Har du et særligt juleminde fra din barndom?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Har du et særligt juleminde fra din barndom?

Indlægaf Kanga » 22. dec 2018, 20:06

Jeg ved ikke, om det er noget, jeg kan huske, fordi jeg kan huske det, eller fordøjet har fået det genfortalt. Men vi holdt altid jul med min morfar. Jeg er årgang 78 og han døde i 87, for lige at sætte ‘altid’ i perspektiv.
Han fik altid mandlen, jeg sad altid ved siden af ham, og hav listede altid mandlen over til mig under bordet, så JEG fik mandlen.

Ellers er det ikke de vilde minder, jeg tager med mig. Det var lidt forskelligt, hvor vi holdt jul. Og alt efter hvor vi var, blev julen fejret på forskellig vis.

Kanga
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Har du et særligt juleminde fra din barndom?

Indlægaf RavenClaw » 23. dec 2018, 18:25

Vi går og pynter træet, og så blev jeg lige mindet om disse søde små :lun:

Min fars ekskone (og mine søskendes mor) har lavet dem mange år, før jeg blev født.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: Har du et særligt juleminde fra din barndom?

Indlægaf Mani » 26. dec 2018, 19:14

SAGA skrev:Min onkel var julemand fire år i træk indtil jeg opdagede at det var ham, han har altid været single og altid boet hjemme hos min bedsteforældre. Han er ikke helt velfungerende, så har aldrig arbejdet. Han blev så sur da jeg opdagede at det var ham og jeg sagde det højt, jeg har nok været 5 år. Han nægtede at være julemand efter det :lol:
Det er det sjoveste og sørgeligste juleminde jeg har.

Alle de andre minder er hyggelige.
Disney, flette julehjerter og stjerner, fælde juletræ med efterfølgende varm chokolade og æbleskiver, julebag med min mor, mormor og moster, juledekorationer med min mormor og mor, skære juletræet til med min far, fælde træer til brænde og mange flere :lun:

:-D
Mine drenge var 4, da de højlydt kommenterede julemanden havde farfars sko på og derefter konstaterede han var væk. Han var dog cool nok til at agerer julemand et par år endnu derefter :lol:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Livets forhold"