stadig de rigtige ting. Det huskede jeg dog først senere, da jeg snakkede med politiet, for i situationen handlede jeg bare.

Så i min situation var krav maga alt, hvad der blev forklaret og lovet om det.
Zombie har så fint svaret dig. :)
Ja du lærer meget på de fire dage og de her kurser er designet ud fra de trusler, som man har erfaring for at kvinder kan møde. Ud over at du får nogle fysiske færdigheder, får du også nogle mentale som er guld værd.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.

Tilbage til "Livets forhold"