Har du måtte forsvare dig selv?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Pax Romana » 12. dec 2018, 12:47

Inspireret af tråden ”Peberspray”
Har du nogen sinde måtte forsvare dig mod et overfald eller angreb på din person?
I så fald, kunne du forsvare dig? Måtte du bruge et våben?

Jeg har kun grebet ind i et overfald på en anden person. Aldrig selv blevet overfaldet.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Sophies-mor » 12. dec 2018, 12:58

Ja. Blev forfulgt og da han rakte ud efter mig, brugte jeg en 180 graders vending og min rygsæk som våben. Og så løb jeg.
Rygsækken var fyldt med høje hæle, hårlak, føntørrer, 1 liter sodavand mm.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Flora » 12. dec 2018, 12:59

Nej
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf dykkersild » 12. dec 2018, 13:04

Nej heldigvis- men faktisk har snakken været oppe og vende - og kunne helt klart godt bruge et par anbefalinger. Når man søger kvinder og selvforsvar er det lidt en jungle - for hvad er det rigtige valg?
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf bluetof1 » 12. dec 2018, 13:08

Jeg har engang sparket en kæreste i skridtet fordi han prøvede at kvæle mig.
Hans reaktion var priceless :lol: "Sparker du mig i skridtet?! Det er fanme unfair!" Flere dage senere skrev han til mig at han tissede blod. Mine øjne var blodsprængte og jeg havde karsprængninger omkring øjnene, så jeg havde ikke så ondt af ham.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Stitch » 12. dec 2018, 13:10

Ja. Men har ikke brugt våben.


1)
Blev overfaldet uventet bagfra på gaden. Blev så forskrækket at jeg intuitivt brugte diverse kampsportstricks (albue i maven, træde hårdt ned på foden og vride hans tommelfinger). Løb ud på gaden. Kiggede tilbage. Så ham stå og ømme sig og løb så væk.

2)
Prøvede at stoppe et slagsmål, men blev ramt selv. 2 blå øjne og en hjernerystelse rigere.

3)
Blev overfaldet (tyveriforsøg), men glemte, at jeg havde sprayen og brugte en indkøbspose som forsvar. Der løb nogen til og hjalp mig.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Pax Romana » 12. dec 2018, 13:14

dykkersild skrev:Nej heldigvis- men faktisk har snakken været oppe og vende - og kunne helt klart godt bruge et par anbefalinger. Når man søger kvinder og selvforsvar er det lidt en jungle - for hvad er det rigtige valg?
Jeg vil klart anbefale Krav-maga.

https://heartcorekravmaga.dk/krav-maga/ ... r-kvinder/
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Stitch » 12. dec 2018, 13:22

Maanii skrev:Nej - Men jeg ved fra alle de gange hvor jeg er blevet forskrækket i andre forbindelser, at det nok ikke ville gå skide godt hvis jeg gjorde.


Det er pudsigt som man reagerer forskelligt. Mit instinkt er åbenbart reager først og så tænke bagefter. Det er både godt og skidt.



... jeg skal definitivt ikke have hverken mere magt eller våben.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Misantropen » 12. dec 2018, 13:27

Ikke noget hvor en peberspray eller vold havde gjort en forskel.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf LadyFox » 12. dec 2018, 13:47

Ja, nogle gange. I nattelivet. Der har der dog også for det meste været andre der har trådt til og hjulpet mig ud af situationerne.

Jeg skal dog også være ærlig at sige at jeg er en der blander sig. Og jeg har aldrig været god til bare at trække på skuldrende og lade det ligge hvis nogen har provokeret mig, hvis jeg som yngre have evnet at holde min kæft når idioter henvendte sig nederen til mig havde jeg sluppet for en del ballade.

Jeg har dog aldrig haft en våben, det er nu heller ikke noget jeg ville ønske at jeg havde haft. Men jeg har klart været heldig at der har været andre der trådt til.

En enkelt gang var der et par mænd jeg havde snakket med tidligere på aftenen der ikke forstod at jeg ikke ville have sex med dem da jeg mødte dem på et toilet, der var ingen andre til stede, men der hjalp en albue i maven på den ene og så at løbe ud da han blev overrasket.
0
...
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf dykkersild » 12. dec 2018, 14:10

Pax Romana skrev:
dykkersild skrev:Nej heldigvis- men faktisk har snakken været oppe og vende - og kunne helt klart godt bruge et par anbefalinger. Når man søger kvinder og selvforsvar er det lidt en jungle - for hvad er det rigtige valg?
Jeg vil klart anbefale Krav-maga.

https://heartcorekravmaga.dk/krav-maga/ ... r-kvinder/


Det har jeg faktisk kigget på før - det med at det ikke bare er "hug og slag" men også forbyggende - det lyder ret godt. Eneste minus er fire lørdage i træk - det er næste umuligt for mig - men måske de har andre muligheder end de 2 kurser i foråret som er nævnt på siden.

1000 tak for anbefalingen PR.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf LadyFox » 12. dec 2018, 14:13

dykkersild skrev:
Pax Romana skrev:
dykkersild skrev:Nej heldigvis- men faktisk har snakken været oppe og vende - og kunne helt klart godt bruge et par anbefalinger. Når man søger kvinder og selvforsvar er det lidt en jungle - for hvad er det rigtige valg?
Jeg vil klart anbefale Krav-maga.

https://heartcorekravmaga.dk/krav-maga/ ... r-kvinder/


Det har jeg faktisk kigget på før - det med at det ikke bare er "hug og slag" men også forbyggende - det lyder ret godt. Eneste minus er fire lørdage i træk - det er næste umuligt for mig - men måske de har andre muligheder end de 2 kurser i foråret som er nævnt på siden.

1000 tak for anbefalingen PR.

Der er efterhånden en del steder der tilbyder Krav Maga, så mon ikke du ville kunne finde noget med andre tidspunkter.
1
...
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Artem » 12. dec 2018, 15:08

Nej aldrig.
Det der har været tættest på er to episoder med folk der har udvist truende adfærd over for mig.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Aviva
Indlæg: 1772
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Aviva » 12. dec 2018, 15:16

Ja, der var lige et røvhul der kom bagfra og ville "lege".. mens jeg var på vej op ad en stejl bakke.

Fik skræmt idioten væk ved at hidse mig op og skælde ham huden fuld..

Han havde nok kunnet overmande mig fysisk, men tror han gav op fordi jeg pustede mig op, og ikke lagde mig skræmt ned..
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Har du måtte forsvare dig selv?

Indlægaf Sangius » 12. dec 2018, 15:18

Blev engang taget fat i bagfra, og hevet ned af en sidegade. Reagerede med at give ham en albue i ansigtet, og så løb jeg. Så ham aldrig, for vendte mig ikke om. Og aner ikke hvad han ville.

Har prøvet at en fremmed mand gik direkte op til mig, og tog hårdt fat i skridtet på mig. Jeg skubbede ham, så han væltede bagover et bord. Vi var på en bar. Han blev så rasende på mig, men det var så her at andre mennesker kom mig til undsætning.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Livets forhold"